semo Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 Witam serdecznie, Siedzę już drugą godzinę i czytam o olejach do automatycznej skrzyni biegów. Z tego co widzę to najlepiej byłoby nalać Subaru ATF, ale myślałem o dynamicznej wymianie, więc przypuszczam że pójdzie na to pewnie ponad 10 litrów oleju. Dobrze myślę? Biorąc pod uwagę że samochód ma 15 lat a cena bańki 4L to koszt około 250 zł to zastanawiam się nad jakąś dobrą ale tańszą alternatywą. Widziałem że sporo osób chwaliło w którymś wątku Gulfa Multi-Vechicle ATF. Można tego bezpiecznie użyć? Czy lepiej coś innego? Druga kwestia - dobrze się doczytałem, że filtr oleju jest na zewnątrz skrzyni? Jaki filtr najlepiej kupić? Olej do dyfrów przód i tył może być jakikolwiek byle 75w90 GL5? Np. Motul Gear 300 czy Ravenol VSG czy coś bardziej wyszukanego? Pozdrawiam Sebastian Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oczkoo15 Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 18 minut temu, semo napisał: myślałem o dynamicznej wymianie A statyczna nie wystarczy? Potrzeba wtedy tylko 4 litry, ewentualnie ze ściągnięciem miski - 6 litrów. 19 minut temu, semo napisał: zastanawiam się nad jakąś dobrą ale tańszą alternatywą. Widziałem że sporo osób chwaliło w którymś wątku Gulfa Multi-Vechicle ATF. Można tego bezpiecznie użyć? Czy lepiej coś innego? Sporo osób zalewa i poleca Ravenol, ale najpewniejszy byłby Subaru ATF 21 minut temu, semo napisał: Jaki filtr najlepiej kupić? OEM Subaru 21 minut temu, semo napisał: Olej do dyfrów przód i tył może być jakikolwiek byle 75w90 GL5? Np. Motul Gear 300 Może być i Motul Ja zdecydowałem się na Eneosa. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herostrates Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Ja wymieniałem na Subaru ATF, wymiana statyczna, na dwa razy. Za pierwszym razem wymienione ok 5 litrów. Przy następnym przeglądzie po 10 tyś km kolejny raz wymieniony olej w skrzyni także ok 5 litrów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
matios16 Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Wlałem oryginał do skrzyni oraz Motula do dyfrow i jest okej. Pamiętaj o wymianie filtra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
semo Posted August 3, 2020 Author Share Posted August 3, 2020 23 godziny temu, Oczkoo15 napisał: A statyczna nie wystarczy? Może wystarczy. Myślałem że dynamiczna będzie lepsza, bo wymieni się cały olej, a nie wymiesza pół na pół stary z nowym. Chyba że się mylę. ;-) 23 godziny temu, Oczkoo15 napisał: OEM Subaru Macie do polecenia jakiś sklep internetowy z częściami oryginalnymi do Subaru? Patrzę na Allegro, ale ciężko znaleźć aukcje dobrze opisane. Np. tutaj: https://allegro.pl/oferta/filtr-automatycznej-skrzyni-subaru-forester-legacy-8111314049 jest filtr do ASB w Legacy, ale nie wynika czy do każdej ASB (podobno przy silniku 2.0 i 3.0 jest inny filtr oleju ASB). Albo tutaj: jakiś Blue Print ale nie do końca jest dla mnie jasne czy będzie pasował do Legacy IV 3.0 H6, choć niby z tytułu aukcji wynika że tak... Pomijam, że jak blisko 30 lat jeżdżę różnymi samochodami, to o firmie Blue Print nie słyszałem... :/ https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-skrzyni-subaru-legacy-iv-2-0-3-0-03-09-9455014968 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 1 minutę temu, semo napisał: Macie do polecenia jakiś sklep internetowy z częściami oryginalnymi do Subaru? to jest forum importera i nie wypada reklamowac "sklepów internetowych" To tak jak byś do restauracji przyszedł z własnym jedzeniem Natomiast jak dobrze poszukasz to znajdziesz sklepy z Łodzi czy sklep z Nowego Sącza z oemami ( na allegro też się wystawiają ) 4 minuty temu, semo napisał: Pomijam, że jak blisko 30 lat jeżdżę różnymi samochodami, to o firmie Blue Print nie słyszałem... :/ to jest tylko pakowacz. Do swoich pudełek wsadza raczej całkiem niezłej jakości japońskie części firm jak exedy, koyo, 555 itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Filtr możesz kupić tutaj https://allegro.pl/oferta/subaru-xv-filtr-oleju-atf-skrzyna-automatyczna-9472564441 a olej szukaj Revanol SU5 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
semo Posted August 3, 2020 Author Share Posted August 3, 2020 13 minut temu, Karas napisał: to jest forum importera i nie wypada reklamowac "sklepów internetowych" To tak jak byś do restauracji przyszedł z własnym jedzeniem Ups... Przepraszam. Czyli rozumiem że skoro forum importera, to części kupujemy w ASO? 12 minut temu, lutek34 napisał: a olej szukaj Revanol SU5 Rozumiem, że olej do skrzyni? Czy do dyfrów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 5 minut temu, semo napisał: Rozumiem, że olej do skrzyni? Czy do dyfrów? tak, to jest olej do skrzyni, do dyfrów zalewasz olej przekładniowy 75w90 GL5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted August 4, 2020 Share Posted August 4, 2020 wymiana dynamiczna również nie powoduje 100 procentowej wymiany oleju na nowy, w dodatku sporo oleju nowego się marnuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
semo Posted August 4, 2020 Author Share Posted August 4, 2020 Czyli podsumowując... Do Legacy 3.0 H6 z 2005 roku potrzeba: 1) Przy wymianie statycznej 6 litrów oleju do skrzyni biegów, najlepiej Subaru ATF, ewentualnie Ravenol SU5 + filtr oleju + pewnie jakaś nowa uszczelka do miski. 2) Do dyfrów przód i tył może być Motul Gear 300 w ilości: - 1,4 litra przód - 0,8 litra tył Zgadza się? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted August 5, 2020 Share Posted August 5, 2020 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts