Szmiglo Opublikowano 22 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2020 z ciekawości zapytam. Zna ktoś firmy, które podjęłyby się znalezienia auta np. na rynku rosyjskim i ściągnięciem go? H6 w tej budzie to moje marzenie, ale jak jest opcja na coś z dwoma kluczykami i z europy to kusi. Wiadomo, że będzie drożej. Koledze ostatnio automeritum SMAXA znalazło od prywaciarza w reichu to zdaję sobie sprawę z kosztów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 22 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2020 @Fala lubi wyzwania, nie wiem tylko czy ten kierunek też obsługuje 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 22 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2020 2 godziny temu, kriskristoffers napisał: @Fala lubi wyzwania, nie wiem tylko czy ten kierunek też obsługuje Mogę pomóc w/z kierunku CH i/lub US/CAN. Ruś nieznaną mi jest, a jeśli to się zmieni to w pierwszej kolejności pojadę tam na MTB 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofor Opublikowano 23 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2020 W dniu 22.09.2020 o 07:02, Szmiglo napisał: z ciekawości zapytam. Zna ktoś firmy, które podjęłyby się znalezienia auta np. na rynku rosyjskim i ściągnięciem go? H6 w tej budzie to moje marzenie, ale jak jest opcja na coś z dwoma kluczykami i z europy to kusi. Wiadomo, że będzie drożej. Koledze ostatnio automeritum SMAXA znalazło od prywaciarza w reichu to zdaję sobie sprawę z kosztów. Nie tylko Twoje marzenie. Ja bym zaczął od telefonu do firmy Tarmot 4x4 z Wysogotowa. Są dealerem UAZ-a i od wielu lat zajmują się butikowym importem z Imperium. Do tego UAZ Patriot ma wersję z podzespołami Toyoty, a to już koligacja z Subaru. Może coś się uda, a jak się uda to daj znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 18 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2020 Problem z zakupem z Rosji jest taki, że raczej nie ma opcji zakupu nowego auta bez VAT. Czyli płacisz pełną cenę (w rublach ), eksportujesz auto i potem czekasz na zwrot VAT... pytania są dwa: jak szybko otrzymasz ten zwrot oraz jaki kurs rubla wtedy będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofor Opublikowano 19 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2020 W dniu 18.11.2020 o 11:20, eddie_gt4 napisał: Problem z zakupem z Rosji jest taki, że raczej nie ma opcji zakupu nowego auta bez VAT. Czyli płacisz pełną cenę (w rublach ), eksportujesz auto i potem czekasz na zwrot VAT... pytania są dwa: jak szybko otrzymasz ten zwrot oraz jaki kurs rubla wtedy będzie Tylko czy kupując nowego OBK w Rosji dostaniesz świadectwo zgodności WE niezbędne do rejestracji pojazdu nowego na terytorium Eurosojuza? To może być nie do przeskoczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 19 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2020 Teraz, Kristofor napisał: Tylko czy kupując nowego OBK w Rosji dostaniesz świadectwo zgodności WE niezbędne do rejestracji pojazdu nowego na terytorium Eurosojuza? To może być nie do przeskoczenia. Auta z USA, które nie mają swych odpowiedników w Europie przecież rejestrują jakoś Z tego co wiem, robisz ekspertyzę pojazdu (ew. dostosowujesz do euro-wymogów) i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 19 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2020 (edytowane) Godzinę temu, Kristofor napisał: czy kupując nowego OBK w Rosji dostaniesz świadectwo zgodności WE niezbędne do rejestracji pojazdu nowego na terytorium Eurosojuza ZTCW - jakbyś był importerem marki i zamierzał prowadzić sprzedaż detaliczną - to musisz uzyskać homologację. Jak sprowadzasz jeden samochód indywidualnie - robisz "przegląd techniczny pierwszy w Polsce" i jeśli wszystkie kryteria wymagane na SKP podczas badania technicznego są spełnione to nie ma problemu. Edytowane 19 Listopada 2020 przez Fala precyzja 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofor Opublikowano 20 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2020 (edytowane) 13 godzin temu, Fala napisał: ZTCW - jakbyś był importerem marki i zamierzał prowadzić sprzedaż detaliczną - to musisz uzyskać homologację. Jak sprowadzasz jeden samochód indywidualnie - robisz "przegląd techniczny pierwszy w Polsce" i jeśli wszystkie kryteria wymagane na SKP podczas badania technicznego są spełnione to nie ma problemu. Czyli nie jest tragicznie. Pozostaje tylko nieszczęsna kwestia VAT-u. Dla bursztynników sprowadzono taka możliwość praktycznie od 2018 r. więc można rozpoznać tamat. Wtedy pozostaje tylko nasz VAT krajowy, cło i akcyza. Outback 2,4 DIT wyjdzie drogo, ale ciekawie może być z nowym Forkiem Sport z silnikiem 1.8 DIT. Jeśli VAT wyjdzie neutralnie, zostanie wyłącznie cło i niewielka akcyza. Cała zabawa może się zrobić całkiem opłacalna. Logistycznie też nie powinno być problemów przy sprowadzeniu z Kaliningradu. P.S. W tej chwili Forek 2.5 w wersji TOP kosztuje w Kaliningradzie poniżej 150 tys. zł. Gdyby podobną cenę zachowała wersja 1.8 DIT to przy doliczeniu ok. 20 tys. opłat nadal jesteśmy poniżej ceny katalogowej e-boxera. Jak mieszkam w Gdańsku to mogę też co pół roku podjechać do ich ASO na przegląd, przynajmniej zakupy księgarsko - kulinarne zrobię Edytowane 20 Listopada 2020 przez Kristofor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 20 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2020 3 godziny temu, Kristofor napisał: kosztuje w Kaliningradzie poniżej 150 tys. zł. (...) przy doliczeniu ok. 20 tys. opłat Nie wiem, jak liczysz - ale masz do zapłacenia (narastająco) : 10% cła 23% VAT 3.1% akc Czyli 39.5% = ca. 40% od 150tys. to raczej 60tys... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofor Opublikowano 20 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2020 46 minut temu, Fala napisał: Nie wiem, jak liczysz - ale masz do zapłacenia (narastająco) : 10% cła 23% VAT 3.1% akc Czyli 39.5% = ca. 40% od 150tys. to raczej 60tys... Dokładnie tak, ale należy założyć że kupując nowe auto na eksport doprosisz się o zwrot VAT w Rosji, inaczej to nieopłacalne. Dlatego piszę że VAT będzie neutralny, no prawie bo tam jednak 18 %. Można więc założyć 10 % cło, 23 % VAT od x + 10 %, odjąć 18 % od x, do tego 3,1 akcyza. Wtedy lepiej się kalkuluje, tylko jak zauważył @eddie_gt4kluczowa jest kwestia czy i jak Cesarstwo VAT zwróci. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się