Jump to content

Pęknięta głowica legacy 2.0 SOHC


MichaPL
 Share

Recommended Posts

 

Który to rocznik masz? Jeśli na małych pokrywach zaworow to graty plus robocizna za obie głowice to ok 1000, jeszcze ktoś Ci to musi zdemontować i zamontować. Plus zakup głowicy.

Musisz samemu to przekalkulować. Bo samochód z uszkodzoną glowica trudniej sprzedać. A jak już to za śmieszne pieniądze. Boksera na upartego wyjmować nie trzeba ale jest to zalecane do UPG. Bardzo ułatwia pracę, a wyjęcie silnika dla 2 osób to 2 godziny z przerwą na kawę.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, MichaPL napisał:

Koledzy ile kasy trzeba będzie szykować. Bo jak dużo to auto do sprzedania uszkodzone

Skąd pewność, że głowica?

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, ewemarkam napisał:

Ok to tak tanio nie będzie. Już ktoś inny się musi wypowiedzieć.

To w których modelach jest tanio, jeżeli nie w 2005 SOHC? :D

Link to comment
Share on other sites

W moim. Bo komplet uszczelek na pokrywę zaworów kupię za ok 100 PLN:) tu podobno jest znaczna różnica. Kiedyś była dyskusja o kosztach UPG.

 

Ok, dobra ponisla mnie trochę fantazja. Koszta chyba niewiele większe niż w moim w/w przypadku.

Przepraszam za zamieszanie.

 

Link to comment
Share on other sites

56 minut temu, MichaPL napisał:

Pewność bo była  " kamera we środku"

Mam słabe doświadczenia z diagnozowaniem za pomocą kamerki, ale może technika poszła tak do przodu... :D

Żadnych prób ciśnieniowych po zdjęciu głowicy?

 

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, MichaPL napisał:

Czy mierzenie kompresji na aucie wykaże pęknięcie głowicy??

Tak, choć nie da 100% pewności, że to pęknięcie głowicy.

W pierwszej kolejności za słabą kompresję odpowiadają zawory, potem pierścienie, a na końcu sama głowica.

Zwłaszcza, że piszemy o 2.0 SOHC, które naprawdę są długowieczne.

Link to comment
Share on other sites

WOJO,

 

Auto pracuje równo, nie telepie silnikiem na wolnych obrotach, nie dymi. Dziś sprawdze olej czy jest olej czy olej z czymś.  Załączam zdjęcie z kamery i widać rysę która idzie w kierunku gniazda zaworowego. Nie znam się na metalach i nie wiem jak pęka aluminium, czy jak pęka to odrazu na całości czy ta rysa jest powierzchowna. Nie bardzo bym chciał wyskakiwać teraz z kilku tysiaków na naprawę. IMG_2348.thumb.JPG.6a10aa00d260cdf964861cd7b95ba8c8.JPG

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, MichaPL napisał:

Auto pracuje równo, nie telepie silnikiem na wolnych obrotach, nie dymi.

To co skłoniło Cię do sprawdzania stanu głowic?

21 minut temu, MichaPL napisał:

Załączam zdjęcie z kamery i widać rysę która idzie w kierunku gniazda zaworowego.

Słabe zdjęcie do kategorycznego stwierdzenia pęknięcia głowicy. Jak wygląda sprężanie na tym cylindrze w stosunku do innych cylindrów?

21 minut temu, MichaPL napisał:

Nie bardzo bym chciał wyskakiwać teraz z kilku tysiaków na naprawę.

Osobiście bym nie robił, ale to Twoja decyzja i Twoje pieniądze...

 

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

W moim Legacy, również 2.0 SOHC, wywaliło świece na cylindrze najbliżej kierowcy. Zaprowadziłem do mechanika który zamontował tulejkę i nowy komplet świec. Od tamtej pory przejechałem już około 60 tysięcy i odpukać nic się nie dzieję. Jeżeli kompresja w porządku to myślę, że nie ma co panikować.

 

Link to comment
Share on other sites

Rozmawiałem ostatnio z kolegą, jego kuzyn ma też Forka. Też mu wywaliło świece, zatulejowal i jeździ już parę lat. Nie sprawdzał czy coś tam jest pęknięte czy nie:) także jezdzij, jeśli kompresję masz ok to nie szukaj dziury w całym.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...