mppole Opublikowano 25 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 Nie znalazłem wpisu na ten temat. Co ile wymieniacie olej w benzynie 2.5 (mam OBK 15 od pol roku). W moich ostatnich poprzednich autach (dieslach) wymieniałem co 20 lub 25 lub 30. Tutaj oficjalnie w książce serwisowej jest żeby co 15k, a ktos mi zalecił ze najlepiej nawet co 10. Jak z waszej praktyki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarcinek Opublikowano 25 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 Co 10 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perun Opublikowano 25 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 Ja w swoim Subaru diesel wymieniam co 10-12 tys. km. Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawels1 Opublikowano 25 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 co tankowanie 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 25 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 Auto w miarę nowe, jak nie bierze oleju to co 10-12k, jak bierze to co 15k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 25 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 Zależy od stylu jazdy i koloru jak robi się czarny to wymieniam natychmiast. W wolnossaku 8000km, w turbo zmieniam co 5000km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 25 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 możesz nie wymieniać wcale, jak to jest problem dla Ciebie wymienić olej co 10kkm. https://www.subaru.ca/content/7907/media/general/webimage/500k/2012_maintenanceposter_en.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek Chudzik Opublikowano 25 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 Ja co 8-10 tys km wymieniam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 25 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 16 godzin temu, mppole napisał: Nie znalazłem wpisu na ten temat. Co ile wymieniacie olej w benzynie 2.5 (mam OBK 15 od pol roku). W moich ostatnich poprzednich autach (dieslach) wymieniałem co 20 lub 25 lub 30. Tutaj oficjalnie w książce serwisowej jest żeby co 15k, a ktos mi zalecił ze najlepiej nawet co 10. Jak z waszej praktyki? Wymieniaj co 10. Wtedy nawet przy minimalnej konsumpcji nie bedziesz tego odczuwal i musial chorobliwie dolewac. Skoro masz go od niedawna to pamietaj, ze ten motor lubi czasami wziąć trochę oleju. Wyrób sobie nawyk regularnego sprawdzania. Wazne jest idealnie rowne ustawienie auta ze względu na ukosne wejście bagnetu. TTTM 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mppole Opublikowano 26 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2020 Dzięki za odpowiedzi. Wszystko jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek Chudzik Opublikowano 26 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2020 26 minut temu, mppole napisał: Dzięki za odpowiedzi. Wszystko jasne. U mnie jest tak że im bliżej do 15k na jednym oleju to zaczyna powoli żłopać, co około 10k jest idealnie wymieniać a i silnik będzie zdrowszy bo częściej na dobrej oliwie lata :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 26 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2020 17 godzin temu, 133699 napisał: Zależy od stylu jazdy i koloru jak robi się czarny to wymieniam natychmiast. W wolnossaku 8000km, w turbo zmieniam co 5000km. Kolorem oleju nie powinno się sugerować. kolor oleju może sugerować jego spalenie ale nie koniecznie... To że olej jest czysty nie oznacza że jest dobry... Interwał wymiany zależy również od stylu jazdy i od tego po jakich drogach samochód się porusza. uważam jednak że zmiana co 8-10k jest ok dla stylu mieszanego. Jeśli mieliśmy np problem przegrzaliśmy trochę silnik bo mieliśmy wyciek płynu chłodniczego to olej wymienić dla świętego spokoju bez względu jaki był jego przebieg. oleju do 2.5 nie wchodzi dużo. tak jak ktoś tutaj wcześniej wspominał ważne jest regularne sprawdzanie oleju. oleju powinno być blisko max w przypadku ilości oleju min mogą wystąpić problemy ze smarowaniem bądź smarowanie będzie gorsze niż w przypadku gdyby oleju było w okolicy max. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Putaj Opublikowano 30 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 Mam ten sam model. wymieniam co 13tys.km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 31 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2020 Wolnyssak ,co 8tyś i to jak dla mnie graniczna cyfra.Bawię się sam z wymianą, mam spust "Fumoto",to robota odchodzi w galowym fraku ,20min i czystą(dosłownie) przyjemnością. Ps. czasem wymiana wychodzi wcześniej(jeżeli czas na grzebanie bym miał dopiero po 8tyś) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 1 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2020 16 godzin temu, Qubu666-Baja napisał: Bawię się sam z wymianą, mam spust "Fumoto",to robota odchodzi w galowym fraku Do filtra też masz taki wynalazek, czy jeździsz na jednym przez wszystkie wymiany oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 1 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2020 (edytowane) aaaaa dobre,dobre ;P Zlewam resztki i ładuję ten sam Jak słyszę,że coś w środku filtra "grzechocze" , to nafta do środka i robię "wstrząśnięte, nie mieszane",a potem suszę na kaloryferze (nawet latem,bo to ważne! ) i fru... zakładam czysty Ps Ok... nie wprowadzam nikogo w błąd . Już na poważnie mówiąc, to wymieniam na nowy, fabryczny,żeby spełniał idealnie swoją funkcję. Co do tego spustu, to wygodne to. Nie mam garażu,kanału. Działam na najazdach i pod chmura, więc serwis olejowy sobie tym cackiem ułatwiłem,kiedy leżę pod samochodem. Osobiście polecam,ale jeżeli ktoś offroad lubi, to z tym bym uważał,bo podobno ,zahaczając o korzeń ,kamień, można wyrwać go z gwintu,albo urwać miskę. Może ktoś coś powie na ten temat więcej... (teraz króćce produkują krótsze i mniejsze ryzyko urwania/zahaczenia,ale szukałem krótkiego i pod moją michę nie było... Ja po ciężkim terenie nie jeżdżę, więc machnąłem ręką.mam z długim) Edytowane 1 Sierpnia 2020 przez Qubu666-Baja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2020 8 godzin temu, Qubu666-Baja napisał: Co do tego spustu, to wygodne to. Nie mam garażu,kanału. Działam na najazdach i pod chmura, więc serwis olejowy sobie tym cackiem ułatwiłem Do wczoraj nawet mi przez myśl nie przeszło zakładać kranik, ale jak napisałeś o wymianie we fraku, to sam rozumiesz... Fajne rozwiązanie, ale ja przy wymianie oleju zawsze usmaruję się wykręcając filtr, stąd moje pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Fakt. Coś tam z filtra trochę pocieknie,ale ogólnie szybciej to wszystko idzie. Bez klucza dynamometrycznego się odbywa,momentu nie muszę pilnować.Filtr trochę pocieknie,ale frak czysty ps ciuchy robocze mam białe,więc od razu bedzie dosłownie "czarno na białym",w razie czego . Jak będzie czas, to się pobawię ,nakręcę film i na YT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2020 (edytowane) Mój XT większość czasu porusza się po mieście i w krótkich odcinkach, a zgodnie z instrukcją jest to traktowane jako "uciążliwe warunki eksploatacji" i wtedy zalecane jest skrócenie interwału o połowę. Tak też robię i wymieniam co 7-8kkm. i tego się trzymam. Edytowane 2 Sierpnia 2020 przez Dzik44 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, Dzik44 napisał: Tak też robię i wymieniam co 7-8kkm. i tego się trzymam. Dokładnie w tych granicach też się poruszam. Rozmawiałem już z kilkoma gośćmi na temat wymiany w tych granicach. Stwierdziłem ,że 4l oleju + chwila zabawy i świeży olej, to coś co się silnikowi należy. Obecnie zbliżam się do wymiany.Przedwczoraj sprawdzałem jak wygląda.Jest trochę zmieniona barwa,ale nie czarny mazut. Pytanie do Dzik44 - sam ustaliłeś sobie taki limit km na jednej wymianie? ,czy też rozmawiałeś, stwierdziłeś,że częściej wymienisz i smarowanie będzie ok? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 (edytowane) Trzymam się tego co mówią znający się na temacie lepiej ode mnie .., a do tego w moim przypadku jest to zgodne z zaleceniami producenta. No i parę razy już tu były przypadki że ktoś wymieniał po 15kkm i silnik mimo to (z różnych przyczyn być może..) jednak padał.. Poza tym każdy olej po ok. 8kkm przebiegu zaczyna już pomału tracić swoje właściwości i tyle. Wolę dmuchać na zimne niż potem tego żałować.. Edytowane 3 Sierpnia 2020 przez Dzik44 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się