Skocz do zawartości

Forester 98 Automat


Siderss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

od pewnego czasu mam problem z AT w forku 98, mianowicioe auto stało z rozebranym silnikiem i bez akumulatora jakiś tydzień, po zlozeniu wszystkiego silnik działa elegancko tylko AT jakoś dziwnie chodzi, nie reaguje na kickdowna, nie wazne na jakaim biegu jedzie i ile jedzie i tak nie zredukuje, strasznie pozno zmienia biegi tak po 2,5-3k RPM a czwarty bieg to dopiero po 3k+ RPM albo wcale nie wrzuci. Co to moze być ? jakiś węzyk od cisnienia moze być źle podlaczony i skrzynia nie wie o co chodzi czy moze sie zresetowała i cos ciezko jej idzie nauka? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij akumulator, i sprawdź wtyczki od skrzyni, są pod filtrem powietrza. Dwie sztuki. Rozepnij i zepnij parę razy. Możesz jeszcze tak samo zrobić z rezystorem na prawym kielichu z przodu. Skontroluje dobrze masę silnika i tym samym skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak, sprawdzilem wszystkie kostki, porozpinałem posprawdzalem czy z jednego konca idzie prac na drugi, sprawdzilem olej i wszystko jest git a skrzynia jak nie dziala tak nie dziala, dalej nie reaguje na kicka, zaden power nie mryga nic. Czyżby skrzynia odmowila posluszeństwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Siderss napisał:

wiec tak, sprawdzilem wszystkie kostki, porozpinałem posprawdzalem czy z jednego konca idzie prac na drugi, sprawdzilem olej i wszystko jest git a skrzynia jak nie dziala tak nie dziala, dalej nie reaguje na kicka, zaden power nie mryga nic. Czyżby skrzynia odmowila posluszeństwa?

W załączniku masz kawałek manuala. W zasadzie co możesz jeszcze sprawdzić to czujnik temperatury skrzyni. W tej serwisówce masz jeszcze na stronie 14 i 15 procedurę odczytu błędów. Dodam od siebie, Nie musisz po nie udanej sekwencji znów jechać samochodem. Jeśli coś Ci nie pójdzie a silnik jest zagrzany to możesz zacząć od punktu 7. Twój problem jest na 132 opisany, co może powodować te objawy. "Control Valve" to chodzi o cały zespół zaworów skrzyni.

Automatic Transmission and Differential.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak tak, nie swieci power bo żaróweczka się spaliła. Wymieniłem zrobiłem ta procedurę na skrzynie żeby rozgrzać silnik etc i power mi wymrygal takie coś 2 długie i 3 krótkie, te błędy będą w tym samym „zestawie” Co mrugający check ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd silnika też Ci się świeci? Błąd 23, skrzynia nie "widzi" obrotów silnika. Strona 64 manuala. Półbiedy że masz turbo, bo jest szansa że rozpiska sterownika silnika się będzie zgadzać.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko przyczyna tej awarii, ze tak od stania sobie nagle stwierdził ze nie widzi obrotów silnika ? Dość dziwne bo jeszcze się nie zapaliła lampka od „at oil temp” a na pewno działa tym razem. Jutro sprawdzę dokładniej o co z tym chodzi bo rozumiem ze jak będzie walnięty kabel od ECM do TCM to wystarczy wpiąć nowy i skrzynia odżyje ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. W serwisów w masz informację "poor contact" czyli kiepski styk. Mamy 22 letnie samochody, takie rzeczy się zdarzają. Oby to było to. Jakbyś miał oscyloskop to można sprawdzić czy TCU dostaje obroty. Zakładam że jest tam jakiś mierzalny sygnal. Może wystarczy żee rozepniesz i wepniesz wtyczkę od ECU. Pamiętaj, na odpietym akumulatorze.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabieram się do tego jak pies do jeża, ale dodam jeszcze ze jak na zapłonie (silnik zgaszony) wciskam gaz to coś bzyczy/brzęczy ewidentne ze skrzyni, jak auto odpalone i sobie tak chodzi na wolnych obrotach to tez tak samo bzyczy coś ze skrzyni. Tak powinno być ? Auto dość długo stało i nie pamietam jego „normalnych” odgłosów już 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabieram się do tego jak pies do jeża, ale dodam jeszcze ze jak na zapłonie (silnik zgaszony) wciskam gaz to coś bzyczy/brzęczy ewidentne ze skrzyni, jak auto odpalone i sobie tak chodzi na wolnych obrotach to tez tak samo bzyczy coś ze skrzyni. Tak powinno być ? Auto dość długo stało i nie pamietam jego „normalnych” odgłosów już 

To brzęczy zawór od sprzęgła MPT. Normalne default_smile.png

 

Jeśli dobrze odczytałeś błąd to wskazuje on na sygnał obrotów silnika. Tam nie ma nic, tylko przewód od ECU do TCU. Piny nie są podejrzane w sterownikach? Zaśniedziałe itp. próbowałeś mimo pomiarów puścić nowy przewod na krótko. Być może pojawił się zimny lut w którymś sterowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj jeszcze dobrze masy Piny B54 7 i 10 oraz B56 1. Ewentualnie dołóż masę

 

Zapoznaj sie jeszcze z tym tematem, tutaj goście wskazują jako że błąd 23 to od MAP sensora, U Ciebie będzie to boost sensor. Sprawdź czy on działa poprawnie. Zmierz wartość jaką daje na wolnych i przy przegazowaniu, powinna się zmieniać. Jak będzie stała sztywno, to może masz winowajcę. Będzie zasilony 5V, masa i sygnał.

https://www.subaruoutback.org/threads/engine-speed-sensor.274585/page-2

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomierzyłem ten sensor i na zimnym i na rozgrzanym inny prad idzie, ale odpiałem go z tej wtyki odpaliłem auto i skrzynia tak samo chodziła, no tylko od razu wyskoczył check, zaraz zamowie "nowy" stary i obadamy. teraz sobie przypomniałem że kiedyś podczepiałem tam Manual Boost controll i lekko przeholowalismy raz, czy to moglo go uszkodzić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro napięcie CI się zmienia na nim gdy gazujesz na luzie to będzie ok. Pytałem o niego bo z niego wyliczane jest obciążenie dla silnika. Błąd wskazuje na brak obrotów silnika dla sterownika skrzyni. Ale na NASIOC ten błąd był czasem postrzegany jako brak sygnału obciążenia silnika. Nic więcej mi do głowy nie przychodzi. Ciężko mi też polecić serwis który będzie wiedział co zrobić, a nie rozbierze skrzynie, wymieni całą kupę rzeczy. Bo problem będzie pewnie tkwił w którymś zaworze, albo akumulatorze ciśnienia.

Tu masz do poczytania :)

https://subarufanclub.cz/wiki/_media/navody/4eat/subaru_4eat.pdf

Teraz tylko znależć sensownego specjalistę od skrzyń AT. Bo to w zasadzie zwykły 4 biegowy automat jakich w tamtych latach było dużo.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze dla pewności zapytam bo mam zamontowane turbo td04 chyba z L  czy to ma jakiś wpływ na skrzynie czy to nie ma nic do rzeczy. Byłem u trzech znawców japoncow i dwóch typowych od subaru i wszędzie mi powiedzieli ze skrzynia jest do wymiany i tyle, ze niby mechanicznie wszystko jest Ok, zawory są dobre, elektronika tez jest Ok ale skrzynie trzeba wymienić. Co dla mnie jest bez sensu bo co jeśli wymienię skrzynie i dalej to będzie ? A wątpię żeby tak po prostu od stania auta nagle się skrzynia zepsuła, chociaż nie szarpie ani nic ładnie zmienia biegi do 3 ale na 4 to już jej ciężko ogarnąć jest i nie ma redukcji z kicka.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na jakimś szrocie w okolicy rozbitka. Kup od niego sterownik skrzyni. Błąd masz ewidentnie.

Z serwisowki nie do końca jasno wynika co ten błąd powoduje. Niby nie powinien się włączyć tylko lockup, ale ze nie przerzuca na 4 bieg to jest cała lista możliwych usterek. Sterownik skrzyni to ok stówki. Może to być to albo i nie. Możesz jeszcze poszukać w okolicy albo po znajomych, może ktoś Ci poprawi lutowanie na gniazdach Twojego sterownika skrzyni. Albo coś zawilglo i zwiera Ci sygnał obrotów z silnika do masy w samym już TCU (Sterownik skrzyni). Miernikiem czasem takich rzeczy nie wylapiesz.

Możesz zapytać jeszcze na grupie regionalnej, może ktoś umożliwi podmianę.

 

A paradoksalnie samochody się najbardziej psują jak nie jeżdżą:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 wiec tak, wymieniłem ten solenoid i nic, załatwiłem sobie drugi identyczny sterownik od skrzyni i to samo, jak mrygał power tak dalej mryga. Teraz to juz nie mam pojęcia o co chodzi, jeszcze spróbuje znaleźć drugie ECU ale nie wiem czy to pomoże. Bo na pewno nie robi problemu to że jest inne turbo wstawione? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 wiec tak, wymieniłem ten solenoid i nic, załatwiłem sobie drugi identyczny sterownik od skrzyni i to samo, jak mrygał power tak dalej mryga. Teraz to juz nie mam pojęcia o co chodzi, jeszcze spróbuje znaleźć drugie ECU ale nie wiem czy to pomoże. Bo na pewno nie robi problemu to że jest inne turbo wstawione? 
 
Sprawdź jeszcze sygnał do TCU wtyczką B54 pin 9. To jest właśnie MAP. Zmierz napięcie na wolnych przy zagrzanym silniku. W/g manuala powinno być ok 1V(0.5 do 1.2V). Strona 11 na rozpisce wtyczek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...