Szmiglo 99 Posted September 22, 2020 Share Posted September 22, 2020 z ciekawości zapytam. Zna ktoś firmy, które podjęłyby się znalezienia auta np. na rynku rosyjskim i ściągnięciem go? H6 w tej budzie to moje marzenie, ale jak jest opcja na coś z dwoma kluczykami i z europy to kusi. Wiadomo, że będzie drożej. Koledze ostatnio automeritum SMAXA znalazło od prywaciarza w reichu to zdaję sobie sprawę z kosztów. Link to post Share on other sites
kriskristoffers 1285 Posted September 22, 2020 Share Posted September 22, 2020 @Fala lubi wyzwania, nie wiem tylko czy ten kierunek też obsługuje 1 Link to post Share on other sites
Fala 1742 Posted September 22, 2020 Share Posted September 22, 2020 2 godziny temu, kriskristoffers napisał: @Fala lubi wyzwania, nie wiem tylko czy ten kierunek też obsługuje Mogę pomóc w/z kierunku CH i/lub US/CAN. Ruś nieznaną mi jest, a jeśli to się zmieni to w pierwszej kolejności pojadę tam na MTB 1 Link to post Share on other sites
Kristofor 244 Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 W dniu 22.09.2020 o 07:02, Szmiglo napisał: z ciekawości zapytam. Zna ktoś firmy, które podjęłyby się znalezienia auta np. na rynku rosyjskim i ściągnięciem go? H6 w tej budzie to moje marzenie, ale jak jest opcja na coś z dwoma kluczykami i z europy to kusi. Wiadomo, że będzie drożej. Koledze ostatnio automeritum SMAXA znalazło od prywaciarza w reichu to zdaję sobie sprawę z kosztów. Nie tylko Twoje marzenie. Ja bym zaczął od telefonu do firmy Tarmot 4x4 z Wysogotowa. Są dealerem UAZ-a i od wielu lat zajmują się butikowym importem z Imperium. Do tego UAZ Patriot ma wersję z podzespołami Toyoty, a to już koligacja z Subaru. Może coś się uda, a jak się uda to daj znać. Link to post Share on other sites
eddie_gt4 1550 Posted November 18, 2020 Share Posted November 18, 2020 Problem z zakupem z Rosji jest taki, że raczej nie ma opcji zakupu nowego auta bez VAT. Czyli płacisz pełną cenę (w rublach ), eksportujesz auto i potem czekasz na zwrot VAT... pytania są dwa: jak szybko otrzymasz ten zwrot oraz jaki kurs rubla wtedy będzie Link to post Share on other sites
Kristofor 244 Posted November 19, 2020 Share Posted November 19, 2020 W dniu 18.11.2020 o 11:20, eddie_gt4 napisał: Problem z zakupem z Rosji jest taki, że raczej nie ma opcji zakupu nowego auta bez VAT. Czyli płacisz pełną cenę (w rublach ), eksportujesz auto i potem czekasz na zwrot VAT... pytania są dwa: jak szybko otrzymasz ten zwrot oraz jaki kurs rubla wtedy będzie Tylko czy kupując nowego OBK w Rosji dostaniesz świadectwo zgodności WE niezbędne do rejestracji pojazdu nowego na terytorium Eurosojuza? To może być nie do przeskoczenia. Link to post Share on other sites
eddie_gt4 1550 Posted November 19, 2020 Share Posted November 19, 2020 Teraz, Kristofor napisał: Tylko czy kupując nowego OBK w Rosji dostaniesz świadectwo zgodności WE niezbędne do rejestracji pojazdu nowego na terytorium Eurosojuza? To może być nie do przeskoczenia. Auta z USA, które nie mają swych odpowiedników w Europie przecież rejestrują jakoś Z tego co wiem, robisz ekspertyzę pojazdu (ew. dostosowujesz do euro-wymogów) i tyle Link to post Share on other sites
Fala 1742 Posted November 19, 2020 Share Posted November 19, 2020 (edited) Godzinę temu, Kristofor napisał: czy kupując nowego OBK w Rosji dostaniesz świadectwo zgodności WE niezbędne do rejestracji pojazdu nowego na terytorium Eurosojuza ZTCW - jakbyś był importerem marki i zamierzał prowadzić sprzedaż detaliczną - to musisz uzyskać homologację. Jak sprowadzasz jeden samochód indywidualnie - robisz "przegląd techniczny pierwszy w Polsce" i jeśli wszystkie kryteria wymagane na SKP podczas badania technicznego są spełnione to nie ma problemu. Edited November 19, 2020 by Fala precyzja 2 Link to post Share on other sites
Kristofor 244 Posted November 20, 2020 Share Posted November 20, 2020 (edited) 13 godzin temu, Fala napisał: ZTCW - jakbyś był importerem marki i zamierzał prowadzić sprzedaż detaliczną - to musisz uzyskać homologację. Jak sprowadzasz jeden samochód indywidualnie - robisz "przegląd techniczny pierwszy w Polsce" i jeśli wszystkie kryteria wymagane na SKP podczas badania technicznego są spełnione to nie ma problemu. Czyli nie jest tragicznie. Pozostaje tylko nieszczęsna kwestia VAT-u. Dla bursztynników sprowadzono taka możliwość praktycznie od 2018 r. więc można rozpoznać tamat. Wtedy pozostaje tylko nasz VAT krajowy, cło i akcyza. Outback 2,4 DIT wyjdzie drogo, ale ciekawie może być z nowym Forkiem Sport z silnikiem 1.8 DIT. Jeśli VAT wyjdzie neutralnie, zostanie wyłącznie cło i niewielka akcyza. Cała zabawa może się zrobić całkiem opłacalna. Logistycznie też nie powinno być problemów przy sprowadzeniu z Kaliningradu. P.S. W tej chwili Forek 2.5 w wersji TOP kosztuje w Kaliningradzie poniżej 150 tys. zł. Gdyby podobną cenę zachowała wersja 1.8 DIT to przy doliczeniu ok. 20 tys. opłat nadal jesteśmy poniżej ceny katalogowej e-boxera. Jak mieszkam w Gdańsku to mogę też co pół roku podjechać do ich ASO na przegląd, przynajmniej zakupy księgarsko - kulinarne zrobię Edited November 20, 2020 by Kristofor Link to post Share on other sites
Fala 1742 Posted November 20, 2020 Share Posted November 20, 2020 3 godziny temu, Kristofor napisał: kosztuje w Kaliningradzie poniżej 150 tys. zł. (...) przy doliczeniu ok. 20 tys. opłat Nie wiem, jak liczysz - ale masz do zapłacenia (narastająco) : 10% cła 23% VAT 3.1% akc Czyli 39.5% = ca. 40% od 150tys. to raczej 60tys... Link to post Share on other sites
Kristofor 244 Posted November 20, 2020 Share Posted November 20, 2020 46 minut temu, Fala napisał: Nie wiem, jak liczysz - ale masz do zapłacenia (narastająco) : 10% cła 23% VAT 3.1% akc Czyli 39.5% = ca. 40% od 150tys. to raczej 60tys... Dokładnie tak, ale należy założyć że kupując nowe auto na eksport doprosisz się o zwrot VAT w Rosji, inaczej to nieopłacalne. Dlatego piszę że VAT będzie neutralny, no prawie bo tam jednak 18 %. Można więc założyć 10 % cło, 23 % VAT od x + 10 %, odjąć 18 % od x, do tego 3,1 akcyza. Wtedy lepiej się kalkuluje, tylko jak zauważył @eddie_gt4kluczowa jest kwestia czy i jak Cesarstwo VAT zwróci. 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now