Jump to content

Którą generację subaru imprezy wybrać na codzień ? GC czy GD


Recommended Posts

Witam serdecznie ,chcę zmienić swojego Lexusa IS 250 z 2007r na imprezę.Zawsze była moim marzeniem a na dźwięk boksera dostaję gęsiej skórki :-).Pierwszy plan był taki bym zostawił sobie Lexusa na trasy itp i dokupił subaru jako auto weekendowe ale obecnie robię bardzo mało km z racji pracy w domu i nie potrzebuję dwóch aut.W związku z tym postanowiłem sprzedać lub zamienić Lexusa na Imprezę.Zastanawiam się tylko którą generacji wybrać.Będzie to samochód na codzień ,krótkie rzadkie trasy ,wypad na jakiś tor itp.Widziałem sporo informacji na temat obu generacji oraz wersji i interesują mnie tylko GC GT Turbo oraz GD WRX.Pytanie najważniejszy brzmi która generacja będzie najlepsza do takich zastosowań.


Pozdrawiam serdecznie

Krawczyk Adrian

Edited by Prestige
Link to post
Share on other sites
  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Normalnie, jakbym wiedział że tu taki cyrk, to bym wcześniej popcorn sobie zrobił .

Ta w lepszym stanie blacharskim i mniej zmęczona mechanicznie.    Moze się okazać ze po zakupie coś mocno padnie i zostaniesz bez środka transportu z wizja sporych wydatków na naprawę.   

Dokładnie, dlatego według mnie impreza na daily to średni pomysł, dobrze mieć w zapasie jakieś pewne auto do jazdy jak impreza będzie stała w warsztacie

Posted Images

Raczej GD. GC już ciężko kupić za normalne pieniądze, obie generacje już nie tanieją. GC8 na pewno będzie trudno znaleźć w dobrym stanie bo są już stare, ale GD też nie będzie łatwo, ludzie raczej nie oszczędzają tych aut. Licz się z dużymi wydatkami, w te auta bardzo łatwo wpakować kilkanaście tysięcy, a nawet kilkadziesiąt. Nie licz na zarobek na takim aucie, chyba nikomu jeszcze się to nie udało :) Podstawa to poszukać sztuki, która wymaga jak najmniejszego wkładu.

Edited by mly96
Link to post
Share on other sites

Ta w lepszym stanie blacharskim i mniej zmęczona mechanicznie. 
 

Moze się okazać ze po zakupie coś mocno padnie i zostaniesz bez środka transportu z wizja sporych wydatków na naprawę. 
 

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
9 minut temu, chojny napisał:

Ta w lepszym stanie blacharskim i mniej zmęczona mechanicznie. 
 

Moze się okazać ze po zakupie coś mocno padnie i zostaniesz bez środka transportu z wizja sporych wydatków na naprawę. 
 

 

Dokładnie, dlatego według mnie impreza na daily to średni pomysł, dobrze mieć w zapasie jakieś pewne auto do jazdy jak impreza będzie stała w warsztacie :)

Edited by mly96
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Jak chcesz kupić Impreze, która zyskuje na wartości to tylko 22B

Schować do garażu i jeździć rowerem daily

Link to post
Share on other sites

Na tor lepsze GC (lżejsze), na daily lepszy GD (ma więcej ficzerów przydatnych w daily)

Link to post
Share on other sites

poszukaj ISF :) dzwiek dzwiekiem, ale jak z lexa chcesz sie przesiasc do gd nawet w hawku, to na daily z lexa bedzie to z 2x downgrade niestety

Link to post
Share on other sites

Zdaje sobie sprawę że jakość wykonania ,wygoda itp w lexsie są nie porównywalne ale no niestety coś za coś a ISF kosztuje górę pieniędzy i szkoda mi aż tylu pieniędzy wydawać ,zresztą trudno go nawet kupić bo jest mega rodzynkiem.Może kiedyś :-)

 

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, mly96 napisał:

Dokładnie, dlatego według mnie impreza na daily to średni pomysł, dobrze mieć w zapasie jakieś pewne auto do jazdy jak impreza będzie stała w warsztacie :)

 

niby tak, ale z drugiej strony z KAŻDYM autem się możesz tak załatwić (wiem co mówię ;) )

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, mly96 napisał:

Dokładnie, dlatego według mnie impreza na daily to średni pomysł, dobrze mieć w zapasie jakieś pewne auto do jazdy jak impreza będzie stała w warsztacie :)

Dokładnie lepiej kupić pewne Evo ;)dźwięk trochę inny, ale frajda taka sama... 

Link to post
Share on other sites

Tak ale EVO jest dużo droższe i wydaje mi się że jest bardziej surowe a nie ukrywajmy że subaraka się kupuję również w dużym stopniu za dźwięk a EVO ze swoimi 4 garami może się schować :-)

 

Link to post
Share on other sites

Impreza daily to nie przegięcie. Moja córa jeździ GG, 160 KM, rocznik 06, ja STI GH 08 300 KM. GG to wózek nie do zdarcia. Lekki w prowadzeniu i niezawodny. STI trochę jak ciężarówka, ale napęd bezkonkurencyjny. Gdybyś trafił GG czyli hawka w wersji WRX lub STI, to polecam. WRX prowadzi się dużo lżej jak STI. Chociaż w podbramkowych sytuacjach, STI jest pewniejszy. Ponadto hawk jest bardzo ładny. To ja mówiłem, stary zboczeniec.

Edited by mz56
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Pierwszy raz czytam taką bzdurę :)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, miki84 napisał:

Dokładnie lepiej kupić pewne Evo ;)dźwięk trochę inny, ale frajda taka sama... 

Evo na daily to jeszcze gorszy temat, no może poza EX. Poprzednie wersje nie dość, że już kosztują kupę kasy to części do nich niewiele, a jak są to drogie, gdyby nie to to bym nie kupował subaru do rajdowania tylko evo :) 

Link to post
Share on other sites

No dokładnie EVO nie wyobrażam sobie na codzień jeździć ,to jest wóz typowo do radowania no i są masakrycznie drogie.Może kiedyś jak będę miał worek luźnej gotówki na niedzielny wóz ale obecnie imprezka będzie dużo lepszą opcją.

Link to post
Share on other sites

mly96, dla mnie jesteś młodym kotem, który nie zaznał życia. Ile Ty masz lat ? Jakie masz doświadczenie ? Skoro dzisiaj byłem w pracy STI, Ochota _ Grochów  - Ochota, w sumie 24 km, wsiadam i jadę, to oznacza, że Ty jesteś z pokolenia szczeniaków. Jeżeli moja córa wczoraj musiała zawieźć towarzystwo na działkę za pomocą RC08, byli umówieni na jazdę świeżym volvo, ale nie chciało odpalić, to co to oznacza ? Czy jeździłeś kiedyś STI w zimowych warunkach ? Czy kiedyś musiałeś szybko rozpiąć sobie napęd bo zrobiło się wąsko i kręto ? Mówię o centralnym w STI. Pragniesz perfekcyjnego samochodu, kup sobie golfa.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Najlepiej czwórkę. Części są tanie.

 

Przepraszam,

nie mogłem się powstrzymać.

Skądinąd skąd taki atak ?

Zazdrość ? Brak kasy ?

Jeżeli usprawiedliwiony, 

to przepraszam.

Link to post
Share on other sites

Ponawiam pytanie. Boisz się ? Czego ?

Link to post
Share on other sites
55 minut temu, mz56 napisał:

mly96, dla mnie jesteś młodym kotem, który nie zaznał życia. Ile Ty masz lat ? Jakie masz doświadczenie ? Skoro dzisiaj byłem w pracy STI, Ochota _ Grochów  - Ochota, w sumie 24 km, wsiadam i jadę, to oznacza, że Ty jesteś z pokolenia szczeniaków. Jeżeli moja córa wczoraj musiała zawieźć towarzystwo na działkę za pomocą RC08, byli umówieni na jazdę świeżym volvo, ale nie chciało odpalić, to co to oznacza ? Czy jeździłeś kiedyś STI w zimowych warunkach ? Czy kiedyś musiałeś szybko rozpiąć sobie napęd bo zrobiło się wąsko i kręto ? Mówię o centralnym w STI. Pragniesz perfekcyjnego samochodu, kup sobie golfa.

Miałem 5 różnych subaru turbo na własność, poza tym wieloma jeździłem, jeśli uważasz, że lżej się jeździ wolnossakiem a sti prowadzi się jak ciężarówka to nie mamy o czym rozmawiać ;)  Jeździłem sti w różnych warunkach, głownie na torze bo szaleństwa na publicznych drogach mnie jakoś nie jarają... Rozmawiasz sam ze sobą? :biglol:

Edited by mly96
Link to post
Share on other sites

To chyba nie masz czucia w łapach. Napadłeś mnie znienacka. Czy Ty  nigdy nie wyczułeś różnicy w prowadzeniu EVO, STI, WRX, wolnossącej, nissana, golfa, audi ? Przecież każdy z tych samochodów zachowuje się inaczej ! Jeżeli nie wierzysz w STI, to trudno. Ja pozostanę przy swoim zdaniu.  STI to jeden z najlepszych. Mam do Ciebie prośbę. Pozostańmy kolegami, a nie wrogami. Dalej nie odpowiedziałeś ile masz lat. Ja jak mówiłem 64.

Link to post
Share on other sites

Czekam na odpowiedź. Z ciekawości. Golf, seat, WV mają problemy z ESP. To co w STI reaguje w milisekundy, w grupie VW zajmuje sekundy. Jak już kiedyś pisałem, seat wyrzucił mnie do parku. Po kontrze, przypomniało mu się, że musi przyhamować prawą stronę. Ok. 1 sekundy opóźnienia. W podobnej sytuacji, w STI reaguje w faktycznie w czasie rzeczywistym. I każda kontra jest realizowana w czasie rzeczywistym ! Komputer STI jest naprawdę szybki. Jeżeli nie wyłączysz ESP i trakcji, bierze pod uwagę nawet dane z żyroskopu ! Po wyłączeniu tych funkcji staje się bardzo nerwowy.

Link to post
Share on other sites

Nie zauważyłem żebym kogokolwiek tu napadł, tylko wyraziłem swoją opinię. To, że każde auto prowadzi się inaczej jest oczywiste, nawet to samo auto po niewielkich zmianach może prowadzić się inaczej :)  Co kto lubi, z tym że zwróć uwagę, że mowa jest o gc lub gd, a nie o gh, które mocno różni się od poprzednich wersji, są młodsze i łatwiej znaleźć sensowny egzemplarz. O GH STI sam przez chwilę myślałem, ale zrezygnowałem ze względu na zbyt duże ryzyko awarii, do wydawania bezsensownie pieniędzy mam rajdówkę, a od auta do przemieszczania się oczekuję, że zawsze dowiezie mnie na miejsce w komfortowych warunkach. Mój rocznik masz w nicku. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, mz56 napisał:

Czekam na odpowiedź. Z ciekawości. Golf, seat, WV mają problemy z ESP. To co w STI reaguje w milisekundy, w grupie VW zajmuje sekundy. Jak już kiedyś pisałem, seat wyrzucił mnie do parku. Po kontrze, przypomniało mu się, że musi przyhamować prawą stronę. Ok. 1 sekundy opóźnienia. W podobnej sytuacji, w STI reaguje w faktycznie w czasie rzeczywistym. I każda kontra jest realizowana w czasie rzeczywistym ! Komputer STI jest naprawdę szybki. Jeżeli nie wyłączysz ESP i trakcji, bierze pod uwagę nawet dane z żyroskopu ! Po wyłączeniu tych funkcji staje się bardzo nerwowy.

Nie używałem ESP w subaru bo modele turbo przed GH ich nie posiadały, w rajdówce mam nawet ABS i wspomaganie hamulca (serwo) usunięte, więc polegam tylko na tym co umiem, a nie na systemach, które nie zawsze są w stanie uratować :)

Edited by mly96
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...