Jump to content

osłona silnika forester SJ 2015 diesel


tvspaten
 Share

Recommended Posts

Cześć,

Jestem nowy i to moje pierwsze subaru itd. itp.... bla bla..

Mam forestera 2015 2.0 diesel z CVT. Chcę nim jeździć w krzaczory. Do sedna. Chcę zamontować stalową osłonę silnika. Stalowa 2mm, bo wystarczy, a za mało cebuelionów mam na amelinium.

Znalazłem 2 opcje, które wydają się warte rozważenia:

1. https://www.offroadmanni.eu/Unterfahrschutz-fuer-Subaru-Forester-SJ-2-mm-Stahl-Motor - niemieckie wynalazki z jakąś tam wentylacją, ale nie posiadają przedłużenia osłony na skrzynię do diesla.

2. https://allegro.pl/oferta/subaru-forester-2013-2016-stalowa-oslona-silnika-8360602059?fbclid=IwAR0JUfwXaPCY81At4RBRyVCwcIyTktCIeTS_pnoyYoCsLMtunsrVUzzotGU - opcja z osłoną skrzyni, ale finezja wykonania bez żadnej wentylacji trochę mnie martwi jeśli chodzi o grzanie się skrzyni (w załączniku plik pdf z większą ilością info).

Pytanie jest takie: 

Czy ma ktoś doświadczenie z dieslem z CVT i osłonami, czy to się grzeje? którą opcję wybrać 1., 2, czy może ma ktoś propozycję nr 3.?

 

P.S. Upraszam o niezamieszczanie komentarzy w stylu: A ja to wjechałem kiedyś w kartoflisko i mnie to kartofle pogięły taką osłonę i to musi mieć przynajmniej 15mm grubości bo jak ruskie przyjdą z RPG to co wtedy? Albo: Po co ci synek osłona stalowa bo ja to objechałem równik 3 razy na fabrycznej i potrąciłem tchórzofretkę i jakoś żyję.

Serio.. ja już za was bzdety tu napisałem i starczy. Będę wdzięczny za konstruktywną pomoc.

0487_Subaru_Forester_pl (1).pdf

Link to comment
Share on other sites

Załóż jaka Ci odpowiada a o chłodzenie skrzyni wypada zadbać. Czyli montaż dodatkowej chłodnicy. Jak masz zamiar upalac w terenie to konieczność. Zobacz na YT w terenwizji upalaja tam Forestera z CVT po jakimś czasie skrzynia powiedziała dość bo się przegrzała.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ok, dzięki za odpowiedź. To może trochę doprecyzuje. Upalania w terenie nie będzie. Chodzi o turystykę uterenowioną. Forkdzisław ma mnie dowieźć w miejsce odludne w celu wypoczynkowym. Na dodatkowe chłodnice skrzyni szkoda mi hajsu, więc pytanie dotyczy bardziej tego czy osłona bez wentylacji ugotuje mi skrzynie na byle podjeździe czy dopiero na wydmach pod Dubajem?

P.S.

Film z terenwizji widziałem i nic z takich rzeczy nie planuje, bardziej szwędanie się po lasach Finlandii czy Norwegii.

Edited by tvspaten
Link to comment
Share on other sites

Popatrz jeszcze steleer. są dilerem ruskiego sheriffa na Polskę.

Do XV kupowałem w ASO Zdanowicz. Cenowo ok, jakość ok. Podejrzewam, że to sheriff. Jakoś specjalnie przewentylowana też nie jest. Kilka razy podrównałem już nią drogi w lesie. Do rozsądnej turystyki nie ma sensu opancerzać skrzyni, jest niezaczepliwa, trzeba mieć  naprawdę pecha, albo zupełny brak rozumu, żeby ją roztłuc. Kolejne -naście kilo, jak się jeździ zapakowanym samochodem robi różnicę.

Bez sensu  moim zdaniem inwestowanie w aluminiowe hand made. Zwykłe alu jest za miękkie, dużych producentów można jeszcze podejrzewać, że obrabiają twarde stopy na gorąco, chałupników niestety nie. Hitem są te z ryflowanej blachy ryflem na zewnątrz. Nie schodzą z przeszkód. Niejeden przeklął.

Obk z 2003 jeżdżę kilkanaście lat na 4cm lifcie, była ori, była stal, była z laminatu własnej roboty. Stal chroni najlepiej, choć np w jimny kilka razy musiałem klepać.

Tak się mi w życiu poskładało, że niedługo do SJ też będę kupował...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.08.2020 o 19:53, ewemarkam napisał:

Załóż jaka Ci odpowiada a o chłodzenie skrzyni wypada zadbać. Czyli montaż dodatkowej chłodnicy. Jak masz zamiar upalac w terenie to konieczność. Zobacz na YT w terenwizji upalaja tam Forestera z CVT po jakimś czasie skrzynia powiedziała dość bo się przegrzała.

 

 

W starym subaru jest naklejka "jak lampka skrzyni zapłonie, ostrej jazdy poniechaj". No i kiedyś w Albanii zapragnąłem zobaczyć tę lampkę. Mimo jazdy w 7 osób, ostrego piłowania podniosłem tylko temp silnika do odcięcia klimy, więc chłodzenie skrzyni jest dobrze zaprojektowane i działa po dziś dzień mimo zbliżającej się trójki z przodu na liczniku.

Filmik widziałem, nie będę publicznie oceniał właściciela SJ. Jakoś nie mam serca odtworzyć albańskiego testu, żeby sprawdzić własnymi ręcyma tę lichość CVT. Może wyrosłem. Ale na następcę obk do pracy w lesie kupiłem SJ.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Konkret informacja. Szczerze też mi się wydaje,  że osłona na skrzynie to lekka przesada w moim przypadku, ale jestem nowy w te klocki i może się mylę. Obczaję sheriffa. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Cześć,

Na początek dzięki za polecenie steelera.

Zamówiłem osłonę od nich czyli defacto sheriffa. Szło to 5 tygodni. Zamontowałem i niestety początkowo zonk. W dieslu opiera się ona na narożniku osłony termicznej DPF i wszystko ma paskudne wibracje. Trzeba było zamontować gumowe podkładki dystansujące. Ja dorobiłem z 6mm gr. gumy ze sklepu szewskiego chyba to miało być na podeszwy. Na szczęście sukces, dało to ok. 3mm luzu w tym ferelnym miejscu styku z osłoną DPF. Teraz jest kulturka, aczkolwiek polecam dać dla pewności 8mm gumy. Trzeba wyciąć takie 4 kwadraty pod wszystkie śruby mocujące od dołu mniej więcej  6x6cm przy czym z przodu otwory na śruby trzeba umieścić w narożnikach gumy, tak aby objęła ona dwie wypustki blachy nieopodal, które najbardziej wystają w dół. Jak się popatrzy, pomaca to wiadomo o co chodzi. Plus warto dorobić też gumy pod podkładki śrub to zredukuje ewentualne wibracje.

Jest jeszcze jedna buba, a mianowicie osłony plastikowe boczne nie pasują ni jak do fabrycznych osłon nadkoli i trzeba kombinować z przykręcaniem tego trochę na siłę wkrętami dekarskimi plastik w plastik i uważać czy pod spodem nie ma np. przewodu od chłodnicy co by dziury nie zrobić.

Ogólnie to sama płyta stalowa jest spoko, solidna i otwory montażowe są we właściwych miejscach, ale spasowanie do diesla niefortunne przez ten DPF i plastiki nadkoli.

Z braku laku na rynku można się pobawić, ale ogólnie to nie polecam tego "allegrowicza".

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.08.2020 o 19:53, ewemarkam napisał:

Zobacz na YT w terenwizji upalaja tam Forestera z CVT po jakimś czasie skrzynia powiedziała dość bo się przegrzała.

przegrzała się dlatego że ta oemowa chłodniczka jest słaba - to raczej radiator a nie chłodnica :) lepiej założyć jakis lepszy custom i będzie po kłopocie

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...