Jump to content

Forester XT AT brak przeniesienia napędu


DanioRS
 Share

Recommended Posts

Witam.

W moim Foresterze XT z automatyczną skrzynią biegów pojawił się problem z przeniesieniem napędu na koła.

Wymieniłem skrzynię na używaną ponieważ poprzednia podczas redukcji nie przenosiła poprawnie mocy na tył i następowało głośne i odczuwalne uderzenie w napędy. 

Na początku objawów przy wciśnięciu gazu tak jakby skrzynia ślizgała , nie jechał tak jak powinien.

Nie długo po tym podczas chęci ruszenia pod domem nie było już żadnej reakcji ani w przód ani w tył.Obroty rosną a auto ani drgnie.

Miał ktoś taki problem lub co może być uszkodzone?

Numer skrzyni: TZ1A3ZN4AA

Szukałem na forum i poza nim ale nie znalazłem żadnej podpowiedzi do mojego problemu .

Pozdrawiam

 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, DanioRS napisał:

Witam.

W moim Foresterze XT z automatyczną skrzynią biegów pojawił się problem z przeniesieniem napędu na koła.

Wymieniłem skrzynię na używaną ponieważ poprzednia podczas redukcji nie przenosiła poprawnie mocy na tył i następowało głośne i odczuwalne uderzenie w napędy. 

Na początku objawów przy wciśnięciu gazu tak jakby skrzynia ślizgała , nie jechał tak jak powinien.

Nie długo po tym podczas chęci ruszenia pod domem nie było już żadnej reakcji ani w przód ani w tył.Obroty rosną a auto ani drgnie.

Miał ktoś taki problem lub co może być uszkodzone?

Numer skrzyni: TZ1A3ZN4AA

Szukałem na forum i poza nim ale nie znalazłem żadnej podpowiedzi do mojego problemu .

Pozdrawiam

 

Sprzęgła spalone, bardziej zużyte. ta samo hamulec w skrzyni może już być wyjechany. Hamulec zatrzymuje odpowiednią przekładnie planetarną tak aby się kręciło co ma się kręcić. Albo wymieniasz znów skrzynie, (remontować się średnio opłaca). Albo zalewasz transfix od lucasa i powinien jeszcze pojeździć. Ale teraz pytanie czy nie łapie po prostu Drive czy tylko ślizga.

https://www.petrostar.pl/chemia/dodatki-do-oleju/lucas-oil/lucas-oil-olej-regenerujacy-skrzynie-automatyczne,p989254145

 

Za brak przeniesienia napędu na tył często odpowiada tzw "solenoid C" zawór od sprzęgła MPT. Zależy jak się zablokuje, albo jest napęd na stałe spięty (coś jak padnięta wiskoza) albo jest rozpięty na stałe.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Ostatnie chwile jak ruszył to tak jak na zajechanym sprzęgle.Obroty poszły w górę ledwo drgnął z miejsca i koniec.Ani w przód anie w tył nawet centymetra

W starej skrzyni , tylko przy kick down był problem.Potrafił zmielić kołami po czym uderzenie i przyśpieszał.Jak sam zredukowałem dźwignią to było ok.Przy spokojnej jeździe nie było to odczuwalne.

Z dwóch skrzyń poskładać jedną?

I o tym konwerterze co myślicie?

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, DanioRS napisał:

Ostatnie chwile jak ruszył to tak jak na zajechanym sprzęgle.Obroty poszły w górę ledwo drgnął z miejsca i koniec.Ani w przód anie w tył nawet centymetra

W starej skrzyni , tylko przy kick down był problem.Potrafił zmielić kołami po czym uderzenie i przyśpieszał.Jak sam zredukowałem dźwignią to było ok.Przy spokojnej jeździe nie było to odczuwalne.

Z dwóch skrzyń poskładać jedną?

I o tym konwerterze co myślicie?

 

zapytam o podstawy. Poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy?(sprawdza się na odpalonym silniku) Przy niskim poziomie oleju hydraulika nie będzie działać prawidłowo, do tego stopnia że samochód nie będzie chciał jechać. 

Link to comment
Share on other sites

 
zapytam o podstawy. Poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy?(sprawdza się na odpalonym silniku) Przy niskim poziomie oleju hydraulika nie będzie działać prawidłowo, do tego stopnia że samochód nie będzie chciał jechać. 
Sam nie sprawdzałem ale samochód ledwo co wyjechał z serwisu skrzyń automatycznych który ją wymieniał.
Ogólnie forek stoi od około maja ale z braku czasu dopiero teraz mogę się nim zająć.

Wysłane z mojego H8166 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, DanioRS napisał:

Sam nie sprawdzałem ale samochód ledwo co wyjechał z serwisu skrzyń automatycznych który ją wymieniał.
Ogólnie forek stoi od około maja ale z braku czasu dopiero teraz mogę się nim zająć.

Wysłane z mojego H8166 przy użyciu Tapatalka
 

 

warto to sprawdzić, tam też pracują ludzie, którzy mogą popełniać błędy

Link to comment
Share on other sites

 
warto to sprawdzić, tam też pracują ludzie, którzy mogą popełniać błędy
Cenna podpowiedź
Jutro sprawdzę co i jak z olejem.

Wysłane z mojego H8166 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Cenna podpowiedź
Jutro sprawdzę co i jak z olejem.

Wysłane z mojego H8166 przy użyciu Tapatalka

Będzie ciężko dobrze to zrobić. Powinno się na ciepłej skrzyni to robić. Ale podziałka ma też "cold". Pamiętaj na pracującym silniku sprawdzamy poziom ATF w skrzyni :)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...