Jump to content

Subaru outback 3.6 18MY vs Subaru outback 2,5 XT


Recommended Posts

z ciekawości zapytam. Zna ktoś firmy, które podjęłyby się znalezienia auta np. na rynku rosyjskim i ściągnięciem go? H6 w tej budzie to moje marzenie, ale jak jest opcja na coś z dwoma kluczykami i z europy to kusi. Wiadomo, że będzie drożej. Koledze ostatnio automeritum SMAXA znalazło od prywaciarza w reichu to zdaję sobie sprawę z kosztów.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kriskristoffers napisał:

@Fala lubi wyzwania, nie wiem tylko czy ten kierunek też obsługuje :)

Mogę pomóc w/z kierunku CH i/lub US/CAN. Ruś nieznaną mi jest, a jeśli to się zmieni to w pierwszej kolejności pojadę tam na MTB ;)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 22.09.2020 o 07:02, Szmiglo napisał:

z ciekawości zapytam. Zna ktoś firmy, które podjęłyby się znalezienia auta np. na rynku rosyjskim i ściągnięciem go? H6 w tej budzie to moje marzenie, ale jak jest opcja na coś z dwoma kluczykami i z europy to kusi. Wiadomo, że będzie drożej. Koledze ostatnio automeritum SMAXA znalazło od prywaciarza w reichu to zdaję sobie sprawę z kosztów.

Nie tylko Twoje marzenie. Ja bym zaczął od telefonu do firmy Tarmot 4x4 z Wysogotowa. Są dealerem UAZ-a i od wielu lat zajmują się butikowym importem z Imperium. Do tego UAZ Patriot ma wersję z podzespołami Toyoty, a to już koligacja z Subaru. Może coś się uda, a jak się uda to daj znać. 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Problem z zakupem z Rosji jest taki, że raczej nie ma opcji zakupu nowego auta bez VAT. Czyli płacisz pełną cenę (w rublach :evil2: ), eksportujesz auto i potem czekasz na zwrot VAT... pytania są dwa: jak szybko otrzymasz ten zwrot oraz jaki kurs rubla wtedy będzie 

Link to post
Share on other sites
W dniu 18.11.2020 o 11:20, eddie_gt4 napisał:

Problem z zakupem z Rosji jest taki, że raczej nie ma opcji zakupu nowego auta bez VAT. Czyli płacisz pełną cenę (w rublach :evil2: ), eksportujesz auto i potem czekasz na zwrot VAT... pytania są dwa: jak szybko otrzymasz ten zwrot oraz jaki kurs rubla wtedy będzie 

Tylko czy kupując nowego OBK w Rosji dostaniesz świadectwo zgodności WE niezbędne do rejestracji pojazdu nowego na terytorium Eurosojuza? To może być nie do przeskoczenia. 

Link to post
Share on other sites
Teraz, Kristofor napisał:

Tylko czy kupując nowego OBK w Rosji dostaniesz świadectwo zgodności WE niezbędne do rejestracji pojazdu nowego na terytorium Eurosojuza? To może być nie do przeskoczenia. 

 

Auta z USA, które nie mają swych odpowiedników w Europie przecież rejestrują jakoś ;)

 

Z tego co wiem, robisz ekspertyzę pojazdu (ew. dostosowujesz do euro-wymogów) i tyle

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Kristofor napisał:

czy kupując nowego OBK w Rosji dostaniesz świadectwo zgodności WE niezbędne do rejestracji pojazdu nowego na terytorium Eurosojuza


ZTCW - jakbyś był importerem marki i zamierzał prowadzić sprzedaż detaliczną - to musisz uzyskać homologację.
Jak sprowadzasz jeden samochód indywidualnie - robisz "przegląd techniczny pierwszy w Polsce" i jeśli wszystkie kryteria wymagane na SKP podczas badania technicznego są spełnione to nie ma problemu.

Edited by Fala
precyzja
  • Like 2
Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Fala napisał:


ZTCW - jakbyś był importerem marki i zamierzał prowadzić sprzedaż detaliczną - to musisz uzyskać homologację.
Jak sprowadzasz jeden samochód indywidualnie - robisz "przegląd techniczny pierwszy w Polsce" i jeśli wszystkie kryteria wymagane na SKP podczas badania technicznego są spełnione to nie ma problemu.

Czyli nie jest tragicznie. Pozostaje tylko nieszczęsna kwestia VAT-u. Dla bursztynników sprowadzono taka możliwość praktycznie od 2018 r. więc można rozpoznać tamat. Wtedy pozostaje tylko nasz VAT krajowy, cło i akcyza. Outback 2,4 DIT wyjdzie drogo, ale ciekawie może być z nowym Forkiem Sport z silnikiem 1.8 DIT. Jeśli VAT wyjdzie neutralnie, zostanie wyłącznie cło i niewielka akcyza. Cała zabawa może się zrobić całkiem opłacalna. Logistycznie też nie powinno być problemów przy sprowadzeniu z Kaliningradu. 

 

P.S. W tej chwili Forek 2.5 w wersji TOP kosztuje w Kaliningradzie poniżej 150 tys. zł. Gdyby podobną cenę zachowała wersja 1.8 DIT to przy doliczeniu ok. 20 tys. opłat nadal jesteśmy poniżej ceny katalogowej e-boxera. Jak mieszkam w Gdańsku to mogę też co pół roku podjechać do ich ASO na przegląd, przynajmniej zakupy księgarsko - kulinarne zrobię :)

Edited by Kristofor
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Kristofor napisał:

kosztuje w Kaliningradzie poniżej 150 tys. zł. (...) przy doliczeniu ok. 20 tys. opłat

 

Nie wiem, jak liczysz - ale masz do zapłacenia (narastająco) :

10% cła 

23% VAT 

3.1% akc

Czyli 39.5% = ca. 40% od 150tys. to raczej 60tys...

Link to post
Share on other sites
46 minut temu, Fala napisał:

 

Nie wiem, jak liczysz - ale masz do zapłacenia (narastająco) :

10% cła 

23% VAT 

3.1% akc

Czyli 39.5% = ca. 40% od 150tys. to raczej 60tys...

Dokładnie tak, ale należy założyć że kupując nowe auto na eksport doprosisz się o zwrot VAT w Rosji, inaczej to nieopłacalne. Dlatego piszę że VAT będzie neutralny, no prawie bo tam jednak 18 %. Można więc założyć 10 % cło, 23 % VAT od x + 10 %, odjąć 18 % od x, do tego 3,1 akcyza. Wtedy lepiej się kalkuluje, tylko jak zauważył @eddie_gt4kluczowa jest kwestia czy i jak Cesarstwo VAT zwróci.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...