Skocz do zawartości

Zakup Forester III na dojazdy 200 km


togus

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, potrzebuję auto na dojazdy do pracy dziennie 200 KM, obecnie Legacy III 2.0 n/a w lpg :) szukam czegoś większego i bezpieczniejszego. Myślałem na początku o Tribeca ale to dość rzadki model, wybór padł na Forestera. Tutaj mam kilka pytań, jak wygląda sprawa napędów? w moim legacy wzmocniłem centralną wiskozę w dupce skrzyni oraz zrobiłem swapa tylnego dyfra, z sturbo ktrego też wzmocniłem do 10 kg. Jak w Foresterze III wygląda sprawa napędów? czy można tez wzmocnić tylną wiskozę? czy jest tam fabrycznie coś włożone czy jest LSD czy otwarty dyfer ? de facto w sturbo jest ale słabe dlatego to wzmocniłem. Potrzebuję auta które doskonale będzie się prowadzić w każdych warunkach, lód, śnieg, deszcz. Budżet ok 30 tys nie wiem czy w tej cenie generacja II czy III. Pytanie też zasadnicze, czy ten samochód wytrzyma takie przebiegi 5 tys km miesięcznie do 60 tys rocznie.? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

mialem dobre kilka lat LegIII 2.0 n/a AT, obecnie mam LegIV 2.0 n/a MT i Forka SH 2.0 n/a AT.

O ile kobieta zdecydowanie woli jezdzic forkiem (wyzej, wiekszy, bla bla bla), o tyle ja zdecydowanie wole legacy ze wzgledu na prowadzenie, wyciszenie itd. Nie oszukujmy sie, forek to dalej bydle z duzym oporem powietrza i na dluzsze trasy cos bardziej "autostradowego" byloby przyjemniejsze :)

 

pzdr,

D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki SUV na dłuższe trasy to moim zdaniem trochę mija się z celem. Tak jak mówił przedmówca, wysokie opory powietrza nie sprzyjają szybkiej jeździe i długim trasom. Ja bym na takie zastosowania brał Legacy IV z maksymalnie mocnym silnikiem, jeśli kwestia kosztów paliwa nie jest najważniejsza. Choć zawsze można wrzucić podtlenek LPG do każdego Legacy.

Ewentualnie auto innej marki ze skrzynią 6 biegów, jakieś TDI czy bmw 3.0d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dojezdzasz 200km i szukasz auta z mocnymi napedami? to na te dojazdy, czy na weekendy? na takie kilometry, to milo zamilowania do marki, zdecydowanie szukalbym czegos innego. Elektronika w VW z fwd czy MB z RWD doskonale sobie radzi w warunkach zimowych, a komfort jazdy bez porownania wyzszy. z 9-10 lat temu mialem okazje jezdzic C klasa w automacie, gdy jeszcze zima byla zima i musialem ruszyc w polske, gdy dobrze sypnelo a Warszawe przez kilka dni probowali udroznic. nawet sie nie zajaknal, zey chciec gdzies zostac w sniegu. szlo bydle a przy 100km/h na A4 w Kato wyrzucilo mnie z kolein i myslalem juz ze sie bede z barieirek zbieral, ale esp go wyprostowalo...

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam ciężkie warunki dojazdu, podróżuję od 4:30 rano drogami Wojewódzkimi przez lasy,  gdzie w nocy nikt nie jeździ, drogi w zimę są oblodzone i nie odśnieżone, potem wskakuję na A1, ale dojazd do A1 do ponad 30 km. Nie chcę wdawać się w szczegóły ale z racji zdrowotnych muszę uważać na wszelkie urazy dlatego duży gabaryt samochodu w razie W, obecnie to Legacy III oraz volvo S80 2.4T 200KM. Do auta włożę LPG także spalanie 15l lpg/100 nie jest jakoś straszne dla mnie. Tak jak mówię chciałbym coś wyższego, masywnego zapewniającego bezpieczeństwo w każdych warunkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek jest dobrze wyciszony do 120km/h - więc nie jest źle - a dopóki nie buchnie wiatrem w maskę to nawet przy 140+ da się rozmawiać (podkreślam nie krzyczeć) 
Bynajmniej nikt mi w aucie nie marudził. 
Na bocznych wąskich drogach takich wiejskich - dobre auto - te małe dziury nierówności fajnie wybiera, chociaż dupa czasami zachowuje się niemrawo. 
Co do wspomnianego w C klasie ESP - ja w forku włączyłem go dwa razy (raz na oblodzonej drodze w górach) i raz wychodząc z zakrętu gdzie w jego apeksie był dołek. 

Ogólnie dobre auto do jazdy - 600 km w nim nie męczy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Nargond napisał:

Forek jest dobrze wyciszony

Ale ze niby Forester III (SH)? Jesli chodzi o przedlifta, to praktycznie nie jest wyciszony WCALE :D rozbierany byl przy mnie wlasnie do zabiegu wygluszania i nie bylo tam praktycznie nic z maty bitumicznej - gola blacha do tego cieniutka jak puszka ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dominikd napisał:

Ale ze niby Forester III (SH)? Jesli chodzi o przedlifta, to praktycznie nie jest wyciszony WCALE :D rozbierany byl przy mnie wlasnie do zabiegu wygluszania i nie bylo tam praktycznie nic z maty bitumicznej - gola blacha do tego cieniutka jak puszka ;)

 

Dobrze to może inaczej - jest na tyle cichy że mi osobiście odo 120 nie przeszkadza - nie robię głośniej radia.... im więcej tym gorzej...
Ale jest tutaj jedno ale duże ALE - jak wiatr wieje na czołową szybę i próbujesz jechać 120 to jest już bardzo głośno i nieznośnie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...