Jump to content

Lusterka Forester Sh


RaBu1974
 Share

Recommended Posts

Witam Pięknie

 

Od czerwca jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Forestera Sh 2,0 150 KM 2012 rok produkcji. Od początku po głowie chodzi mi temat zmiany lusterek zewnętrznych. W tej chwili standard czyli najzwyklejsze. W dniu wczorajszym moja druga lepsza połowa wjeżdżając do garażu uszkodziła lewe lusterko to od strony kierowcy więc temat wraca. Chciałbym wymienić więc lusterka na takie, które są składane elektrycznie oraz mają wbudowany kierunkowskaz  i w związku z tym mam kilka pytań. Czy taka operacja jest  wykonalna, a jeżeli tak to co będę dodatkowo oprócz oczywiście nowych lusterek potrzebował? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam 

Rafał

Edited by RaBu1974
Link to comment
Share on other sites

No właśnie dziwne bo rok produkcji mam 2012 czyli teoretycznie poliftowy, silnik FB20 czyli też poliftowy, a lusterka przed liftem. Mówiąc szczerze to akurat w SH i tym po i  przed lift to jestem trochę do tyłu więc jeżeli pytasz o grill i zegary czy polift to tutaj Tobie nie odpowiem bo po prostu nie wiem. Natomiast już gdzieś słyszałem że rocznikowo z rynku np DE był polift  i silnik poliftowy a lusterka  przedliftowe . Jeśli to nie jest problem to wyślę Tobie zdjęcie i jeśli możesz to napisz mi czy grill to przed czy polift. Dzieki z góry 

IMG_0430.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisałem wcześniej potrzebuję info na temat możliwości dołożenia składanych lusterek do mojego Forka jeżeli w tym temacie ma kolega jakąś wiedzę to poproszę o info. 

Link to comment
Share on other sites

klimatronik przedlift.
co do lusterek, to ewentualnie przycisk do skladania i dodatkowa(e) zyly do wtyczki do lusterek, no i podmianka samej wtyczki.
trzeba by zdjac boczki i sprawdzic ile zyl jest obecnie.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze raz wielkie dzięki. Natomiast bardziej myślałem o wymianie także lusterek na nowe już takie elektrycznie składane  z kierunkowskazem i do tego przełącznik sterownia lusterek z przyciskiem do ich składania, Teraz tylko się zastanawiam czy do tego jeszcze  będę potrzebował dodatkowy moduł sterowania lusterek czy też nie. Moja małżonka i tak wczoraj wjeżdżając do garażu uszkodziła lusterko od strony kierowcy więc  decyzja o  wymianie już zapadła teraz tylko kwestia na jakie. Potrzebuję tylko teraz informacji czy uda się to  ogarnąć na bogato czy trzeba zostać przy opcji na biedaka czyli jak do tej pory. Stąd właśnie  moje wszystkie pytania.

Link to comment
Share on other sites

Da sie to ogarnac i najwiekszym kosztem i tak beda same lusterka. Pamietaj tez, ze w wersji z kierunkami w lusterkach, nie ma ich juz w blotnikach :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Czyli  jest to jakiś problem  w przypadku kiedy chcę mieć  kierunkowskazy w lusterkach  a mam już w błotnikach? Według Ciebie lepiej kupić lusterka bez kierunkowskazów i zmontować tylko elektryczne składanie a kierunkowskazy zostawić po prostu w błotnikach? Przepraszam ale jestem totalnym laikiem w temacie i stąd te wszystkie pytania.

Link to comment
Share on other sites

Jak bys zrobil upgrade do lusterek z kierunkami, to te w blotnikach mozna zaslepic, bo inaczej beda sie swiecic i te w lampie i w blotniku i w lusterku - troche za duzo tego ;)
lusterko - 9 pin jak ma byc elektryczne, podgrzewane, skladane i z kierunkiem ;)

Wszystko kwestia gustu i wlasnego poczucia estetyki i sensownosci "moda".
Ja np ciesze sie ze przedift nie ma kierunkow w lusterkach, bo mam w legacy i jak musialem taki kierunek wymieniac, to sztuka ponad 300zl ;)

Samo skladanie elektryczne za to jak najbardziej ok wg mnie. A jeszcze podpiac to potem pod zamykanie auta i wtedy ma sens :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jako, że ja dokładałem u siebie z sukcesem oraz kolega pisał do mnie PW, wrzucę dla potomnych. :) 

Poniżej lista potrzebnych elementów:

1. Lusterka od Forestera sh (nie od imprezy). Muszą mieć min 7 pin (jeśli bez kierunkowskazu) oraz 9 pin (jeśli wersja z kierunkowskazem). W moim kierunkowskaz jest na błotniku, natomiast w wersjach poliftowych kierunkowskaz był w lusterku. Ważne, żeby nie były uszkodzone, natomiast kolor obudowy nie jest istotny, wymiana jest bardzo łatwa. Warto kupić używane oem, a nie nowe zamienniki. Przykładowe dobre lusterko:

https://allegro.pl/oferta/lusterko-prawe-7pin-c6z-subaru-forester-iii-8562781342

 

Oczywiście nie może być od anglika itp.

 

2. Włącznik składania. Pasuje impreza gh, forester sh, ale też od toyoty (na moim jest napisane toyota).

 

Podłączenie.

Znalazłem na jakimś forum (chyba kanadyjskim), w jaki sposób to podłączyć. U mnie była gotowa instalacja w obu drzwiach (i tak do wymiany lusterek należy zdjąć boczek drzwi - wtyczka lusterka znajduje się pod boczkiem). Należy poprowadzić po 2 przewody z okolic stóp kierowcy/pasazera do włącznika oraz połączyć je przy włączniku. Link poniżej. 

 

https://www.wrxforums.com/threads/jdm-power-folding-mirror-swap.17282/

 

Ogólne kroki:

1. Wymiana lusterek.

2. Wymiana włącznika.

3. Przeprowadzenie przewodów między włącznikiem a stopami kierowcy pasażera.

 

Nic nie trzeba programować.

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.07.2020 o 08:49, dominikd napisał:

Jak bys zrobil upgrade do lusterek z kierunkami, to te w blotnikach mozna zaslepic, bo inaczej beda sie swiecic i te w lampie i w blotniku i w lusterku - troche za duzo tego ;)
lusterko - 9 pin jak ma byc elektryczne, podgrzewane, skladane i z kierunkiem ;)

Wszystko kwestia gustu i wlasnego poczucia estetyki i sensownosci "moda".
Ja np ciesze sie ze przedift nie ma kierunkow w lusterkach, bo mam w legacy i jak musialem taki kierunek wymieniac, to sztuka ponad 300zl ;)

Samo skladanie elektryczne za to jak najbardziej ok wg mnie. A jeszcze podpiac to potem pod zamykanie auta i wtedy ma sens :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Z tym podpinaniem pod zamykanie da się zrobić, natomiast nie działa to tak jak w autach z modułem komfortu. W Subaru będzie składać się po zamknięciu auta, natomiast otwierać dopiero po odpaleniu, nie tak jak u konkurencji po otwarciu z pilota.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...