Jump to content

Bagażnik dachowy rowerowy


Recommended Posts

belki thule/mont blanc/ whispbar/yakima . Bagażnik jak wyżej. XV jest wysokie i zakładanie rowerów może być problematyczne. Jeżeli masz hak to się nawet nie zastanawiaj i kupuj bagaznik na hak- super sprawa 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Jagoda Książek napisał:

Właśnie nie mam haka, a za zamontowanie zażyczyli w salonie 2500 plus 3200 bagażnik na dwa rowery. Trochę dla mnie ceny z kosmosu. Dzięki za odpowiedź.

Na samym haku bym nie oszczędzał (i tak naprawdę dobrą cenę Ci podali), ale bagażniki na hak na rowery (w zależności od liczby podstawek pod nie) znajdziesz spokojnie za 1/3 tej ceny.

 

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Chyba taniej - ja w Krakowie założyłem hak ACS z podwyższonym naciskiem pionowym ze standardowych 90kg do 130 kg. Zdejmowany, chowana pod zderzakiem 13 pinowa wtyczka jak nie używasz. Za całość zapłaciłem koło 1500. Testowane na 3 rowerach na różnych bagażnikach. Od dachowych trzymam się z daleka i nie jeżdżę za takimi autami po tym jak znajomym w tym roku zerwało taki z 4 rowerami przy 110 km (max dopuszczalna 130km).

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Garibaldi napisał:

Chyba taniej - ja w Krakowie założyłem hak ACS z podwyższonym naciskiem pionowym ze standardowych 90kg do 130 kg. Zdejmowany, chowana pod zderzakiem 13 pinowa wtyczka jak nie używasz. Za całość zapłaciłem koło 1500. Testowane na 3 rowerach na różnych bagażnikach. Od dachowych trzymam się z daleka i nie jeżdżę za takimi autami po tym jak znajomym w tym roku zerwało taki z 4 rowerami przy 110 km (max dopuszczalna 130km).

 

bagażnik na hak zdecydowanie wygodniejszy natomiast absolutnie nie ma co się bać  bagażników dachowych pod warunkiem że są porządnej firmy a nie no name. Firmy takie jak thule czy mont blanc lipy raczej robić nie mogą - muszą otrzymać odpowiednie certyfikaty stad też taka a nie inna cena tych wyrobów.  Wielokrotnie widywałem szaleńców z bagażnikami +  boxami thule jadących grubo powyżej 170km/h , samemu też parę razy śmigałem z bagażnikiem mont blanc + thule na dachu z prędkościami 150km/h + i oprócz przeraźliwego hulku w kabinie nie było żadnych strat.  

Link to post
Share on other sites

Bagażnik dachowy nie jest zły, ale hałasuje w trasie. Mi to pewnie różnicy nie zrobiło by bo i tak szyby bez ramek hałasują. Ale najważniejsze, po drodze trzeba uważać co by się nie zapomnieć i pod parking podziemny marketu nie wjechać :)

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Karas napisał:

samemu też parę razy śmigałem z bagażnikiem mont blanc + thule na dachu z prędkościami 150km/h +

Strach pomyśleć z jaką predkością jeździsz bez bagażnika ;)

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Blixten napisał:

Strach pomyśleć z jaką predkością jeździsz bez bagażnika ;)

zapomniałem dodać że na Niemieckiej autostradzie ;)

Z taka samą . 150km/h w XV to jakieś 138km/h według gps na fabrycznych kołach. Więc wszystko zgodnie z przykazaniem 

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, aflinta napisał:

Sporo przekłamuje licznik u Ciebie ponad 9%. Muszę sprawdzić u siebie.

podejrzewam że  założenie nie homologowanych opon typu 225/60/17 ( seryjne 225/55/17) naprostowałoby licznik w XV :mrgreen:

pytanie tylko po co?  Kompletnie mi to nie przeszkadza, wszystkie japońskie auta jakie miałem podobnie przekłamywały o te 10km/h przy wyższych prędkościach. Wydaje mi się że to taki standard

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Karas napisał:

podejrzewam że  założenie nie homologowanych opon typu 225/60/17 ( seryjne 225/55/17) naprostowałoby licznik w XV :mrgreen:

... a ja to chętnie by zmienił na niższy profil bo coś za bardzo ostatnio w zakrętach latam.... :huh:

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Blixten napisał:

... a ja to chętnie by zmienił na niższy profil bo coś za bardzo ostatnio w zakrętach latam.... :huh:

zacząłbym od wymiany pseudo terenowych fabrycznych opon na coś klasy premium. Raz ze mają sztywniejsze boki a dwa o wiele lepiej kleją .Jak niższy profil to felga również do zmiany na większą - nawet nie wchodzi że miałbyś gigantyczne przekłamanie na liczniku a o to że koło zrobiłoby się malutkie ... W sumie ciekawie  XV mógłby wyglądać na 19 albo 20 calowej feldze.

 

 

Edited by Karas
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Karas napisał:

podejrzewam że  założenie nie homologowanych opon typu 225/60/17 ( seryjne 225/55/17) naprostowałoby licznik w XV :mrgreen:

pytanie tylko po co?  Kompletnie mi to nie przeszkadza, wszystkie japońskie auta jakie miałem podobnie przekłamywały o te 10km/h przy wyższych prędkościach. Wydaje mi się że to taki standard

Sprawdziłem u siebie, przy 30km/h jest jakieś 3-4 różnicy, przy 140km/h jest 5km różnicy.

Link to post
Share on other sites
W dniu 19.08.2020 o 07:33, Karas napisał:

podejrzewam że  założenie nie homologowanych opon typu 225/60/17 ( seryjne 225/55/17) naprostowałoby licznik w XV :mrgreen:

pytanie tylko po co?  Kompletnie mi to nie przeszkadza, wszystkie japońskie auta jakie miałem podobnie przekłamywały o te 10km/h przy wyższych prędkościach. Wydaje mi się że to taki standard

Inżynierowie Subaru do XVII jako seryjne włożyli 225/60/17 co spowodowało zmniejszenie przekłamania z 10 km/h do 5 km/h :D Z kolei użytkownicy poszli o krok dalej i włożyli 225/65/17 co spowodowało zrównanie się ww. pomiarów ;)

ps. a bagażnik wedle potrzeb, ja mam wysoki na belkach Thule. Założenie środkowego roweru do najwygodniejszych nie należy i jeśli ma się małą drabinkę pod ręką to zdecydowanie warto jej użyć.

Edited by keyman
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

Cześć 

mam pytanie od znajomego i myślę, że możecie pomóc jako posiadacze XV , czy po złożeniu tylnej kanapy rower typu gravel zmieści się do XV bez zdejmowania przedniego koła ? tak wiecie -na leżąco ? wiem wiem :) ludzkość wymyśliła bagażniki dachowe i na hak:thumbup: ale znajomy chce tak wozić i mało tego od takiego parametru uzależnia zakup XV możecie pomóc ? 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Cherusek1 napisał:

Cześć 

mam pytanie od znajomego i myślę, że możecie pomóc jako posiadacze XV , czy po złożeniu tylnej kanapy rower typu gravel zmieści się do XV bez zdejmowania przedniego koła ? tak wiecie -na leżąco ? wiem wiem :) ludzkość wymyśliła bagażniki dachowe i na hak:thumbup: ale znajomy chce tak wozić i mało tego od takiego parametru uzależnia zakup XV możecie pomóc ? 

Cześć, 

Zależy jaki rozmiar roweru i jaka geometria ramy. Dla przykładu: mam dwa rowery szosowe i jeden wchodzi bez zdejmowania koła a w drugim trzeba zdjąć. Jeśli chodzi np o rower mtb to bez zdjętego koła się nie obejdzie.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Cherusek1 napisał:

Cześć 

mam pytanie od znajomego i myślę, że możecie pomóc jako posiadacze XV , czy po złożeniu tylnej kanapy rower typu gravel zmieści się do XV bez zdejmowania przedniego koła ? tak wiecie -na leżąco ? wiem wiem :) ludzkość wymyśliła bagażniki dachowe i na hak:thumbup: ale znajomy chce tak wozić i mało tego od takiego parametru uzależnia zakup XV możecie pomóc ? 

Czołem. Do xv nie udało mi się zmieścić roweru górskiego z ramą 17 cali bez zdejmowania przedniego koła- a próbowałem na różne sposoby. Na prawdę brakowało tyci tyci ale nie udało się zamknąć klapy.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, CookieMonster7 napisał:

Cześć, 

Zależy jaki rozmiar roweru i jaka geometria ramy. Dla przykładu: mam dwa rowery szosowe i jeden wchodzi bez zdejmowania koła a w drugim trzeba zdjąć. Jeśli chodzi np o rower mtb to bez zdjętego koła się nie obejdzie.

 

2 godziny temu, Karas napisał:

Czołem. Do xv nie udało mi się zmieścić roweru górskiego z ramą 17 cali bez zdejmowania przedniego koła- a próbowałem na różne sposoby. Na prawdę brakowało tyci tyci ale nie udało się zamknąć klapy.

Dzięki wielkie za odzew :) kolega ma gravela rozmiar M 50 cm , trochę nie wiem co te wymiary oznaczają , jak myślicie wejdzie ? :huh:

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Cherusek1 napisał:

 

Dzięki wielkie za odzew :) kolega ma gravela rozmiar M 50 cm , trochę nie wiem co te wymiary oznaczają , jak myślicie wejdzie ? :huh:

Pewnie będzie na granicy aczkolwiek moim zdaniem nie wejdzie bez zdjętego koła:(

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

@Cherusek1 Moim zdaniem gravel wejdzie - sam woziłem. Oczywiście rower nie leży na płasko i przednie koło musi być oparte o fotel przy skręconej kierownicy.

Gravel, podobnie jak szosa ma dość wąską kierownicę i problemu nie ma.

Natomiast przy MTB 29'' jest już problem. Nie tyle koła, co szeroka kierownica robi problem z manewrowaniem w środku - w takim przypadku ściągałem przednie koło.

W XV przy złożonych fotelach woziłem z tyłu nawet dwa rowery, tyle że bez przednich kół.

 

Co ciekawe moje doświadczenie z rowerem w XV są lepsze niż w innych samochodach segmentu D, nawet kombi. O ile do kombi bez problemu rower mieści się na długość to przejście przez niski otwór bagażnika (wysokość dachu) jest często dużym problemem.

 

Edited by keyman
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...