pawson89 Opublikowano 6 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2020 Cześć wszystkim. Planuję kupić pierwsze Subaru, konkretnie Legacy i przeglądając wątki o tym modelu trafiłem na dyskusję o automatach i co za tym idzie - rodzajach napędu AWD. Mógłby mi ktoś krótko opisać czym się te napędy (albo skrzynie) różnią, które lepsze i jak je rozpoznać? Z góry dziękuję za odpowiedzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 6 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2020 W zasadzie masz 4 i 5 biegowy automat w tym modelu. 4eat przy silnikach 2.0 i 2.5, tutaj nie zawsze był z VTD, trzeba by patrzeć na oznaczenia skrzyni. 5eat przy silniku 3.0. W tej skrzyni masz też centralny dyfrencjał z VTD. Niżej masz tabelke: https://ww2-secure.justanswer.com/uploads/tracker40/2012-01-29_224102_1.gif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawson89 Opublikowano 6 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2020 A właśnie co to jest ten VTD? Co daje i czym się różni skrzynia bez VTD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 7 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2020 2 godziny temu, pawson89 napisał: A właśnie co to jest ten VTD? Co daje i czym się różni skrzynia bez VTD? VTD odpowiada za to że podział momentu między przednią a tylną oś może być zmieniany... co jest głupią definicją bo otwarty dyfr robi to samo ALE z VTD różnica jest taka że sterownik na podstawie odebranych sygnałów potrafi mocniej albo słabiej spiąć centralny mechanizm różnicowy i przez to przekazać więcej momentu tam gdzie uzna to za stosowne a nie tam gdzie koła mają mniejsze tarcie... ... co znowu jest średnią definicją bo w zasadzie to samo robi haldex ALE VTD nie załącza napędu reakcyjnie tylko ma domyślne spięcie w okolicy 50/50 bo działa razem z "klasyczną" przekładnią planetarną. No ale ja to tak średnio ogarniam te zawiłości, możesz zajrzeć tutaj:https://www.awdwiki.com/en/subaru/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawson89 Opublikowano 7 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2020 Dzięki Panowie! Czyli podsumowując, VTD to taki lepszy AWD w Subaru z automatem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2020 (edytowane) Generalnie W VTD masz jeszcze dyfrencjał. A przy MPT tylko tarczki sprzęgłowe. Niżej masz MPT. Wałek z kołem zębatym zostaje w skrzyni. Wyjmuje się w zasadzie tylko koszyk sprzęgłowy z wałkiem i łożyskiem, czyli to co od środka w lewo na zdjęciu. A tutaj VTD, w zasadzie zdjęcie z linku który wrzucił @Tinuviel Ale tak łatwiej porównać: Tutaj też jest koszyk sprzęgłowy (na końcu po prawej). Edytowane 7 Lipca 2020 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawson89 Opublikowano 8 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2020 @ewemarkam Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się