Jump to content

Samodzielny montaż akcesoriów, a gwarancja


Tomasz_555
 Share

Recommended Posts

Płyta alu pod silnik do Forka stoi już w garażu. Kupiłem nieorginalną bo była o połowę tańsza. Teraz czas na montaż ale jak usłyszałem w ASO 60zł za przykręcenie 5 śrub to mi ręce do ziemi opadły.

Dysponuję garażem z kanałem i fajnym kluczem z pomiarem przyłożonego niutona i w sumie chciałbym założyć płytę samemu. Pytanie tylko co na to gwarancja na samochód ?? Dodam, że Forek za miesiąc kończy 2 latka więc o ile pamiętam kończy się też gwarka na podzespoły. Co radzicie: mimo wszystko zakładać w ASO żeby potem nie było problemów czy samodzielny montaż nie wpłynie negatywnie ??

Link to comment
Share on other sites

Zakładaj sam. Mocowanie płyty jest za pomocą 4 śrub. Osobne pytanie na co ty chcesz stracić gwarancje, na to że możesz zjechać gwint który można zawsze nagwintować ponownie. Nie od dziś wiadomo że w serwisie się płaci już za samo podniesienie maski..., a tu jeszcze muszą podnieść samochód itd....

Link to comment
Share on other sites

Osobne pytanie na co ty chcesz stracić gwarancje, na to że możesz zjechać gwint który można zawsze nagwintować ponownie.

 

Sugeruję się tym co zawsze powtarzali mi w Peżocie. "Montaż akcesoriów poza ASO równoważny jest z utratą gwarancji". "Nieorginalne akcesoria nie naruszają warunków gwarancji w przypadku ich montażu w ASO"

Może to był ich sposób żeby na mojej niewiedzy zarobić, nie wiem. Uwierzyłem im na słowo bo akurat wtedy nie zależało mi tak bardzo. :)

Link to comment
Share on other sites

Tak na prawde to nie ingerujesze wogóle w samochód, to jest dokładnie to samo co byś sam odkręcił plastikową osłonę która jest teraz i przykręcił ją. Gdybyś np. montował czujniki ciśnienia oleju, boost to serwis może się przyczepić, a do tego nie ma prawa.

Link to comment
Share on other sites

Tak na prawde to nie ingerujesze wogóle w samochód, to jest dokładnie to samo co byś sam odkręcił plastikową osłonę która jest teraz i przykręcił ją. Gdybyś np. montował czujniki ciśnienia oleju, boost to serwis może się przyczepić, a do tego nie ma prawa.

 

W takim razie dzięki za wytłumaczenie. :) Teraz zdecydowanie mogę przystąpić do montażu.

Link to comment
Share on other sites

Czy przypadkiem to nie jest tak, że w razie jakiejś "usterki gwarancyjnej" serwis musiałby udowodnić, że jest ona spowodowana niefabryczną płytą, aby nie uznać takiej usterki?

Link to comment
Share on other sites

Czy przypadkiem to nie jest tak, że w razie jakiejś "usterki gwarancyjnej" serwis musiałby udowodnić, że jest ona spowodowana niefabryczną płytą, aby nie uznać takiej usterki?

 

Jeżeli zdejmiesz oryginalną oslone dużo więcej zanieczyszczeń dostaje sie do komory silnika i jest to pewien klopot np. z wodą dostajacą sie głowice z cewkami . Taki problem gwarancyjny miałem z OBK H6 dwukrotnie uszkodzona cewka któregoś z cylindrow.Przyczyną bylo brak oryginalnej osłony zastąpionej płytą alu.

AK

Link to comment
Share on other sites

Czy przypadkiem to nie jest tak, że w razie jakiejś "usterki gwarancyjnej" serwis musiałby udowodnić, że jest ona spowodowana niefabryczną płytą, aby nie uznać takiej usterki?

 

Jeżeli zdejmiesz oryginalną oslone dużo więcej zanieczyszczeń dostaje sie do komory silnika i jest to pewien klopot np. z wodą dostajacą sie głowice z cewkami . Taki problem gwarancyjny miałem z OBK H6 dwukrotnie uszkodzona cewka któregoś z cylindrow.Przyczyną bylo brak oryginalnej osłony zastąpionej płytą alu.

AK

Panie Andzeju, rozumiem że jesteście autoryzowanym serwisem Subaru, ale ja jakoś nie widze związku pomiędzy płytą alu a cewką. Dla mnie nie ma to żadnego sensu...

Link to comment
Share on other sites

W H6 cewki są przy każdej świecy przykręcane do glowic .Oslona fabryczna zabezpiecza częściowo przed bezpośrednim dzialaniem np. wody spod koła. Jest odpowiednio wyprofilowana i mocowana spinkami prawie na wysokości zawnetrznych cześci podłuznicy (+-)Plyta alu ma za zadanie chronić najczesciej miske olejową przed uszkodzeniem a nie glowice silnika (boxer) przed zabrudzeniami . wodą itd.Uszkodzenie o ktorym pisalem nastapiło dwukrotnie po duzych przebiegach.Auto należy nadal do osoby duzo jezdżącej w terenie .To że jestem ASO nie ma znaczenia.Na gwarancji wymienie wszystko na co zgodzi sie importer.Traktuj moja uwagę jako ciekawostke dlaczego czasami plastik jest lepszy od alu.

AK

ps.myslę ze koledze chodzi For.2.0 a tam cewka jest na gorze i nie ma problemu o ktorym pisze.Generalnie moj serwis nie interesuje sie kto co ma zalozone i gdzie(plyta)

Jezeli jest cos dziwnego robimy zdjecie i czekamy czy za jakis czas nie będzie jakiegos zgłoszenia gwarancyjnego zwiazanego np. ze zniszczonym gwintem :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję Panie Andrzeju. Nie wiedziałem że w H6 są cewki przy świecach stąd moje ździwienie... Wydawało mi się że jest tak samo jak w 4-cylindrowych boxerach na górze a tutaj taka skucha.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję Panie Andrzeju. Nie wiedziałem że w H6 są cewki przy świecach stąd moje ździwienie... Wydawało mi się że jest tak samo jak w 4-cylindrowych boxerach na górze a tutaj taka skucha.

 

Tak myslałem :mrgreen: W niektorych turbo 4-cylindrowych tez sa przy świecach :!:

Pozdr.AK

Link to comment
Share on other sites

W H6 cewki są przy każdej świecy przykręcane do glowic .Oslona fabryczna zabezpiecza częściowo przed bezpośrednim dzialaniem np. wody spod koła. Jest odpowiednio wyprofilowana i mocowana spinkami prawie na wysokości zawnetrznych cześci podłuznicy (+-)Plyta alu ma za zadanie chronić najczesciej miske olejową przed uszkodzeniem a nie glowice silnika (boxer) przed zabrudzeniami . wodą itd.Uszkodzenie o ktorym pisalem nastapiło dwukrotnie po duzych przebiegach.Auto należy nadal do osoby duzo jezdżącej w terenie .To że jestem ASO nie ma znaczenia.Na gwarancji wymienie wszystko na co zgodzi sie importer.Traktuj moja uwagę jako ciekawostke dlaczego czasami plastik jest lepszy od alu.

AK

ps.myslę ze koledze chodzi For.2.0 a tam cewka jest na gorze i nie ma problemu o ktorym pisze.Generalnie moj serwis nie interesuje sie kto co ma zalozone i gdzie(plyta)

Jezeli jest cos dziwnego robimy zdjecie i czekamy czy za jakis czas nie będzie jakiegos zgłoszenia gwarancyjnego zwiazanego np. ze zniszczonym gwintem :mrgreen:

 

Dzięki wielkie za kompetentną odpowiedź, właśnie czegoś takiego oczekiwałem. Jednocześnie nasunęło mi dodatkowe pytanie.

Czy w Forku też jest standardowo ta plastikowa osłona ?? I czy trzeba ją ściągać czy płyta po prostu wchodzi pod nią ?? Jeżeli ściągać to czy jest jakoś skomplikowanie umocowana ??

 

Druga sprawa to już pochodna płyty. Jak jest z "water splashami" ?? Jakie jest ryzyko zalania silnika po głębszej i przejechanej szybciej kałuży ??

Link to comment
Share on other sites

Hmm, rozumiem. To jeszcze tylko pytanie (trochę laickie) co w przypadku jakby samochód łyknął trochę wody ?? Zakładam samo zassanie wody bez uszkodzenia układu elektrycznego czy innych komponentów.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, rozumiem. To jeszcze tylko pytanie (trochę laickie) co w przypadku jakby samochód łyknął trochę wody ?? Zakładam samo zassanie wody bez uszkodzenia układu elektrycznego czy innych komponentów.

 

Jeżeli zassie wodę to remoncik :mrgreen: Ale to jakies rzeczki 70cm glebokosci i zbyt duza szybkość....np. nie 5km/godz a 25km/godz :mrgreen:

AK

Link to comment
Share on other sites

Przez strumień już jechałem i raczej nie szalałem. Myślę tutaj raczej o przypadku dostania się rozchlapanej kałuży do komory silnika :)

 

No ale ten "remoncik" trochę mnie przeraził szczerze mówiąc :P [/b]

Link to comment
Share on other sites

Niebezpieczne jest zassanie wody do yukłądu dolotowego i to w większej ilości. Inne wypadki zwykle niczym nie grożą bo podczas deszczu itp i tak woda hula pod maską, z tym że mogąbyć słabe punkty np. cewki, szczególnie moż ebyć tak że lekko pęknięta albo uszkodzona cewka któa normalnie działa, przestaje dizałac podczas deszczu.

Link to comment
Share on other sites

Ja zakladalem sobie sam subwoofer w moim Legasiu. Kupilem w sklepie internetowym w USA, przyslali razem z instrukcja w stylu Adam Słodowy. Rozmontowalem wszystko zgodnie z instrukcja, subwoofer zalozylem i gra do tej pory. Dodam oczywiscie, ze soobwofer byl dedykowany oczywiscie do Legacy. Kosztowal z przesylka 30% tego co w Polsce za to ASO chcialo.

 

Pamietam, ze jak mi go przyslali to dzwonilem do ASO zeby sie zapytac czy mi go zaloza i ile to bedzie kosztowalo. Grzecznie odpowiedzieli, ze nigdy wczesniej tego nie robili i nie wiedza ile moze kosztowac montaz. Stwierdzilem, ze skoro mam takie samo doswiadczenie w montazu subwoofer'ow co ASO :wink: to sobie zaloze sam. Tak tez uczynilem. Oczywiscie upewnilem sie czy nie strace gwarancji, powiedzieli, ze nie strace wiec luz.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...