blejzu 987 Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 13 minut temu, aflinta napisał: Tytuł brzmi: Jak zapłacisz 300 tys za samochód to będziesz miał tańszy serwis niż w aucie za 100 tys Podtytul: O 50 zlotych. Link to post Share on other sites
Tsunetomo 1435 Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 A ja myślałem, ze o tym, ze Subaru ma raczej słaby i bardzo drogi serwis, oczywiście na tle chińskiej konkurencji (tu o 50 zł) , a w sumie to więcej, bo do 30k km trzeba zawitać do serwisu dwukrotnie. Wiec ponad 1150zl.. A na tle BMW to w ogóle dramat, bo tam serwisują za darmo. Ale kto zabroni bogatemu posiadać Subaru? 1 Link to post Share on other sites
Moon 24 Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 W dniu 3.09.2020 o 15:31, Szürkebarát napisał: No i po bólu. Rabat na klubową kartę wyniósł 202,40 zł, do zapłaty za przegląd po 30kkm 1176,60 zł. Oczywiście hamulce skrzypią tak jak skrzypiały (po przeczyszczeniu) że chyba wreszcie nagram to i dam do posłuchania. Oczywiście plamki rdzy na górnym mocowaniu przednich amortyzatorów to nie korozja kielichów tychże amortyzatorów. Oczywiście nie odnaleziono przyczyny cichego wibrującego dźwięku z tyłu pojazdu pojawiającego się przy v> 120 km/godz, słyszanego i przez kierowcę i przez pasażerów. Może dlatego, że nie dało się na placu rozpędzić Szarego Mnicha do tych 120 km/godz. Oleju weszło tym razem 4,8 ltr , poprzednio 4,5. Pewnie dostanę ankietę satysfakcji, nie wiem co wpiszę w punkcie "czy samochód został umyty" bo zacieki przy lusterkach i klamkach są tak interesujące, że je sfotografowałem. No ale czego można oczekiwać za 1176,60? Czuwaj! Niektórzy piszą, że dużo zapłaciłeś, ale jeśli weźmiemy pod uwagę kwotę podaną przez SIP w rekomendowanych maksymalnych cenach przeglądów: 1987 zł, to można powiedzieć, że koszt przeglądu miałeś po cenie promocyjnej. Mam nadzieję, że na prowincji koszt drugiego przeglądu nie będzie wyższy (odnoszę się do kwoty bez rabatu na kartę klubową). Gdyby mi wymieniono bez mojej akceptacji olej na inny, niż ENEOS 0W20, to ASO musiałoby by dokonać na swój koszt ponownej wymiany oleju - ja nie mam oporów przed rozwiązywaniem takich spraw na drodze prawnej. Trzeba stawiać tamę zalewającej rynek usług w Polsce arogancji i niekompetencji, które ilustruje dobrze wszystkim znany zwrot: "... będzie Pan zadowolony ...". Ja też ma mam wersję 1,6 i także zauważyłem (w zasadzie od samego początku) cichy wibrujący dźwięk z tyłu pojazdu przy prędkości około 120 km. Poniżej i powyżej tej prędkości to nie występuje (chyba). Czyżby kolejna właściwość z listy TTTM? 2 Link to post Share on other sites
blejzu 987 Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 38 minut temu, Tsunetomo napisał: A na tle BMW to w ogóle dramat, bo tam serwisują za darmo. O, za darmo? Czyli moge wziac swoje BMW 10 letnie kupione gdzies pod Suwalkami i pojechac do ASO i mi zrobia serwis za darmo? A wierzysz tez w to, ze rzad daje ci 500+? :p 39 minut temu, Tsunetomo napisał: a w sumie to więcej, bo do 30k km trzeba zawitać do serwisu dwukrotnie A to nie jest przypadkiem co 30k lub co rok? Link to post Share on other sites
Tsunetomo 1435 Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 1 minutę temu, blejzu napisał: O, za darmo? Czyli moge wziac swoje BMW 10 letnie kupione gdzies pod Suwalkami i pojechac do ASO i mi zrobia serwis za darmo? A wierzysz tez w to, ze rzad daje ci 500+? :p A to nie jest przypadkiem co 30k lub co rok? Znów mieszasz do wszystkiego politykę i próbujesz być niepotrzebnie złośliwy. Po co? Poczytaj kilka postów wyżej to zrozumiesz. Nie, Twojego 10letniego BMW spod Suwałk raczej Ci za darmo w autoryzowanym nie obsłużą. Subaru tez nie. Ale moze uda Ci sie ich przekonać. Udanego wieczoru. Link to post Share on other sites
blejzu 987 Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 8 minut temu, Tsunetomo napisał: Znów mieszasz do wszystkiego politykę i próbujesz być niepotrzebnie złośliwy. Widze, ze sarkazm zbyt ciezko rozpoznac. Ale staralem sie i dalem nawet emotke na koncu zeby zasugerowac ze to (malo wyszukany byc moze) zart Link to post Share on other sites
Tsunetomo 1435 Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 Teraz, blejzu napisał: Widze, ze sarkazm zbyt ciezko rozpoznac. Ale staralem sie i dalem nawet emotke na koncu zeby zasugerowac ze to (malo wyszukany byc moze) zart Przeprosiny przyjęte Dobrego wieczoru. 1 Link to post Share on other sites
Szürkebarát 539 Posted September 5, 2020 Share Posted September 5, 2020 23 godziny temu, Moon napisał: Gdyby mi wymieniono bez mojej akceptacji olej na inny, niż ENEOS 0W20, to ASO musiałoby by dokonać na swój koszt ponownej wymiany oleju - ja nie mam oporów przed rozwiązywaniem takich spraw na drodze prawnej. Trzeba stawiać tamę zalewającej rynek usług w Polsce arogancji i niekompetencji, które ilustruje dobrze wszystkim znany zwrot: "... będzie Pan zadowolony ...". Generalnie masz rację. Też chcę być panem mojego pojazdu i nie powinienem godzić się na samowole wobec niego. Jednak nie zamierzam rozwiązywać tego na drodze prawnej bo szkoda mi życia. Na szczęście jest @Dyrekcja która mi wytłumaczy dlaczego zamiast 0W20 zalano mi 5W30 i gwarancji nie utraciłem . Prawda? Link to post Share on other sites
Karas 1039 Posted September 5, 2020 Share Posted September 5, 2020 (edited) 20 minut temu, Szürkebarát napisał: Też chcę być panem mojego pojazdu i nie powinienem godzić się na samowole wobec niego. Jednak nie zamierzam rozwiązywać tego na drodze prawnej bo szkoda mi życia. Na szczęście jest @Dyrekcja która mi wytłumaczy dlaczego zamiast 0W20 zalano mi 5W30 i gwarancji nie utraciłem . Prawda? w 2015 r jako młody "adept" Subaru również byłem mocno zaniepokojony faktem zalania przez serwis 5w30 zamiast 0w20 rekomendowanego do tego motoru ( nawet na korku oleju widnieje wybity napis 0w20 motor oil) Odpowiedz jest następująca: gwarantem na twój samochód nie jest nawet SIP tylko salon który Ci go sprzedał( przeczytaj w książce serwisowej) , nie Subaru Japan nie Subaru USA itp. Salon który Ci ten samochód sprzedał ma zalecenia od importera do lania 5w30 w naszym klimacie. Edited September 5, 2020 by Karas Link to post Share on other sites
Blixten 1520 Posted September 5, 2020 Share Posted September 5, 2020 14 minut temu, Szürkebarát napisał: Generalnie masz rację. Też chcę być panem mojego pojazdu i nie powinienem godzić się na samowole wobec niego. Jednak nie zamierzam rozwiązywać tego na drodze prawnej bo szkoda mi życia. Na szczęście jest @Dyrekcja która mi wytłumaczy dlaczego zamiast 0W20 zalano mi 5W30 i gwarancji nie utraciłem . Prawda? Może Dyrekcja wyjaśni Ci ten przypadek, może i parę kolejnych też ... ale to wszystko jest działaniem po fakcie. Nie lubię tracić czasu dwukrotnie i dlatego (niestety) stoję nad mechanikiem i patrzę na ręce. 1 Link to post Share on other sites
Blixten 1520 Posted September 5, 2020 Share Posted September 5, 2020 (edited) 8 minut temu, Karas napisał: w 2015 r jako młody "adept" Subaru również byłem mocno zaniepokojony faktem zalania przez serwis 5w30 zamiast 0w20 rekomendowanego do tego motoru ( nawet na korku oleju widnieje wybity napis 0w20 motor oil) Odpowiedz jest następująca: gwarantem na twój samochód nie jest nawet SIP tylko salon który Ci go sprzedał( przeczytaj w książce serwisowej) , nie Subaru Japan nie Subaru USA itp. Salon który Ci ten samochód sprzedał ma zalecenia od importera do lania 5w30 w naszym klimacie. Może i tak jest, ale nie zmienia to faktu, że to właściciel powinien być najpierw o tym poinformowany, a następnie może się na to zgodzić lub nie. W każdym bądź razie z taką praktyką spotkałem się w innych serwisach. Nie robi się nic bez wiedzy klienta - nie tylko w motoryzacji. Edited September 5, 2020 by Blixten 1 Link to post Share on other sites
DZIAŁ TECHNICZNY 42 Posted September 7, 2020 Share Posted September 7, 2020 Szanowni Państwo, Absolutnie zgadzamy się, że pracownik ASO otwierając zlecenie na wykonanie przeglądu okresowego powinien z klientem uzgodnić czy ma być zastosowany olej 0W20 czy 5W30. Bardzo przepraszamy za to niedopatrzenie. Zgodnie z zapisem zamieszczonym w Instrukcji Obsługi oleje o obu tych lepkościach mogą być stosowane w naszej strefie klimatycznej w benzynowych silnikach wolnossących samochodów Subaru. W celu zminimalizowania emisji zanieczyszczeń, samochody opuszczają fabrykę z silnikami napełnionymi olejem 0W20 ale zastosowanie oleju 5W30 nie wpływa ujemnie na pracę i trwałość silnika. 1 Link to post Share on other sites
Szürkebarát 539 Posted September 7, 2020 Share Posted September 7, 2020 2 godziny temu, DZIAŁ TECHNICZNY napisał: W celu zminimalizowania emisji zanieczyszczeń, samochody opuszczają fabrykę z silnikami napełnionymi olejem 0W20 ale zastosowanie oleju 5W30 nie wpływa ujemnie na pracę i trwałość silnika. Bardzo się cieszę, że 5W30 nie wpływa ujemnie na pracę i trwałość silnika (oraz na gwarancję) w moim Subaru. Minimalizacją zanieczyszczeń niech teraz zajmują się inni, myśmy już swoje zrobili. 1 Link to post Share on other sites
Blixten 1520 Posted September 7, 2020 Share Posted September 7, 2020 5 godzin temu, Szürkebarát napisał: 5W30 nie wpływa ujemnie na pracę i trwałość silnika "Im lepkość jest niższa, tym mniejszy jest opór oleju, a więc mniejsze są straty mocy silnika. Z kolei wyższa lepkość daje lepsze zabezpieczenie silnika przed zużyciem. Lepkość oleju musi zatem być pewnym kompromisem między tymi skrajnymi wymaganiami" Link to post Share on other sites
Szürkebarát 539 Posted September 7, 2020 Share Posted September 7, 2020 5 minut temu, Blixten napisał: 5 godzin temu, Szürkebarát napisał: 5W30 nie wpływa ujemnie na pracę i trwałość silnika "Im lepkość jest niższa, tym mniejszy jest opór oleju, a więc mniejsze są straty mocy silnika. Z kolei wyższa lepkość daje lepsze zabezpieczenie silnika przed zużyciem. Lepkość oleju musi zatem być pewnym kompromisem między tymi skrajnymi wymaganiami" No ale silnik samochodu to od jakiegoś czasu część zamienna, jak wycieraczka szyby czy klocki hamulcowe. W czym problem? Się wymienia i i będzie pan zadowolony. PS. Kompromis od kiedy pojawiły się oleje wielosezonowe. Bo kiedyś były oleje na zimę i na lato, jak teraz opony... 1 Link to post Share on other sites
Dyrekcja SIP Dyrekcja 2283 Posted September 8, 2020 Dyrekcja SIP Share Posted September 8, 2020 21 godzin temu, Szürkebarát napisał: Minimalizacją zanieczyszczeń niech teraz zajmują się inni, myśmy już swoje zrobili. Być może to sformułowanie nie jest specjalnie szczęśliwe - chodzi zasadniczo o minimalizacje emisji CO2. A na jej wartość prawa noga ma znacznie większy wpływ, niż to, czy olej ma klasę lepkości 0 czy 5W Pozdrowienia Link to post Share on other sites
Szürkebarát 539 Posted September 8, 2020 Share Posted September 8, 2020 Przy następnej wizycie w ASO jednak będę musiał stać mechanikowi za plecami i patrzeć mu na ręce i zadawać (głupie?) pytania, na co już teraz nie mam ochoty. Pozdrawiam Link to post Share on other sites
Axell 27 Posted September 8, 2020 Share Posted September 8, 2020 Witam serdecznie forumowiczów, dawno temu ktoś powiedział "zaufanie jest dobre, ale kontrola lepsza". A tak poważnie to 1000 km po trzecim przeglądzie i jeszcze bardziej lubię to auto i nic nie trzeszczy a za 2 tygodnie miną dwa lata. Pozdrawiam Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now