Jump to content

Recommended Posts

Witam!

Jestem młodym kierowcom co jakao pierwszy samochód miał fita. Ale już po 1.5 roku chciał bym bo zmienić. I pytanie moje czy wybór właśnie 1.5 107km to dobry wybór. Z góry mówię że nie chodzi mi tu o moc ale bardziej czy nie zawiedzie mnie ten samochód?

Link to post
Share on other sites

Nie zawiedzie jeśli chodzi o awaryjnosc. Ale zaskoczy Cię brakiem mocy. I po kupnie pojawi się temat co z tym zrobić. Dlatego są takie ceny tych egzemplarzy bo tego nikt nie chce. To tak jakbyś kupił passata B5 z 1.6 silnikiem. Albo golfa z 1.4 75 km. Nie jedzie to i strach nawet wyprzedzać. Odłóż więcej, albo kup starsze 2.0 125km.

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, franuszek napisał:

A dało by się dołożyć do tego samochodu turbo?

 

Bezproblemowo. Około dwudziestu-trzydziestu tysięcy, sensowny tuner i będziesz cieszył się nawet 150-160 końmi.

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, BelegUS napisał:

 

Bezproblemowo. Około dwudziestu-trzydziestu tysięcy, sensowny tuner i będziesz cieszył się nawet 150-160 końmi.

 

są rzeczy które się opłaca i są rzeczy które warto.

dokładanie turbo to chyba żadna z tych :D

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, franuszek napisał:

I pytanie moje czy wybór właśnie 1.5 107km to dobry wybór. Z góry mówię że nie chodzi mi tu o moc ale bardziej czy nie zawiedzie mnie ten samochód?

to są już leciwe konstrukcje. A wszystko co stare ma prawo się psuć. Kupując starą  impreze kupujesz auto w którym jest więcej do zepsucia się niż w innych autach ze względu na  napęd AWD...A Subaru mało jaki zakład potrafi ogarnąć dobrze. Nie szedłbym tą drogą. W dodatku 1,5i to muł i twój fiat pewnie jest szybszy. Pomyśl o civic'u , golfie  o czymś co każdy mechanik ogarnie, do czego jest dużo częsci na rynku itp itd

Link to post
Share on other sites

ej no juz nie przesadzajcie z tym obrzydzaniem wszystkim Subaru.

 

Wspomniane zostało, że moc nie ma znaczenia, tylko niezawodność, a ta w wolnossących benzynach powinna być wporządku.

Jeszcze jeśli do tego jest wymaganie 4x4 to już naprawdę chyba takie GH 1.5 czy 2.0 w manualu to bardzo dobry wybór.

Tylko trzeba mieć na uwadze, że 4x4 w Imprezie to nie jest samochód w teren (brak prześwitu), natomiast na śliskich drogach zajedzie dalej niż ośki.

Sugeruję tylko przed zakupem 1.5 przejechać się i przekonać, czy dynamika będzie wystarczająca.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, 1uq napisał:

 

są rzeczy które się opłaca i są rzeczy które warto.

dokładanie turbo to chyba żadna z tych :D

 

Kolega pytał, czy się da, a nie, czy się opłaca. Wszystko się da.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, BelegUS napisał:

 

Kolega pytał, czy się da, a nie, czy się opłaca. Wszystko się da.

 

nie no ja dokładnie rozumiem, nie miałem zamiaru Ci przeczyć, dać się da, warto? Może, jak masz sentyment do tego konkretnego auta, opłaca się? Nie

Edited by 1uq
Link to post
Share on other sites

1.5 Wybór spory ale wydaje mi się że te silniki są mniej odporne na zużycie i przede wszystkim mają mniej mocy.

Przejedź się jakąś 1.5 i zobacz czy jesteś wstanie użytkować takiego samochodu jeśli tak to wybór będziesz miał spory do tego możesz kupić auto z relatywnie małym przebiegiem, dobrym stanie za nie duża kasę.

2.0 NA jest poszukiwanym egzemplarzem i jest ich mniej na rynku oraz kosztują znacznie więcej, jeśli kupisz egzemplarz nieposzanowany to będziesz z tego auta nie zadowolony... bądź nauczysz się przy nim szybko  mechaniki.

Oglądałem kilka subaru GH i nie miały problemów z korozją na pierwszy rzut oka, niestety starsze imprezy mają czasem poważne problemy z korozją warto o tym przed zakupem wiedzieć.

dodatkowo w GH jest miejsca dużo zaskakująco dużo wykonanie jest dla mnie momentami strasznie tandetne ale jest to impreza, legacy również w generacji V jakością poszło w dół wewnątrz.

Według mnie jeśli nie masz zacięcia sportowego to jedną z pierwszych czynności to imprezę należy podnieść.

 

Jeśli chcesz samochód w taniej eksploatacji to kup subaru bez Turbo...

 

Link to post
Share on other sites

Ale można trafić silnik EJ15F ze wzmacnianymi gniazdami zaworowymi. Mokry sen miłośników LPG ;)

Możecie wierzyć lub nie ale znam egzemplarz Imprezy GH 1,5 EJ15F uwaga z AUTOMATEM, 10 lat w jednych rękach i od 10 lat z LPG. Przebieg na LPG 200k km i ostatnio przy sprawdzaniu luzów zaworowych okazało się, że żaden zawór nie wymagał korekty. Właściciel jest z auta bardzo zadowolony.

 

Mnie tylko zastanawia, że sporo jest ogłoszeń z uszkodzonym silnikiem 1,5. Nie wiem dlaczego ale w tych silnikach zdarzają się niestety panewki. Nie wiem czy to ich wada czy raczej właściciele nie wiedzą gdzie się olej dolewa. Ale takich ogłoszeń jest sporo.

Link to post
Share on other sites
Ale można trafić silnik EJ15F ze wzmacnianymi gniazdami zaworowymi. Mokry sen miłośników LPG  

Możecie wierzyć lub nie ale znam egzemplarz Imprezy GH 1,5 EJ15F uwaga z AUTOMATEM, 10 lat w jednych rękach i od 10 lat z LPG. Przebieg na LPG 200k km i ostatnio przy sprawdzaniu luzów zaworowych okazało się, że żaden zawór nie wymagał korekty. Właściciel jest z auta bardzo zadowolony.

 

Mnie tylko zastanawia, że sporo jest ogłoszeń z uszkodzonym silnikiem 1,5. Nie wiem dlaczego ale w tych silnikach zdarzają się niestety panewki. Nie wiem czy to ich wada czy raczej właściciele nie wiedzą gdzie się olej dolewa. Ale takich ogłoszeń jest sporo.

 

Ostatnio podjeżdżam pod jakiś market. Obok facet impreza hawk ale 2.5 US. W każdym razie, facet się pyta czy może się przymierzyć do mojego forka. Wsiadł, pogadaliśmy chwilę. Generalnie facet, kupuje co jakiś czas samochód, ale nie robi z nim nic. Żadnych olejów, filtrów. Jeździ tak 2 lata i sprzedaje. Mam wrażenie że dużo jest takich ludzi i później nie ma co się dziwić że panewka zastuka. A ostatnio mechanik zmieniał olej w Kangoo 1.2 zlał może 1 litr oleju z silnika. Albo starszy Pan przyjechał na wymiane oleju po 5 latach i 20 tys w Seicento, na pytanie dlaczego dopiero teraz, odpowiedział a że nie kreci silnika to nie wymienia oleju, zlewała się galaretka.  

 

 

 

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, ewemarkam napisał:

Ostatnio podjeżdżam pod jakiś market. Obok facet impreza hawk ale 2.5 US. W każdym razie, facet się pyta czy może się przymierzyć do mojego forka. Wsiadł, pogadaliśmy chwilę. Generalnie facet, kupuje co jakiś czas samochód, ale nie robi z nim nic. Żadnych olejów, filtrów. Jeździ tak 2 lata i sprzedaje. Mam wrażenie że dużo jest takich ludzi i później nie ma co się dziwić że panewka zastuka. A ostatnio mechanik zmieniał olej w Kangoo 1.2 zlał może 1 litr oleju z silnika. Albo starszy Pan przyjechał na wymiane oleju po 5 latach i 20 tys w Seicento, na pytanie dlaczego dopiero teraz, odpowiedział a że nie kreci silnika to nie wymienia oleju, zlewała się galaretka.  

 

 

 

Takie jest 50% polskiego rynku motoryzacyjnego i dostępnych do kupienia samochodów.

Wśród Subaru pewnie podobnie.

 

A potem chcesz dobre serwisowane auto sprzedać, wystawisz na forum, uczciwie opisujesz, to będą cmokać narzekać szukać dziury w całym że tu rysy a tam punkt korozji, a wogóle to kolor nie ten albo felgi brzydkie... a cena z sufitu, mimo ze jest raptem 10/20% wyższa niż szroty...

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Cześć. Sam szukałem imprezy 1.5 w zeszłym roku. Zwróć uwagę że jest dość sporo ogłoszeń z opisem ze coś stuka w silniku (panewka), sam kupiłem już taka po remoncie silnika. Do tego wszystkie GH które oglądałem gryzła korozja: tylna klapa nadkola nawet drzwi (pewnie były po jakichś przygodach), jakby było mało 8 z 10 które obejrzałem przy przebiegu "150-200tys" miały mocno zapocone olejem połączenie głowicy z blokiem (zbliżające się UPG? ). Więc jeśli chodzi o bezawaryjność w 1.5 to podchodziłbym do tego ze sporym dystansem... Ze strony użytkowej jako samochód do kręcenia się wokół domu zupełnie wystarcza, żona jest zadowolona i innego nie chce. 300m stromy podjazd do domu w zimie nie sprawia żadnego problemu. Można się pobawić na śniegu, błotku czy mokrej trawie :). Spalanie 8-9 litrów czyli jak w moim gacku 2.0...

Edited by Artman84
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...