marc120 Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Witam, mam problem z klaksonem, nagle przestał działać. Sprawdziłem klaksony, bezpiecznik, przekaźnik, wszystko z nimi w porzadku. Wydaje mi się, że winny jest zwijak, taśma poduszki pod kierownicą. Przymierzam się do jej wymiany ale powiem szczerze, że nigdy tego nie robiłem w żadnym samochodzie . Czy może ktoś dać mi instrukcję, jak to zrobić, żeby jej nie zerwać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaros Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Odłączasz akumulator, odkręcasz poduszkę powietrzną, powinny ją trzymać dwie śruby po bokach kierownicy. Odpinasz wtyczkę od poduszki oraz klaksonu i odkręcasz kierownicę, trzyma ją jedna duża nakrętka. Potem odkręcasz obudowę kolumny kierowniczej, jeden wkręt powinien trzymać dolną część, dwa pozostałe będzie widać od dołu po zdjęciu dolnej osłony. Pozostaje odkręcenie czterech wkrętów trzymających zwijak i rozpięcie kostek zwijaka z instalacji, bodajże 2 wtyczki nad nogami kierowcy. Sam montaż w odwrotnej kolejności, instrukcja jak odpowiednio ustawić zwijak żeby go później nie urwać znajduje się na taśmie na żółtej naklejce. Zdjęcie z Alledrogo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marc120 Opublikowano 29 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 Chodzi o tą instrukcję, jak nie zerwać taśmy, te wcześniejsze kroki są dla mnie jasne, tylko tej instrukcji nie bardzo rozumiem, jak to interpretować : " Skieruj przednie koła prosto do przodu. Obróć o 2,65 obrotu od prawego ogranicznika. Wyrównaj znaki dopasowania (znaczniki icenter) Przeczytaj instrukcję serwisową" Te czynności mam wykonać przed wyjęciem starej taśmy, czy po wyjęciu starej taśmy i przed założeniem nowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 29 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 Taśma ma jakieś 1/3 obrotu więcej w każdą strone niż sama kierownica. Przekręć taśmę delikatnie w prawo do oporu, potem w lewo i licz obroty. Podziel przez 2 i tyle cofnij tak aby była na znakach. I tak masz wycentrowaną taśmę. No chyba że jakiś magik wymieniał Ci maglownice i masz 2 obroty w prawo i 3 w lewo To wtedy jest problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marc120 Opublikowano 30 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 Ok, dzięki, to jest łatwiejsza wersja A orientujecie się może, jak jest z taśmami, czy Impreza z lat 2000-2003 miała taką samą taśmę, jak ta z 03-05? Pytam, ponieważ dostępność na Allegro tych pierwszych jest zdecydowanie lepsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 30 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 Mogą się różnić wtyczkami. Przypatrz się dobrze na ogłoszeniach i porównaj z tym co masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marc120 Opublikowano 31 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2020 Ok, bardzo dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się