Jump to content

Wkręty w dolocie? Co autor miał na myśli?


Marcin Musiał
 Share

Recommended Posts

Witam,  

Miałem ostatnio "przygodę" z UPG a co za tym idzie demontaż silnika. 

 

Pewna sprawa w rezonatorze powietrza dolotowego przyciągnęła moją uwagę.  Po jakiego grzyba ktoś wkręcił tam dwa wkręty? Znajdują się one zaraz przed łączeniem z przepustnicą, wkręcone "od spodu " tak że bez demontażu nie było tego widać. 

Dodam tylko że auto lubi gasnąć na niskich obrotach i np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania co opisałem :

 

 

Fotki poglądowe dolotu :

 

 

IMG_20200715_162455.jpg

IMG_20200715_162459.jpg

dolot.png

Link to comment
Share on other sites

Być może komuś wydawało się, że wyjście z rezonatora jest zbyt luźne więc poprawił wkrętami?
Widać, że się starał bo dla pewności są dwa różne wkręty g-k, do drewna i metalu :facepalm:.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Jeśli te wkręty są luźne w otworach to masz lewe powietrze za przepływką i mogą się dziać różne dziwne rzeczy z silnikiem, np problem z wolnymi obrotami.

 

Warto byłoby to zaślepić.

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, pablonas napisał:

Jeśli te wkręty są luźne w otworach to masz lewe powietrze za przepływką i mogą się dziać różne dziwne rzeczy z silnikiem, np problem z wolnymi obrotami.

 

Warto byłoby to zaślepić.

Zobaczę czy są luźne ale z tego co się orientuje to tam nie ma przepływki.  jest tylko czujnik temperatury. 

 

czujnik temp.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Zagadka częściowo rozwiązana. W środku w rezonatorze jest takie jakby kolanko z jasnego plastiku. Normalnie jest pewnie przyklejone a tu było urwane i ktoś na wkręty druciarsko to przylapal. Czy to może być przyczyną gaśnięcia na wolnych obrotach ? Dołączam fotki. b6a541dad83bcd3677469246342f4105.jpg54521288403375944d0cccf4bea0dcbe.jpg

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Zagadka częściowo rozwiązana. W środku w rezonatorze jest takie jakby kolanko z jasnego plastiku. Normalnie jest pewnie przyklejone a tu było urwane i ktoś na wkręty druciarsko to przylapal. Czy to może być przyczyną gaśnięcia na wolnych obrotach ? Dołączam fotki. b6a541dad83bcd3677469246342f4105.jpg54521288403375944d0cccf4bea0dcbe.jpg

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

To fakt przepustnica i rezonator są czyste. W kolektorze jest trochę brudu. Z tym gaśnięciem walczę już rok. Trochę odpuściłem bo podniesienie obrotów w freessm pomaga ale chciałbym ten problem usunąć definitywnie.
Dołączam fotkę przepustnicy i wnętrza kolektora. Chyba odświeżę wątek o gasnieciu bo to już odbiega od tematu. 33e58aab6c110a89e46acd1bea9b65ff.jpgb41814869f7f2495d929d561b7353b9e.jpg

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...