Skocz do zawartości

Wydech do N/A


piter

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś ma doświadczenia z modyfikacją wydechu w N/A ?

Mam w moim GL'u założony tłumik za katalizatorem oraz ostatni przelotowy z kwasówki, ale że ostatnio zacząłem słuchać radia w samochodzie :wink: to mi ten wydech przeszkadza :grin:

(w mieście jest jeszcze OK ale już na trasie troszkę mnie męczy ....)

więc nabyłem (okazyjnie) kawałek wydechu od GT'00 i myślę o jego założeniu. Tylko gdy go przymierzam go do auta, to poza tym, że ten GT ma większą średnicę, to jeszcze gdy go założę to będę miał 3 katalizatory :shock: ....

Czy mogę w miejsce mojego 2. kata wstawić rurę, którą jednocześnie dopasuje średnicę do nowej większej rury ?, czy taka rura pomiędzy katalizatorami wpłynie jakoś negatywnie na pracę silnika ? ....

Poza tym to wszystko inne pasuje do auta, wszystkie wieszaki są na odpowiednim miejscu ...

 

Co myślicie o takiej modyfikacji :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co :?: nikt nie wie :?: :sad:

 

przeszukałem manuala i wygląda na to że w GT w miejscu mojego katalizatora jest taka właśnie rurka (center exhaust pipe), którą będę chciał dorobić, może ktoś ma taką niepotrzebną w swoim garażu :?:

 

poprawcie mnie jeśli się mylę :wink:

 

poniżej fotki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w miejsce drugiego katalizatora (a przed tzw. tłumikiem rozprężającym-ta podłużna łuska) mam wstawioną właśnie przelotową rurkę. Jest ona dopasowana do średnicy serii. Powiększenie średnicy mam dopiero przed tłumikiem końcowym, ponieważ pochodzi on z WRXa. Komplet jest nieco głośniejszy niż seria-generalnie dobry kompromis. Żadnych efektów ubocznych nie zauważyłem.

 

pzdr

Seb@

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w miejsce drugiego katalizatora (a przed tzw. tłumikiem rozprężającym-ta podłużna łuska) mam wstawioną właśnie przelotową rurkę. Jest ona dopasowana do średnicy serii. Powiększenie średnicy mam dopiero przed tłumikiem końcowym, ponieważ pochodzi on z WRXa.

u mnie zanosi się na podobną konstrukcję, ...

Komplet jest nieco głośniejszy niż seria-generalnie dobry kompromis.

i o to chodzi, bo teraz mam troszkę za głośno, a już zapomniałem jaka cicha jest seria, :wink:

 

PS. idę do Kupię/Sprzedam, może ktoś ma tą "center pipe", a jak nie- to będę dorabiał.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wyciąłem środkowy katalizator niedawno, wspawałem rurkę, efektów ubocznych nie ma, są nawet pozytywne, bo zaczął troszeczkę jakby strzelać :) a najfajniejszy efekt to taki, że wkładu w katalizatorze było 40deko, a to cuś chodzi po 200zł za kg na złomie :)

 

Jaki miałeś tamten głośny wydech? Bo ja radia nie mam... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, wydech zmieniony. Pan "majster" w warsztacie dorobił odpowiednią rurkę, wyprofilował jak należy, poskręcał, posprawdzał i wszystko działa .....

... mam teraz tak cicho, że aż dziwnie mi się jeździ. :grin:

Ciekawe kiedy znów zamontuję "coś" głośniejszego :?: :wink:

 

(można zamykać)

:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na plus po wycięciu kata :) (tzn, auto lżejsze o 40deko i ładniejsze pierdzenie z rury) :mrgreen:

 

Szykuj sie na wydatek zwiazany z wydmuchaniem koncowej puszki. Skonczy sie znacznie szybciej niz gdybys nie wycinal srodkowego kata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zrezygnowałem z drugiego kata, wyjąłem go co prawda i zastąpiłem rurą, ale tuż za nią mam kata od GT i za nim końcową puszkę również od GT.

a różnica jest taka, że mam teraz cicho.

A co do różnicy w mocy - już dawno serii nie pamiętam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a może ktoś wyjaśnić laikowi co to jest "wycięcie kąta " ? :)

U mnie tłumik(końcówka wydechu chyba ?) też strasznie głośno bulga i chętnie założyłbym coś "normalnego" - może są jacyś maniacy bulgotu i chcą się wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam w dwulitrówce N/A rurę do kibla 55mm od sondy do samego końca (seria: 50mm na wyjściu z silnika, 45mm na odcinku sonda - środkowy tłumik, 50mm do tłumika środkowego końca), zamiast kata czarodziejska strumienica, która udaje katalizator. efekt: głośniej, chyba troszkę mniej mocy maksymalnej, większy moment obrotowy i szybciej łapiący (teraz ciągnie od 1500RPM, przed przeróbkami ciągnął dopiero od 2000RPM), mniejsze zużycie paliwa (od pół- do litra; niedawno ojciec liczył i wyszło mu 8,64/100 przy jego jeżdżeniu wolno na niskich biegach po polnych drogach [wędkarz]).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...