Jump to content

Tribeca na dojazdy


Recommended Posts

Cześć, szukam auta na dojazdy 4 tys km mc, wybór padł na tribeca:) zanim kupię chciałbym dowiedzieć się o kosztach eksploatacji, który silnik wybrać 3 czy 3.6 l. Czy auto nadaje się na takie przebiegi ?  Jak z tymi silnikami ? maja jakieś słabe strony ? dziennie 200 km będzie robił dlatego myślałem o lpg i tu tez kolejne pytanie ile spali na trasie ? Jak z dostępnością części zamiennych czy tylko ASO ?

Link to post
Share on other sites

Jak chcesz LPG to bierz 3.6. Sporo więcej zrobisz km zanim będziesz musiał regulować luzy zaworowe, sama regulacja też jest (ponoć) ciut tańsza w 3.6 - ale i tak zazwyczaj wymaga wyciągania silnika.

 

Oba silniki są solidne i przysparzają mało problemów, ale ewentualne naprawy są dość drogie.

Link to post
Share on other sites

jak chcesz zakładać LPG, szukaj wersji europejskiej z silnikiem EZ36F. Wszystkie części eksploatacyjne są dostępne w PL w rozsądnej cenie.Ja swoją sprzedałem z przebiegiem 274kkm, z tego na LPG zrobione 60kkm i zero problemów, zawory nie były regulowane.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

U mnie przy mega ekonomicznej jeździe raz ustanowiłem rekord 12 l LPG. Na codzień spalanie od 15-17 litrów Gazu + benzyna na odpalanie. Części zamiennych w sumie nie jest za wiele-przynajmniej tych co ja brałem a poza tym większość odradza ich montaż. Przykładowe części z ostatnich zakupów: chłodnica zamiennik 460 zł zamiennik, olej skrzyni + filtr + wymiana Ok. 600 zł. Pytałem o cenę wymiany rozrządu kompletnego z ciekawości na oryginałach 3300 zł za części. Cewki zapłonowe ok. 200 zł za szt. Regularnie zapisuje co wymieniam, mogę się podzielić to zobaczysz jakie mniej więcej koszty utrzymania i wymiany „typowych przypadłości”.

Link to post
Share on other sites

Ale cewki to chyba zamiennik Denso za 200, oryginał to ok 600 zł /szt

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Kamis napisał:

Części zamiennych w sumie nie jest za wiele-przynajmniej tych co ja brałem a poza tym większość odradza ich montaż.

 

a czego niby nie ma? Wszystkie części eksploatacyjne są dostępne od ręki.

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, ibar napisał:

Ale cewki to chyba zamiennik Denso za 200, oryginał to ok 600 zł /szt

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka
 

Tak zamienniki.

 

 Ogólnie jasne, że występują zamienniki dla popularnych części. Ale jak chcesz zamienniki dla "nietypowych" to albo używki albo $ oryginalne $... Jak ci się przytrafi jakiś dzwon to sam wiesz, że naprawa nie opłacalna... Nie jest to popularny model na dodatek nie dostępny był na rynek PL więc części też nie ma tyle co do innych modeli lub innych marek np. Toyoty.

 

 

Link to post
Share on other sites

Jasne, tylko po tekście wyszło mi, że gdzieś wyrwałeś oryginały w tej cenie :), zamienniki sam stosuje, jak mam pewność że faktycznie ma to sens, i że roboty nie będzie trzeba za chwilę powtarzać.

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...