Jump to content

Wymiana fabrycznych glośników


Recommended Posts

Będzie Pan zadowolony :)

1 to uziemienie , przekraczasz do dowolnej śruby wkręconej w cos metalowego typu szkielet auta 

3  w tej kostce ukryte są zasilanie radia, podświetlenie radia , podtrzymywanie pamięci radia po wyjęciu kluczyka i jeszcze jakiś jeden , będziesz musiał uciąć tą wtyczkę i polutować te kabelki z kabelkami z wtyczki nr 4  fabrycznej co wyjęta jest z radia pamiętając by dopasować przewody aby były w tych samych miejscach w nowej wtyczce jak były w starej

5 nie widzę dokładnie nalepki na nim ale może to być zasilanie do anteny

 

nie pomyl kabli z głośnikami przy podłączaniu do tej zwrotnicy WF to te duże a TW to te malutkie bo po złym podłączeniu spalisz głośniki

06DD7FD1-EEF4-4714-BD45-DB4EC0364AD4.jpeg

Edited by ipsx82
Link to post
Share on other sites

1. Czyli w przejściówce kostki nr 4 nie muszę podłączać do kabla nr 4 który pierwotnie jest bezpośrednio podpięty do radia? Nie do końca to rozumiem.. Przecież te kable które wychodzą z samochodu muszę być podpięte zarówno do radia jak i wzmacniacza? 

2. Niestety chincze pod nr 2 są zbyt krótkie żeby podłączyć pod nie wzmacniacz. Dobrze rozumiem, że muszę je przyciąć i przedłużyć?

3. Czy z pozostałymi wtyczkami wychodzącymi z samochodu też muszę coś zrobić?

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, thefamousman napisał:

1. Czyli w przejściówce kostki nr 4 nie muszę podłączać do kabla nr 4 który pierwotnie jest bezpośrednio podpięty do radia? Nie do końca to rozumiem.. Przecież te kable które wychodzą z samochodu muszę być podpięte zarówno do radia jak i wzmacniacza? 

2. Niestety chincze pod nr 2 są zbyt krótkie żeby podłączyć pod nie wzmacniacz. Dobrze rozumiem, że muszę je przyciąć i przedłużyć?

3. Czy z pozostałymi wtyczkami wychodzącymi z samochodu też muszę coś zrobić?

ad 2) po co ciąć i lutować jak można kopić przedłużkę https://allegro.pl/oferta/przedluzacz-2x-rca-chinch-2-5m-6709270719

ad 3) wpinamy w pozostałe sloty bo zapewne to obsługa z kierownicy itp.

ad 1 ) nie rozumiem pytania , w tej kostce oryginalnej nr 4 masz wyjścia na głośniki które zastępujesz wtyczkami rca z nowej kostki oraz wejścia do radia z instalacji zasilania by radio działało i musisz wydłubać te 4 lub 5 kabelków z oryginalnej kostki i połączyć z nowa czarną kostką z zachowaniem kolejności pinów aby były zachowane miejsca tych kabli (najlepiej pojedynczo wyjmować i lutować)

Link to post
Share on other sites

Ok, ustalmy pewna rzecz, nowa biała wtyczka  to A stara biała wtyczka to B

Ucinasz wtyczkę czarną tak by mieć długie te kable i patrzysz w wtyczce A gdzie jest ich miejsce. Następnie patrzysz w wtyczce B gdzie są odpowiedniki dla kabli z wtyczki A i je ucinasz i lutujesz kable z wtyczki B z kablami z wtyczki A (najlepiej ucinać pojedynczo w A i B  wtedy nie pomylisz kabli )

Link to post
Share on other sites

Chyba rozumiem. Czyli ostatecznie nic z tej przełączki nie podpinam do radia?

 

Bo mam dwa wyjścia albo wtyczkę z samochodu podpiąć do radia albo do przełączki. Jak podepnę do przełączki, to nie mam już co podpiąć do radia...

Link to post
Share on other sites
W dniu 12.08.2020 o 15:04, ipsx82 napisał:

Zrób zdjęcia obu wtyczek od czoła


Zrobiłem 3 zdjęcia.

1. Wejścia w radiu 

2. Wtyczki w samochodzie 

3. Wejście w przejściówce

039EEC20-5E25-4681-A6FA-6B01874E75C4.jpeg

F88896E1-71DE-419D-973C-59AECEBF5CB1.jpeg

6EAD2F48-A99F-4602-BA27-2B985310BC65.jpeg

Link to post
Share on other sites
W dniu 28.07.2020 o 11:12, ipsx82 napisał:

Kabel głośnikowy w castoramie kupisz miedziany o przekroju 1,5 pakowany po 10 m

 

To swoje 3 grosze wcisnę... Naciąłem się na takie gotowe kable głośnikowe bo najczęściej są to kable aluminiowe pomiedziowane zamiast czystej miedzi (szukać oznaczenie CCA na opakowaniu albo poskrobać sam drut to alu samo się pojawi) .  Osobiście to wolę kable kupowane na metry z identycznym przekrojem niż te pseudomiedziane ,  zawsze to trochę mniej omów oporu a i lutuje się lepiej... 

 

EDIT: Wygląda na to że ten kabel z linku podanego przez ipsx82  (Nexans Brings Energy) to na czystej miedzi ale i tak bym sprawdził :)

Edited by Piepka
Link to post
Share on other sites
W dniu 13.08.2020 o 16:53, thefamousman napisał:

Mam wrażenie, że ta wtyczka jest zła...

 Niestety tak,  jest to wersja żeńska a powinna być męska.

Link to post
Share on other sites

Pytanie - czy wymiana głośników fabrycznych na jakiś zestaw za 600zl i do tego wzmacniacz za 300zl da jakiś efekt? Myślałem o Helix e62.c2.

Drzwi mam wygłuszone. 

Radio fabryczne, którego nie chce wymienić bo słucham głównie CD. 

Edited by matios16
Link to post
Share on other sites
W dniu 17.08.2020 o 08:23, ipsx82 napisał:

 Niestety tak,  jest to wersja żeńska a powinna być męska.


To lipa... to jest ta wtyczka do której podesłałeś mi linka. Jaką w takim razie potrzebuje?

Link to post
Share on other sites

Miałem pytać w dziale Outbacka ale temat audio jest w Legacy jeden czort. 

 

Pytanie mam takie. Chcę w outbacku zostawić fabrycznego Kenwooda 2DIN i kupić zestaw głośników odseparowanych (raczej) do kwoty 200-250 zł. Co byście doradzili w tej kwestii? Mam na uwadze ten zestaw

 

https://allegro.pl/oferta/pioneer-ts-g170c-2drozne-glosniki-17cm-zestaw-300w-8291309998

 

Podobno jeszcze pod fabrykę głośniki AMA byłby odpowiednie, ale brak takich na rynku.

 

Wiem, że lepiej kupić nowe radio, ale chciałbym Malynę pozostawić w oryginale z fabrycznym radiem :)

Link to post
Share on other sites
W dniu 19.08.2020 o 18:21, thefamousman napisał:


To lipa... to jest ta wtyczka do której podesłałeś mi linka. Jaką w takim razie potrzebuje?


Widzę, że temat chyba zamarł...

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...