Jump to content
lutek34

rozłączanie napędu przy redukcji biegów i hamowaniu silnikiem

Recommended Posts

Panowie zrobiliśmy pierwszą przejażdżkę po włożeniu silnika, w którym była robiona UPG i wymieniane kompletne sprzęgło, niestety pojawił się problem, gdy zredukuje bieg, żeby hamować silnikiem to dźwignia napędu sama podskakuje i rozłącza się napęd. Tak na szybko co zaobserwowaliśmy to lekki luz, około 2mm na oczku linki przy skrzyni, ktoś coś tutaj kombinował i zamiast zawleczki, wsadził śrubę. Nie myślę żeby te 2mm luzu mogło powodować to rozłączanie się napędu.  Ktoś z Was miał podobny problem? Wcześniej tym samochodem zrobiłem 500km i nie było tego problemu.

115622051_667394734124538_5830090578617689575_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba masz na myśli dźwignię od reduktora, a nie od rozłączania napędu bo takowej chyba nie ma. Czy dobrze myślę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, dominikon napisał:

Chyba masz na myśli dźwignię od reduktora, a nie od rozłączania napędu bo takowej chyba nie ma. Czy dobrze myślę?

 

jak zwał tak zwał, ale problem jest przy hamowaniu silnikiem. Na ta chwilę doraźnie zdrutowałem dźwignie przy skrzyni i da się jeździć, ale myślę że problemem mogą być poduszki, bo przy odejmowaniu gazu mam uderzenie, w czasie jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

do sprawdzenia poduszka z przodu pod rezonatorem oraz tylna z tyłu skrzyni.

poduszki te można sprawdzić trzymając hamulec i puszczając sprzęgło jeśli wychylenie silnika ze skrzynią jest spore to są do wymiany jedna bądź obie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też zacząłbym od sprawdzenia poduszek. Daj znać co dalej z samochodem i jak przebiegła dalsza weryfikacja problemu lub jego usunięcie. Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.07.2020 o 00:40, SubaruLPG napisał:

do sprawdzenia poduszka z przodu pod rezonatorem oraz tylna z tyłu skrzyni.

obie wymienione na używki z WRXa i nadal to samo, teraz czas na poduszki pod silnikiem:( a miałem je na wierzchu jak silnik był wyciągnięty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jaki masz ruch skrzyni z silnikiem? sprawdzałeś na kanale przepychając samochód bądź na hamulcu próbować ruszyć jakie masz wychylenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, SubaruLPG napisał:

na hamulcu próbować ruszyć jakie masz wychylenie?

 

ciężko powiedzieć jak duże to wychylenie, ale jest widoczne. Używane poduchy pod silnik zamówione i zobaczymy czy będzie zmiana. Ktoś z Was wymieniał te poduchy? Dużo kombinacji żeby je wyszarpać spod silnika?

 

41022AG111 Genuine Subaru CUSHION RUB RH 41022-AG111 | eBay

Share this post


Link to post
Share on other sites
a jaki masz ruch skrzyni z silnikiem? sprawdzałeś na kanale przepychając samochód bądź na hamulcu próbować ruszyć jakie masz wychylenie?
A ile cm/mm kwalifikuje je do wymiany? Mam wrażenie że moje szwankują, a wymieniłem niemalże wszystkie gumy w zawieszeniu. Na razie czekam bo może to łożyska pod sprężynami popukują sobie


Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

ruch nie powinien przekraczać kilku centymetrów (takie mam doświadczenie w innych markach) ruch skrzyni z silnikiem powinien odbywać się z opóźnieniem/gracją. jeśli silnik ze skrzynią przy odpuszczaniu sprzęgła "skacze" to świadczy to o zerwanych tulejach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...