Jagoda Książek Opublikowano 20 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2020 Dzień dobry, jestem posiadaczem Subaru xv. Planuję zakup dachowe bagażnika. Czy mają państwo doświadczenia, propozycje. Belki orginalne czy niekoniecznie. Dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2020 belki thule/mont blanc/ whispbar/yakima . Bagażnik jak wyżej. XV jest wysokie i zakładanie rowerów może być problematyczne. Jeżeli masz hak to się nawet nie zastanawiaj i kupuj bagaznik na hak- super sprawa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jagoda Książek Opublikowano 20 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2020 Właśnie nie mam haka, a za zamontowanie zażyczyli w salonie 2500 plus 3200 bagażnik na dwa rowery. Trochę dla mnie ceny z kosmosu. Dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 21 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2020 15 godzin temu, Jagoda Książek napisał: Właśnie nie mam haka, a za zamontowanie zażyczyli w salonie 2500 plus 3200 bagażnik na dwa rowery. Trochę dla mnie ceny z kosmosu. Dzięki za odpowiedź. Na samym haku bym nie oszczędzał (i tak naprawdę dobrą cenę Ci podali), ale bagażniki na hak na rowery (w zależności od liczby podstawek pod nie) znajdziesz spokojnie za 1/3 tej ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garibaldi Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Chyba taniej - ja w Krakowie założyłem hak ACS z podwyższonym naciskiem pionowym ze standardowych 90kg do 130 kg. Zdejmowany, chowana pod zderzakiem 13 pinowa wtyczka jak nie używasz. Za całość zapłaciłem koło 1500. Testowane na 3 rowerach na różnych bagażnikach. Od dachowych trzymam się z daleka i nie jeżdżę za takimi autami po tym jak znajomym w tym roku zerwało taki z 4 rowerami przy 110 km (max dopuszczalna 130km). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 9 godzin temu, Garibaldi napisał: Chyba taniej - ja w Krakowie założyłem hak ACS z podwyższonym naciskiem pionowym ze standardowych 90kg do 130 kg. Zdejmowany, chowana pod zderzakiem 13 pinowa wtyczka jak nie używasz. Za całość zapłaciłem koło 1500. Testowane na 3 rowerach na różnych bagażnikach. Od dachowych trzymam się z daleka i nie jeżdżę za takimi autami po tym jak znajomym w tym roku zerwało taki z 4 rowerami przy 110 km (max dopuszczalna 130km). bagażnik na hak zdecydowanie wygodniejszy natomiast absolutnie nie ma co się bać bagażników dachowych pod warunkiem że są porządnej firmy a nie no name. Firmy takie jak thule czy mont blanc lipy raczej robić nie mogą - muszą otrzymać odpowiednie certyfikaty stad też taka a nie inna cena tych wyrobów. Wielokrotnie widywałem szaleńców z bagażnikami + boxami thule jadących grubo powyżej 170km/h , samemu też parę razy śmigałem z bagażnikiem mont blanc + thule na dachu z prędkościami 150km/h + i oprócz przeraźliwego hulku w kabinie nie było żadnych strat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Bagażnik dachowy nie jest zły, ale hałasuje w trasie. Mi to pewnie różnicy nie zrobiło by bo i tak szyby bez ramek hałasują. Ale najważniejsze, po drodze trzeba uważać co by się nie zapomnieć i pod parking podziemny marketu nie wjechać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 5 godzin temu, Karas napisał: samemu też parę razy śmigałem z bagażnikiem mont blanc + thule na dachu z prędkościami 150km/h + Strach pomyśleć z jaką predkością jeździsz bez bagażnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 3 godziny temu, Blixten napisał: Strach pomyśleć z jaką predkością jeździsz bez bagażnika zapomniałem dodać że na Niemieckiej autostradzie Z taka samą . 150km/h w XV to jakieś 138km/h według gps na fabrycznych kołach. Więc wszystko zgodnie z przykazaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, Karas napisał: 150km/h w XV to jakieś 138km/h według gps Sporo przekłamuje licznik u Ciebie ponad 9%. Muszę sprawdzić u siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2020 12 godzin temu, aflinta napisał: Sporo przekłamuje licznik u Ciebie ponad 9%. Muszę sprawdzić u siebie. podejrzewam że założenie nie homologowanych opon typu 225/60/17 ( seryjne 225/55/17) naprostowałoby licznik w XV pytanie tylko po co? Kompletnie mi to nie przeszkadza, wszystkie japońskie auta jakie miałem podobnie przekłamywały o te 10km/h przy wyższych prędkościach. Wydaje mi się że to taki standard Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2020 6 godzin temu, Karas napisał: podejrzewam że założenie nie homologowanych opon typu 225/60/17 ( seryjne 225/55/17) naprostowałoby licznik w XV ... a ja to chętnie by zmienił na niższy profil bo coś za bardzo ostatnio w zakrętach latam.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2020 (edytowane) 2 godziny temu, Blixten napisał: ... a ja to chętnie by zmienił na niższy profil bo coś za bardzo ostatnio w zakrętach latam.... zacząłbym od wymiany pseudo terenowych fabrycznych opon na coś klasy premium. Raz ze mają sztywniejsze boki a dwa o wiele lepiej kleją .Jak niższy profil to felga również do zmiany na większą - nawet nie wchodzi że miałbyś gigantyczne przekłamanie na liczniku a o to że koło zrobiłoby się malutkie ... W sumie ciekawie XV mógłby wyglądać na 19 albo 20 calowej feldze. Edytowane 19 Sierpnia 2020 przez Karas 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2020 13 godzin temu, Karas napisał: podejrzewam że założenie nie homologowanych opon typu 225/60/17 ( seryjne 225/55/17) naprostowałoby licznik w XV pytanie tylko po co? Kompletnie mi to nie przeszkadza, wszystkie japońskie auta jakie miałem podobnie przekłamywały o te 10km/h przy wyższych prędkościach. Wydaje mi się że to taki standard Sprawdziłem u siebie, przy 30km/h jest jakieś 3-4 różnicy, przy 140km/h jest 5km różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2020 11 godzin temu, aflinta napisał: przy 140km/h jest 5km różnicy. coś podejrzanie mało a przy 150 -160km/h ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keyman Opublikowano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2020 (edytowane) W dniu 19.08.2020 o 07:33, Karas napisał: podejrzewam że założenie nie homologowanych opon typu 225/60/17 ( seryjne 225/55/17) naprostowałoby licznik w XV pytanie tylko po co? Kompletnie mi to nie przeszkadza, wszystkie japońskie auta jakie miałem podobnie przekłamywały o te 10km/h przy wyższych prędkościach. Wydaje mi się że to taki standard Inżynierowie Subaru do XVII jako seryjne włożyli 225/60/17 co spowodowało zmniejszenie przekłamania z 10 km/h do 5 km/h Z kolei użytkownicy poszli o krok dalej i włożyli 225/65/17 co spowodowało zrównanie się ww. pomiarów ps. a bagażnik wedle potrzeb, ja mam wysoki na belkach Thule. Założenie środkowego roweru do najwygodniejszych nie należy i jeśli ma się małą drabinkę pod ręką to zdecydowanie warto jej użyć. Edytowane 20 Sierpnia 2020 przez keyman 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cherusek1 Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Cześć mam pytanie od znajomego i myślę, że możecie pomóc jako posiadacze XV , czy po złożeniu tylnej kanapy rower typu gravel zmieści się do XV bez zdejmowania przedniego koła ? tak wiecie -na leżąco ? wiem wiem ludzkość wymyśliła bagażniki dachowe i na hak ale znajomy chce tak wozić i mało tego od takiego parametru uzależnia zakup XV możecie pomóc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CookieMonster7 Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 3 godziny temu, Cherusek1 napisał: Cześć mam pytanie od znajomego i myślę, że możecie pomóc jako posiadacze XV , czy po złożeniu tylnej kanapy rower typu gravel zmieści się do XV bez zdejmowania przedniego koła ? tak wiecie -na leżąco ? wiem wiem ludzkość wymyśliła bagażniki dachowe i na hak ale znajomy chce tak wozić i mało tego od takiego parametru uzależnia zakup XV możecie pomóc ? Cześć, Zależy jaki rozmiar roweru i jaka geometria ramy. Dla przykładu: mam dwa rowery szosowe i jeden wchodzi bez zdejmowania koła a w drugim trzeba zdjąć. Jeśli chodzi np o rower mtb to bez zdjętego koła się nie obejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 3 godziny temu, Cherusek1 napisał: Cześć mam pytanie od znajomego i myślę, że możecie pomóc jako posiadacze XV , czy po złożeniu tylnej kanapy rower typu gravel zmieści się do XV bez zdejmowania przedniego koła ? tak wiecie -na leżąco ? wiem wiem ludzkość wymyśliła bagażniki dachowe i na hak ale znajomy chce tak wozić i mało tego od takiego parametru uzależnia zakup XV możecie pomóc ? Czołem. Do xv nie udało mi się zmieścić roweru górskiego z ramą 17 cali bez zdejmowania przedniego koła- a próbowałem na różne sposoby. Na prawdę brakowało tyci tyci ale nie udało się zamknąć klapy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cherusek1 Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 2 godziny temu, CookieMonster7 napisał: Cześć, Zależy jaki rozmiar roweru i jaka geometria ramy. Dla przykładu: mam dwa rowery szosowe i jeden wchodzi bez zdejmowania koła a w drugim trzeba zdjąć. Jeśli chodzi np o rower mtb to bez zdjętego koła się nie obejdzie. 2 godziny temu, Karas napisał: Czołem. Do xv nie udało mi się zmieścić roweru górskiego z ramą 17 cali bez zdejmowania przedniego koła- a próbowałem na różne sposoby. Na prawdę brakowało tyci tyci ale nie udało się zamknąć klapy. Dzięki wielkie za odzew kolega ma gravela rozmiar M 50 cm , trochę nie wiem co te wymiary oznaczają , jak myślicie wejdzie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CookieMonster7 Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 2 godziny temu, Cherusek1 napisał: Dzięki wielkie za odzew kolega ma gravela rozmiar M 50 cm , trochę nie wiem co te wymiary oznaczają , jak myślicie wejdzie ? Pewnie będzie na granicy aczkolwiek moim zdaniem nie wejdzie bez zdjętego koła 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keyman Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2021 (edytowane) @Cherusek1 Moim zdaniem gravel wejdzie - sam woziłem. Oczywiście rower nie leży na płasko i przednie koło musi być oparte o fotel przy skręconej kierownicy. Gravel, podobnie jak szosa ma dość wąską kierownicę i problemu nie ma. Natomiast przy MTB 29'' jest już problem. Nie tyle koła, co szeroka kierownica robi problem z manewrowaniem w środku - w takim przypadku ściągałem przednie koło. W XV przy złożonych fotelach woziłem z tyłu nawet dwa rowery, tyle że bez przednich kół. Co ciekawe moje doświadczenie z rowerem w XV są lepsze niż w innych samochodach segmentu D, nawet kombi. O ile do kombi bez problemu rower mieści się na długość to przejście przez niski otwór bagażnika (wysokość dachu) jest często dużym problemem. Edytowane 26 Kwietnia 2021 przez keyman 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 10 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2021 W dniu 25.04.2021 o 11:50, Karas napisał: Czołem. Do xv nie udało mi się zmieścić roweru górskiego z ramą 17 cali bez zdejmowania przedniego koła- a próbowałem na różne sposoby. Na prawdę brakowało tyci tyci ale nie udało się zamknąć klapy. A tak próbowałeś? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 10 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2021 Próbowałem na wszystkie sposoby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 10 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2021 Dla mnie ro zawsze rozmiar kół a nie ramy był problemem. W Lexie IS200 sportcross mieściłem w samochodzie dwa rowery bez zdejmowania kół )oba 26")...do moementu kiedy nie zmieniłem jednego roweru na taki z kołami 27,5". A ten IS to mniej więcej rozmiaru Imprezy kombi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się