Jump to content
Sign in to follow this  
oleyos

Silnik podnoszenia szyb

Recommended Posts

Witam 

Panowie potrzebuje pomocy, padł mi silnik podnoszenia szyby od strony kierowcy. Podczas próby podłączenia go na krótko aby sypnęło iskrami ze styków. Pytanie jak go wyjąć? Czy można wyjąć sam silnik bez mechanizmu? Czy trzeba wszystko pruć? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz jeszcze która to impreza. Bo z opisu niewiele wynika. Drzwi są inaczej zbudowane w GD i GH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak Ci sypnęło iskrami ? Z którego miejsca ? Mam właśnie dwa pojazdy z podobnymi usterkami. W moim STI prawa tylna szyba jest martwa. W córki RC08 lewa przednia. U córki, po wymianie silnika, ruszyła leniwie w dół i z problemami dało się ją domknąć. Moje podejrzenia: u córki dał ciała moduł samozamykania szyby kierowcy. Mała płytka z elektroniką. Albo naprawię, albo lutując zworki, pozbędę ją tej możliwości. Tzn. automatycznego zamykania szyby. W STI kontrola napięć na silniku. Jako stary fachman, od elektroniki telewizyjnej, wiem, że ktoś już tam dłubał. Przez tę całą pandemię, jakiś marazm mnie ogarnia. Ale się sprężę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Napisz jeszcze która to impreza. Bo z opisu niewiele wynika. Drzwi są inaczej zbudowane w GD i GH.

 

Impreza GD hawk 2007, wolnyssak. 

 

2 godziny temu, mz56 napisał:

Jak Ci sypnęło iskrami ? Z którego miejsca ? Mam właśnie dwa pojazdy z podobnymi usterkami. W moim STI prawa tylna szyba jest martwa. W córki RC08 lewa przednia. U córki, po wymianie silnika, ruszyła leniwie w dół i z problemami dało się ją domknąć. Moje podejrzenia: u córki dał ciała moduł samozamykania szyby kierowcy. Mała płytka z elektroniką. Albo naprawię, albo lutując zworki, pozbędę ją tej możliwości. Tzn. automatycznego zamykania szyby. W STI kontrola napięć na silniku. Jako stary fachman, od elektroniki telewizyjnej, wiem, że ktoś już tam dłubał. Przez tę całą pandemię, jakiś marazm mnie ogarnia. Ale się sprężę.

 

Odpiąłem kostkę która idzie bezpośrednio na silnik i podłączyłem do aku. Teoretycznie powinno zadziałac, a pod styknieciu kablami aby sypnęło iskrami jakby doszło do spiecia i koniec imprezy... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam masz przynajmniej z 6 styków. Klepanie bez pojęcia, nic nie pomoże. Przepraszam. Znajdź schemat, i dopiero szukaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale cały pic polega na tym, aby było z prawej lub lewej !

Inaczej nie ruszy ! Te silniki wymagają plusa i  minusa

do odpowiedniego kierunku pracy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, mz56 napisał:

Tam masz przynajmniej z 6 styków. Klepanie bez pojęcia, nic nie pomoże. Przepraszam. Znajdź schemat, i dopiero szukaj.

Yyy mówimy o tym samym? Mi chodzi o tą wtykę że zdjęcia. 

IMG_20200731_211336.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszeczkę to niewyraźne. Odsyłam do serwisówek. Jest pełno schematów. Moje wyglądają zupełnie inaczej. Białe z samcami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strona 145:

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/2007/2007 Service Manual/Wiring/WI Wiring Sys.pdf

Silnik może być zablokowanym Równie dobrze może pył ze szczotek zwierać komutator. Spróbuj go wyjąć i rozebrać, może wystarczy wyczyścić i nasmarować.

 

Strona 4:

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/2007/2007 Service Manual/Body/GW Glass-Win-Mir.pdf

 

Generalnie raz mi się zdarzyło wyjmować szybę z tylnich drzwi. Wymieniałem drzwi, i stwierdziłem że podmienie szybę, bo miałem przyciemnioną. Po 20 minutach walki, stwierdziłem że łatwiej przyciemnić na nowo szybę :(. Mechanik miał ze mnie wtedy ubaw, fakt faktem nie byłem totalnie przygotowany i było to pierwsze starcie z drzwiami bez ramek itd. Silnik chyba trochę łatwiej, patrz niżej.

 

Tutaj film z demontażu silnika ale w Forku, powinno to wyglądać tak samo. Te roczniki mają bardzo dużo wspólnego.

 

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, ewemarkam napisał:

Strona 145:

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/2007/2007 Service Manual/Wiring/WI Wiring Sys.pdf

Silnik może być zablokowanym Równie dobrze może pył ze szczotek zwierać komutator. Spróbuj go wyjąć i rozebrać, może wystarczy wyczyścić i nasmarować.

 

Strona 4:

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/2007/2007 Service Manual/Body/GW Glass-Win-Mir.pdf

 

Generalnie raz mi się zdarzyło wyjmować szybę z tylnich drzwi. Wymieniałem drzwi, i stwierdziłem że podmienie szybę, bo miałem przyciemnioną. Po 20 minutach walki, stwierdziłem że łatwiej przyciemnić na nowo szybę :(. Mechanik miał ze mnie wtedy ubaw, fakt faktem nie byłem totalnie przygotowany i było to pierwsze starcie z drzwiami bez ramek itd. Silnik chyba trochę łatwiej, patrz niżej.

 

Tutaj film z demontażu silnika ale w Forku, powinno to wyglądać tak samo. Te roczniki mają bardzo dużo wspólnego.

 

Powodzenia

 

Dzięki wielkie za podpowiedzi, teraz mi to rozjaśniło temat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...