Jump to content
cummulus

Uszczelniacz wału korbowego 2.5l 165KM 2005 automat

Recommended Posts

Pytanie.

Wymieniam silnik (poprzedni popękał po przegrzaniu) na egzemplarz z Anglika, mechanik stwierdził że leje z uszczelniacza wału korbowego na łączeniu ze skrzynią biegów i robota stoi. Ponoć nie idzie kupić właściwego: niby są ale wszystkie z gwintem lewym, a ma być dwukierunkowy (rzeczywiście nic takiego nie znalazłem). Podobno ten z lewym gwintem po 1000km się rozszczelni - dlaczego? Nie wiem. W sklepach internetowych znalazłem OEM ale z lewym gwintem, jest to możliwe że OEM Subaru, niby pasujące do tego modelu jest jakimś sposobem niewłaściwy? Jeśli tak to ma ktoś dojście do właściwego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z twojej wypowiedzi wynika że w Anglii silniki się kręcą raz w lewo raz w prawo - albo zmień mechanika albo sprzedaj samochód zanim ktoś cię naciągnie na wymianę towotu w lewarku. Każdy jeden silnik złożony na częściach OEM nie będzie ani się pocił ani lał olejem pod warunkiem prawidłowego montażu tych części (uszczelniaczy) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli uszczelniacz ma typową budowę to posiada oznaczenia grubość wielkość zew wew. po tych oznaczeniach można dobrać uszczelniacz. Jeśli występuje uszczelniacz om to taki najlepiej kupić.

 

Od strony rozrządu instalowałem w subaru uszczelniacze dwukierunkowe (a przynajmniej tak mi się wydaje) choć nic nie stoi na przeszkodzie by siedział tam uszczelniacz prawy. od strony skrzyni natomiast potrzebny jest uszczelniacz lewy i tyle.

Uszczelniacze 2 kierunkowe potrzebne są do przekładni kątowych,półosi czyli elementach które kręcą się w obie strony.

Silnik kręci się w jedną stronę a samochód aby jechać do tyłu potrzebuje odwrócenia przełożenia w skrzyni biegów.

Jesteś pewny że nie chodziło o uszczelniacze skrzyni przy półosiach?

Osadzenie samego uszczelniacza też bywa kontrowersyjne. są osoby które czyszczą wyłącznie miejsce osadzenia jak i tacy którzy osadzają newralgiczne uszczelnienia na wspomagaczach.

Uszczelniacz sam może szybko się uszkodzić gdy powierzchnia wału w miejscu uszczelnienia będzie mieć zadry,uszczelniacz będzie nie prawidłowo osadzony, nie prawidłowo dobrany, odpowietrzenie skrzyni korbowo-tłokowej przestanie działać i w układzie zacznie panować wysokie ciśnienie. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.06.2020 o 21:35, cummulus napisał:

Pytanie.

Wymieniam silnik (poprzedni popękał po przegrzaniu) na egzemplarz z Anglika, mechanik stwierdził że leje z uszczelniacza wału korbowego na łączeniu ze skrzynią biegów i robota stoi. Ponoć nie idzie kupić właściwego: niby są ale wszystkie z gwintem lewym, a ma być dwukierunkowy (rzeczywiście nic takiego nie znalazłem). Podobno ten z lewym gwintem po 1000km się rozszczelni - dlaczego? Nie wiem. W sklepach internetowych znalazłem OEM ale z lewym gwintem, jest to możliwe że OEM Subaru, niby pasujące do tego modelu jest jakimś sposobem niewłaściwy? Jeśli tak to ma ktoś dojście do właściwego?

OEM musi działać, nie ma innej opcji. I nie jest on dwukierunkowy tylko lewy, taki ma być bo silnik w drugą stronę się nie kręci. Nie oszczędzaj na zamiennikach bo bywają z nimi problemy. Do tego ważne jest żeby był dobrze osadzony, jak jest wciśnięty za głęboko będzie ciekł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.06.2020 o 21:35, cummulus napisał:

Pytanie.

Wymieniam silnik (poprzedni popękał po przegrzaniu) na egzemplarz z Anglika, mechanik stwierdził że leje z uszczelniacza wału korbowego na łączeniu ze skrzynią biegów i robota stoi. Ponoć nie idzie kupić właściwego: niby są ale wszystkie z gwintem lewym, a ma być dwukierunkowy (rzeczywiście nic takiego nie znalazłem). Podobno ten z lewym gwintem po 1000km się rozszczelni - dlaczego? Nie wiem. W sklepach internetowych znalazłem OEM ale z lewym gwintem, jest to możliwe że OEM Subaru, niby pasujące do tego modelu jest jakimś sposobem niewłaściwy? Jeśli tak to ma ktoś dojście do właściwego?

 

dawno się tak nie uśmiałem hehehe, zakładasz OEM i będzie śmigać. Chyba we wszystkich boxerach jest taki sam uszczelniacz, łącznie z dieslem. Zalecam także oderwać dekielek  od separatora par oleju i ponownie go przykleić, często pojawiają się z niego wycieki i są błędnie diagnozowane, podejrzenie pada na uszczelniacz wału, a to często niewłaściwa diagnoza. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ASO za uszczelniacz wału od strony skrzyni płaciłem w zeszłym roku chyba 15 PLN. Zamiennik z Corteco był za 12. Od wymiany zrobione parę tys i nic nie cieknie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...