Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach


Kuba_Don

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, jeżdżę OBK 3.0 H6 z 2006 na 17’ 215 55 Michelin. Po założeniu ich przed sezonem letnim panowie napompowali mi je na 2,5 bar(wszystkie 4 koła). Producent pisze, żeby pompować zdecydowanie mniej. Jakieś rady co do ciśnienia w takich kapciach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartości ciśnienia masz na naklejce na słupku przy drzwiach kierowcy. Ciśnienie wyższe od zalecanego spowoduje minimalnie mniejsze opory toczenia(teoretycznie) ale będzie mniejsza przyczepność. Ucierpi na tym również komfort jazdy. 2.5bara można spokojnie napompować zwłaszcza jak jeździ się często z dużym obciążeniem 4 osoby/bagaż. W Legacy V 2.5 bara jest nominalnym ciśnieniem dla samochodu z małym obciążeniem. Nie jest to duża wartość.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.07.2020 o 19:57, Kuba_Don napisał:

Siema, jeżdżę OBK 3.0 H6 z 2006 na 17’ 215 55 Michelin. Po założeniu ich przed sezonem letnim panowie napompowali mi je na 2,5 bar(wszystkie 4 koła). Producent pisze, żeby pompować zdecydowanie mniej. Jakieś rady co do ciśnienia w takich kapciach? 

To "zdecydowanie mniej", to 2,3 i 2,4, więc się nie przejmuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Miałem podobną sytuację. Do tej pory regularnie zmieniałem ciśnienie na tylnych oponach w zależności od zapotrzebowania - na lekko 2.1, na ciężko 2.4 gdy miałem w aucie 4kę osób i rowery na haku. Praktycznie co tankowanie je sprawdzam.

Zmieniłem w zeszłym tygodniu opony na letnie - Dębice UHP2 215/55/17 XL - i zaskoczenie, ponieważ zaczęło mi zżerać przednią oponę. Auto niedawno było na zbieżności, ale pojechałem jeszcze raz. Ten sam "majster" pomierzył mi geometrię, poprawił nieznacznie i stwierdził, że pompuję koła zbyt niskim ciśnieniem i być może to jest przyczyną dziwnego zachowania i hałasu. Pomimo iż tabliczka zaleca na przodzie 2.1, powiedział mi, bym pompował na minimum 2.3, dzięki temu opony będą się mniej/równo zużywały.

Trochę mnie to początkowo zaskoczyło, ale patrząc po wątkach na forum, rzeczywiście może mieć to sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.06.2021 o 08:21, halvaekiu napisał:

 Pomimo iż tabliczka zaleca na przodzie 2.1, powiedział mi, bym pompował na minimum 2.3, dzięki temu opony będą się mniej/równo zużywały.
 

 

Myślę, że dla samochodu, który waży ponad 1,5 tony 2,1bara to zdecydowanie za mało. 2.5bara można spokojnie pompować, tym bardziej, że dopuszcza się ubytek ciśnienia 0,1bar na miesiąc. Mnóstwo ludzi sprawdza ciśnienie jak im się przypomni raz na pół roku, więc warto mieć odrobinę więcej.

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ir3n3usz napisał:

 

Myślę, że dla samochodu, który waży ponad 1,5 tony 2,1bara to zdecydowanie za mało. 2.5bara można spokojnie pompować, tym bardziej, że dopuszcza się ubytek ciśnienia 0,1bar na miesiąc. Mnóstwo ludzi sprawdza ciśnienie jak im się przypomni raz na pół roku, więc warto mieć odrobinę więcej.


Eksperyment z wyższym ciśnieniem trwa. (na pusto 2.3/2.3, załadowane 2.3/2.5 [bar]) Na pewno zauważyłem mniejsze spalanie. Na nierównościach auto sobie radzi, choć zacząłem słyszeć dość wyraźnie coś w prawym przednim amortyzatorze. Będę to obserwować.

Często jeżdżę autem albo pustym po mieście, albo zapakowanym w 4 osoby, bagaże i rowery w trasie. Przez to ciśnienie sprawdzam i zmieniam na odpowiednie nawet kilka razy w tygodniu. Myślę, że to dobry nawyk. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nadmuchaj ile masz na słupku, to ciśnienie na zimno. W lato podczas jazdy na autobanie z 2.4 potrafi zrobić się 2.8 jak opony się rozgrzeją. W warsztacie tyle dmuchają każdemu, raczej z lenistwa. Komu by tam się chciało dociekać ile dane auto mieć powinno i czy mają nadmuchać pod samego kierowcę czy pod zapakowane auto. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...