MichaPL Posted August 4, 2020 Share Posted August 4, 2020 Cześć, Koledzy ile kasy trzeba będzie szykować. Bo jak dużo to auto do sprzedania uszkodzone Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted August 4, 2020 Share Posted August 4, 2020 Który to rocznik masz? Jeśli na małych pokrywach zaworow to graty plus robocizna za obie głowice to ok 1000, jeszcze ktoś Ci to musi zdemontować i zamontować. Plus zakup głowicy. Musisz samemu to przekalkulować. Bo samochód z uszkodzoną glowica trudniej sprzedać. A jak już to za śmieszne pieniądze. Boksera na upartego wyjmować nie trzeba ale jest to zalecane do UPG. Bardzo ułatwia pracę, a wyjęcie silnika dla 2 osób to 2 godziny z przerwą na kawę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichaPL Posted August 4, 2020 Author Share Posted August 4, 2020 Cześć, Legacy IV rok 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted August 4, 2020 Share Posted August 4, 2020 Ok to tak tanio nie będzie. Już ktoś inny się musi wypowiedzieć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichaPL Posted August 4, 2020 Author Share Posted August 4, 2020 kurrczaki ;-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted August 4, 2020 Share Posted August 4, 2020 Godzinę temu, MichaPL napisał: Koledzy ile kasy trzeba będzie szykować. Bo jak dużo to auto do sprzedania uszkodzone Skąd pewność, że głowica? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted August 4, 2020 Share Posted August 4, 2020 15 minut temu, ewemarkam napisał: Ok to tak tanio nie będzie. Już ktoś inny się musi wypowiedzieć. To w których modelach jest tanio, jeżeli nie w 2005 SOHC? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted August 4, 2020 Share Posted August 4, 2020 W moim. Bo komplet uszczelek na pokrywę zaworów kupię za ok 100 PLN:) tu podobno jest znaczna różnica. Kiedyś była dyskusja o kosztach UPG. Ok, dobra ponisla mnie trochę fantazja. Koszta chyba niewiele większe niż w moim w/w przypadku. Przepraszam za zamieszanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek323 Posted August 4, 2020 Share Posted August 4, 2020 Chyba koszty podobne w tych modelach o których mowicie, w 2.5 turbo troszkę większe ale też bez tragedii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichaPL Posted August 4, 2020 Author Share Posted August 4, 2020 Pewność bo była " kamera we środku" ;-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted August 4, 2020 Share Posted August 4, 2020 Na inernetach głowice dorwiesz za 500 PLN sztuka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted August 4, 2020 Share Posted August 4, 2020 Poszukaj całego silnika. Może wyjdzie taniej niż UPG. Stałem przed takim dylematem. Tylko że mój 122km był trudno dostępny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted August 4, 2020 Share Posted August 4, 2020 56 minut temu, MichaPL napisał: Pewność bo była " kamera we środku" Mam słabe doświadczenia z diagnozowaniem za pomocą kamerki, ale może technika poszła tak do przodu... Żadnych prób ciśnieniowych po zdjęciu głowicy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichaPL Posted August 4, 2020 Author Share Posted August 4, 2020 Dziś lub jutro będe u mechanika może coś się dowiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichaPL Posted August 5, 2020 Author Share Posted August 5, 2020 WOJO, Czy mierzenie kompresji na aucie wykaże pęknięcie głowicy?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted August 5, 2020 Share Posted August 5, 2020 9 minut temu, MichaPL napisał: Czy mierzenie kompresji na aucie wykaże pęknięcie głowicy?? Tak, choć nie da 100% pewności, że to pęknięcie głowicy. W pierwszej kolejności za słabą kompresję odpowiadają zawory, potem pierścienie, a na końcu sama głowica. Zwłaszcza, że piszemy o 2.0 SOHC, które naprawdę są długowieczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichaPL Posted August 5, 2020 Author Share Posted August 5, 2020 WOJO, Auto pracuje równo, nie telepie silnikiem na wolnych obrotach, nie dymi. Dziś sprawdze olej czy jest olej czy olej z czymś. Załączam zdjęcie z kamery i widać rysę która idzie w kierunku gniazda zaworowego. Nie znam się na metalach i nie wiem jak pęka aluminium, czy jak pęka to odrazu na całości czy ta rysa jest powierzchowna. Nie bardzo bym chciał wyskakiwać teraz z kilku tysiaków na naprawę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted August 5, 2020 Share Posted August 5, 2020 (edited) 21 minut temu, MichaPL napisał: Auto pracuje równo, nie telepie silnikiem na wolnych obrotach, nie dymi. To co skłoniło Cię do sprawdzania stanu głowic? 21 minut temu, MichaPL napisał: Załączam zdjęcie z kamery i widać rysę która idzie w kierunku gniazda zaworowego. Słabe zdjęcie do kategorycznego stwierdzenia pęknięcia głowicy. Jak wygląda sprężanie na tym cylindrze w stosunku do innych cylindrów? 21 minut temu, MichaPL napisał: Nie bardzo bym chciał wyskakiwać teraz z kilku tysiaków na naprawę. Osobiście bym nie robił, ale to Twoja decyzja i Twoje pieniądze... Edited August 5, 2020 by WOJO Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted August 5, 2020 Share Posted August 5, 2020 Bo jak stwierdziłeś że zagladne do cylindra z ciekawości. I coś widzisz takiego. A nic się nie dzieje z silnikiem, to tego nie ruszaj. Nie szukaj problemu tam gdzie go pewnie nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichaPL Posted August 5, 2020 Author Share Posted August 5, 2020 Koledzy cylinder był sprawdzany z powodu wydmuchania świecy. Teraz jest zamontowana nowa tuleja do świecy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted August 5, 2020 Share Posted August 5, 2020 A kompresja teraz jest ok? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzyniek Posted August 6, 2020 Share Posted August 6, 2020 W moim Legacy, również 2.0 SOHC, wywaliło świece na cylindrze najbliżej kierowcy. Zaprowadziłem do mechanika który zamontował tulejkę i nowy komplet świec. Od tamtej pory przejechałem już około 60 tysięcy i odpukać nic się nie dzieję. Jeżeli kompresja w porządku to myślę, że nie ma co panikować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichaPL Posted August 6, 2020 Author Share Posted August 6, 2020 Dzień dobry panowie, Krzyniek chłopie aż cieplej na sercu się dzieje ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichaPL Posted August 12, 2020 Author Share Posted August 12, 2020 W piątek jestem umówiony u mechanika. Dam znać czego się dowiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted August 12, 2020 Share Posted August 12, 2020 Rozmawiałem ostatnio z kolegą, jego kuzyn ma też Forka. Też mu wywaliło świece, zatulejowal i jeździ już parę lat. Nie sprawdzał czy coś tam jest pęknięte czy nie:) także jezdzij, jeśli kompresję masz ok to nie szukaj dziury w całym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now