Skocz do zawartości

4EAT - Nieprzyłącza tył/Nizskie ciśnienie


Bronislav Wantulok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Proszę o pomóc z mym Forkiem 2.0X 158km, skrzynia 4 biegowa automatyczna. Już przes półtora roku mam problem z niefunkcyjną tylną ośą. Jak jest widno z filmiku to na pierwszym jak jest olej w skrzyni AT chłodny to wszystko pracuje jak ma 2 koła tylne + 1 w przodu. Po zagrzaniu oleju tylna oś nierusza wogóle jak widno z drugiego filmiku (żadne z tylnych kół nierusza).

Po wizycie w autoryzowanym serwisie Subaru zostawiłem wymienić za zupełnie nowy sterownik hydraliczny wraz s filtrami i oryginalnym olejem (dynamiczna wymiana oleju). Po tym zabiegu Forek poprawił się tylko po stronie szarpania skrzyni (zmiana biegów jak na nowym samochodzie). Tył nadal niedziała, więc czas na wizytę w serwisie kdzie rozkręcili tył skrzyni i przekontrolowano sprzęgło które przypina tylny wał. Wszysko okey wraz z luzami, więc przystępiono do złożenia skrzyni spowrotem i mierzenia ciśnienia oleju w tylnej części. Zdiagnostykowano że ciśnienie jest na chłodnym oleju za nizskie i po ogrzaniu skrzyni zupełnie znika prawie do zera.

 

Czy już ktoś miał taki problem lub jakieś pomysły kdzie szukać problemu? W serwisie sami niemają zbyt pomysłu kdzie jest problem, dlatego że samochód chodzi normalnie. Skrzynia zmienia biegi normalnie, nieszarpie, niema poślizgu i niejest problem z ruszeniem z przyczepą 2-tonovą. Czyli problem chyba niejest w pompie, ani v sterowniku hydralicznym.

 

Tylko uzupełnie jest to skrzynia nowsza kdzie niema selenoidu dla tyłu w tylnej części, dlatego został zmieniony cały sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za ASO?

Masz uszkodzony zawór od sprzęgła transferu. Skoro mierzyli ciśnienie na tym sprzęgle to czemu do takich wniosków nie doszli? Zawór uszkadza się na dwojaki sposób, albo spina Ci napęd na stałe, albo rozłącza zupełnie. Ja miałem też taki przypadek jak Ty. Wymiana zaworu naprawiła problem.

Poszukaj na YT pod hasłem "torque bind" w zasadzie to odwrotny problem ale rozwiązuje się go tak samo. Wymieniając zawór. Powinien to być "solenoid C".

 Ostatnio ktoś miał też taki problem, i wydaje mi się że zawór od MPT jest w dupce skrzyni, nie obok pozostałych zaworów. Także jak Ci wymienili blok zaworów to nic to nie dało,bo tam tego zaworu nie ma, najprawdopodobniej.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś od 2005/06 solenoid sprzęgła jest w bloku zaworów, ciekawe czy sprawdzono szczelność magistrali. Kiedyś miałem przypadek gdzie ciśnienie uciekało bokiem przez wewnętrzną nieszczelność w transferze, solenoid był sprawny, sprzęgło też. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie kupiłem SG z 2005 i mam taki problem że tylne kola przeskakuja/strzelają przy ciasnych zakrętach. Obstawiam właśnie ten zawór od sprzęgła transferowego. Jeszcze się nie zabrałem za to ale tak za 2-3 tygodnie będzie wiadomo czy to to. Jak Ci się nie spieszy to poczekaj i dam znać czy pomogła wymiana zaworu i gdzie on się znajduje. Autko dokładnie 01.01.2005. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś od 2005/06 solenoid sprzęgła jest w bloku zaworów, ciekawe czy sprawdzono szczelność magistrali. Kiedyś miałem przypadek gdzie ciśnienie uciekało bokiem przez wewnętrzną nieszczelność w transferze, solenoid był sprawny, sprzęgło też. 

Na tych uszczelnieniach na wałku wyjściowym skrzyni (te dwa oringi które zasilają sprzęgło) była ta nieszczelność?    

 

 

Z tego co pokazuje tutaj:http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_2/automatic_transmission/

 

Zawór jest w dupce. Ale jak zobaczymy na skrzynie z Legasia z podobnym roczników to jest ten zawór obok reszty zaworów.

 

 

 

Tych skrzyń 4eat jest chyba z 4-5 wersji na przestrzeni lat:/

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, ewemarkam napisał:

Co to za ASO?

Masz uszkodzony zawór od sprzęgła transferu. Skoro mierzyli ciśnienie na tym sprzęgle to czemu do takich wniosków nie doszli? Zawór uszkadza się na dwojaki sposób, albo spina Ci napęd na stałe, albo rozłącza zupełnie. Ja miałem też taki przypadek jak Ty. Wymiana zaworu naprawiła problem.

Poszukaj na YT pod hasłem "torque bind" w zasadzie to odwrotny problem ale rozwiązuje się go tak samo. Wymieniając zawór. Powinien to być "solenoid C".

 Ostatnio ktoś miał też taki problem, i wydaje mi się że zawór od MPT jest w dupce skrzyni, nie obok pozostałych zaworów. Także jak Ci wymienili blok zaworów to nic to nie dało,bo tam tego zaworu nie ma, najprawdopodobniej.

 

 

 

W moim wypadku selenoid niejest w tylnej części skrzyni. Mam koniec roku 2006 i wszystkie selenoidy są na desce. Deska zupełnie nowa od dealera.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, mirasek napisał:

Jakoś od 2005/06 solenoid sprzęgła jest w bloku zaworów, ciekawe czy sprawdzono szczelność magistrali. Kiedyś miałem przypadek gdzie ciśnienie uciekało bokiem przez wewnętrzną nieszczelność w transferze, solenoid był sprawny, sprzęgło też. 

Dziękuje, na tą możliwość jakoś niepomyślałem. Blok zaworów przyszedł kompletnie i z magistralami i jest prawda, że przed wymianą wydaje mi sie niefunkcjonował tył wogóle ani na zimnym oleju. Niejest możliwe żeby na novym bloku był selenoid zły także. I teraz funkcjonuje tylko na zimnym oleju, przy ogrzaniu olej rzadnie i może znikać jakąś szczeliną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości. Jesteś w stanie podać jaki masz numer skrzyni? Czy jest to któryś z poniższych?

 

I od razy pytanie do innych użytkowników czy może rozpoznają któryś numer skrzyni i wiedzą na 100% gdzie znajduje się zawór od MPT?

 

TZ1B5LFWAA

TZ1A3ZF5AA

TZ1A3ZF6AA

TZ1A3ZC4AA

TZ1A3ZC5AA

TZ1B5LCXAA

TZ1B5LCWAA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Wade napisał:

A tak z ciekawości. Jesteś w stanie podać jaki masz numer skrzyni? Czy jest to któryś z poniższych?

 

I od razy pytanie do innych użytkowników czy może rozpoznają któryś numer skrzyni i wiedzą na 100% gdzie znajduje się zawór od MPT?

 

TZ1B5LFWAA

TZ1A3ZF5AA

TZ1A3ZF6AA

TZ1A3ZC4AA

TZ1A3ZC5AA

TZ1B5LCXAA

TZ1B5LCWAA

Niestety ani jeden z numerów.

 

Mój numer to: TZ1B5LTWBA - ta skrzynia ma 100% wszystkie zawory na desce. Niejest on w tylnej części, czyli kiedy ktoś miał by problem to w ASO niejest możliwość zakupu tylko jednego zaworu tylko całej deski

 

Tylko dla ciekawostki w Czechach w ASO koszt sterownika hydralicznego jest 8.200zł. :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolę to sam zweryfikować bo i tak ja będę to wymieniał a jak sobie przypomnę kompetencje mojego ASO z regionu to już na pewno im nie zaufam. Prędzej ja im powiem co gdzie jest, do czego służy i jaki ma numer ;)

 

U siebie ze skrzynią mam dylemat bo według katalogu wszystkie zawory na kasecie a według manuala po staremu. Skrzynia ma numer TZ1B5LCXAA. Się rozbierze to się zobaczy. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, mysle ze mam podobny problem. Mój Forester SG 2003 2.0 at prawie zawsze na zimnym silniku gdy ruszam ze śliskiego mieli przednimi kolami aż poczuje strzał z tylu i dopiero rusza. Teraz pytanie czy to tez ten sam zawór co u kolegów?

Edytowane przez Malpa89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybka odpowiedzi. Pytanie czy dam z tyn sobie sam rade czy raczej warsztat?
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/2003/

Tu masz serwisowke, w niej znajdziesz schemat elektryczny. W nim odszukać trzeba diagnostykę skrzyni, dalej będzie rozpiska jak testować zawór. Generalnie powinien to być tzw solenoid C. Napięcie na sterowaniu powinno się zmieniać w zależności od wciśniętego pedały gazu, na zgaszonym silniku i skrzyni na D. Druga metoda to wpięcie bezpiecznika FWD w skrzynce bezpieczników. Powoduje to odpięcie tyłu. Ale gdzie ten zawór będzie u Ciebie w skrzyni to nie wiem. Bo różnie to bywa, w niektórych skrzyniach jest w tzw dupce, w nowszych przy reszcie zaworów. Jeśli umiesz korzystać z instrukcji, znasz angielski choć trochę i umiesz się posługiwać miernikiem to sobie poradzisz w diagnostyką.

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 1.11.2020 o 10:29, Malpa89 napisał:

Super i o to chodzilo, wielkie dzieki. Rozumiem ze napiecie na solenoidzie powinno zmieniać się od delikatnego dotknięcia pedału gazu. Jeśli u mnie jest wina właśnie tego solenoidu to napięcie zmienia sie dopiero od jakiejś "prędkości"?

I jak się temat skończył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...