Jump to content

XV 2019 1,6 po 13 miesiącach użytkowania i 30K km


Recommended Posts

13 minut temu, aflinta napisał:

Tytuł brzmi: Jak zapłacisz 300 tys za samochód to będziesz miał tańszy serwis niż w aucie za 100 tys ;) 

Podtytul: O 50 zlotych.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tytuł brzmi: Jak zapłacisz 300 tys za samochód to będziesz miał tańszy serwis niż w aucie za 100 tys  

70% miasto, 30% trasa, drogi nieasfaltowe rzadko, lekki teren bardzo rzadko, sporo korków. Spokojny styl jazdy, autostrady do 120 km/h. Spalanie: 9,5 1. przegląd po 15K - bez uwag z mojej st

„Twój przegląd jest gorszy niż mój” albo „Mój przegląd jest lepszy niż twój” - można wybrać wersję 

A ja myślałem, ze o tym, ze Subaru ma raczej słaby i bardzo drogi serwis, oczywiście na tle chińskiej konkurencji (tu o 50 zł) , a w sumie to więcej, bo do 30k km trzeba zawitać do serwisu dwukrotnie. Wiec ponad 1150zl.. A na tle BMW to w ogóle dramat, bo tam serwisują za darmo.

Ale kto zabroni bogatemu posiadać Subaru? :) 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 3.09.2020 o 15:31, Szürkebarát napisał:

No i po bólu. Rabat na klubową kartę wyniósł 202,40 zł, do zapłaty za przegląd po 30kkm 1176,60 zł. Oczywiście hamulce skrzypią tak jak skrzypiały (po przeczyszczeniu) że chyba wreszcie nagram to i dam do posłuchania. Oczywiście plamki rdzy na górnym mocowaniu przednich amortyzatorów to nie korozja kielichów tychże amortyzatorów. Oczywiście nie odnaleziono przyczyny cichego wibrującego dźwięku z tyłu pojazdu pojawiającego się przy

v> 120 km/godz, słyszanego i przez kierowcę i przez pasażerów. Może dlatego, że nie dało się na placu rozpędzić Szarego Mnicha do tych 120 km/godz. :biglol:

 

Oleju weszło tym razem 4,8 ltr , poprzednio 4,5.

 

Pewnie dostanę ankietę satysfakcji, nie wiem co wpiszę w punkcie "czy samochód został umyty" bo zacieki przy lusterkach i klamkach są tak interesujące, że je sfotografowałem.

 

No ale czego można oczekiwać za 1176,60? Czuwaj!

 

Niektórzy piszą, że dużo zapłaciłeś, ale jeśli weźmiemy pod uwagę  kwotę podaną przez SIP w rekomendowanych maksymalnych cenach przeglądów: 1987 zł, to można powiedzieć, że koszt przeglądu miałeś po cenie promocyjnej. Mam nadzieję, że na prowincji koszt drugiego przeglądu nie będzie wyższy (odnoszę się do kwoty bez rabatu na kartę klubową). 

 

Gdyby mi wymieniono bez mojej akceptacji olej na inny, niż ENEOS  0W20, to ASO musiałoby by dokonać na swój koszt ponownej wymiany  oleju -  ja nie mam oporów przed rozwiązywaniem takich spraw na drodze prawnej. Trzeba stawiać tamę  zalewającej rynek usług w Polsce arogancji i niekompetencji, które ilustruje dobrze wszystkim znany zwrot: "... będzie Pan zadowolony ...".

 

Ja też ma mam wersję 1,6 i  także zauważyłem (w zasadzie od samego początku) cichy wibrujący dźwięk z tyłu pojazdu  przy prędkości około 120 km. Poniżej i powyżej tej prędkości to nie występuje (chyba).  Czyżby kolejna właściwość z listy  TTTM? 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Tsunetomo napisał:

A na tle BMW to w ogóle dramat, bo tam serwisują za darmo.

O, za darmo? Czyli moge wziac swoje BMW 10 letnie kupione gdzies pod Suwalkami i pojechac do ASO i mi zrobia serwis za darmo? :D A wierzysz tez w to, ze rzad daje ci 500+? :p

 

39 minut temu, Tsunetomo napisał:

a w sumie to więcej, bo do 30k km trzeba zawitać do serwisu dwukrotnie

A to nie jest przypadkiem co 30k lub co rok? 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, blejzu napisał:

O, za darmo? Czyli moge wziac swoje BMW 10 letnie kupione gdzies pod Suwalkami i pojechac do ASO i mi zrobia serwis za darmo? :D A wierzysz tez w to, ze rzad daje ci 500+? :p

 

A to nie jest przypadkiem co 30k lub co rok? 

Znów mieszasz do wszystkiego politykę i próbujesz być niepotrzebnie złośliwy. Po co? Poczytaj kilka postów wyżej to zrozumiesz. Nie, Twojego 10letniego BMW spod Suwałk raczej Ci za darmo w autoryzowanym nie obsłużą. Subaru tez nie. Ale moze uda Ci sie ich przekonać. 

Udanego wieczoru. 

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Tsunetomo napisał:

Znów mieszasz do wszystkiego politykę i próbujesz być niepotrzebnie złośliwy.

Widze, ze sarkazm zbyt ciezko rozpoznac. Ale staralem sie i dalem nawet emotke na koncu zeby zasugerowac ze to (malo wyszukany byc moze) zart :)

Link to post
Share on other sites
Teraz, blejzu napisał:

Widze, ze sarkazm zbyt ciezko rozpoznac. Ale staralem sie i dalem nawet emotke na koncu zeby zasugerowac ze to (malo wyszukany byc moze) zart :)

Przeprosiny przyjęte ;)

Dobrego wieczoru. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Moon napisał:

Gdyby mi wymieniono bez mojej akceptacji olej na inny, niż ENEOS  0W20, to ASO musiałoby by dokonać na swój koszt ponownej wymiany  oleju -  ja nie mam oporów przed rozwiązywaniem takich spraw na drodze prawnej. Trzeba stawiać tamę  zalewającej rynek usług w Polsce arogancji i niekompetencji, które ilustruje dobrze wszystkim znany zwrot: "... będzie Pan zadowolony ...".

Generalnie masz rację. Też chcę być panem mojego pojazdu i nie powinienem godzić się na samowole wobec niego. Jednak nie zamierzam rozwiązywać tego na drodze prawnej bo szkoda mi życia. Na szczęście jest @Dyrekcja która mi wytłumaczy dlaczego zamiast 0W20 zalano mi 5W30 i gwarancji nie utraciłem :yahoo: . Prawda?

Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Szürkebarát napisał:

Też chcę być panem mojego pojazdu i nie powinienem godzić się na samowole wobec niego. Jednak nie zamierzam rozwiązywać tego na drodze prawnej bo szkoda mi życia. Na szczęście jest @Dyrekcja która mi wytłumaczy dlaczego zamiast 0W20 zalano mi 5W30 i gwarancji nie utraciłem :yahoo: . Prawda?

w 2015 r jako młody "adept" Subaru również byłem mocno  zaniepokojony faktem  zalania przez serwis 5w30 zamiast 0w20 rekomendowanego do tego motoru ( nawet na korku oleju widnieje wybity napis 0w20 motor oil) Odpowiedz jest następująca:  gwarantem na twój samochód nie jest nawet SIP tylko  salon który Ci go sprzedał( przeczytaj w książce serwisowej) , nie Subaru Japan nie Subaru USA itp. Salon który Ci ten samochód sprzedał ma zalecenia od importera do lania 5w30 w naszym klimacie. 

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Szürkebarát napisał:

Generalnie masz rację. Też chcę być panem mojego pojazdu i nie powinienem godzić się na samowole wobec niego. Jednak nie zamierzam rozwiązywać tego na drodze prawnej bo szkoda mi życia. Na szczęście jest @Dyrekcja która mi wytłumaczy dlaczego zamiast 0W20 zalano mi 5W30 i gwarancji nie utraciłem :yahoo: . Prawda?


Może Dyrekcja wyjaśni Ci ten przypadek, może i parę kolejnych też ... ale to wszystko jest działaniem po fakcie. 
Nie lubię tracić czasu dwukrotnie i dlatego (niestety) stoję nad mechanikiem i patrzę na ręce. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Karas napisał:

w 2015 r jako młody "adept" Subaru również byłem mocno  zaniepokojony faktem  zalania przez serwis 5w30 zamiast 0w20 rekomendowanego do tego motoru ( nawet na korku oleju widnieje wybity napis 0w20 motor oil) Odpowiedz jest następująca:  gwarantem na twój samochód nie jest nawet SIP tylko  salon który Ci go sprzedał( przeczytaj w książce serwisowej) , nie Subaru Japan nie Subaru USA itp. Salon który Ci ten samochód sprzedał ma zalecenia od importera do lania 5w30 w naszym klimacie. 


Może i tak jest, ale nie zmienia to faktu, że to właściciel powinien być najpierw o tym poinformowany, a następnie może się na to zgodzić lub nie. 
W każdym bądź razie z taką praktyką spotkałem się w innych serwisach. 

Nie robi się nic bez wiedzy klienta - nie tylko w motoryzacji. 

Edited by Blixten
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Szanowni Państwo,

 

Absolutnie zgadzamy się, że pracownik ASO otwierając zlecenie na wykonanie przeglądu okresowego powinien z klientem uzgodnić czy ma być zastosowany olej 0W20 czy 5W30.

Bardzo przepraszamy za to niedopatrzenie.

Zgodnie z zapisem zamieszczonym w Instrukcji Obsługi oleje o obu tych lepkościach mogą być stosowane w naszej strefie klimatycznej w benzynowych silnikach wolnossących samochodów Subaru. W celu zminimalizowania emisji zanieczyszczeń, samochody opuszczają fabrykę z silnikami napełnionymi olejem 0W20 ale zastosowanie oleju 5W30 nie wpływa ujemnie na pracę i trwałość silnika.

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:

W celu zminimalizowania emisji zanieczyszczeń, samochody opuszczają fabrykę z silnikami napełnionymi olejem 0W20 ale zastosowanie oleju 5W30 nie wpływa ujemnie na pracę i trwałość silnika.

 

Bardzo się cieszę, że 5W30 nie wpływa ujemnie na pracę i trwałość silnika (oraz na gwarancję) w moim Subaru.

 

Minimalizacją zanieczyszczeń niech teraz zajmują się inni, myśmy już swoje zrobili. :facepalm:

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Szürkebarát napisał:

5W30 nie wpływa ujemnie na pracę i trwałość silnika

"Im lepkość jest niższa, tym mniejszy jest opór oleju, a więc mniejsze są straty mocy silnika. Z kolei wyższa lepkość daje lepsze zabezpieczenie silnika przed zużyciem. Lepkość oleju musi zatem być pewnym kompromisem między tymi skrajnymi wymaganiami" ;) 

 

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Blixten napisał:
5 godzin temu, Szürkebarát napisał:

5W30 nie wpływa ujemnie na pracę i trwałość silnika

"Im lepkość jest niższa, tym mniejszy jest opór oleju, a więc mniejsze są straty mocy silnika. Z kolei wyższa lepkość daje lepsze zabezpieczenie silnika przed zużyciem. Lepkość oleju musi zatem być pewnym kompromisem między tymi skrajnymi wymaganiami" ;) 

No ale silnik samochodu to od jakiegoś czasu część zamienna, jak wycieraczka szyby czy klocki hamulcowe. W czym problem? Się wymienia i i będzie pan zadowolony. PS. Kompromis od kiedy pojawiły się oleje wielosezonowe. Bo kiedyś były oleje na zimę i na lato, jak teraz opony...

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP
21 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Minimalizacją zanieczyszczeń niech teraz zajmują się inni, myśmy już swoje zrobili. 

Być może to sformułowanie nie jest specjalnie szczęśliwe - chodzi zasadniczo o minimalizacje emisji CO2.

A na jej wartość prawa noga ma znacznie większy wpływ, niż to, czy olej ma klasę lepkości 0 czy 5W :hi:

 

Pozdrowienia

Link to post
Share on other sites

Przy następnej wizycie w ASO jednak będę musiał stać mechanikowi za plecami i patrzeć mu na ręce i zadawać (głupie?) pytania, na co już teraz nie mam ochoty. Pozdrawiam :hi:

Link to post
Share on other sites

 

Witam serdecznie forumowiczów, dawno temu ktoś powiedział "zaufanie jest dobre, ale kontrola lepsza":rolleyes:. A tak poważnie to 1000 km po trzecim przeglądzie i jeszcze bardziej lubię to auto i nic nie trzeszczy a za 2 tygodnie miną dwa lata. 
Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...