Jump to content

Forester SG MY06 - tarcze


Recommended Posts

Witam

 

Jestem na etapie wymiany tarcz hamulcowych z przodu. 

Zastanawiam się nad Zimmermann lub Brembo.

Teraz mam tarcze 277mm

 

Po aledrogo widzę że Brembo do SG 158KM zrobiło tarcze 276mm, czy ten 1mm w średnicy tarczy może mieć jakieś znaczenie ?

 

Z góry dzięki za odpowiedź

Link to post
Share on other sites

Jeśli jesteś na wymianie tarcz to rozważ zakup jarzma do zacisków i przejście na 294 jak w XT. Podaż tego towaru jest mała ale całe zaciski też są tanie

 

 

Link to post
Share on other sites
Cytat

Jeśli jesteś na wymianie tarcz to rozważ zakup jarzma do zacisków i przejście na 294 jak w XT. Podaż tego towaru jest mała ale całe zaciski też są tanie

Zciski również trzeba wymienić?

 

Link to post
Share on other sites

Różnią się jarzma, zacisk jest ten sam. Mało kto jednak sprzedaje same jarzma.

Link to post
Share on other sites

Poszukaj po forum, ja nigdy na 274 nie jeździłem. Kolega zmieniał w Imprezie 2.0R i mówił, że duża różnica. No ale to głos tylko jednej osoby.

Ja w Foresterze przeszedłem na czterotloczek właśnie z zacisku 294 - tarcza jest ta sama co w 294 i powiem szczerze - przy porównywalnych klockach nie czuć wielkiej różnicy.

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, dr.elich napisał:

Różnią się jarzma, zacisk jest ten sam. Mało kto jednak sprzedaje same jarzma.

jeżeli dobrze pamiętam stara dyskusję z forum to były dwa rodzaje zacisków. W jednych wystarczyła zmiana jarzma pod 294mm w drugich trzeba było kupować komplet.

6 godzin temu, Michał Zygmunt napisał:

Zmiana jest jakaś istotna? Pytam bo też za niedługo będę musiał zmienić tarcze. 

będzie dość spora, ale pełny potencjał pokazują dopiero przy czterotłoczku. 277mm dużo szybciej się grzeje i traci skuteczność.

16 godzin temu, halinka napisał:

Po aledrogo widzę że Brembo do SG 158KM zrobiło tarcze 276mm, czy ten 1mm w średnicy tarczy może mieć jakieś znaczenie ?

róznice w pomiarach, a czasem katalogach. Nie ma sobie czym głowy zaprzątać.

Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem jak zmieniać to na 4-tłoczek. Każda inna zmiana to wmawianie sobie, że jest lepiej, a przy bardziej dynamicznej jeździe i tak będzie odczucie, że hamulce mogłyby być skuteczniejsze. 

Pamiętajmy również, że na skuteczność hamowania wpływa też rodzaj opony i jej stan. Jedni z nas mają opony typu H/T (Geolandar czy Dueler), inni typowe opony drogowe, a część używa całorocznych. 

Link to post
Share on other sites
Moim zdaniem jak zmieniać to na 4-tłoczek. Każda inna zmiana to wmawianie sobie, że jest lepiej, a przy bardziej dynamicznej jeździe i tak będzie odczucie, że hamulce mogłyby być skuteczniejsze. 
Pamiętajmy również, że na skuteczność hamowania wpływa też rodzaj opony i jej stan. Jedni z nas mają opony typu H/T (Geolandar czy Dueler), inni typowe opony drogowe, a część używa całorocznych. 
Nie zgodzę się. Czterotloczek z WRX to nie jest jakiś super hamulec, nie jest dużo lepszy niż duży dwutłoczek. Jego przewaga to wygląd, większy wybór klocków bardziej sportowych (i droższych) skuteczność podobna do dwutloczka, większa odporność na przegrzanie, lepsze czucie hamulca (to akurat moje subiektywne zdanie). Jeśli chodzi o wady to na pewno jest delikatniejszy i mniej odporny na zabrudzenia, droższy no i pamiętaj, że tu mowa o wolnossącym Foresterze, czyli duża szansa że będzie trzeba zmienić też felgi.

Mogę powiedzieć że mój świeżo zregenerowany czterotłoczek na przyzwoitych klockach OMP Road & Sport hamował może nawet ciut gorzej niż dwutloczek w XT ojca świeżo zregenerowany przez@Oktan na klockach i tarczach Texar. Oczywiście nie mówimy tu o katowaniu tego hamulca bo tu pewnie pokazałaby się przewaga większego zacisku.
Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Tomasz_555 napisał:

Moim zdaniem jak zmieniać to na 4-tłoczek. Każda inna zmiana to wmawianie sobie, że jest lepiej, a przy bardziej dynamicznej jeździe i tak będzie odczucie, że hamulce mogłyby być skuteczniejsze. 

ile na rolkach generuje czterotłoczek?

Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, dr.elich napisał:

Foresterze przeszedłem na czterotloczek (...) i powiem szczerze - przy porównywalnych klockach nie czuć wielkiej różnicy.

Czy ja dobrze rozumiem?!?

 

Zamieniles dwutlok na czterotlok z przodu i nie ma wyraznej roznicy...?!? A tak mi znajomi zachwalali ten swap... Ale bym kasy wtopil... Zestaw na przod okolo 1000pln, zestaw na tyl z adapterami podobnie 1000pln. Do tego inne felgi na zime bo te co teraz mam by mi nie weszly, tez okolo 1000pln. Razem plus robocizna grubo ponad 3000pln!!!

Link to post
Share on other sites
Czy ja dobrze rozumiem?!?  

Zamieniles dwutlok na czterotlok z przodu i nie ma wyraznej roznicy...?!? A tak mi znajomi zachwalali ten swap... Ale bym kasy wtopil... Zestaw na przod okolo 1000pln, zestaw na tyl z adapterami podobnie 1000pln. Do tego inne felgi na zime bo te co teraz mam by mi nie weszly, tez okolo 1000pln. Razem plus robocizna grubo ponad 3000pln!!!

 

Z uwagi na tą samą średnicę tarczy to nie będzie jakaś przepaść moim zdaniem. Oczywiście jak założysz do tego agresywny klocek to hamowanie znacznie się poprawia. Ja mam obecnie klocki RC5+ i wóz staje dęba ale to zasługa głównie klocków. Takich do dwutloczka z tego co mi wiadomo nie ma. 

Nie opieraj jednak decyzji na tylko moim zdaniu , niech np@Oktan się wypowie czy ktoś inny kto tych hamulców trochę przerobił.

 

Jeśli masz zmieniać do tego felgi to może lepiej pójść w Brembo?

 

 

Link to post
Share on other sites

Po prostu pierwszy raz sie spotkalem z opinia ze po przesiadce z 2 tloka na 4 tloka ktos jest nie bardzo zadowolony.

Ja juz podjalem decyzje i inwestowac nie bede. Tak jak ktorys kolega wyzej napisal, hamowanie to nie tylko zaciski, tarcze i klocki. To tez opony. Ja bym jeszcze dodal elektronika. Mam wrazenie ze jak bym odlaczyl ABS to by Forek lepiej hamowal. Dar by opone ale by hamowal. A tak to ABS puszcza i fura leci do przodu.

 

Ja na 2 tloku zamontowalem tarcze Zimmermany (przod i tyl), klocki Galfer (przod bo na tyl nie ma) do tego przewody w oplocie, wymienilem plyn i jest lepiej niz bylo. Oczywiscie mozna zmeczyc ten zestaw ze spuchnie ale ja po torze codziennie nie jezdze a jak w gorach to uwazam z chlodzeniem hamulcow.

 

No i nie musialem inwestowac w felgi bo na zime mam 16cali.

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Thomas napisał:

Po prostu pierwszy raz sie spotkalem z opinia ze po przesiadce z 2 tloka na 4 tloka ktos jest nie bardzo zadowolony.

Jest sporo takich opinii, dodaj jeszcze do tego serwisowanie 4 tłoka, gdzie zapieczone tłoczki to normalka :facepalm:

Link to post
Share on other sites

Czyli nie jestem odosobniony w mojej@koziolek .

@Thomas jeśli masz takie wrażenia jak piszesz to chyba faktycznie opona może być problemem. Widzę, że masz 2.5 XT. Jeśli auto jest porobione i chcesz inwestować w hamulec pomyśl o Brembo bo przeskok na czterotlok może Cię trochę rozczarować.

 

Link to post
Share on other sites

ja kupiłem rok temu wszystkie tarcze i klocki brembo. nie piszczą, ale klocki starczyły tylko na ten rok.....no i pyliły niemiłosiernie.

Teraz założyłem Ferodo i potrafią popiskiwać - może muszą się jeszcze dotrzeć do tarcz.....

Najlepszą poprawę hamowania uzyskałem przez zmianę płynu na DOT 4 racing. O wiele wyższa temp wrzenia :) i sie tak nie gotują :)

A jak mi się skończą tarcze przednie to mam plan kupić jarzma do zacisków i tarcze 294.

Edited by klev
Link to post
Share on other sites
ja kupiłem rok temu wszystkie tarcze i klocki brembo. nie piszczą, ale klocki starczyły tylko na ten rok.....no i pyliły niemiłosiernie.
Teraz założyłem Ferodo i potrafią popiskiwać - może muszą się jeszcze dotrzeć do tarcz.....
Najlepszą poprawę hamowania uzyskałem przez zmianę płynu na DOT 4 racing. O wiele wyższa temp wrzenia i sie tak nie gotują
A jak mi się skończą tarcze przednie to mam plan kupić jarzma do zacisków i tarcze 294.
A Ty nie masz w STurbo 294?
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, dr.elich napisał:
22 minuty temu, klev napisał:
ja kupiłem rok temu wszystkie tarcze i klocki brembo. nie piszczą, ale klocki starczyły tylko na ten rok.....no i pyliły niemiłosiernie.
Teraz założyłem Ferodo i potrafią popiskiwać - może muszą się jeszcze dotrzeć do tarcz.....
Najlepszą poprawę hamowania uzyskałem przez zmianę płynu na DOT 4 racing. O wiele wyższa temp wrzenia emoji4.png i sie tak nie gotują emoji4.png
A jak mi się skończą tarcze przednie to mam plan kupić jarzma do zacisków i tarcze 294.

A Ty nie masz w STurbo 294?

Seryjnie jest 277

Link to post
Share on other sites

Ja mam 277 w 2,5 XT i żyję:evil2:

Założyłem 1,5 roku temu, żeby kolcowane 15stki weszły i tak już zostało :P

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Thomas napisał:

Po prostu pierwszy raz sie spotkalem z opinia ze po przesiadce z 2 tloka na 4 tloka ktos jest nie bardzo zadowolony.

Ja juz podjalem decyzje i inwestowac nie bede. Tak jak ktorys kolega wyzej napisal, hamowanie to nie tylko zaciski, tarcze i klocki. To tez opony. Ja bym jeszcze dodal elektronika. Mam wrazenie ze jak bym odlaczyl ABS to by Forek lepiej hamowal. Dar by opone ale by hamowal. A tak to ABS puszcza i fura leci do przodu.

 

Ja na 2 tloku zamontowalem tarcze Zimmermany (przod i tyl), klocki Galfer (przod bo na tyl nie ma) do tego przewody w oplocie, wymienilem plyn i jest lepiej niz bylo. Oczywiscie mozna zmeczyc ten zestaw ze spuchnie ale ja po torze codziennie nie jezdze a jak w gorach to uwazam z chlodzeniem hamulcow.

 

No i nie musialem inwestowac w felgi bo na zime mam 16cali.

Jak Ci się przy hamowaniu ABS włącza to upgrade hamulców co najwyżej pogorszy sprawę :mrgreen: pora na zmianę opon ;)

Link to post
Share on other sites

Swego czasu też miałem rozkminę czy pchać się w 4tłok, ale po rozmowie z mechanikiem zostaję przy standardzie. W przyszłości ewentualnie lepsze tarcze i klocki założyć i powinno zrobić robotę, tak przynajmniej mówił mi też @aplam13:)

Zastanawiam się natomiast czy zmiana przewodów hamulcowych - na te w oplocie - mogą nieco poprawić też hamowanie?

Link to post
Share on other sites

Nawet zacisk zostaje ten sam. Dokupujesz tylko tarcze 294 i jarzmo do starego zacisku żeby pasował na większą tarcze.

Link to post
Share on other sites

Pomijając już kwestię średnicy tarczy, czy ktoś z użytkowników używał tarcz firmy ATM Mikoda, wiercona i nacinana

Np. https://allegro.pl/oferta/tarcze-mikoda-2124-gt-subaru-forester-sg-02-przod-9443747465?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Czy raczej kierować się w stronę Zimmermann lub Brembo ? 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...