Rifu11 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Cześć, mam WRXa 2004 ze zrobioną mapą na 265km w mapteku. Chciałbym się dowiedzieć czy ktokolwiek z Was robi "przeglad" mapy? Czy jest w ogóle możliwe to zeby mapa się rozregulowała czy cos w tym rodzaju? Pytam bo sa różne opinie, jedni mówią że jest to konieczne co rok a inni, że mapa nie może sie rozjechac. Z góry dzieki za odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Cześć, mam WRXa 2004 ze zrobioną mapą na 265km w mapteku. Chciałbym się dowiedzieć czy ktokolwiek z Was robi "przeglad" mapy? Czy jest w ogóle możliwe to zeby mapa się rozregulowała czy cos w tym rodzaju? Pytam bo sa różne opinie, jedni mówią że jest to konieczne co rok a inni, że mapa nie może sie rozjechac. Z góry dzieki za odpowiedz Mapa nie może się rozjechać bo jest zapisana w ECU. Ale może się rozjechać silnik, szczelność dolotu, wydechu, stan swiec, cewek, knock sensora, turbiny i paru innych drobiazgów. Dlatego warto kontrolować ale stan auta, do mapy nie trzeba zaglądać co rok. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rifu11 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Teraz, skwaro napisał: 3 minuty temu, Rifu11 napisał: Cześć, mam WRXa 2004 ze zrobioną mapą na 265km w mapteku. Chciałbym się dowiedzieć czy ktokolwiek z Was robi "przeglad" mapy? Czy jest w ogóle możliwe to zeby mapa się rozregulowała czy cos w tym rodzaju? Pytam bo sa różne opinie, jedni mówią że jest to konieczne co rok a inni, że mapa nie może sie rozjechac. Z góry dzieki za odpowiedz Mapa nie może się rozjechać bo jest zapisana w ECU. Ale może się rozjechać silnik, szczelność dolotu, wydechu, stan swiec, cewek, knock sensora, turbiny i paru innych drobiazgów. Dlatego warto kontrolować ale stan auta, do mapy nie trzeba zaglądać co rok. Bardzo dziękuje za odpowiedź, tuner z mojego miasta powiedział, że mapy nie trzeba kontrolować natomiast Pan z mapteka powiedzial na odwrot tzn kontrola co rok. Przeżegnałem się jak usłyszałem kwotę 500zł za godzine strojenia stąd moje pytanie tutaj. Jeszcze raz dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luku Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 W dniu 6.08.2020 o 20:03, Rifu11 napisał: Pan z mapteka powiedzial na odwrot tzn kontrola co rok. Przeżegnałem się jak usłyszałem kwotę 500zł to już wiesz czemu "trzeba" stroić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2020 a fabryczne mapy jak często trzeba kontrolować? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Koncepcja "kontrolowania mapy" jest dla mnie absurdalna i brzmi jak naciąganie na kasę nieświadomego klienta. To tak jakby przeglądać raz do roku wszystkie zdjęcia na kompie, czy aby na pewno kolory poszczególnych pikseli się nie zmieniły... 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekw Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Ja tam się nie znam, ale podejrzewam, że chodziło o to, co napisał @skwaro W dniu 6.08.2020 o 19:57, skwaro napisał: może się rozjechać silnik, szczelność dolotu, wydechu, stan swiec, cewek, knock sensora, turbiny i paru innych drobiazgów. A "sprawdzenie mapy" to po prostu skrót myślowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Mocno wysilone silniki mogą zmieniać swoje parametry pracy, a takie są EJ, przez zmiany, zużycie itd. Jeżeli mapa jest robiona przy małych tolerancjach, mniejszych niż seryjne, wyciśnięte tyle ile to możliwe, to właśnie mechanika rozjeżdża się względem mapy i założonych parametrów, żeby stan się nie pogarszał moim zdaniem powinno się sprawdzać logi co jakiś czas, aby zrobić korekty dostowujące do stanu mechaniki. To moim zdaniem miał na myśli Piotrek z M.APTEKA mówiąc o potrzebie korekty mapy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Godzinę temu, MaciekK napisał: Mocno wysilone silniki mogą zmieniać swoje parametry pracy, a takie są EJ, przez zmiany, zużycie itd. Jeżeli mapa jest robiona przy małych tolerancjach, mniejszych niż seryjne, wyciśnięte tyle ile to możliwe, to właśnie mechanika rozjeżdża się względem mapy i założonych parametrów, żeby stan się nie pogarszał moim zdaniem powinno się sprawdzać logi co jakiś czas, aby zrobić korekty dostowujące do stanu mechaniki. To moim zdaniem miał na myśli Piotrek z M.APTEKA mówiąc o potrzebie korekty mapy. Tyle że WRX zrobiony na 265KM to nie jest mocno wysilony silnik 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek_rz Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Trochę inne pytanie... Powiedzmy kupilem auto, i jak sprawdzić i czym czy jest już zdobiony remap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 50 minut temu, Dudek_rz napisał: Trochę inne pytanie... Powiedzmy kupilem auto, i jak sprawdzić i czym czy jest już zdobiony remap Wpaść do @carfit i wszystko w temacie. Tylko zadzwoń wcześniej, żeby w domu był... Zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się