hiniu23 Opublikowano 27 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2020 Witam Mam problem z moim Legacy. Zauważyłem że podczas jazdy przy rozgrzanym samochodzie ok 20 minut jazdy kierownica nie wraca do położenia na wprost. Zarówno w lewo jak i w prawo gdy skręcam kierownica bardzo powoli ale nie do końca wraca do położenia na wprost. Samochód bardzo ciężko się prowadzi ponieważ markuje po drodze podczas jazdy na wprost trzeba kontrować aby uzyskać prosty tor jazdy. Problem nie występuje gdy samochód jest zimny, dopiero po przejechaniu ok 20 km problemem się pojawia. Zawieszenie ok, gumy wymienione, myślałem że zbieżność ale dlaczego dopiero po rozgrzaniu auta zaczyna się problem. Może miał ktoś podobny problem. Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-=nikon=- Opublikowano 28 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 8 godzin temu, hiniu23 napisał: Witam Mam problem z moim Legacy. Zauważyłem że podczas jazdy przy rozgrzanym samochodzie ok 20 minut jazdy kierownica nie wraca do położenia na wprost. Zarówno w lewo jak i w prawo gdy skręcam kierownica bardzo powoli ale nie do końca wraca do położenia na wprost. Samochód bardzo ciężko się prowadzi ponieważ markuje po drodze podczas jazdy na wprost trzeba kontrować aby uzyskać prosty tor jazdy. Problem nie występuje gdy samochód jest zimny, dopiero po przejechaniu ok 20 km problemem się pojawia. Zawieszenie ok, gumy wymienione, myślałem że zbieżność ale dlaczego dopiero po rozgrzaniu auta zaczyna się problem. Może miał ktoś podobny problem. Proszę o pomoc Sprawdzałeś ilość płynu od wspomagania na zimnym i ciepłym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 28 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 8 godzin temu, hiniu23 napisał: Witam Mam problem z moim Legacy. Zauważyłem że podczas jazdy przy rozgrzanym samochodzie ok 20 minut jazdy kierownica nie wraca do położenia na wprost. Zarówno w lewo jak i w prawo gdy skręcam kierownica bardzo powoli ale nie do końca wraca do położenia na wprost. Samochód bardzo ciężko się prowadzi ponieważ markuje po drodze podczas jazdy na wprost trzeba kontrować aby uzyskać prosty tor jazdy. Problem nie występuje gdy samochód jest zimny, dopiero po przejechaniu ok 20 km problemem się pojawia. Zawieszenie ok, gumy wymienione, myślałem że zbieżność ale dlaczego dopiero po rozgrzaniu auta zaczyna się problem. Może miał ktoś podobny problem. Proszę o pomoc Nowy nabytek? Po jakiś przygodach? Zacząłbym mimo wszystko od sprawdzenia geometrii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiniu23 Opublikowano 28 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 56 minut temu, filester napisał: Nowy nabytek? Po jakiś przygodach? Zacząłbym mimo wszystko od sprawdzenia geometrii. Tak autko od ponad 4 miesięcy w moich rękach. Wcześniej ( wiadomo dlaczego ) nie jeździło na dłuższe trasy więc trudno stwierdzić od kiedy tak się dzieje. Jeśli chodzi o geometrie to w poniedziałek na pewno będę robił tak czy inaczej, choć dziwne jest że na zimno auto jeździ super dopiero po kilkudziesięciu kilometrach zaczyna problem. Jeśli chodzi o przygody to porysowany lakier i jakieś zarysowania po małym incydencie na pewno bo właściciel zdjęcia pokazywał ale nic grubszego nie widać żeby się działo, zobaczymy co pokarze geometria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiniu23 Opublikowano 28 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 1 godzinę temu, -=nikon=- napisał: Sprawdzałeś ilość płynu od wspomagania na zimnym i ciepłym? Sprawdzałem przed chwilą na zimnym i było pomiędzy max hot a max cold więc trochę spuściłem do stanu cold max . Wiem że poprzedni właściciel wymieniał pompę wspomagania na regenerowaną może trochę za dużo nalał. Po południu będę jechał ok 30 km w jedną stronę więc sprawdzę jaki stan i czy pomogło. Zbyt duże ciśnienie pod wpływem namiaru oleju mogłoby wpłynąć na działanie maglownicy ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 28 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 Jeśli na zimno jest OK, a zmiana zachowania układu kierowniczego następuje w miarę wzrostu temp. płynów ustrojowych auta to wg. mnie zdecydowania problem w hydraulice układu kierowniczego - pompa/magiel. Gdyby źródłem problemu była niewłaściwa geometria zawieszenia czy luzy to problem byłby cały czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 28 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 Skrajny może przypadek. Może ktoś nieumiejętnie kasował luz na maglownicy. Jest za mocno dokręcony docisk. Jak się zagrzeje układ i tym samym tłok robi się za mały luz i wszystko ciężko chodzi. Sprawdzić to można kręcąc na zimnym i nie zapalonym silniku i później to samo gdy układ będzie ciepły i też na zgaszonym. Spróbować wyczuć różnice. Jeśli to będzie to, wtedy popuścić śrubę o parę mm na obrocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 28 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 20 minut temu, ewemarkam napisał: Skrajny może przypadek. Może ktoś nieumiejętnie kasował luz na maglownicy. Jest za mocno dokręcony docisk. Jak się zagrzeje układ i tym samym tłok robi się za mały luz i wszystko ciężko chodzi. Sprawdzić to można kręcąc na zimnym i nie zapalonym silniku i później to samo gdy układ będzie ciepły i też na zgaszonym. Spróbować wyczuć różnice. Jeśli to będzie to, wtedy popuścić śrubę o parę mm na obrocie. Akurat w Aristo mam tak zrobione, że luz na maglu jest skasowany śrubą regulacyjną aż za mocno i kiera wraca na środek dość ospale, ale nie ma tu znaczenia czy wóz jest ciepły czy zimy. Słabo odbija przy wolnej jeździe, im szybciej się jedzie tym szybciej i silniej prostuje, bo kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy zaczyna o wchodzić do gry coraz silniej. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiniu23 Opublikowano 29 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 Dzisiaj byłem na geometrii . Ustawiona zbieżność . Niestety dalej to samo choć rano gdy było ok 18 stopni przejechałem prawie 50 km i dopiero pojawił się problem z powrotem kierownicy do pozycji na wprost. Czyżby maglownica ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 Sprawdź to co napisałem wyżej. Pokręcić kierownica na zgaszonym silniku najpierw na zimnym a później na ciepłym. Spróbuj ocenić czy jest ciężej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 Jak koledzy napisali, sprawdź docisk ale to z kołami w powietrzu trzeba robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiniu23 Opublikowano 6 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2020 Śruba popuszczona nawet dwa razy ale niestety problem dalej występuje. Dodatkowo zauważyłem że gdy temperatura na zewnątrz jest wyższa problem występuje dużo szybciej ( może dlatego nie zauważyłem problemu wcześniej ). Dzwoniłem do firmy regenerującej maglownice i koleś mi powiedział że takie objawy to przegrzana maglownica i żębym sprawdził czy nie brakuje nigdzie blachy albo jakiś izolacji od silnika bo jak się przegrzeje maglownica to tak będzie się działo. Może ktoś wie czy jest tam jakaś izolacja nad maglownicą. A może pompa nagrzewa olej ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 6 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2020 2 godziny temu, hiniu23 napisał: może pompa nagrzewa olej ?? Zawsze, i głównie pompa. Każda ciecz i gaz gdy go sprężasz to nagrzewa się. Niektóre samochody mają chłodnicę wspomagania, w postaci rurki puszczonej z przodu przed chłodnicą silnika. Na zgaszonym i ciepłym silniku też jest ciężej? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 6 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2020 W dniu 28.06.2020 o 10:20, hiniu23 napisał: Wiem że poprzedni właściciel wymieniał pompę wspomagania Zawsze mnie rozbraja jak ludzie mają taką dobrą poszlake i twardo ją ignorują, bo liczą że to będzie coś tańszego... Często jest tak, że poprzednia, zajechana pompa nasiała opiłków do układu i każda następna będzie miała skrócony żywot. Albo: wymieniamy pompe, płukanie, płyn, a 2 tyg później pada maglownica jeszcze jako pokłosie poprzedniej awarii pompy.... A najlepiej jak zdarza sie tak że klient chciałby stary płyn bo przecież JEST DOBRY. To są chwile gdy chciałbym żeby motoryzacja była reglamentowana... Kabaret. generalnie auta po wymianach podzespołu ukł. wspomagania bałbym sie bardziej niż np. po wymianie skrzyni. Bo skrzynie mało kto rozbiera samemu. A wspome zawsze próbuje sie drutować... Co nie zmienia faktu że było by super gdyby np wydech ponadnormatywnie podgrzewał płyn. Na pewno mniej kosztowna i mniej stresująca wersja Powodzenia! 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 7 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2020 W subaru Legacy IV jest chłodnicza wspomagania i wydaje mi się że każdy układ wspomagania posiada mniejszą bądź większą chłodnicę. Nie przypominam sobie aby były przy maglownicy jakieś osłony termiczne w legacy IV ew wydech został naprawiany/spawany i teraz jest bliżej przekładni co powoduje gotowanie się płynu. Jeśli była regenerowana pompa to czy przewody elastyczne były wymieniane? są tam zwężki restrykcyjne jeśli będą mieć inną charakterystykę to układ wspomagania nawet na fabrycznej nowej pompie może działać wadliwie. Proponuje kupić jeden z najtańszych płynów do wspomagania i zrobić wymianę dynamiczną płynu 2 razy (przez powrót płynu do zbiorniczka) jeszcze istotną sprawą jest sitko w zbiorniczku przed pompą. Mogę się mylić ale nie tylko ten element wpływa na to aby pompa nie zabrała z zbiorniczka ciał stałych ale także powoduje że płyn spieniony przepływający przez drobne sitko ulega "odpowietrzeniu" Jeśli występuje problem ze wspomaganiem to sprawdź temp płynu oraz sprawdź co dzieje się wtedy z poziomem płynu w zbiorniczku oraz po zgaszeniu zobacz czy płyn jest mocno spieniony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2020 Ok. Jest chłodniczka. Przynajmniej tak mi się wydaje.http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_48/steering/power_steering_system/illustration_2/Ta harmonijka u góry schematu. Ale jak widać nie występowała ona w każdym modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 7 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2020 Chyba w Ropniaku nie było tylko tej spirali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kniazik Opublikowano 25 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2020 W dniu 28.06.2020 o 00:17, hiniu23 napisał: Witam Mam problem z moim Legacy. Zauważyłem że podczas jazdy przy rozgrzanym samochodzie ok 20 minut jazdy kierownica nie wraca do położenia na wprost. Zarówno w lewo jak i w prawo gdy skręcam kierownica bardzo powoli ale nie do końca wraca do położenia na wprost. Samochód bardzo ciężko się prowadzi ponieważ markuje po drodze podczas jazdy na wprost trzeba kontrować aby uzyskać prosty tor jazdy. Problem nie występuje gdy samochód jest zimny, dopiero po przejechaniu ok 20 km problemem się pojawia. Zawieszenie ok, gumy wymienione, myślałem że zbieżność ale dlaczego dopiero po rozgrzaniu auta zaczyna się problem. Może miał ktoś podobny problem. Proszę o pomoc Witam, mam podobny problem, Forester SH 08r. 2.0 lpg. Sprawa wychodzi po dłuższej jeździe lub gorące dni. Koledzy pisali że "płyn się nagrzewa" a u mnie jest elektryczne wspomaganie maglownicy. Pomysły mi się kończą bo dużo już wymieniłem przy zawieszeniu i dalej nie pomaga. Została mi jeszcze wymiana maglownicy :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 25 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2020 W dniu 7.07.2020 o 08:42, SubaruLPG napisał: Chyba w Ropniaku nie było tylko tej spirali Nie tylko. 2.0L też nie widziało potrzeby posiadania takiego bajeru. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 25 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2020 mam 2.0 NA i spirala jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 26 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2020 6 godzin temu, SubaruLPG napisał: mam 2.0 NA i spirala jest Ciekawe, skąd się tam wzięła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 26 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2020 u mnie układ wspomagania w 2.0 NA wygląda (podobnie) jak w 2.5 NA. Czy siedziała ta chłodnicza stokowo? być może nie, jeśli jednak w oryginale jej nie było to jest to przejaw lekkiej ignorancji inżynierów... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 26 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2020 Sprawdź węże niskiego ciśnienia ( w sensie powrotne do pompy ) pod kątem potencjalnych zagięć i zwężeń. Po rozgrzaniu stają się bardziej miękkie i mogą mocniej zamykać przepływ płynu, co skutkuje objawami mogącymi przypominać to co opisujesz. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiniu23 Opublikowano 7 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2021 Problem rozwiązany Trochę to trwało Wymieniłem pompę nic Założyłem dodatkowo chłodniczkę od jakiegoś innego modelu i nic dalej to samo nawet zaizolowałem wydech w okolicach przewodów i nic nie pomagało Aż wymieniłem maglownice i wszystko jest teraz jak należy. A od tego miałem zacząć 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 13 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2021 W dniu 7.11.2021 o 22:28, hiniu23 napisał: Problem rozwiązany Trochę to trwało Wymieniłem pompę nic Założyłem dodatkowo chłodniczkę od jakiegoś innego modelu i nic dalej to samo nawet zaizolowałem wydech w okolicach przewodów i nic nie pomagało Aż wymieniłem maglownice i wszystko jest teraz jak należy. A od tego miałem zacząć Konkret i to jest to. Szczerze, bez sciemniania, ale najważniejsze, że jest "happy end" i furmana "na chodzie", jak fabryka przykazała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się