thomson0073 Opublikowano 4 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2020 (edytowane) Cześć, Wywaliło mi dzisiaj P2096, myślałem, że to od felernego paliwa, zatankowałem później na sprawdzonej stacji i dołożyłem dodatek do paliwa STP, problem wisi w kompie jako niezidentyfikowany. Myślicie że to sonda zaczyna nawalać? Czy kat się kończy? Miał ktoś taki problem? Edytowane 4 Lipca 2020 przez thomson0073 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek 67 Opublikowano 5 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2020 Witam Poniżej tłumaczenie błędu (przez google) Jakie objawy powoduje kod Subaru P2096? Ponieważ kod mówi o ubogim stanie, możesz spodziewać się szorstkiego silnika o niskiej mocy. Może utknąć i mieć słabe przyspieszenie. Może nawet utknąć przy niższych obrotach silnika. Zobaczysz również zmniejszenie przebiegu gazu. Do czego służy czujnik katalizatora postatalitycznego? Ważne jest, aby myśleć o katalizatorze jako spalarni. Jego zadaniem jest spalanie nadmiaru paliwa, oleju lub płynu chłodzącego (oleju lub płynu chłodzącego, który wycieka do spalin). Czujnik tlenu przed kotem stale przesuwa się między bogatym a ubogim, gdy ECM próbuje znaleźć idealny stosunek A / F dla każdego wejścia kierowcy. Gdy mieszanka A / F jest uboga, nadmiar tlenu jest w spalinach (paliwo spalone, ale pozostawia dodatkowy tlen), a katalizator przechowuje ten tlen do wykorzystania później. Gdy mieszanina jest zbyt bogata, spaliny zawierają nadmiar paliwa, a katalizator wyciąga tlen z magazynu, aby pomóc spalić dodatkowe paliwo. Jeśli katalizator wykonuje swoją pracę, czujnik post-cat nie powinien widzieć dużych różnic między bogatym a ubogim; tzn. powinien zapewniać stały odczyt między bogatym a szczupłym. W takim przypadku czujnik post-cat wykrywa stały ubytek, PO WYDECHU przez katalizator. Co powoduje kod Subaru P0296? • Usterka czujnika racji klimatyzacji PRE-cat lub wiązki przewodów. Sprawdź napięcie czujnika na czujniku A / F przed katalizatorem, aby zobaczyć, czy pokazuje niskie napięcie. Jeśli tak, dodaj propan do wlotu i sprawdź, czy wzrośnie. Jeśli tak, podejmij zły czujnik A / F, który ma bogate odchylenie. Innymi słowy, uważa, że normalny układ wydechowy jest bogaty, więc komputer ciągle obniża trymery paliwa, co w rzeczywistości powoduje mieszankę LEAN. Ta uboga mieszanka wysyła zdecydowanie za dużo tlenu do katalizatora. Przy dużej ilości tlenu i braku paliwa do spalania czujnik post-cat zawsze zobaczy ubogą wydech, a ECM ustawi kod Subaru P2096. • Wyciek próżni, który wprowadza NIEMETEROWANE powietrze do silnika. Gdy komputer widzi ciągły ubogi stan z czujnika A / F pre-cat, dodaje paliwa, aby to zrekompensować. Twoim pierwszym zadaniem jest przeskanowanie komputera, aby sprawdzić, czy dodaje paliwo. Normalne trymery paliwa powinny pozostać około ± 10% na biegu jałowym i podczas rejsu. Jeśli twoje odczyty przekraczają 10%, podejrzewaj wyciek próżni lub wyciek spalin, który przepuszcza zbyt dużo powietrza. Następnie zresetuj trymery paliwa i prowadź pojazd z odłączonym czujnikiem klimatyzacji. ECM uruchomi silnik z fabrycznych wartości domyślnych. Jeśli osiągi silnika stają się LEPSZE, problem nie jest związany z wyciekiem próżni lub spalin i ogranicza się do samego czujnika stosunku A / F lub wiązki przewodów prowadzących do czujnika A / F. Co w większości przypadków naprawia kod Subaru P2096? Zwykle jest to zły czujnik stosunku paliwa A / F przed katalizatorem. Jeśli nie Czujnik stosunku AF DENSO 2349097. Około 150 USD ze sklepów z częściami samochodowymi chcesz wykonać jakąkolwiek diagnostykę i jesteś gotów zagrać za 150 USD lub 200 USD (w zależności od tego, czy zainstalujesz Denso czy oryginalny Subaru), zainstaluj nowy czujnik stosunku A / F. Wyczyść kod usterki i wyczyść końcówki paliwa. Następnie przejedź pojazdem. Jeśli kod Subaru P2096 powróci, sprawdź wiązkę przewodów i sprawdź, czy nie ma wycieku próżni i spalin. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 5 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2020 Dzięki! Tak właśnie podjerzewam, że sonda się kończy, temu na zimnym poszarpuje delikatnie pomiędzy 2 a 3 tyś. obrotów... będzie trzeba wymienić, zobaczę też przy okazji czy przepływki nie wymienić. Co ciekawe błąd widoczny jest tylko na wolnych obrotach i dziadkowej jeździe. Jak dałem mu w palnik, to nie było problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeQuiet Opublikowano 6 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2020 12 godzin temu, thomson0073 napisał: Dzięki! Tak właśnie podjerzewam, że sonda się kończy, temu na zimnym poszarpuje delikatnie pomiędzy 2 a 3 tyś. obrotów... będzie trzeba wymienić, zobaczę też przy okazji czy przepływki nie wymienić. Co ciekawe błąd widoczny jest tylko na wolnych obrotach i dziadkowej jeździe. Jak dałem mu w palnik, to nie było problemu. To znaczy, że trzeba używać auto zgodnie z przeznaczeniem bo inna jazda mu szkodzi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 6 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2020 Kolega miał taki problem. Renault Clio, jak on jeździł i dziaskowal, to błędy były. Gdy jego małżonka, która kręciła nawet jak zimny... To problemów nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikooo11 Opublikowano 25 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2020 Witam wywaliło mi jakiś czas temu w WRX 2.5t GD 2007r błąd, p2096 oczywiście generuje on czeka na desce i czasem (nie zawsze) spadek mocy. Po skasowaniu wszystko wraca do normy ale parę min jazdy i wywala go znów. Obstawiam że może to być wadliwa sonda. Ale może ktoś coś więcej powiedzieć? Czy to będzie ta na down pipe przed samym center pipe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 25 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2020 28 minut temu, Sikooo11 napisał: coś więcej powiedzieć? U mnie w 2.5 turbo ten sam błąd waliła sonda lambda - druga sonda. Kupiłem zamiennik Boscha, bo sondę z Denso z kabelkiem długości 60cm ciężko było dostać. Po wymianie błąd zniknął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikooo11 Opublikowano 25 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2020 51 minut temu, thomson0073 napisał: U mnie w 2.5 turbo ten sam błąd waliła sonda lambda - druga sonda. Kupiłem zamiennik Boscha, bo sondę z Denso z kabelkiem długości 60cm ciężko było dostać. Po wymianie błąd zniknął. To jest ta która załączyłem na zdjęciu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 25 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2020 (edytowane) 50 minut temu, Sikooo11 napisał: To jest ta która załączyłem na zdjęciu? Tak, to jest ostatnia sonda w całym układzie wydechowym. Ja dałem niecałe 200zł. Edytowane 25 Listopada 2020 przez thomson0073 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikooo11 Opublikowano 26 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2020 5 godzin temu, thomson0073 napisał: Tak, to jest ostatnia sonda w całym układzie wydechowym. Ja dałem niecałe 200zł. Nowke sztukę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 26 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2020 6 godzin temu, Sikooo11 napisał: Nowke sztukę ? Tak. Sprawdź sobie czy masz taki sam nr na starej sondzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 26 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2020 Aaa no i dodam, że ja zanim wymieniłem sonde to uszczelniłem cały wydech i oddałem katy do czyszczenia i weryfikacji ich stanu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikooo11 Opublikowano 26 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2020 5 godzin temu, thomson0073 napisał: Aaa no i dodam, że ja zanim wymieniłem sonde to uszczelniłem cały wydech i oddałem katy do czyszczenia i weryfikacji ich stanu. No ja katów nie mam lux demontuje i działam, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 27 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2020 W dniu 26.11.2020 o 13:43, Sikooo11 napisał: demontuje i działam, dzięki Daj cynka czy pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 27 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2020 Jak nie ma katów to nie wiadomo czy pomoze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 27 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2020 (edytowane) 2 minuty temu, maciek323 napisał: Jak nie ma katów to nie wiadomo czy pomoze Tylko, jeżeli błędu nie było wcześniej? W dniu 26.11.2020 o 13:43, Sikooo11 napisał: No ja katów nie mam lux demontuje i działam, dzięki W sumie jest jeszcze jedna opcja. Można kupić tulejkę za 3 dyszki i założyć. Czasami to pomagało. Edytowane 27 Listopada 2020 przez thomson0073 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikooo11 Opublikowano 27 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2020 Pierw zacznę od sondy zobaczymy, dam znać czy pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 27 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2020 10 minut temu, Sikooo11 napisał: Pierw zacznę od sondy zobaczymy, dam znać czy pomogło. Możesz jeszcze kupić tulejke do aktualnej sondy lambda. Czasami to pomagało, a koszt max 30 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikooo11 Opublikowano 27 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2020 43 minuty temu, thomson0073 napisał: Możesz jeszcze kupić tulejke do aktualnej sondy lambda. Czasami to pomagało, a koszt max 30 zł. Na jakiej zasadzie to działa jak to wygląda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 27 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2020 38 minut temu, Sikooo11 napisał: Na jakiej zasadzie to działa jak to wygląda? Wklep w google.... "emulator sondy lambda" A wygląda to tak: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 28 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2020 7 godzin temu, Sikooo11 napisał: Na jakiej zasadzie to działa jak to wygląda? Dokładnie tak jak @ewemarkam napisał. W te tulejke wkręcasz sondę, a później wsio w wydech. Rzuć sobie okiem tylko, czy masz miejsce na prostą (taka jak na foto) czy nie lepsze będzie kątowa. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikooo11 Opublikowano 28 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2020 Ciekawy patent, będę próbował. Za jakiś czas zdam relacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2020 W dniu 26.11.2020 o 07:59, thomson0073 napisał: Aaa no i dodam, że ja zanim wymieniłem sonde to uszczelniłem cały wydech i oddałem katy do czyszczenia i weryfikacji ich stanu. Opowiedz jeśli mozesz na czym polega usługa oczyszczania katów? Jakieś róznice przed i po odczułes? Nie wolałeś wymienić katów na sportowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2020 2 godziny temu, maciek323 napisał: Opowiedz jeśli mozesz na czym polega usługa oczyszczania katów? Jakieś róznice przed i po odczułes? Nie wolałeś wymienić katów na sportowe? Mam znajomego, który pracuje w firmie, która tym się zajmuje. Regenerują katalizatory, sprawdzają ich stan, czyszczą itd. Proces wygląda tak, że wkładasz kata do odpowiedniej maszyny, zalewa się go odpowiednią chemią i płuka. Procedura trwa do momentu, aż wypływająca woda i chemia będą czyste. Do tego wyszło kilka małych nieszczelności, które od razu naprawili. Ja to zrobiłem profilaktycznie. Zapewne, będę za jakiś czas zmieniał na sportowego kata. Czekam teraz na chłodnicę, później pompa paliwa i kat, finalnie jakiś remap by się przydał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2020 Oryginalna chłodnica Subaru do GT to droga sprawa, zmieniałem kilka lat temu, kupowałem w ASO w Wawie, chyba ponad 1000zł. Tez myślę o sportowych katach, ale opinie są rozbieżne w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się