Skocz do zawartości

Pęknięta głowica legacy 2.0 SOHC


MichaPL

Rekomendowane odpowiedzi

 

Który to rocznik masz? Jeśli na małych pokrywach zaworow to graty plus robocizna za obie głowice to ok 1000, jeszcze ktoś Ci to musi zdemontować i zamontować. Plus zakup głowicy.

Musisz samemu to przekalkulować. Bo samochód z uszkodzoną glowica trudniej sprzedać. A jak już to za śmieszne pieniądze. Boksera na upartego wyjmować nie trzeba ale jest to zalecane do UPG. Bardzo ułatwia pracę, a wyjęcie silnika dla 2 osób to 2 godziny z przerwą na kawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim. Bo komplet uszczelek na pokrywę zaworów kupię za ok 100 PLN:) tu podobno jest znaczna różnica. Kiedyś była dyskusja o kosztach UPG.

 

Ok, dobra ponisla mnie trochę fantazja. Koszta chyba niewiele większe niż w moim w/w przypadku.

Przepraszam za zamieszanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, MichaPL napisał:

Pewność bo była  " kamera we środku"

Mam słabe doświadczenia z diagnozowaniem za pomocą kamerki, ale może technika poszła tak do przodu... :D

Żadnych prób ciśnieniowych po zdjęciu głowicy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, MichaPL napisał:

Czy mierzenie kompresji na aucie wykaże pęknięcie głowicy??

Tak, choć nie da 100% pewności, że to pęknięcie głowicy.

W pierwszej kolejności za słabą kompresję odpowiadają zawory, potem pierścienie, a na końcu sama głowica.

Zwłaszcza, że piszemy o 2.0 SOHC, które naprawdę są długowieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WOJO,

 

Auto pracuje równo, nie telepie silnikiem na wolnych obrotach, nie dymi. Dziś sprawdze olej czy jest olej czy olej z czymś.  Załączam zdjęcie z kamery i widać rysę która idzie w kierunku gniazda zaworowego. Nie znam się na metalach i nie wiem jak pęka aluminium, czy jak pęka to odrazu na całości czy ta rysa jest powierzchowna. Nie bardzo bym chciał wyskakiwać teraz z kilku tysiaków na naprawę. IMG_2348.thumb.JPG.6a10aa00d260cdf964861cd7b95ba8c8.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, MichaPL napisał:

Auto pracuje równo, nie telepie silnikiem na wolnych obrotach, nie dymi.

To co skłoniło Cię do sprawdzania stanu głowic?

21 minut temu, MichaPL napisał:

Załączam zdjęcie z kamery i widać rysę która idzie w kierunku gniazda zaworowego.

Słabe zdjęcie do kategorycznego stwierdzenia pęknięcia głowicy. Jak wygląda sprężanie na tym cylindrze w stosunku do innych cylindrów?

21 minut temu, MichaPL napisał:

Nie bardzo bym chciał wyskakiwać teraz z kilku tysiaków na naprawę.

Osobiście bym nie robił, ale to Twoja decyzja i Twoje pieniądze...

 

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Legacy, również 2.0 SOHC, wywaliło świece na cylindrze najbliżej kierowcy. Zaprowadziłem do mechanika który zamontował tulejkę i nowy komplet świec. Od tamtej pory przejechałem już około 60 tysięcy i odpukać nic się nie dzieję. Jeżeli kompresja w porządku to myślę, że nie ma co panikować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem ostatnio z kolegą, jego kuzyn ma też Forka. Też mu wywaliło świece, zatulejowal i jeździ już parę lat. Nie sprawdzał czy coś tam jest pęknięte czy nie:) także jezdzij, jeśli kompresję masz ok to nie szukaj dziury w całym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...