Jump to content
ajwar

instrukcja XV 2

Recommended Posts

Cześć Wam! rok temu kupiłem u niemieckiego dealera XV2 2,0i. Wszystko z nim w porządku, jeździ się fajnie, ale instrukcja po polsku, głównie ze względu na obsługę/programowanie układów wspomagających, jednak by się przydała. Nigdzie jej nie mogę znaleźć ani formie papierowej ani elektronicznej. liczę na Waszą pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ajwar napisał:

Cześć Wam! rok temu kupiłem u niemieckiego dealera XV2 2,0i. Wszystko z nim w porządku, jeździ się fajnie, ale instrukcja po polsku, głównie ze względu na obsługę/programowanie układów wspomagających, jednak by się przydała. Nigdzie jej nie mogę znaleźć ani formie papierowej ani elektronicznej. liczę na Waszą pomoc.

Co konkretnie Ci potrzebne? Zawsze można coś poskanować/porobić zdjęcia i podesłać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no np. nie radzę sobie o co chodzi z asystentem toru jazdy (tak to się chyba nazywa), zauważyłem dziwną rzecz, że gdy jest aktywny to informuje sygnałem dźwiękowym że przekroczyłem oś jezdni, a gdy go zdezaktywuję przyciskiem pod sufitem to auto po najechaniu na linię zaczyna samo wracać na tor jazdy...A przy tym wszystkim jest jeszcze przycisk przy kierownicy, który też coś z torem jazdy ma wspólnego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przycisk na kierownicy włącza korektę toru jazdy na kierownicy, co ma np. zapobiec zjechaniu z drogi po zaśnięciu na autostradzie. Przycisk na podsufitce służy do wyłączenia ostrzeżenia o przekroczeniu pasa (lub tego co się wydaje jego linią) na drodze po przekroczeniu bodaj 40km/h i nie używaniu kierunkowskazów. Przydaje się podczas jazdy po drogach słabej jakości lub z malowaniem po remoncie. Oba systemy są niezależne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajnie, dzięki już mi się powoli przejaśnia :D

Ciekawi mnie też dlaczego auto samo nie rusza w trybie włączonego tempomatu po tym jak całkowicie wyhamuje za innym autem np. na skrzyżowaniu...ruszy dopiero po wciśnięciu pedału przyspieszenia lub przycisku który ustawia prędkość

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i jeżdżąc nim ponad rok nigdy nie użyłem trybu x-mode, bo w sumie jak cięższy teren np głęboki piach to po prostu wyłączam trakcje, jak to robiłem w XV1 i robię w OBK

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, ajwar napisał:

Ciekawi mnie też dlaczego auto samo nie rusza w trybie włączonego tempomatu po tym jak całkowicie wyhamuje za innym autem np. na skrzyżowaniu...ruszy dopiero po wciśnięciu pedału przyspieszenia lub przycisku który ustawia prędkość

Tak ma być, choćby dlatego by uniknąć samoistnego wjechania na skrzyżowanie przy czerwonym świetle.

 

10 minut temu, ajwar napisał:

no i jeżdżąc nim ponad rok nigdy nie użyłem trybu x-mode,

X-Mode to bardziej asystent zjazdu, ewentualnie przydaje się przy pokonywaniu stabilnego podłoża gdzie na skutek jego pofałdowania koła wiszą w powietrzu. Raczej zaleca się go wyłączyć jak trzeba przejechać przez piaszczysty podjazd (wtedy ESP wyłączone, X-Mode wyłączone, blokada skrzyni na pierwszym biegu w trybie ręcznym i but w podłogę aż do wyjechania lub utknięcia) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, aflinta napisał:

Przycisk na kierownicy włącza korektę toru jazdy na kierownicy, co ma np. zapobiec zjechaniu z drogi po zaśnięciu na autostradzie. Przycisk na podsufitce służy do wyłączenia ostrzeżenia o przekroczeniu pasa (lub tego co się wydaje jego linią) na drodze po przekroczeniu bodaj 40km/h i nie używaniu kierunkowskazów. Przydaje się podczas jazdy po drogach słabej jakości lub z malowaniem po remoncie. Oba systemy są niezależne.

 

bardzo przydatne jadąc koleinami w śniegu, nie pika co chwila, a system nadal działa.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, ajwar napisał:

gdy jest aktywny to informuje sygnałem dźwiękowym że przekroczyłem oś jezdni

Raczej nie chodzi o oś jezdni tylko o jej brzeg. Zwróć uwagę, że gdy jedziesz przy jednym albo przy drugim wymalowanym pasie to ikona świeci ci się na zielono. Gdy jedziesz środkiem, mniej lub bardziej idealnie, to ikonę masz białą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, nohol napisał:

bardzo przydatne jadąc koleinami w śniegu, nie pika co chwila, a system nadal działa.

He. Tylko skąd latem wziąć te koleiny w śniegu?! ;)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Szürkebarát napisał:

He. Tylko skąd latem wziąć te koleiny w śniegu?! ;)

 

Faktycznie. Wychodzi na to, że XV to samochód sezonowy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jeszcze taki trochę geleandewagen, jeśli już kręcimy się w tym obszarze językowym. Czyli miejsko- wiejski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...