Skocz do zawartości

Uszczelniacz półosi oraz dziwny stan oleju.


Markowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno wymieniałam przeguby zewnętrzny i wewnętrzny w Legacy III komi 2002 2,5l EJ25.

Z prawej strony półoś wyjąłem razem z króćcem który wchodzi do dyfra, wylało się z około 1L  oleju. Niestety uszkodziłem uszczelniacz i leje się olej.

Co dziwne pozom oleju na bagnecie w dyfrze jest ponad max. Czy istnieje możliwość przepływu oleju pomiędzy skrzynią a dyfrem?

Ma ktoś wiedzę jaki uszczelniacz trzeba zastosować?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.08.2020 o 15:06, Markowy napisał:

 

Co dziwne pozom oleju na bagnecie w dyfrze jest ponad max. Czy istnieje możliwość przepływu oleju pomiędzy skrzynią a dyfrem?

 

Masz automat czy manual ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Markowy napisał:

Wojo dzięki za pomoc zamówiłem oryginał.

Jakieś wskazówki przy wymianie uszczelniacza, czy uda się go wymienić po zdemontowaniu blaszki osłonowej czy też będę grzebał głębiej?

Zamówiłeś jeszcze o-ring 806984040?

https://partsouq.com/en/search/all?q=806984040

Tutaj masz dokładny manual, tylko dla lewej strony:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Markowy napisał:

Automat

 

Masz 2 bagnety w skrzyni. 

Długi od poziomu płynu ATF

Krótki od poziomu oleju w przednim dyfrze.

 

Plyny różnią się kolorem więc napewno zauważysz jakby sie mieszały.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.08.2020 o 10:13, WOJO napisał:

Tutaj masz dokładny manual, tylko dla lewej strony:

WOJO ja mam dokładnie tą stronę co na filmiku czyli prawa, określając stronę siedząc za kierownicą. Powiedz mi czy tak samo określasz strony? Zastanawiam się czy kupiłem towar na dobrą stronę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Markowy napisał:

WOJO ja mam dokładnie tą stronę co na filmiku czyli prawa, określając stronę siedząc za kierownicą. Powiedz mi czy tak samo określasz strony? Zastanawiam się czy kupiłem towar na dobrą stronę

Pisząc "lewą stronę" sugerowałem się numerami części w 11:08 minucie filmu...

Na filmie człowiek wymienia prawy uszczelniacz, więc jeżeli tam założył uszczelniacz 806730032 (lewy), to zrobił błąd. Jeżeli zamówiłeś 806730031 "RH" - prawa strona pojazdu,

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WOJO ja mam dokładnie tą stronę co na filmiku czyli prawa, określając stronę siedząc za kierownicą. Powiedz mi czy tak samo określasz strony? Zastanawiam się czy kupiłem towar na dobrą stronę. 
W samochodzie jest tylko jedna prawa strona i jedna lewa. Lewa to ta po stronie kierowcy a prawa pasażer.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robota zrobiona poszło prawie jak masło, bez kanału na lewarku było gorzej. Lepiej wyjmować półoś za pomocą łomu od góry. Nie bardzo podobało mi się na filmiku jak koleś na siłę pcha półoś w nowy uszczelniacz. Rozłączyłem króciec który wchodzi w dyfer, i po włożeniu króćca dopiero montowałem nakrętkę z uszczelniaczem. 

Wyjaśniła się też przy okazji nadmierna ilość oleju w dyfrze. Winno być 1,2L mi teraz weszło 1,3L, a ostatnio jak zmieniałem olej to gość sprzedał mi 2L i powiedział że tyle ma być.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc, temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...