Jump to content

Forester SG MY06 - tarcze


Recommended Posts

34 minuty temu, halinka napisał:

Pomijając już kwestię średnicy tarczy, czy ktoś z użytkowników używał tarcz firmy ATM Mikoda, wiercona i nacinana

odpuść, bardzo podatne na skrzywienia i lubią korodować w środku.

 

Do cywilnego auta nacinane wystarczą, nawiercane są bez sensu.

Link to post
Share on other sites

ja po zmianie na 294mm przy pozostaniu przy standardowym zacisku widziałem różnicę na + także moim zdaniem niskim kosztem można mieć zadowalający efekt. Lepszej tarczy niż gładkie brembo nie ma co zakładać, można pomyśleć o lepszym klocku.

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Pytanie jeszcze jedno, czy są jakieś różnice w konstrukcji tarczy hamulcowej w poszczególnych generacjach Forestera ? (Czy tarcze od SF, SG, SH o tych samych średnicach i rozstawach są między sobą zamienne ?)

 

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 27.07.2020 o 15:52, Kiwi 4ester napisał:

Zastanawiam się natomiast czy zmiana przewodów hamulcowych - na te w oplocie - mogą nieco poprawić też hamowanie?

Szalu nie bedzie, D nie urwie. Ale na pewno nie bedzie gorzej.

Pamietaj aby razem z przewodami wlac nowy plyn.

Pedal bedzie twardszy

Link to post
Share on other sites
W dniu 27.07.2020 o 15:52, Kiwi 4ester napisał:

Zastanawiam się natomiast czy zmiana przewodów hamulcowych - na te w oplocie - mogą nieco poprawić też hamowanie?

Szalu nie bedzie, D nie urwie. Ale na pewno nie bedzie gorzej.

Pamietaj aby razem z przewodami wlac nowy plyn.

Pedal bedzie twardszy

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 27.07.2020 o 15:52, Kiwi 4ester napisał:

Zastanawiam się natomiast czy zmiana przewodów hamulcowych - na te w oplocie - mogą nieco poprawić też hamowanie?

Szalu nie bedzie, D nie urwie. Ale na pewno nie bedzie gorzej.

Pamietaj aby razem z przewodami wlac nowy plyn.

Pedal bedzie twardszy

W dniu 27.07.2020 o 19:09, halinka napisał:

Czy raczej kierować się w stronę Zimmermann lub Brembo ? 

Zimmermann i klocki Galfer

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam, moim zdaniem to nie ma znaczenia ile tłoczków, ważne aby hamowały dobrze 4 koła, co z tego że, zablokujesz  przednie koła, załączy się ABS i jedziesz daleko,  mają hamować wszystkie koła odpowiednią siłą, A auto ma się przepychać po płaskim jedną ręką.

Link to post
Share on other sites
W dniu 27.07.2020 o 19:09, halinka napisał:

Pomijając już kwestię średnicy tarczy, czy ktoś z użytkowników używał tarcz firmy ATM Mikoda, wiercona i nacinana

Np. https://allegro.pl/oferta/tarcze-mikoda-2124-gt-subaru-forester-sg-02-przod-9443747465?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Czy raczej kierować się w stronę Zimmermann lub Brembo ? 

 

Testowałem je w Forku 2.5 XT z przodu i z tyłu mam tarczę 326mm . Niestety po dwukrotnym hamowaniu ze 180 do 90 tarcze się odkształciły. Teraz założyłem gładkie Textary i na razie jest dobrze.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

wymieniłem jarzma pod tarcze w rozmiarze 294 mm, wskoczyły tarcze Dark Performance EVO wraz z klockami Galfer. Jestem w szoku jak ten samochód teraz hamuje w stosunku do zestawu fabrycznie montowanego w Foresterze SG N/A. Tak więc jeżeli ktoś nie chce 4 tłoka to na zamiana na tarczę 294 mm jest w zupełności wystarczająca.

 

Link to post
Share on other sites

Ja już rok popylam w forku SG na na tarczach 294 gładkie Brembo do tego ferodo racing ds2500 i co mogę powiedzieć to to że hamuje lepiej ale niestety w tym wszystkim brakuje tyłu - nie ma nic ciekawego na tył te wiadra i szczęki z klocków dębowych najlepszych producentów niestety są za słabe i często mam wrażenie że przód już traci kontakt z podłożem a dupa się wlecze. Tu potrzeba by SWAP na hamulunki z XT na tył i myślę że było by już dobrze. A propo 4 tłoka czy 2 tłoka tu liczy się powierzchnia tłoków jeśli suma powierzchni jest zbliżona różnicy nie będzie, ewentualnie zmiana pompy hamulcowej do zwielokrotnienia siły. Ot tyle.

Edited by Dragofor
Link to post
Share on other sites

nie tylko to

 

przy 2 tłoku tylna tarcza jest wentylowana to jako raz, do zacisków 4pot i 2 pot jest większy wybór mocnych klocków

 

gładkie brembo plus RC5+ z 4 i 2 pot i forek hamuje jak brutal. Z blaszkami nawet nie piszczy aż tak strasznie.

ze zwykłych klocków to wg mnie godne polecenia są tylko TRW i te zwykłe nie czerwone mało pylące - wg mnie duzo gorzej hamują.

 

Różnica miedzy zwykłym TRW a OEM jurid to przepaść na korzyść TRW

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, AdaSch napisał:

godne polecenia są tylko TRW i te zwykłe nie czerwone mało pylące - wg mnie duzo gorzej hamują.

Napisz jaśniej które lepiej- bo można to różnie rozumieć.

Link to post
Share on other sites

Czerwone gorzej hamują ale mniej pylą - mają końcówkę w oznaczeniu DTE

Zwykłe tradycyjne TRW hamują bardzo dobrze przy zwykłym użytkowaniu auta.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...