Skocz do zawartości

P2096 - 2.5 Turbo


thomson0073

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 8.12.2020 o 14:50, thomson0073 napisał:

Mam znajomego, który pracuje w firmie, która tym się zajmuje.

Regenerują katalizatory, sprawdzają ich stan, czyszczą itd.

 

Jeżeli możesz to podeślij proszę namiary na tę firmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Nie pamiętam numeru, ale warto tylko nowkę oryginał.

Używki i zamienniki sobie odpuść, nie zdają egzaminu.

Kupiłem jakiś zamiennik 3 lata temu, nic się nie zmieniło na lepsze. Niepotrzebnie pożałowalem pieniędzy na oryginał - a serwisant ostrzegał, że sondy tylko oryginaly :)

 

U mnie P2096 wywala jak długo jeżdzę po miescie, stoję w korkach itp... dzieje się tak zapewne przez katalizator slaby (wysokie HC na badaniu tech.)

 

Podczas jazdy szosowo-autostradowej nigdy nie zdarzyło się żeby walilo CHECK ENGINE. Nie jeżdząc wogole po miescie to przez 8 miesiecy nie miałem problemu z CHERCK ENGINE. Pojeździłem 2 dni w korkach i CHECK wrócił.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, maciek323 napisał:

Kupiłem jakiś zamiennik 3 lata temu, nic się nie zmieniło na lepsze. Niepotrzebnie pożałowalem pieniędzy na oryginał - a serwisant ostrzegał, że sondy tylko oryginaly :)

Zamówiłem Denso od Subaraka. Więc myślę, że będzie GIT. 
Katy mam sprawne i wyczyszczone. Ja wiedziałem, że ta sonda padnie prędzej czy później, bo co prawda działała prawidłowo ale jej parametry wskazywały, że to tylko kwestia czasu jak padnie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
9 godzin temu, thomson0073 napisał:

Sonda wymieniona i dzisiaj znowu CHECK :facepalm::biglol:

Pojeździłem na nowej może 300km. 

Jakieś pomysły za co zabrać się tym razem? Sprawdzenie szczelności wydechu? Przepływka? A może paliwo nie takie? 

Ja do tej pory nie wzialem się za swoją bo nawet nie ma kiedy :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 godzinę temu, maciek323 napisał:

To mogą być katalizatory. Duża szansa na to.

Tylko że katy były na sprawdzeniu i czyszczeniu, są w bardzo dobrym stanie. 

Ostatnio wyczyściłem przepływomierz, póki co temat ustał. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
46 minut temu, Nerqo napisał:

Ja trochę odgrzeję temat. Outback 2,5xt 180kw. Od niedawna zaczęło go przyduszac przy przyspieszaniu, natomiast na wolnych obrotach go tempie od kiedy kupiłem. Wywarło mi błąd 2 sondy, to wymieniłem na bodajże NKT. Poniżej wrzucam film z parametrami.

może ktoś ma pomysł jak doprowadzić to do normalnej pracy. Pozdrawiam.

 

 

 

 

 

Kupić Denso. 

Oczywiście brzmi to głupio, ale kiedy w moim 2.0 NA umarła grzałka sondy to też kupiłem jakiś zamiennik, błąd nie zgasł, auto paliło dużo za dużo i pomogło dopiero wstawienie takiej samej sondy jaka była wcześniej, czyli Denso. Całe szczęście na sondzie był numer części co ułatwiło zakup. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sonda... Może masz kogoś kto Ci pożyczy Denso na jakiś czas, albo spróbuj kupić coś używanego. 
Ja tak się szkoliłem z czujnikami wałków rozrządu... Droga przez mękę, już o straconej kasie na czujniki, które nie działały nie mówię... 
Dopiero jak kupiłem używany ale oryginalny to problem u mnie zniknął. 

 

Aaa no i sobie przypomniałem, że z sondami też miałem problem. Dopiero wymiana obu sond na oryginalne dała efekt. :)

Edytowane przez thomson0073
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2022 o 15:21, Nerqo napisał:

Ja trochę odgrzeję temat. Outback 2,5xt 180kw. Od niedawna zaczęło go przyduszac przy przyspieszaniu, natomiast na wolnych obrotach go tempie od kiedy kupiłem. Wywarło mi błąd 2 sondy, to wymieniłem na bodajże NKT. Poniżej wrzucam film z parametrami.

może ktoś ma pomysł jak doprowadzić to do normalnej pracy. Pozdrawiam.

 

Druga sonda (za katalizatorem) nie ma wpływu na pracę silnika. Ona tylko ma za zadanie sprawdzać czystość spalin. Jak wywala błąd to na 80% masz zużyte katalizatory. Ja w swoim byłym 2.5GT wogole wyłączyłem programowo drugą sondę, żeby mi nie waliła tym check-enginem po oczach. 

 

Także telepanie na wolnych i przyduszanie przy przyspieszaniu to nie druga sonda. To może mieć dziesiątki przyczyn.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy kupić tulejkę dystansową i odsunąć drugą sondę - nie trzeba jej wyprogramowywać ze sterownika. Problem z błędem spowodowanym  zbyt "luźnym" katem znika. Tulejka kosztuje około 20zł. (nie będzie wtedy w strudze spalin).

Dwa że druga sonda w tym roczniku będzie już diagnostyczno -regulacyjna. Może mieć wpływ na pracę silnika w przypadku awarii pierwszej. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Daroot napisał:

 

Dwa że druga sonda w tym roczniku będzie już diagnostyczno -regulacyjna. Może mieć wpływ na pracę silnika w przypadku awarii pierwszej. 

 

Może być ale nie musi, to już trzeba by pytać specjalistów siedzących w elektronice. Trzeba też pamiętać że to auto na rynek USA, więc inna filozofia jak chodzi o normy spalin. W BMW po 2003 druga sonda zawsze jest diagnostyczno - regulacyjna, ale np w peugeocie 307  1.6 2007 rok już tylko diagnostyczna. Jak jest w Legacy GT nie wiem na 100%, kiedyś nabyłem wiedzę że to sonda tylko diagnostyczna, ale upierać się nie będę.

 

Ewentualnie jeśli to robić to właśnie u zaufanego dobrego tunera, bo on jest w stanie tak to zaprogramować żeby nie było krzywdy dla silnika w wypadku awarii pierwszej sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...