Skocz do zawartości

Przegląd techniczny a napęd


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Ja prosiłem tylko aby sprawdzał hamowanie kół osobno.

 

Ma to sens tylko jeśli jedno koło obraca się do przodu, a drugie do tyłu. Obracanie jednego koła nic nie zmienia, bo napęd na wał i skrzynię dalej jest przekazywany.

Nie ma przeciwskazań do normalnego przeprowadzenia badania. Należy to zrobić sprawnie i nie powtarzać badania 10 razy na jednej osi. Jeden strzał i wyjazd z rolek. Przy ASO mamy OSKP, zbadana została niezliczona ilość samochodów i nigdy żadnej awarii wiskozy czy sprzęgła wielopłytkowego w A/T nie było. Z resztą Dyrekcja też kiedyś odniosła się do tego tematu. 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjechałem ostatnio na stacje diagnostyczną żeby siły hamowania sprawdzić, to mnie odbili z kwitkiem. Chwilę pogadaliśmy i wyszło że jest szansa ugotować wiskoze bo pomiar robią na jednej osi. Nie mam 100% pewności, nie znam się do końca technicznie ale tak na chłopski rozum mi wychodzi, a wiskoza do tanich operacji nie należy więc podziękowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak zimą utkniecie w zaspie to wyjeżdżacie czy wzywacie lawetę?
Tylko diagnosta albo się boi że samochód mu wyskoczy z rolek, albo twierdzi że spali wisko. Bo przód się nie kreci przy pomiarze. Ale już wyżej było napisane że jeden pomiar na oś i nic się nie stanie. A zimą targają wszystkie koła.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...