Kuba_Don Posted July 31, 2020 Share Posted July 31, 2020 Siema, jeżdżę OBK 3.0 H6 z 2006 na 17’ 215 55 Michelin. Po założeniu ich przed sezonem letnim panowie napompowali mi je na 2,5 bar(wszystkie 4 koła). Producent pisze, żeby pompować zdecydowanie mniej. Jakieś rady co do ciśnienia w takich kapciach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemek Chudzik Posted August 1, 2020 Share Posted August 1, 2020 Gdzieś czytałem że te 2.5 bar to jest zalecane, mówił to chłop co testuje opony dla jakiegoś koncernu. Nie podam źródła bo cholerka to było dawno ale ja latam właśnie na takim ciśnieniu już długo i jest ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted August 1, 2020 Share Posted August 1, 2020 Wartości ciśnienia masz na naklejce na słupku przy drzwiach kierowcy. Ciśnienie wyższe od zalecanego spowoduje minimalnie mniejsze opory toczenia(teoretycznie) ale będzie mniejsza przyczepność. Ucierpi na tym również komfort jazdy. 2.5bara można spokojnie napompować zwłaszcza jak jeździ się często z dużym obciążeniem 4 osoby/bagaż. W Legacy V 2.5 bara jest nominalnym ciśnieniem dla samochodu z małym obciążeniem. Nie jest to duża wartość. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 W dniu 31.07.2020 o 19:57, Kuba_Don napisał: Siema, jeżdżę OBK 3.0 H6 z 2006 na 17’ 215 55 Michelin. Po założeniu ich przed sezonem letnim panowie napompowali mi je na 2,5 bar(wszystkie 4 koła). Producent pisze, żeby pompować zdecydowanie mniej. Jakieś rady co do ciśnienia w takich kapciach? To "zdecydowanie mniej", to 2,3 i 2,4, więc się nie przejmuj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba_Don Posted August 9, 2020 Author Share Posted August 9, 2020 Na słupku samochodu dane producenta to 2.1 z przodu i 2.0 tył. Stąd moje pytanie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted August 9, 2020 Share Posted August 9, 2020 masz za pewne tabelkę z ciśnieniami. Ja jeżdżę na wyższych ciśnieniach niż zaleca producent. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted August 9, 2020 Share Posted August 9, 2020 Ja też pompuje więcej, te 2 bary to pewnie gdy w terenie śmiga się. Nie wyjada mi opon wewnątrz czy na zewnątrz. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
halvaekiu Posted June 2, 2021 Share Posted June 2, 2021 Miałem podobną sytuację. Do tej pory regularnie zmieniałem ciśnienie na tylnych oponach w zależności od zapotrzebowania - na lekko 2.1, na ciężko 2.4 gdy miałem w aucie 4kę osób i rowery na haku. Praktycznie co tankowanie je sprawdzam. Zmieniłem w zeszłym tygodniu opony na letnie - Dębice UHP2 215/55/17 XL - i zaskoczenie, ponieważ zaczęło mi zżerać przednią oponę. Auto niedawno było na zbieżności, ale pojechałem jeszcze raz. Ten sam "majster" pomierzył mi geometrię, poprawił nieznacznie i stwierdził, że pompuję koła zbyt niskim ciśnieniem i być może to jest przyczyną dziwnego zachowania i hałasu. Pomimo iż tabliczka zaleca na przodzie 2.1, powiedział mi, bym pompował na minimum 2.3, dzięki temu opony będą się mniej/równo zużywały. Trochę mnie to początkowo zaskoczyło, ale patrząc po wątkach na forum, rzeczywiście może mieć to sens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 W dniu 2.06.2021 o 08:21, halvaekiu napisał: Pomimo iż tabliczka zaleca na przodzie 2.1, powiedział mi, bym pompował na minimum 2.3, dzięki temu opony będą się mniej/równo zużywały. Myślę, że dla samochodu, który waży ponad 1,5 tony 2,1bara to zdecydowanie za mało. 2.5bara można spokojnie pompować, tym bardziej, że dopuszcza się ubytek ciśnienia 0,1bar na miesiąc. Mnóstwo ludzi sprawdza ciśnienie jak im się przypomni raz na pół roku, więc warto mieć odrobinę więcej. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
halvaekiu Posted June 7, 2021 Share Posted June 7, 2021 10 godzin temu, ir3n3usz napisał: Myślę, że dla samochodu, który waży ponad 1,5 tony 2,1bara to zdecydowanie za mało. 2.5bara można spokojnie pompować, tym bardziej, że dopuszcza się ubytek ciśnienia 0,1bar na miesiąc. Mnóstwo ludzi sprawdza ciśnienie jak im się przypomni raz na pół roku, więc warto mieć odrobinę więcej. Eksperyment z wyższym ciśnieniem trwa. (na pusto 2.3/2.3, załadowane 2.3/2.5 [bar]) Na pewno zauważyłem mniejsze spalanie. Na nierównościach auto sobie radzi, choć zacząłem słyszeć dość wyraźnie coś w prawym przednim amortyzatorze. Będę to obserwować. Często jeżdżę autem albo pustym po mieście, albo zapakowanym w 4 osoby, bagaże i rowery w trasie. Przez to ciśnienie sprawdzam i zmieniam na odpowiednie nawet kilka razy w tygodniu. Myślę, że to dobry nawyk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olej Posted July 7, 2021 Share Posted July 7, 2021 Nadmuchaj ile masz na słupku, to ciśnienie na zimno. W lato podczas jazdy na autobanie z 2.4 potrafi zrobić się 2.8 jak opony się rozgrzeją. W warsztacie tyle dmuchają każdemu, raczej z lenistwa. Komu by tam się chciało dociekać ile dane auto mieć powinno i czy mają nadmuchać pod samego kierowcę czy pod zapakowane auto. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Golfstrom Posted July 30, 2021 Share Posted July 30, 2021 Ja od lat we wszystkich trzech (impreza forester, outback) pompuję 2,5 atm niezależnie od rozmiaru Przy fabrycznym bardziej zużywało mi brzegi opon. Na zimnym 2,5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now