Skocz do zawartości

P2096 - 2.5 Turbo


thomson0073

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Wywaliło mi dzisiaj P2096, myślałem, że to od felernego paliwa, zatankowałem później na sprawdzonej stacji i dołożyłem dodatek do paliwa STP, problem wisi w kompie jako niezidentyfikowany. 

Myślicie że to sonda zaczyna nawalać? Czy kat się kończy?

Miał ktoś taki problem?

 

Screenshot_20200704-130044_Piston.thumb.jpg.34fa3edf4c8d596b534b169c1bce6904.jpg

Edytowane przez thomson0073
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Poniżej tłumaczenie błędu (przez google)

Jakie objawy powoduje kod Subaru P2096?

Ponieważ kod mówi o ubogim stanie, możesz spodziewać się szorstkiego silnika o niskiej mocy. Może utknąć i mieć słabe przyspieszenie. Może nawet utknąć przy niższych obrotach silnika. Zobaczysz również zmniejszenie przebiegu gazu.

Do czego służy czujnik katalizatora postatalitycznego?

Ważne jest, aby myśleć o katalizatorze jako spalarni. Jego zadaniem jest spalanie nadmiaru paliwa, oleju lub płynu chłodzącego (oleju lub płynu chłodzącego, który wycieka do spalin). Czujnik tlenu przed kotem stale przesuwa się między bogatym a ubogim, gdy ECM próbuje znaleźć idealny stosunek A / F dla każdego wejścia kierowcy. Gdy mieszanka A / F jest uboga, nadmiar tlenu jest w spalinach (paliwo spalone, ale pozostawia dodatkowy tlen), a katalizator przechowuje ten tlen do wykorzystania później. Gdy mieszanina jest zbyt bogata, spaliny zawierają nadmiar paliwa, a katalizator wyciąga tlen z magazynu, aby pomóc spalić dodatkowe paliwo.

Jeśli katalizator wykonuje swoją pracę, czujnik post-cat nie powinien widzieć dużych różnic między bogatym a ubogim; tzn. powinien zapewniać stały odczyt między bogatym a szczupłym. W takim przypadku czujnik post-cat wykrywa stały ubytek, PO WYDECHU przez katalizator.

Co powoduje kod Subaru P0296?

• Usterka czujnika racji klimatyzacji PRE-cat lub wiązki przewodów. Sprawdź napięcie czujnika na czujniku A / F przed katalizatorem, aby zobaczyć, czy pokazuje niskie napięcie. Jeśli tak, dodaj propan do wlotu i sprawdź, czy wzrośnie. Jeśli tak, podejmij zły czujnik A / F, który ma bogate odchylenie. Innymi słowy, uważa, że normalny układ wydechowy jest bogaty, więc komputer ciągle obniża trymery paliwa, co w rzeczywistości powoduje mieszankę LEAN. Ta uboga mieszanka wysyła zdecydowanie za dużo tlenu do katalizatora. Przy dużej ilości tlenu i braku paliwa do spalania czujnik post-cat zawsze zobaczy ubogą wydech, a ECM ustawi kod Subaru P2096.

• Wyciek próżni, który wprowadza NIEMETEROWANE powietrze do silnika. Gdy komputer widzi ciągły ubogi stan z czujnika A / F pre-cat, dodaje paliwa, aby to zrekompensować.

Twoim pierwszym zadaniem jest przeskanowanie komputera, aby sprawdzić, czy dodaje paliwo. Normalne trymery paliwa powinny pozostać około ± 10% na biegu jałowym i podczas rejsu. Jeśli twoje odczyty przekraczają 10%, podejrzewaj wyciek próżni lub wyciek spalin, który przepuszcza zbyt dużo powietrza.

Następnie zresetuj trymery paliwa i prowadź pojazd z odłączonym czujnikiem klimatyzacji. ECM uruchomi silnik z fabrycznych wartości domyślnych. Jeśli osiągi silnika stają się LEPSZE, problem nie jest związany z wyciekiem próżni lub spalin i ogranicza się do samego czujnika stosunku A / F lub wiązki przewodów prowadzących do czujnika A / F.

Co w większości przypadków naprawia kod Subaru P2096?

Zwykle jest to zły czujnik stosunku paliwa A / F przed katalizatorem. Jeśli nie

P2096 Subaru

Czujnik stosunku AF DENSO 2349097. Około 150 USD ze sklepów z częściami samochodowymi

chcesz wykonać jakąkolwiek diagnostykę i jesteś gotów zagrać za 150 USD lub 200 USD (w zależności od tego, czy zainstalujesz Denso czy oryginalny Subaru), zainstaluj nowy czujnik stosunku A / F. Wyczyść kod usterki i wyczyść końcówki paliwa. Następnie przejedź pojazdem. Jeśli kod Subaru P2096 powróci, sprawdź wiązkę przewodów i sprawdź, czy nie ma wycieku próżni i spalin.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Tak właśnie podjerzewam, że sonda się kończy, temu na zimnym poszarpuje delikatnie pomiędzy 2 a 3 tyś. obrotów... będzie trzeba wymienić,  zobaczę też przy okazji czy przepływki nie wymienić. Co ciekawe błąd widoczny jest tylko na wolnych obrotach i dziadkowej jeździe. Jak dałem mu w palnik, to nie było problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, thomson0073 napisał:

Dzięki! Tak właśnie podjerzewam, że sonda się kończy, temu na zimnym poszarpuje delikatnie pomiędzy 2 a 3 tyś. obrotów... będzie trzeba wymienić,  zobaczę też przy okazji czy przepływki nie wymienić. Co ciekawe błąd widoczny jest tylko na wolnych obrotach i dziadkowej jeździe. Jak dałem mu w palnik, to nie było problemu.

To znaczy, że trzeba używać auto zgodnie z przeznaczeniem bo inna jazda mu szkodzi :D:D

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wywaliło mi jakiś czas temu w WRX 2.5t GD 2007r błąd, p2096 oczywiście generuje on czeka na desce i czasem (nie zawsze) spadek mocy. Po skasowaniu wszystko wraca do normy ale parę min jazdy i wywala go znów. IMG_20201125_151326.thumb.jpg.b8e51775555438828faa610ec4f5101c.jpg

Obstawiam że może to być wadliwa sonda. Ale może ktoś coś więcej powiedzieć? Czy to będzie ta na down pipe przed samym center pipe? Screenshot_20201125_180919_com.android.gallery3d.thumb.jpg.bdc3b0aa5161c41b1064d038a573f521.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Sikooo11 napisał:

coś więcej powiedzieć?

U mnie w 2.5 turbo ten sam błąd waliła sonda lambda - druga sonda. Kupiłem zamiennik Boscha, bo sondę z Denso z kabelkiem długości 60cm ciężko było dostać. Po wymianie błąd zniknął. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, thomson0073 napisał:

U mnie w 2.5 turbo ten sam błąd waliła sonda lambda - druga sonda. Kupiłem zamiennik Boscha, bo sondę z Denso z kabelkiem długości 60cm ciężko było dostać. Po wymianie błąd zniknął. 

 

To jest ta która załączyłem na zdjęciu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Sikooo11 napisał:

To jest ta która załączyłem na zdjęciu? 

Tak, to jest ostatnia sonda w całym układzie wydechowym. 

Ja dałem niecałe 200zł. 

Edytowane przez thomson0073
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, thomson0073 napisał:

Aaa no i dodam, że ja zanim wymieniłem sonde to uszczelniłem cały wydech i oddałem katy do czyszczenia i weryfikacji ich stanu.

No ja katów nie mam :ok: lux demontuje i działam, dzięki B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, maciek323 napisał:

Jak nie ma katów to nie wiadomo czy pomoze

Tylko, jeżeli błędu nie było wcześniej? 

 

  

W dniu 26.11.2020 o 13:43, Sikooo11 napisał:

No ja katów nie mam :ok: lux demontuje i działam, dzięki B)

 

W sumie jest jeszcze jedna opcja. Można kupić tulejkę za 3 dyszki i założyć. Czasami to pomagało. 

Edytowane przez thomson0073
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Sikooo11 napisał:

Na jakiej zasadzie to działa jak to wygląda? 

Dokładnie tak jak @ewemarkam napisał. W te tulejke wkręcasz sondę, a później wsio w wydech. Rzuć sobie okiem tylko, czy masz miejsce na prostą (taka jak na foto) czy nie lepsze będzie kątowa.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 26.11.2020 o 07:59, thomson0073 napisał:

Aaa no i dodam, że ja zanim wymieniłem sonde to uszczelniłem cały wydech i oddałem katy do czyszczenia i weryfikacji ich stanu.

Opowiedz jeśli mozesz na czym polega usługa oczyszczania katów?

Jakieś róznice przed i po odczułes?

 

Nie wolałeś wymienić katów na sportowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maciek323 napisał:

Opowiedz jeśli mozesz na czym polega usługa oczyszczania katów?

Jakieś róznice przed i po odczułes?

 

Nie wolałeś wymienić katów na sportowe?

Mam znajomego, który pracuje w firmie, która tym się zajmuje.

Regenerują katalizatory, sprawdzają ich stan, czyszczą itd.

Proces wygląda tak, że wkładasz kata do odpowiedniej maszyny, zalewa się go odpowiednią chemią i płuka.

Procedura trwa do momentu, aż wypływająca woda i chemia będą czyste.

Do tego wyszło kilka małych nieszczelności, które od razu naprawili.

 

Ja to zrobiłem profilaktycznie. :)

Zapewne, będę za jakiś czas zmieniał na sportowego kata. Czekam teraz na chłodnicę, później pompa paliwa i kat, finalnie jakiś remap by się przydał. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...