Jump to content

Kierownica nie wraca do pozycji na wprost


Recommended Posts

Witam 

Mam problem z moim Legacy. Zauważyłem że podczas jazdy przy rozgrzanym samochodzie ok 20 minut jazdy kierownica nie wraca do położenia na wprost. Zarówno w lewo jak i w prawo gdy skręcam kierownica bardzo powoli ale nie do końca wraca do położenia na wprost. Samochód bardzo ciężko się prowadzi ponieważ markuje po drodze podczas jazdy na wprost trzeba kontrować aby uzyskać prosty tor jazdy. Problem nie występuje gdy samochód jest zimny, dopiero po przejechaniu ok 20 km problemem się pojawia. Zawieszenie ok, gumy wymienione, myślałem że zbieżność ale dlaczego dopiero po rozgrzaniu auta zaczyna się problem. Może miał ktoś podobny problem. Proszę o pomoc 

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, hiniu23 napisał:

Witam 

Mam problem z moim Legacy. Zauważyłem że podczas jazdy przy rozgrzanym samochodzie ok 20 minut jazdy kierownica nie wraca do położenia na wprost. Zarówno w lewo jak i w prawo gdy skręcam kierownica bardzo powoli ale nie do końca wraca do położenia na wprost. Samochód bardzo ciężko się prowadzi ponieważ markuje po drodze podczas jazdy na wprost trzeba kontrować aby uzyskać prosty tor jazdy. Problem nie występuje gdy samochód jest zimny, dopiero po przejechaniu ok 20 km problemem się pojawia. Zawieszenie ok, gumy wymienione, myślałem że zbieżność ale dlaczego dopiero po rozgrzaniu auta zaczyna się problem. Może miał ktoś podobny problem. Proszę o pomoc 

Sprawdzałeś ilość płynu od wspomagania na zimnym i ciepłym? 

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, hiniu23 napisał:

Witam 

Mam problem z moim Legacy. Zauważyłem że podczas jazdy przy rozgrzanym samochodzie ok 20 minut jazdy kierownica nie wraca do położenia na wprost. Zarówno w lewo jak i w prawo gdy skręcam kierownica bardzo powoli ale nie do końca wraca do położenia na wprost. Samochód bardzo ciężko się prowadzi ponieważ markuje po drodze podczas jazdy na wprost trzeba kontrować aby uzyskać prosty tor jazdy. Problem nie występuje gdy samochód jest zimny, dopiero po przejechaniu ok 20 km problemem się pojawia. Zawieszenie ok, gumy wymienione, myślałem że zbieżność ale dlaczego dopiero po rozgrzaniu auta zaczyna się problem. Może miał ktoś podobny problem. Proszę o pomoc 

 

Nowy nabytek?

Po jakiś przygodach?

Zacząłbym mimo wszystko od sprawdzenia geometrii.

Link to post
Share on other sites
56 minut temu, filester napisał:

 

Nowy nabytek?

Po jakiś przygodach?

Zacząłbym mimo wszystko od sprawdzenia geometrii.

Tak autko od ponad 4 miesięcy w moich rękach. Wcześniej ( wiadomo dlaczego )  nie jeździło na dłuższe trasy więc trudno stwierdzić od kiedy tak się dzieje. 

Jeśli chodzi o geometrie to w poniedziałek na pewno będę robił tak czy inaczej, choć dziwne jest że na zimno auto jeździ super dopiero po kilkudziesięciu kilometrach zaczyna problem.

Jeśli chodzi o przygody to porysowany lakier i jakieś zarysowania po małym incydencie na pewno bo właściciel zdjęcia pokazywał ale nic grubszego nie widać żeby się działo, zobaczymy co pokarze geometria. 

 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, -=nikon=- napisał:

Sprawdzałeś ilość płynu od wspomagania na zimnym i ciepłym? 

Sprawdzałem przed chwilą na zimnym i było pomiędzy max hot a max cold więc trochę spuściłem do stanu cold max . Wiem że poprzedni właściciel wymieniał pompę wspomagania na regenerowaną może trochę za dużo nalał. Po południu będę jechał ok 30 km w jedną stronę więc sprawdzę jaki stan i czy pomogło. Zbyt duże ciśnienie pod wpływem namiaru oleju mogłoby wpłynąć na działanie maglownicy ?? 

Link to post
Share on other sites

Jeśli na zimno jest OK, a zmiana zachowania układu kierowniczego następuje w miarę wzrostu temp. płynów ustrojowych auta to wg. mnie zdecydowania problem w hydraulice układu kierowniczego - pompa/magiel.

Gdyby źródłem problemu była niewłaściwa geometria zawieszenia czy luzy to problem byłby cały czas.

Link to post
Share on other sites

Skrajny może przypadek. Może ktoś nieumiejętnie kasował luz na maglownicy. Jest za mocno dokręcony docisk. Jak się zagrzeje układ i tym samym tłok robi się za mały luz i wszystko ciężko chodzi. Sprawdzić to można kręcąc na zimnym i nie zapalonym silniku i później to samo gdy układ będzie ciepły i też na zgaszonym. Spróbować wyczuć różnice.

Jeśli to będzie to, wtedy popuścić śrubę o parę mm na obrocie.

 

Link to post
Share on other sites
20 minut temu, ewemarkam napisał:

Skrajny może przypadek. Może ktoś nieumiejętnie kasował luz na maglownicy. Jest za mocno dokręcony docisk. Jak się zagrzeje układ i tym samym tłok robi się za mały luz i wszystko ciężko chodzi. Sprawdzić to można kręcąc na zimnym i nie zapalonym silniku i później to samo gdy układ będzie ciepły i też na zgaszonym. Spróbować wyczuć różnice.

Jeśli to będzie to, wtedy popuścić śrubę o parę mm na obrocie.

 

Akurat w Aristo mam tak zrobione, że luz na maglu jest skasowany śrubą regulacyjną aż za mocno i kiera wraca na środek dość ospale, ale nie ma tu znaczenia czy wóz jest ciepły czy zimy. Słabo odbija przy wolnej jeździe, im szybciej się jedzie tym szybciej i silniej prostuje, bo kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy zaczyna o wchodzić do gry coraz silniej.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dzisiaj byłem na geometrii . Ustawiona zbieżność . Niestety dalej to samo choć rano gdy było ok 18 stopni przejechałem prawie 50 km i dopiero pojawił się problem z powrotem kierownicy do pozycji na wprost. Czyżby maglownica ?? 

Link to post
Share on other sites

Sprawdź to co napisałem wyżej. Pokręcić kierownica na zgaszonym silniku najpierw na zimnym a później na ciepłym. Spróbuj ocenić czy jest ciężej.

Link to post
Share on other sites

Śruba popuszczona nawet dwa razy ale niestety problem dalej występuje. Dodatkowo zauważyłem że gdy temperatura na zewnątrz jest wyższa problem występuje dużo szybciej ( może dlatego nie zauważyłem problemu wcześniej ). Dzwoniłem do firmy regenerującej maglownice i koleś mi powiedział że takie objawy to przegrzana maglownica i żębym sprawdził czy nie brakuje nigdzie blachy  albo jakiś izolacji od silnika bo jak się przegrzeje maglownica to tak będzie się działo. Może ktoś wie czy jest tam jakaś izolacja nad maglownicą. A może pompa nagrzewa olej ??

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, hiniu23 napisał:

może pompa nagrzewa olej ??

Zawsze, i głównie pompa. Każda ciecz i gaz gdy go sprężasz to nagrzewa się. Niektóre samochody mają chłodnicę wspomagania, w postaci rurki puszczonej z przodu przed chłodnicą silnika. Na zgaszonym i ciepłym silniku też jest ciężej?

Link to post
Share on other sites
W dniu 28.06.2020 o 10:20, hiniu23 napisał:

 Wiem że poprzedni właściciel wymieniał pompę wspomagania


Zawsze mnie rozbraja jak ludzie mają taką dobrą poszlake i twardo ją ignorują, bo liczą że to będzie coś tańszego...

 

Często jest tak, że poprzednia, zajechana pompa nasiała opiłków do układu i każda następna będzie miała skrócony żywot. Albo: wymieniamy pompe, płukanie, płyn, a 2 tyg później pada maglownica jeszcze jako pokłosie poprzedniej awarii pompy....

A najlepiej jak zdarza sie tak że klient chciałby stary płyn bo przecież JEST DOBRY.
To są chwile gdy chciałbym żeby motoryzacja była reglamentowana...

Kabaret. generalnie auta po wymianach podzespołu ukł. wspomagania bałbym sie bardziej niż np. po wymianie skrzyni. Bo skrzynie mało kto rozbiera samemu. A wspome zawsze próbuje sie drutować...

Co nie zmienia faktu że było by super gdyby np wydech ponadnormatywnie podgrzewał płyn. Na pewno mniej kosztowna i mniej stresująca wersja
Powodzenia!

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

W subaru Legacy IV jest chłodnicza wspomagania i wydaje mi się że każdy układ wspomagania posiada mniejszą bądź większą chłodnicę.

Nie przypominam sobie aby były przy maglownicy jakieś osłony termiczne w legacy IV ew wydech został naprawiany/spawany i teraz jest bliżej przekładni co powoduje gotowanie się płynu.

Jeśli była regenerowana pompa to czy przewody elastyczne były wymieniane? są tam zwężki restrykcyjne jeśli będą mieć inną charakterystykę to układ wspomagania nawet na fabrycznej nowej pompie może działać wadliwie.

 

Proponuje kupić jeden z najtańszych płynów do wspomagania i zrobić wymianę dynamiczną płynu 2 razy (przez powrót płynu do zbiorniczka)

jeszcze istotną sprawą jest sitko w zbiorniczku przed pompą.  Mogę się mylić ale nie tylko ten element wpływa na to aby pompa nie zabrała z zbiorniczka ciał stałych ale także powoduje że płyn spieniony przepływający przez drobne sitko ulega "odpowietrzeniu"

 

Jeśli występuje problem ze wspomaganiem to sprawdź temp płynu oraz sprawdź co dzieje się wtedy z poziomem płynu w zbiorniczku oraz po zgaszeniu zobacz czy płyn jest mocno spieniony

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
W dniu 28.06.2020 o 00:17, hiniu23 napisał:

Witam 

Mam problem z moim Legacy. Zauważyłem że podczas jazdy przy rozgrzanym samochodzie ok 20 minut jazdy kierownica nie wraca do położenia na wprost. Zarówno w lewo jak i w prawo gdy skręcam kierownica bardzo powoli ale nie do końca wraca do położenia na wprost. Samochód bardzo ciężko się prowadzi ponieważ markuje po drodze podczas jazdy na wprost trzeba kontrować aby uzyskać prosty tor jazdy. Problem nie występuje gdy samochód jest zimny, dopiero po przejechaniu ok 20 km problemem się pojawia. Zawieszenie ok, gumy wymienione, myślałem że zbieżność ale dlaczego dopiero po rozgrzaniu auta zaczyna się problem. Może miał ktoś podobny problem. Proszę o pomoc 

Witam, mam podobny problem, Forester SH 08r. 2.0 lpg. Sprawa wychodzi po dłuższej jeździe lub gorące dni. Koledzy pisali że "płyn się nagrzewa" a u mnie jest elektryczne wspomaganie maglownicy. Pomysły mi się kończą bo dużo już wymieniłem przy zawieszeniu i dalej nie pomaga. Została mi jeszcze wymiana maglownicy :/

Link to post
Share on other sites
W dniu 7.07.2020 o 08:42, SubaruLPG napisał:

Chyba w Ropniaku nie było tylko tej spirali

Nie tylko. 2.0L też nie widziało potrzeby posiadania takiego bajeru. :D

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, SubaruLPG napisał:

mam 2.0 NA i spirala jest

Ciekawe, skąd się tam wzięła.:D

 

chlodniczka1.png

chlodniczka2.png

Link to post
Share on other sites

u mnie układ wspomagania w 2.0 NA wygląda (podobnie) jak w 2.5 NA.

Czy siedziała ta chłodnicza stokowo? być może nie, jeśli jednak w oryginale jej nie było to jest to przejaw lekkiej ignorancji inżynierów...

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Sprawdź węże niskiego ciśnienia ( w sensie powrotne do pompy ) pod kątem potencjalnych zagięć i zwężeń. Po rozgrzaniu stają się bardziej miękkie i mogą mocniej zamykać przepływ płynu, co skutkuje objawami mogącymi przypominać to co opisujesz.

 

Pozdrawiam!

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...