DanioRS Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Witam. W moim Foresterze XT z automatyczną skrzynią biegów pojawił się problem z przeniesieniem napędu na koła. Wymieniłem skrzynię na używaną ponieważ poprzednia podczas redukcji nie przenosiła poprawnie mocy na tył i następowało głośne i odczuwalne uderzenie w napędy. Na początku objawów przy wciśnięciu gazu tak jakby skrzynia ślizgała , nie jechał tak jak powinien. Nie długo po tym podczas chęci ruszenia pod domem nie było już żadnej reakcji ani w przód ani w tył.Obroty rosną a auto ani drgnie. Miał ktoś taki problem lub co może być uszkodzone? Numer skrzyni: TZ1A3ZN4AA Szukałem na forum i poza nim ale nie znalazłem żadnej podpowiedzi do mojego problemu . Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Miałem tak w Antyku, padł wsteczny bieg. Po rozebraniu skrzyni tarcze były spalone. Czy u ciebie będzie to samo tego nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanioRS Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Mogą to być objawy padniętego konwertera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel Janus Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 W moim przypadku brak przeniesienia napędu był spowodowany wysunięciem tylnej prawej półosi z dyfra. Warto sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 (edytowane) 58 minut temu, DanioRS napisał: Witam. W moim Foresterze XT z automatyczną skrzynią biegów pojawił się problem z przeniesieniem napędu na koła. Wymieniłem skrzynię na używaną ponieważ poprzednia podczas redukcji nie przenosiła poprawnie mocy na tył i następowało głośne i odczuwalne uderzenie w napędy. Na początku objawów przy wciśnięciu gazu tak jakby skrzynia ślizgała , nie jechał tak jak powinien. Nie długo po tym podczas chęci ruszenia pod domem nie było już żadnej reakcji ani w przód ani w tył.Obroty rosną a auto ani drgnie. Miał ktoś taki problem lub co może być uszkodzone? Numer skrzyni: TZ1A3ZN4AA Szukałem na forum i poza nim ale nie znalazłem żadnej podpowiedzi do mojego problemu . Pozdrawiam Sprzęgła spalone, bardziej zużyte. ta samo hamulec w skrzyni może już być wyjechany. Hamulec zatrzymuje odpowiednią przekładnie planetarną tak aby się kręciło co ma się kręcić. Albo wymieniasz znów skrzynie, (remontować się średnio opłaca). Albo zalewasz transfix od lucasa i powinien jeszcze pojeździć. Ale teraz pytanie czy nie łapie po prostu Drive czy tylko ślizga. https://www.petrostar.pl/chemia/dodatki-do-oleju/lucas-oil/lucas-oil-olej-regenerujacy-skrzynie-automatyczne,p989254145 Za brak przeniesienia napędu na tył często odpowiada tzw "solenoid C" zawór od sprzęgła MPT. Zależy jak się zablokuje, albo jest napęd na stałe spięty (coś jak padnięta wiskoza) albo jest rozpięty na stałe. Edytowane 5 Sierpnia 2020 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanioRS Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Ostatnie chwile jak ruszył to tak jak na zajechanym sprzęgle.Obroty poszły w górę ledwo drgnął z miejsca i koniec.Ani w przód anie w tył nawet centymetra W starej skrzyni , tylko przy kick down był problem.Potrafił zmielić kołami po czym uderzenie i przyśpieszał.Jak sam zredukowałem dźwignią to było ok.Przy spokojnej jeździe nie było to odczuwalne. Z dwóch skrzyń poskładać jedną? I o tym konwerterze co myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 8 godzin temu, DanioRS napisał: Ostatnie chwile jak ruszył to tak jak na zajechanym sprzęgle.Obroty poszły w górę ledwo drgnął z miejsca i koniec.Ani w przód anie w tył nawet centymetra W starej skrzyni , tylko przy kick down był problem.Potrafił zmielić kołami po czym uderzenie i przyśpieszał.Jak sam zredukowałem dźwignią to było ok.Przy spokojnej jeździe nie było to odczuwalne. Z dwóch skrzyń poskładać jedną? I o tym konwerterze co myślicie? zapytam o podstawy. Poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy?(sprawdza się na odpalonym silniku) Przy niskim poziomie oleju hydraulika nie będzie działać prawidłowo, do tego stopnia że samochód nie będzie chciał jechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanioRS Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 zapytam o podstawy. Poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy?(sprawdza się na odpalonym silniku) Przy niskim poziomie oleju hydraulika nie będzie działać prawidłowo, do tego stopnia że samochód nie będzie chciał jechać. Sam nie sprawdzałem ale samochód ledwo co wyjechał z serwisu skrzyń automatycznych który ją wymieniał.Ogólnie forek stoi od około maja ale z braku czasu dopiero teraz mogę się nim zająć. Wysłane z mojego H8166 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 2 minuty temu, DanioRS napisał: Sam nie sprawdzałem ale samochód ledwo co wyjechał z serwisu skrzyń automatycznych który ją wymieniał. Ogólnie forek stoi od około maja ale z braku czasu dopiero teraz mogę się nim zająć. Wysłane z mojego H8166 przy użyciu Tapatalka warto to sprawdzić, tam też pracują ludzie, którzy mogą popełniać błędy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanioRS Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 warto to sprawdzić, tam też pracują ludzie, którzy mogą popełniać błędy Cenna podpowiedźJutro sprawdzę co i jak z olejem. Wysłane z mojego H8166 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Cenna podpowiedźJutro sprawdzę co i jak z olejem. Wysłane z mojego H8166 przy użyciu Tapatalka Będzie ciężko dobrze to zrobić. Powinno się na ciepłej skrzyni to robić. Ale podziałka ma też "cold". Pamiętaj na pracującym silniku sprawdzamy poziom ATF w skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się