Jump to content

TARCZA SPRZEGLA - GLOWICA - TULEJA WAHACZA


dycha
 Share

Recommended Posts

Mam kilka pytan moze ktos mi podpowie tak zebym sie pozniej nie zdziwil lekko :)

 

1. Dotyczy sprzegla z racji ze niemoge sobie pozwolic na to zeby auto stalo tydzien czy dwa, mam pytanko czy zmienial ktos sprzeglo w Imprezie 93' - 1,6 i orientujecie sie czy tarcza jest 215 czy 225, pytam poniewaz jedna mam od reki z druga jest klopot. Kwestia docisku i lozyska bez problemu. Czy orientujecie sie ktora z tych tarcz jest w tym modelu - bede wdzieczny za odpowiedz.

 

2. Czy prawa glowice mozna sciagnac bez wycigania silnika bo stosunkowo jest tam malo miejsca, niestety dopadla mnie koniecznosc wymiany uszczelki, uszczelniaczy itd :)

 

3. Dostepnosc do tylnych tulei wahacza wzdluznych- i czy ewentualnie ten wlasnie wachacz podejdzie od kombi ? Bo mam takowy za niewielkie pieniadze do kupienia z dobrmi tulejami

 

Dzieki z gory za pomoc

Link to comment
Share on other sites

2. Czy prawa glowice mozna sciagnac bez wycigania silnika bo stosunkowo jest tam malo miejsca, niestety dopadla mnie koniecznosc wymiany uszczelki, uszczelniaczy itd

Piszesz o tarczy sprzeglowej a dalej w poscie czy nie da sie glowicy wyjąc bez wyciagania silnika. Wiec jak chcesz sprzęgło zrobic?! Albo silnik wyjmujesz (co jest lepsze w tym wypadku z racji ze masz do remontu głowice) albo skrzynie.

 

Ja robilem ostatnio w Legacy głowice (obie). Pewnie jest podobnie.

Jesli robisz uszczelke to wyjmij motor. Wg mnie musisz i tyle.

I rob dwie głowice a nie tylko jedną. Jesli padła uszczelka to moze motor przegrzałes. Nie wiadomo jak z drugą uszczelką. Zrobisz jedną a za tydzien padnie druga. Rob za jednym komplet. Planowanie obu, docieranie zaworów bo gumy na zaworach wymieniasz też.

Zimmeringi na wałkach rowniez wymien. I generalnie uszczelki (kolektory,wydech itd)

Jak wyjmiesz motor to oczywiscie sprzęgiełko tez. Zobacz tez rozrząd.

Troche kasy wyjdzie. :mrgreen:

 

Moj kosztorys zamknął sie w 2500PLN. To i tak ponoć jak za darmo. Duzo znizek dostalem gdzieniegdzie no i dzieki fanom subaru (stad tez miedzy innymi) sie tez udało koszta obnizyc.

robota: - koszt ok 1200zl

za częsci - ok 1300zl

 

A robilem "tylko":

Uszczelki glowic,cale uszczelnienie glowicy,zaworów itd,docieranie zaworów, rozrząd (hydrailiczny napinacz - bo jakies ciele przy wymianie rozrządu wymienilo calą reszte a tego nie), poduszki pod silnikiem, gwinty w głowicach (sruby mocowania wałka rozrządu byly zrąbane),jakies tam drobne spawania blach od wydechu. I sie nazbierało. :neutral:

Link to comment
Share on other sites

Wiesz co uszcelki juz mam wszystkie , gdzies czytalem wlasnie ze przy przeibiegu ponad 200 tys leci 1 uszczelka w 90% prawa, wiesz co patszac na to od dolu mysle ze prosciej jest wyciagnac skrzynie. Dlatego pytam czy bez wycigania motoru mozna glowice sciagnac. Wiem ze sam to zrobie tylko bylem ciekawy czy to wyda. Tez bym chcial 2 glowice od razu ale $ nie wydam , uszcelniacze rozzadu mam itd, sam rozrzad jeszcze spokojnie 45-50 tys zrobi. Ale dzieki za pomoc :) Pomysle nad 2 od razu, a co ze sprzeglem wiesz cos jaka srednica moze?

Link to comment
Share on other sites

Dlatego pytam czy bez wycigania motoru mozna glowice sciagnac.
wg mnie nie mozna. ale autorytetem w tych sprawach nie jestem.

Mowie Ci ze prosciej bedzie u Ciebie wyjąć silnik bo głowice i sprzegło zrobisz za jednym wyjeciem silnika. No pomysl na logike :) A tak chcesz wyjąć samą jedną głowice i skrzynie?

Czasowo wyjdzie na to samo a pewnie i jeszcze dluzej.

I sie nie zastanawiaj nawet tylko rób dwie głowice od razu. Koszt niewiele wyzszy a masz pewnosc i swiety spokoj ze Ci za krotki czas nie padnie druga. Jak wymieniasz gumy na zaworach to w gre wchodzi docieranie zaworów. Jedna strone tylko chcesz uszczelniacze trzonków robic i tylko z jednej strony docierac? To juz druciarstwo.

Zacytuje Azraela:

"Wysokość głowic, jak w takim strarym aucie rozbierasz głowice to zakładam ze też docieranie zaworów, czyszczenie itp, warto żeby to było symetryczne, ale najważniejsze zeby był równy stopień sprężania stronami.

Poza tym uszczelka to rzadka awaria w tych silnikach raczej przegrzanie albo coś takiego, więc warto sprawdzić obie."

 

 

P.S. u mnie tez poleciała tylko prawa.

Link to comment
Share on other sites

Wiesz co uszcelki juz mam wszystkie , gdzies czytalem wlasnie ze przy przeibiegu ponad 200 tys leci 1 uszczelka w 90% prawa

 

ale czy to znaczy ze gdzies wyczytales ze u Ciebie w aucie jak zrobisz 200kkm padla uszczelka :?: :shock: czy masz juz diagnoze ze padla uszczelka prawa :?: bo z Twojej wypowiedzi wynika ze gdzies to wyczytales a nie sprawdzone zostalo :?:

Link to comment
Share on other sites

Do wymiany sprzęgła lepiej (o wiele) wyciągnąć motor.

Aby "zrobić" głowicę/głowice też lepiej wyjąć motor.

 

Choć wszystko można od d..y strony zrobić :mrgreen:

:?: :?: :?: :???:

 

po co wyjmowac motor do wymiany sprzegla :?:

Link to comment
Share on other sites

po co wyjmowac motor do wymiany sprzegla :?:

no do samej wymiany sprzegła to lepiej wyjąć skrzynie zapewne.

 

Jakoś u mnie było szybciej...

 

Ale ja jeszcze głowice robiłem. A potem dół silnika, bo był "nie halo".

 

Jednak twierdzę, że dla kogoś, kto wie co robi szybciej wyjąć motor.

Link to comment
Share on other sites

po co wyjmowac motor do wymiany sprzegla :?:

no do samej wymiany sprzegła to lepiej wyjąć skrzynie zapewne.

 

Jakoś u mnie było szybciej...

 

Ale ja jeszcze głowice robiłem. A potem dół silnika, bo był "nie halo".

 

Jednak twierdzę, że dla kogoś, kto wie co robi szybciej wyjąć motor.

 

ile to trwa :?: bo dla wprawnego mechanika (musi miec drugiego tez pod reka) zrobienie sprzegla tyo jakies 4-5 godzin maks z przerwa na fajka i pogaduchy ;)

Link to comment
Share on other sites

u mnie jak mechnicy robili to moze w 3h wyjeli cały motor? We dwóch robili.

w przypadku wyzej opisanym (załozyciel wątku) lepiej wyjąc przeciez motor. No tak czy nie? :neutral:

Link to comment
Share on other sites

u mnie jak mechnicy robili to moze w 3h wyjeli cały motor? We dwóch robili.

w przypadku wyzej opisanym (załozyciel wątku) lepiej wyjąc przeciez motor. No tak czy nie? :neutral:

 

ale potem musieli go wlozyc chyba czy nie - czy wlozyli do bagaznika :razz: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ninja- no masz racje ze lepiej tyle ze ja nie dysponuje taka gotowka :) Niby sam robie ale nie moge teraz auta zostawic na tydzien czy dwa. Kurcze juz ktoras osoba mowi ze prosciej wyjac silnik ( jak w maluchu ) tam bylo prosciej jego wyciagnac hehe. Ale patszac od dolu na skrzynke to jest maks godzinka krecenia jak wsio idzie dobrze mysle no 2 to juz mysle maks.

ale czy to znaczy ze gdzies wyczytales ze u Ciebie w aucie jak zrobisz 200kkm padla uszczelka czy masz juz diagnoze ze padla uszczelka prawa bo z Twojej wypowiedzi wynika ze gdzies to wyczytales a nie sprawdzone zostalo
Wiesz co nie czytalem tylko widzialem po moim ze sie poci, mylem ze 2 razy i obserwacje prowadze :)A pozniej doczytalem gdzies ze to standard przy takim przebiegu a jak widze po wypowiedziach wyzej nie tylko mi sie uszczelka wylatala :)
Link to comment
Share on other sites

Ninja- no masz racje ze lepiej tyle ze ja nie dysponuje taka gotowka :) Niby sam robie ale nie moge teraz auta zostawic na tydzien czy dwa. Kurcze juz ktoras osoba mowi ze prosciej wyjac silnik ( jak w maluchu ) tam bylo prosciej jego wyciagnac hehe. Ale patszac od dolu na skrzynke to jest maks godzinka krecenia jak wsio idzie dobrze mysle no 2 to juz mysle maks.

w takim razie ja nie rozumiem w jaki sposob chcesz zrobic głowice...

Dla mnie logiczne ze jesli robisz glowice i sprzegło to wyjecie silnika jest najlepszym rozwiązaniem.

No ale co kto woli. Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

ale czy to znaczy ze gdzies wyczytales ze u Ciebie w aucie jak zrobisz 200kkm padla uszczelka czy masz juz diagnoze ze padla uszczelka prawa bo z Twojej wypowiedzi wynika ze gdzies to wyczytales a nie sprawdzone zostalo
Wiesz co nie czytalem tylko widzialem po moim ze sie poci, mylem ze 2 razy i obserwacje prowadze :)A pozniej doczytalem gdzies ze to standard przy takim przebiegu a jak widze po wypowiedziach wyzej nie tylko mi sie uszczelka wylatala :)

 

dycha - jak wywali Ci uszczelke pod glowica to raczej nie bedzie sie pocilo - moze Ci chodzi o uszczelke po deklem zaworowym :?: po prawej stronie glownie padaja od ciepla kolektora itp.

 

podjedz do warsztatu znajacego sie na rzeczy (czyt. robiacego subaru) niech obejrza bo podejrzewam ze to nie glowica tylko dekiel glowicy jak sie poci ;)

Link to comment
Share on other sites

gdzies czytalem wlasnie ze przy przeibiegu ponad 200 tys leci 1 uszczelka w 90% prawa

czy to znaczy , że mam szykować 2500 zł na uszelki?? mam 195kkm przebiegu...

dycha - jak wywali Ci uszczelke pod glowica to raczej nie bedzie sie pocilo - moze Ci chodzi o uszczelke po deklem zaworowym po prawej stronie glownie padaja od ciepla kolektora itp.

no właśnie-u mnie na bank do wymiany - poci sie delikatnie właśnie prawa. Jakie to koszty??

Link to comment
Share on other sites

gdzies czytalem wlasnie ze przy przeibiegu ponad 200 tys leci 1 uszczelka w 90% prawa

czy to znaczy , że mam szykować 2500 zł na uszelki?? mam 195kkm przebiegu...

dycha - jak wywali Ci uszczelke pod glowica to raczej nie bedzie sie pocilo - moze Ci chodzi o uszczelke po deklem zaworowym po prawej stronie glownie padaja od ciepla kolektora itp.

no właśnie-u mnie na bank do wymiany - poci sie delikatnie właśnie prawa. Jakie to koszty??

 

no to nie uszczelka glowicy tylko uszczelka dekla glowicy a to 2 rozne sprawy - uszczelke dekla wymienisz bez wyjmowania silnika tylko wyjmujac pare niepotrzebnych rzeczy z komory silnika :mrgreen: w przypadku lewej to samo ;)

 

nie pamietam ile za to zaplacilem, ale jakies groszowe sprawy - tyle ze nie wymienialem uszczelek a uszczelnialem na starych (i obydwa dekle naraz) na razie, jak znowu zacznie sie pocic to wtedy zawezme zakupie oryginaly i nanizam pod dekle nowe uszczelki ;)

Link to comment
Share on other sites

ale po co gadacie o uszczelkach skoro to najpewniej dekiel puszcza jak zwykle w subaru ;) przy takich przebiegach

No chlop musi najpierw zdiagnozowac co ma nie teges w koncu. Bo sam nie wie co ma robic. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...