Jump to content

Ciśnienie w oponach


Kuba_Don
 Share

Recommended Posts

Siema, jeżdżę OBK 3.0 H6 z 2006 na 17’ 215 55 Michelin. Po założeniu ich przed sezonem letnim panowie napompowali mi je na 2,5 bar(wszystkie 4 koła). Producent pisze, żeby pompować zdecydowanie mniej. Jakieś rady co do ciśnienia w takich kapciach? 

Link to comment
Share on other sites

Wartości ciśnienia masz na naklejce na słupku przy drzwiach kierowcy. Ciśnienie wyższe od zalecanego spowoduje minimalnie mniejsze opory toczenia(teoretycznie) ale będzie mniejsza przyczepność. Ucierpi na tym również komfort jazdy. 2.5bara można spokojnie napompować zwłaszcza jak jeździ się często z dużym obciążeniem 4 osoby/bagaż. W Legacy V 2.5 bara jest nominalnym ciśnieniem dla samochodu z małym obciążeniem. Nie jest to duża wartość.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 31.07.2020 o 19:57, Kuba_Don napisał:

Siema, jeżdżę OBK 3.0 H6 z 2006 na 17’ 215 55 Michelin. Po założeniu ich przed sezonem letnim panowie napompowali mi je na 2,5 bar(wszystkie 4 koła). Producent pisze, żeby pompować zdecydowanie mniej. Jakieś rady co do ciśnienia w takich kapciach? 

To "zdecydowanie mniej", to 2,3 i 2,4, więc się nie przejmuj.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Miałem podobną sytuację. Do tej pory regularnie zmieniałem ciśnienie na tylnych oponach w zależności od zapotrzebowania - na lekko 2.1, na ciężko 2.4 gdy miałem w aucie 4kę osób i rowery na haku. Praktycznie co tankowanie je sprawdzam.

Zmieniłem w zeszłym tygodniu opony na letnie - Dębice UHP2 215/55/17 XL - i zaskoczenie, ponieważ zaczęło mi zżerać przednią oponę. Auto niedawno było na zbieżności, ale pojechałem jeszcze raz. Ten sam "majster" pomierzył mi geometrię, poprawił nieznacznie i stwierdził, że pompuję koła zbyt niskim ciśnieniem i być może to jest przyczyną dziwnego zachowania i hałasu. Pomimo iż tabliczka zaleca na przodzie 2.1, powiedział mi, bym pompował na minimum 2.3, dzięki temu opony będą się mniej/równo zużywały.

Trochę mnie to początkowo zaskoczyło, ale patrząc po wątkach na forum, rzeczywiście może mieć to sens.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 2.06.2021 o 08:21, halvaekiu napisał:

 Pomimo iż tabliczka zaleca na przodzie 2.1, powiedział mi, bym pompował na minimum 2.3, dzięki temu opony będą się mniej/równo zużywały.
 

 

Myślę, że dla samochodu, który waży ponad 1,5 tony 2,1bara to zdecydowanie za mało. 2.5bara można spokojnie pompować, tym bardziej, że dopuszcza się ubytek ciśnienia 0,1bar na miesiąc. Mnóstwo ludzi sprawdza ciśnienie jak im się przypomni raz na pół roku, więc warto mieć odrobinę więcej.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, ir3n3usz napisał:

 

Myślę, że dla samochodu, który waży ponad 1,5 tony 2,1bara to zdecydowanie za mało. 2.5bara można spokojnie pompować, tym bardziej, że dopuszcza się ubytek ciśnienia 0,1bar na miesiąc. Mnóstwo ludzi sprawdza ciśnienie jak im się przypomni raz na pół roku, więc warto mieć odrobinę więcej.


Eksperyment z wyższym ciśnieniem trwa. (na pusto 2.3/2.3, załadowane 2.3/2.5 [bar]) Na pewno zauważyłem mniejsze spalanie. Na nierównościach auto sobie radzi, choć zacząłem słyszeć dość wyraźnie coś w prawym przednim amortyzatorze. Będę to obserwować.

Często jeżdżę autem albo pustym po mieście, albo zapakowanym w 4 osoby, bagaże i rowery w trasie. Przez to ciśnienie sprawdzam i zmieniam na odpowiednie nawet kilka razy w tygodniu. Myślę, że to dobry nawyk. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nadmuchaj ile masz na słupku, to ciśnienie na zimno. W lato podczas jazdy na autobanie z 2.4 potrafi zrobić się 2.8 jak opony się rozgrzeją. W warsztacie tyle dmuchają każdemu, raczej z lenistwa. Komu by tam się chciało dociekać ile dane auto mieć powinno i czy mają nadmuchać pod samego kierowcę czy pod zapakowane auto. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja od lat we wszystkich trzech (impreza  forester, outback) pompuję 2,5 atm niezależnie od rozmiaru  Przy fabrycznym bardziej zużywało mi brzegi opon. Na zimnym 2,5;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...