Jump to content

Dymi podczas hamowania silnikiem


Recommended Posts

Wiem wiem, było sto takich wątków ale ja już zgłupiałem. Objawy tylko na ciepłym. Tylko podczas hamowania silnikiem przy zatrzymaniu sie i jest to chwila. Dymi też po przejechaniu progu. W dolocie sucho. Wymieniłem pcv. Wywaliłem blowa bo był a ja nie lubię pssyt. Dym jest szary widziane w lusterko i wyczuwalny zapach. Chyba wchodzi w niebieski ale nie jestem pewny. Silnik miał remont kapitalny po panewce i wywaleniu gazu za ponad 15 tyś. Jest także kompletny przelot. Nie dymi podczas odpalenia, czy na obrotach czy też po wciśnięciu gazu po zatrzymaniu.

WRX 2002

Edited by ravo
Link to post
Share on other sites

Czy podczas remontu, głowice miały zmieniane uszczelniacze zaworowe?

Sprawdź czy turbo nie leje olejem do wydechu.

Jakie masz zużycie oleju?

Link to post
Share on other sites

Zrobiłem dopiero może max 500 km nie ubywa go. Nie wiem czy miały, mam nadzieję że to standard :-(

Link to post
Share on other sites

Remont był 3 lata temu.  Dzwoniłem tam nie mają pomysłu nie wiem czy chce tam oddać. Byłem pewny że to pcv. Może trzeba jeszcze chwilę pojeździć by się oczyściło

Link to post
Share on other sites

Dymi z komory silnika czy z wydechu?

Link to post
Share on other sites

Poluzuj up pipe i zerknij czy nie ma oleju w wydechu, tym samym wyeliminujesz turbo.

Jeśli wydech suchy, silnik coś spala w nadmiernej ilości olej(spaliny szare,niebieskawe),płyn chłodniczy(spaliny białe,słodkie).

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Dokładnie jak pisze @koziolek. Czasami turbo puszcza od razu do wydechu. Dolot będzie suchy, a dymienie będzie mimo wszystko z turbo.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Wiem, że to nudne :P

odpiąłem odmę i nadal to samo, ale tam w dolocie jest czysto więc było mało prawdopodobne.

Auto ma chyba program bo ładuje 1.1 i zaczynam być pewny, że to jednak paliwo.

Może nie odcina mu paliwa podczas hamowania silnikiem ? Jakieś pomysły ?

Link to post
Share on other sites

U mnie też kiedyś dymiło, wyjąłem turbo, śladów oleju nie było nigdzie, mechanicy mówili, że bez sensu regenerować, zrobiłem po swojemu, turbo poszło do regeneracji, auto przestało dymić. Z tym, że u mnie puszczał dyma nie tylko przy hamowaniu silnikiem. 

Link to post
Share on other sites

Siema, luz osiowy na turbinie sprawdzałeś dla spokoju? Restryktor jest? Odnośnie sadzy w wydechu - u mnie okazało się, że to pęknięty tłok i uszczelniacze zaworowe. U Ciebie może to też być przyczyną dymienia bez obciążenia.

Jeszcze piszesz, że zrobiłeś od remontu 3 lata temu tylko 500km - czyli silnik nie dotarty od tego czasu? Ile zmian oleju było w tym czasie?

Edited by mits
.
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Na poważnie, trzeba zrobić logi i zobaczyć jak jest podlany paliwem.

Objawem puszczania dyma jak pisałem wyżej mogą być uszczelniacze zaworowe, sprawdziłbym też kompresję.

Przyczep kamerę do tylnego zderzaka i obejrzyj kiedy dymi i jaki kolor dymu, bo może tylko Tobie się wydaje że dymi czasami a jest inaczej.

Link to post
Share on other sites

Oki na pewno dam znać. Luzu na turbo nie było. Poprzedni właściciel miał auto 3 lata zrobił pewnie z 10 tyś km po remoncie był docierany. Ja już 800 nie ubywa grama oleju. Restryktor jest.

Link to post
Share on other sites

Wymieniłem obie sondy, teraz już jest prawie ok :P byłem w dwóch serwisach i każdy mówi że to przelane paliwo po programie i tak ma być.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...