Jump to content

Recommended Posts

Dzień dobry. Jestem użytkownikiem Subaru WRX z 2016 roku. Sprowadziłem go z USA. Po przejechaniu 2 tys km zaczęła stukać panewka ( po jeździe po autostradzie, szybkość max 160km/h). Zawiozłem samochód do mechanika serwis bosch, który nie chciał sie podjąć naprawy. W związku z tym zacząłem szukać firmy która sie by tym zajęła. Dostałem propozycje różne, ale zdecydowałem sie na wykonanie remontu w firmie z Gliwic. Zajęło im to kilka miesięcy. Po założeniu silniki przez serwis bosch,  mechanik  diagnozował jego prace. Okazało sie ze przepływomierz był jeszcze uszkodzony i wymienili go na nowy z ASO Subaru. Mechanik dokonywał ostatnich pomiarów i ostatnią próbę jazdy po czym usłyszał mocny stuk. Wyłączył silnik, zaholował subaru na warsztat i zdiagnozował urwanie korbowodu. Firma z gliwic odebrała silnik żeby zdiagnozować powód i ustalili ze powodem był wadliwy korbowód . Nadmienię ze zalecili wymianę jednego korbowodu który był uszkodzony po obróceniu panewki. No i wg nich błędy nie popełnili i gwarancji nie uwzględnią. Zwracam sie z prośbą o pomoc w ustaleniu przyczyny. Naprawa wraz z częściami kosztowała mnie około 16 tyś PLN ... Proszę o jakieś sugestie, co mogło być przyczyna. 

  • Confused 1
  • Sad 1
Link to post
Share on other sites

Wierzyć się nie chce :( Oby się to dobrze skończyło.

Edited by Jumpman
Link to post
Share on other sites

Czy jakaś naprawa była dokonana w ASO Subaru (z treści to nie wynika)? Jeżeli nie była, to ciężko zdalnie wróżyć na temat napraw wykonanych przez podmioty niezwiązane z oficjalnym importerem.

Kto kupił felerny korbowód? Czy ta sama firma co go montowała? Jeżeli tak, to na nich spoczywa usunięcie usterki a ewentualne roszczenia finansowe regulują z dostawcą elementu lub ubezpieczycielem.

 

  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites

serwisy pod marką bosch to takie same druciarze jak ci w szkopach , tam nie ma żadnej weryfikacji jakości usług kupujesz szyld i zobowiązujesz się kupować ich części w IC (a z tym przeważnie jest różnie) 

Link to post
Share on other sites
W dniu 10.08.2020 o 12:29, AlekWRX napisał:

Dzień dobry. Jestem użytkownikiem Subaru WRX z 2016 roku. Sprowadziłem go z USA. Po przejechaniu 2 tys km zaczęła stukać panewka ( po jeździe po autostradzie, szybkość max 160km/h). Zawiozłem samochód do mechanika serwis bosch, który nie chciał sie podjąć naprawy. W związku z tym zacząłem szukać firmy która sie by tym zajęła. Dostałem propozycje różne, ale zdecydowałem sie na wykonanie remontu w firmie z Gliwic. Zajęło im to kilka miesięcy. Po założeniu silniki przez serwis bosch,  mechanik  diagnozował jego prace. Okazało sie ze przepływomierz był jeszcze uszkodzony i wymienili go na nowy z ASO Subaru. Mechanik dokonywał ostatnich pomiarów i ostatnią próbę jazdy po czym usłyszał mocny stuk. Wyłączył silnik, zaholował subaru na warsztat i zdiagnozował urwanie korbowodu. Firma z gliwic odebrała silnik żeby zdiagnozować powód i ustalili ze powodem był wadliwy korbowód . Nadmienię ze zalecili wymianę jednego korbowodu który był uszkodzony po obróceniu panewki. No i wg nich błędy nie popełnili i gwarancji nie uwzględnią. Zwracam sie z prośbą o pomoc w ustaleniu przyczyny. Naprawa wraz z częściami kosztowała mnie około 16 tyś PLN ... Proszę o jakieś sugestie, co mogło być przyczyna. 

 

W tego typu sprawach warto powołać rzeczoznawcę, który spróbuje określić przyczynę usteki.

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 10.08.2020 o 13:15, Jumpman napisał:

Wierzyć się nie chce :( Oby się to dobrze skończyło.

dla mnie to tez jest jakiś czeski film ...

Link to post
Share on other sites
W dniu 10.08.2020 o 13:15, aflinta napisał:

Czy jakaś naprawa była dokonana w ASO Subaru (z treści to nie wynika)? Jeżeli nie była, to ciężko zdalnie wróżyć na temat napraw wykonanych przez podmioty niezwiązane z oficjalnym importerem.

Kto kupił felerny korbowód? Czy ta sama firma co go montowała? Jeżeli tak, to na nich spoczywa usunięcie usterki a ewentualne roszczenia finansowe regulują z dostawcą elementu lub ubezpieczycielem.

 

Witaj. Naprawy dokonywała fima polok.pl z gliwic. Nie zalecali wymiany korbowodów po za tym który był uszkodzony, także reszta korbowodów zostało starych, ale podobno lepiej zostawic stare wypróbowane niż nowe. Co o tej teorii myślisz? C

Link to post
Share on other sites
W dniu 12.08.2020 o 08:42, m_dz napisał:

 

W tego typu sprawach warto powołać rzeczoznawcę, który spróbuje określić przyczynę usteki.

 

został powołany, ale po przyjeździe okazało sie ze silnik jest już cały rozebrany i tłok oraz korbowód został pocięty w celu niby ustalenia usterki :) także trochę ma ręce związane... 

Link to post
Share on other sites
W dniu 10.08.2020 o 20:50, Karenz napisał:

serwisy pod marką bosch to takie same druciarze jak ci w szkopach , tam nie ma żadnej weryfikacji jakości usług kupujesz szyld i zobowiązujesz się kupować ich części w IC (a z tym przeważnie jest różnie) 

tj mój sprawdzony serwis, a po za tym oni nie robili remontu silnika, tylko robiła go firma polok z gliwic...

Link to post
Share on other sites
 
W tego typu sprawach warto powołać rzeczoznawcę, który spróbuje określić przyczynę usteki.
 
W tej sytuacji nie wiem czy jest taka potrzeba, bo jeśli cześć kupował zakład, to na nich spoczywa gwarancja - jak pisze aflinta.
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, AlekWRX napisał:

Co o tej teorii myślisz?

Skoro firma zrobiła remont i problemem był wadliwy korbowód, to kluczowe jest kto kupił i dostarczył korbowód. Jeżeli Ty, to masz problem i zabawę w odzyskanie kasy. Jeżeli firma remontująca to odpowiedzialność spoczywa na nich i ich problem jak odzyskają kasę od dostawcy czy z ubezpieczenia.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
W dniu 19.08.2020 o 14:34, JobForACowboy napisał:
W dniu 12.08.2020 o 08:42, m_dz napisał:
 
W tego typu sprawach warto powołać rzeczoznawcę, który spróbuje określić przyczynę usteki.
 

W tej sytuacji nie wiem czy jest taka potrzeba, bo jeśli cześć kupował zakład, to na nich spoczywa gwarancja - jak pisze aflinta.

Tylko ze oni mi dali liste rzeczy do wymiany i na mnie spoczęła zamówienie tych czesci i dostarczenie donich.

Link to post
Share on other sites
Tylko ze oni mi dali liste rzeczy do wymiany i na mnie spoczęła zamówienie tych czesci i dostarczenie donich.

To zmienia dość mocno postać rzeczy. Dlatego ja od lat sam nie kupuje nic prócz filtrów i jakiś pierdół bieżących. Grube sprawy zostawiam mechanikowi.

 

 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, AlekWRX napisał:

Tylko ze oni mi dali liste rzeczy do wymiany i na mnie spoczęła zamówienie tych czesci i dostarczenie donich.

No to masz problem niestety. Możesz się teraz wozić po sądach z opiniami rzeczoznawców i próbą egzekucji należności od dostawcy wadliwego elementu. Nigdy nie kupuj samodzielnie gratów do tak poważnych napraw - rozmywa się odpowiedzialność a Ty zostajesz z problemem. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 15.09.2020 o 11:20, aflinta napisał:

No to masz problem niestety. Możesz się teraz wozić po sądach z opiniami rzeczoznawców i próbą egzekucji należności od dostawcy wadliwego elementu. Nigdy nie kupuj samodzielnie gratów do tak poważnych napraw - rozmywa się odpowiedzialność a Ty zostajesz z problemem. 

licze sie z tym. Trudno, naprawie i zapłace bo na szczesie mam z czego a sądownie bede dochodził swego. Człowiek sie uczy całe życie, szkoda ze ta nauka tyle kosztuje ...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...