piter Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Czy ktoś ma doświadczenia z modyfikacją wydechu w N/A ? Mam w moim GL'u założony tłumik za katalizatorem oraz ostatni przelotowy z kwasówki, ale że ostatnio zacząłem słuchać radia w samochodzie :wink: to mi ten wydech przeszkadza :grin: (w mieście jest jeszcze OK ale już na trasie troszkę mnie męczy ....) więc nabyłem (okazyjnie) kawałek wydechu od GT'00 i myślę o jego założeniu. Tylko gdy go przymierzam go do auta, to poza tym, że ten GT ma większą średnicę, to jeszcze gdy go założę to będę miał 3 katalizatory :shock: .... Czy mogę w miejsce mojego 2. kata wstawić rurę, którą jednocześnie dopasuje średnicę do nowej większej rury ?, czy taka rura pomiędzy katalizatorami wpłynie jakoś negatywnie na pracę silnika ? .... Poza tym to wszystko inne pasuje do auta, wszystkie wieszaki są na odpowiednim miejscu ... Co myślicie o takiej modyfikacji :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 8 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 i co :?: nikt nie wie :?: :sad: przeszukałem manuala i wygląda na to że w GT w miejscu mojego katalizatora jest taka właśnie rurka (center exhaust pipe), którą będę chciał dorobić, może ktoś ma taką niepotrzebną w swoim garażu :?: poprawcie mnie jeśli się mylę :wink: poniżej fotki: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianZ1 Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Ja w miejsce drugiego katalizatora (a przed tzw. tłumikiem rozprężającym-ta podłużna łuska) mam wstawioną właśnie przelotową rurkę. Jest ona dopasowana do średnicy serii. Powiększenie średnicy mam dopiero przed tłumikiem końcowym, ponieważ pochodzi on z WRXa. Komplet jest nieco głośniejszy niż seria-generalnie dobry kompromis. Żadnych efektów ubocznych nie zauważyłem. pzdr Seb@ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 8 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Ja w miejsce drugiego katalizatora (a przed tzw. tłumikiem rozprężającym-ta podłużna łuska) mam wstawioną właśnie przelotową rurkę. Jest ona dopasowana do średnicy serii. Powiększenie średnicy mam dopiero przed tłumikiem końcowym, ponieważ pochodzi on z WRXa. u mnie zanosi się na podobną konstrukcję, ... Komplet jest nieco głośniejszy niż seria-generalnie dobry kompromis. i o to chodzi, bo teraz mam troszkę za głośno, a już zapomniałem jaka cicha jest seria, :wink: PS. idę do Kupię/Sprzedam, może ktoś ma tą "center pipe", a jak nie- to będę dorabiał. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 ja wyciąłem środkowy katalizator niedawno, wspawałem rurkę, efektów ubocznych nie ma, są nawet pozytywne, bo zaczął troszeczkę jakby strzelać a najfajniejszy efekt to taki, że wkładu w katalizatorze było 40deko, a to cuś chodzi po 200zł za kg na złomie Jaki miałeś tamten głośny wydech? Bo ja radia nie mam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 9 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 adamstreciwilk, chcesz mój tłumik :?: zrobię dziś zdjęcie póki jest na samochodzie :wink: ... ryczy fajnie :wink: aż żal mi go zdejmować, ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 PW poszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 11 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 OK, wydech zmieniony. Pan "majster" w warsztacie dorobił odpowiednią rurkę, wyprofilował jak należy, poskręcał, posprawdzał i wszystko działa ..... ... mam teraz tak cicho, że aż dziwnie mi się jeździ. :grin: Ciekawe kiedy znów zamontuję "coś" głośniejszego :?: :wink: (można zamykać) :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JemArbuzy Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 A tak z ciekawości pytam: czy po takim lekkim odetkaniu wydechu jest jakaś różnica w mocy? Cokolwiek? Oczywiście chodzi o wolnegossaka :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 A tak z ciekawości pytam: czy po takim lekkim odetkaniu wydechu jest jakaś różnica w mocy? Cokolwiek? Oczywiście chodzi o wolnegossaka :wink: Różnica może być, z tym, że niekoniecznie na plus... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 u mnie na plus po wycięciu kata (tzn, auto lżejsze o 40deko i ładniejsze pierdzenie z rury) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 u mnie na plus po wycięciu kata (tzn, auto lżejsze o 40deko i ładniejsze pierdzenie z rury) Szykuj sie na wydatek zwiazany z wydmuchaniem koncowej puszki. Skonczy sie znacznie szybciej niz gdybys nie wycinal srodkowego kata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 u mnie na plus po wycięciu kata (tzn, auto lżejsze o 40deko i ładniejsze pierdzenie z rury) o "plus" to o moc mi chodziło.. :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 12 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Ja nie zrezygnowałem z drugiego kata, wyjąłem go co prawda i zastąpiłem rurą, ale tuż za nią mam kata od GT i za nim końcową puszkę również od GT. a różnica jest taka, że mam teraz cicho. A co do różnicy w mocy - już dawno serii nie pamiętam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 o "plus" to o moc mi chodziło. nic nie poczułem Szykuj sie na wydatek zwiazany z wydmuchaniem koncowej puszki. Skonczy sie znacznie szybciej niz gdybys nie wycinal srodkowego kata zmienie sobie i tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 zmienie sobie i tak To nie lepiej od razu wymienic na porzadna koncowke, zamiast 2 razy do warsztatu jezdzic? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Hmm, a może ktoś wyjaśnić laikowi co to jest "wycięcie kąta " ? U mnie tłumik(końcówka wydechu chyba ?) też strasznie głośno bulga i chętnie założyłbym coś "normalnego" - może są jacyś maniacy bulgotu i chcą się wymienić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Hmm, a może ktoś wyjaśnić laikowi co to jest "wycięcie kąta " ? ... Wycięcie - usunięcie kata - katalizatora. Czyli zastąpienie katalizatora rurą lub tłumikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Czyli zastąpienie katalizatora rurą lub tłumikiem Czyli nielegalka tak ? I to przechodzi przez przeglady ? Takie rury(tłumik to też rura nie ?) to się robi na wymiar w specjalistycznych firmach rozumiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 To się jedzie na przegląd i zanim wprowadzi się samochód pyta się : Czy robi Pan problemy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 To nie lepiej od razu wymienic na porzadna koncowke, zamiast 2 razy do warsztatu jezdzic? :wink: po co do warsztatu? co, ja spawarki i szlifierki nie mam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 ja mam w dwulitrówce N/A rurę do kibla 55mm od sondy do samego końca (seria: 50mm na wyjściu z silnika, 45mm na odcinku sonda - środkowy tłumik, 50mm do tłumika środkowego końca), zamiast kata czarodziejska strumienica, która udaje katalizator. efekt: głośniej, chyba troszkę mniej mocy maksymalnej, większy moment obrotowy i szybciej łapiący (teraz ciągnie od 1500RPM, przed przeróbkami ciągnął dopiero od 2000RPM), mniejsze zużycie paliwa (od pół- do litra; niedawno ojciec liczył i wyszło mu 8,64/100 przy jego jeżdżeniu wolno na niskich biegach po polnych drogach [wędkarz]). pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi