Rifu11 Posted August 6, 2020 Share Posted August 6, 2020 Cześć, mam WRXa 2004 ze zrobioną mapą na 265km w mapteku. Chciałbym się dowiedzieć czy ktokolwiek z Was robi "przeglad" mapy? Czy jest w ogóle możliwe to zeby mapa się rozregulowała czy cos w tym rodzaju? Pytam bo sa różne opinie, jedni mówią że jest to konieczne co rok a inni, że mapa nie może sie rozjechac. Z góry dzieki za odpowiedz Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted August 6, 2020 Share Posted August 6, 2020 Cześć, mam WRXa 2004 ze zrobioną mapą na 265km w mapteku. Chciałbym się dowiedzieć czy ktokolwiek z Was robi "przeglad" mapy? Czy jest w ogóle możliwe to zeby mapa się rozregulowała czy cos w tym rodzaju? Pytam bo sa różne opinie, jedni mówią że jest to konieczne co rok a inni, że mapa nie może sie rozjechac. Z góry dzieki za odpowiedz Mapa nie może się rozjechać bo jest zapisana w ECU. Ale może się rozjechać silnik, szczelność dolotu, wydechu, stan swiec, cewek, knock sensora, turbiny i paru innych drobiazgów. Dlatego warto kontrolować ale stan auta, do mapy nie trzeba zaglądać co rok. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rifu11 Posted August 6, 2020 Author Share Posted August 6, 2020 Teraz, skwaro napisał: 3 minuty temu, Rifu11 napisał: Cześć, mam WRXa 2004 ze zrobioną mapą na 265km w mapteku. Chciałbym się dowiedzieć czy ktokolwiek z Was robi "przeglad" mapy? Czy jest w ogóle możliwe to zeby mapa się rozregulowała czy cos w tym rodzaju? Pytam bo sa różne opinie, jedni mówią że jest to konieczne co rok a inni, że mapa nie może sie rozjechac. Z góry dzieki za odpowiedz Mapa nie może się rozjechać bo jest zapisana w ECU. Ale może się rozjechać silnik, szczelność dolotu, wydechu, stan swiec, cewek, knock sensora, turbiny i paru innych drobiazgów. Dlatego warto kontrolować ale stan auta, do mapy nie trzeba zaglądać co rok. Bardzo dziękuje za odpowiedź, tuner z mojego miasta powiedział, że mapy nie trzeba kontrolować natomiast Pan z mapteka powiedzial na odwrot tzn kontrola co rok. Przeżegnałem się jak usłyszałem kwotę 500zł za godzine strojenia stąd moje pytanie tutaj. Jeszcze raz dziękuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luku Posted August 12, 2020 Share Posted August 12, 2020 W dniu 6.08.2020 o 20:03, Rifu11 napisał: Pan z mapteka powiedzial na odwrot tzn kontrola co rok. Przeżegnałem się jak usłyszałem kwotę 500zł to już wiesz czemu "trzeba" stroić Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted August 12, 2020 Share Posted August 12, 2020 a fabryczne mapy jak często trzeba kontrolować? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosaskc Posted August 15, 2020 Share Posted August 15, 2020 Koncepcja "kontrolowania mapy" jest dla mnie absurdalna i brzmi jak naciąganie na kasę nieświadomego klienta. To tak jakby przeglądać raz do roku wszystkie zdjęcia na kompie, czy aby na pewno kolory poszczególnych pikseli się nie zmieniły... 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacekw Posted August 15, 2020 Share Posted August 15, 2020 Ja tam się nie znam, ale podejrzewam, że chodziło o to, co napisał @skwaro W dniu 6.08.2020 o 19:57, skwaro napisał: może się rozjechać silnik, szczelność dolotu, wydechu, stan swiec, cewek, knock sensora, turbiny i paru innych drobiazgów. A "sprawdzenie mapy" to po prostu skrót myślowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaciekK Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 Mocno wysilone silniki mogą zmieniać swoje parametry pracy, a takie są EJ, przez zmiany, zużycie itd. Jeżeli mapa jest robiona przy małych tolerancjach, mniejszych niż seryjne, wyciśnięte tyle ile to możliwe, to właśnie mechanika rozjeżdża się względem mapy i założonych parametrów, żeby stan się nie pogarszał moim zdaniem powinno się sprawdzać logi co jakiś czas, aby zrobić korekty dostowujące do stanu mechaniki. To moim zdaniem miał na myśli Piotrek z M.APTEKA mówiąc o potrzebie korekty mapy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 Godzinę temu, MaciekK napisał: Mocno wysilone silniki mogą zmieniać swoje parametry pracy, a takie są EJ, przez zmiany, zużycie itd. Jeżeli mapa jest robiona przy małych tolerancjach, mniejszych niż seryjne, wyciśnięte tyle ile to możliwe, to właśnie mechanika rozjeżdża się względem mapy i założonych parametrów, żeby stan się nie pogarszał moim zdaniem powinno się sprawdzać logi co jakiś czas, aby zrobić korekty dostowujące do stanu mechaniki. To moim zdaniem miał na myśli Piotrek z M.APTEKA mówiąc o potrzebie korekty mapy. Tyle że WRX zrobiony na 265KM to nie jest mocno wysilony silnik 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dudek_rz Posted September 1, 2020 Share Posted September 1, 2020 Trochę inne pytanie... Powiedzmy kupilem auto, i jak sprawdzić i czym czy jest już zdobiony remap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke Skywalker Posted September 1, 2020 Share Posted September 1, 2020 50 minut temu, Dudek_rz napisał: Trochę inne pytanie... Powiedzmy kupilem auto, i jak sprawdzić i czym czy jest już zdobiony remap Wpaść do @carfit i wszystko w temacie. Tylko zadzwoń wcześniej, żeby w domu był... Zdrówka! Luke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now