Skocz do zawartości

Wkręty w dolocie? Co autor miał na myśli?


Marcin Musiał

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,  

Miałem ostatnio "przygodę" z UPG a co za tym idzie demontaż silnika. 

 

Pewna sprawa w rezonatorze powietrza dolotowego przyciągnęła moją uwagę.  Po jakiego grzyba ktoś wkręcił tam dwa wkręty? Znajdują się one zaraz przed łączeniem z przepustnicą, wkręcone "od spodu " tak że bez demontażu nie było tego widać. 

Dodam tylko że auto lubi gasnąć na niskich obrotach i np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania co opisałem :

 

 

Fotki poglądowe dolotu :

 

 

IMG_20200715_162455.jpg

IMG_20200715_162459.jpg

dolot.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może komuś wydawało się, że wyjście z rezonatora jest zbyt luźne więc poprawił wkrętami?
Widać, że się starał bo dla pewności są dwa różne wkręty g-k, do drewna i metalu :facepalm:.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, pablonas napisał:

Jeśli te wkręty są luźne w otworach to masz lewe powietrze za przepływką i mogą się dziać różne dziwne rzeczy z silnikiem, np problem z wolnymi obrotami.

 

Warto byłoby to zaślepić.

Zobaczę czy są luźne ale z tego co się orientuje to tam nie ma przepływki.  jest tylko czujnik temperatury. 

 

czujnik temp.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadka częściowo rozwiązana. W środku w rezonatorze jest takie jakby kolanko z jasnego plastiku. Normalnie jest pewnie przyklejone a tu było urwane i ktoś na wkręty druciarsko to przylapal. Czy to może być przyczyną gaśnięcia na wolnych obrotach ? Dołączam fotki. b6a541dad83bcd3677469246342f4105.jpg54521288403375944d0cccf4bea0dcbe.jpg

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadka częściowo rozwiązana. W środku w rezonatorze jest takie jakby kolanko z jasnego plastiku. Normalnie jest pewnie przyklejone a tu było urwane i ktoś na wkręty druciarsko to przylapal. Czy to może być przyczyną gaśnięcia na wolnych obrotach ? Dołączam fotki. b6a541dad83bcd3677469246342f4105.jpg54521288403375944d0cccf4bea0dcbe.jpg

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt przepustnica i rezonator są czyste. W kolektorze jest trochę brudu. Z tym gaśnięciem walczę już rok. Trochę odpuściłem bo podniesienie obrotów w freessm pomaga ale chciałbym ten problem usunąć definitywnie.
Dołączam fotkę przepustnicy i wnętrza kolektora. Chyba odświeżę wątek o gasnieciu bo to już odbiega od tematu. 33e58aab6c110a89e46acd1bea9b65ff.jpgb41814869f7f2495d929d561b7353b9e.jpg

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...