ravo 51 Posted August 18, 2020 Share Posted August 18, 2020 (edited) Wiem wiem, było sto takich wątków ale ja już zgłupiałem. Objawy tylko na ciepłym. Tylko podczas hamowania silnikiem przy zatrzymaniu sie i jest to chwila. Dymi też po przejechaniu progu. W dolocie sucho. Wymieniłem pcv. Wywaliłem blowa bo był a ja nie lubię pssyt. Dym jest szary widziane w lusterko i wyczuwalny zapach. Chyba wchodzi w niebieski ale nie jestem pewny. Silnik miał remont kapitalny po panewce i wywaleniu gazu za ponad 15 tyś. Jest także kompletny przelot. Nie dymi podczas odpalenia, czy na obrotach czy też po wciśnięciu gazu po zatrzymaniu. WRX 2002 Edited August 18, 2020 by ravo Link to post Share on other sites
koziolek 1916 Posted August 18, 2020 Share Posted August 18, 2020 Czy podczas remontu, głowice miały zmieniane uszczelniacze zaworowe? Sprawdź czy turbo nie leje olejem do wydechu. Jakie masz zużycie oleju? Link to post Share on other sites
ravo 51 Posted August 18, 2020 Author Share Posted August 18, 2020 Zrobiłem dopiero może max 500 km nie ubywa go. Nie wiem czy miały, mam nadzieję że to standard :-( Link to post Share on other sites
Norweski_Pacjent 103 Posted August 18, 2020 Share Posted August 18, 2020 Czemu nie zgłosisz się tam gdzie robili remont silnika? Objaw jest nietypowy i powinni to sprawdzić. Link to post Share on other sites
ravo 51 Posted August 18, 2020 Author Share Posted August 18, 2020 Remont był 3 lata temu. Dzwoniłem tam nie mają pomysłu nie wiem czy chce tam oddać. Byłem pewny że to pcv. Może trzeba jeszcze chwilę pojeździć by się oczyściło Link to post Share on other sites
pablonas 577 Posted August 18, 2020 Share Posted August 18, 2020 Dymi z komory silnika czy z wydechu? Link to post Share on other sites
ravo 51 Posted August 18, 2020 Author Share Posted August 18, 2020 Wydech Link to post Share on other sites
koziolek 1916 Posted August 18, 2020 Share Posted August 18, 2020 Poluzuj up pipe i zerknij czy nie ma oleju w wydechu, tym samym wyeliminujesz turbo. Jeśli wydech suchy, silnik coś spala w nadmiernej ilości olej(spaliny szare,niebieskawe),płyn chłodniczy(spaliny białe,słodkie). 1 Link to post Share on other sites
pablonas 577 Posted August 18, 2020 Share Posted August 18, 2020 Dokładnie jak pisze @koziolek. Czasami turbo puszcza od razu do wydechu. Dolot będzie suchy, a dymienie będzie mimo wszystko z turbo. Link to post Share on other sites
ravo 51 Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 Jedyne co mnie dziwi to Carfit kiedyś pisał, w podobnym wątku, że te turbiny są pancerne Link to post Share on other sites
ravo 51 Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 Zaczynam myśleć że to paliwo ale co wtedy by było powodem? Link to post Share on other sites
ravo 51 Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 Wydech też jak się go dotknie jest cały czarny od środka ale suchy a nie tłusty Link to post Share on other sites
ravo 51 Posted August 29, 2020 Author Share Posted August 29, 2020 Wiem, że to nudne odpiąłem odmę i nadal to samo, ale tam w dolocie jest czysto więc było mało prawdopodobne. Auto ma chyba program bo ładuje 1.1 i zaczynam być pewny, że to jednak paliwo. Może nie odcina mu paliwa podczas hamowania silnikiem ? Jakieś pomysły ? Link to post Share on other sites
llkuba 2138 Posted August 29, 2020 Share Posted August 29, 2020 Cóż pozostaje : https://allegro.pl/oferta/diesel-musi-dymic-naklejka-10cm-dizel-dymi-7293665243 1 Link to post Share on other sites
mly96 376 Posted August 29, 2020 Share Posted August 29, 2020 U mnie też kiedyś dymiło, wyjąłem turbo, śladów oleju nie było nigdzie, mechanicy mówili, że bez sensu regenerować, zrobiłem po swojemu, turbo poszło do regeneracji, auto przestało dymić. Z tym, że u mnie puszczał dyma nie tylko przy hamowaniu silnikiem. Link to post Share on other sites
mits 20 Posted September 1, 2020 Share Posted September 1, 2020 (edited) Siema, luz osiowy na turbinie sprawdzałeś dla spokoju? Restryktor jest? Odnośnie sadzy w wydechu - u mnie okazało się, że to pęknięty tłok i uszczelniacze zaworowe. U Ciebie może to też być przyczyną dymienia bez obciążenia. Jeszcze piszesz, że zrobiłeś od remontu 3 lata temu tylko 500km - czyli silnik nie dotarty od tego czasu? Ile zmian oleju było w tym czasie? Edited September 1, 2020 by mits . 1 Link to post Share on other sites
koziolek 1916 Posted September 1, 2020 Share Posted September 1, 2020 Też dymił 1 Link to post Share on other sites
koziolek 1916 Posted September 1, 2020 Share Posted September 1, 2020 Na poważnie, trzeba zrobić logi i zobaczyć jak jest podlany paliwem. Objawem puszczania dyma jak pisałem wyżej mogą być uszczelniacze zaworowe, sprawdziłbym też kompresję. Przyczep kamerę do tylnego zderzaka i obejrzyj kiedy dymi i jaki kolor dymu, bo może tylko Tobie się wydaje że dymi czasami a jest inaczej. Link to post Share on other sites
ravo 51 Posted September 1, 2020 Author Share Posted September 1, 2020 Oki na pewno dam znać. Luzu na turbo nie było. Poprzedni właściciel miał auto 3 lata zrobił pewnie z 10 tyś km po remoncie był docierany. Ja już 800 nie ubywa grama oleju. Restryktor jest. Link to post Share on other sites
ravo 51 Posted September 9, 2020 Author Share Posted September 9, 2020 Wymieniłem obie sondy, teraz już jest prawie ok byłem w dwóch serwisach i każdy mówi że to przelane paliwo po programie i tak ma być. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now