Jump to content
Garibaldi

Jakie opony całoroczne

Recommended Posts

Dzień Dobry

Jest sporo tematów o oponach ale niewiele o całorocznych. Mój styl jazdy 90% miasto (zakorkowane) 10% wyjazd nad morze i wyjazd w góry. W sumie przez 5 lat przejechane 45k km. Zimówki po zimie poszły na utylizację a letnie już się kończą (oryginalne). Jako że przed subaru zawsze miałem całoroczne (vectra, corsa) to i teraz chyba wrócę do tego rozwiązania. Mam na oku: (subaru xv 2.0 benzyna, automat)

 

Vredestein Quatrac PRO 225/55 R17 101 Y XL, FSL

Michelin CrossClimate+ 225/55 R17 101 W XL

Bridgestone Weather Control A005 225/55 R17 101 W XL

Goodyear Vector 4Seasons G2 225/55 R17 97 V MFS
Ktoś coś może w tym temacie doradzić ?

Pozdrawiam

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od jesieni jeżdżę na Nokianach  WeatherProov SUV. Zima nie trafiła mi się, właściwie niczego nie mogę powiedzieć o jeździe na śniegu. Teraz, w wysokich temperaturach, nie mam zastrzeżeń choć myślałem, że będą cichsze. W deszczu spoko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z wielosozonami miałem raz styczność ale abstrahując, może rozważ 215/60/17?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Garibaldi napisał:

Jest sporo tematów o oponach ale niewiele o całorocznych

 

Tu jest wątek o całorocznych

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, radix99 napisał:

Co prawda zupełnie inny rozmiar, ale przeanalizowanie tabelki, a zwłaszcza wyników w poszczególnych konkurencjach, pomoże Ci w wyborze.

kompletnie nie pomoże, przenoszenie wyników z R14 na R17 jest kompletnie bez sensu

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, ozarek napisał:

kompletnie nie pomoże, przenoszenie wyników z R14 na R17 jest kompletnie bez sensu

Rozmair zmienia zachowanie opony i jej zdolności.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
13 godzin temu, Garibaldi napisał:

Dzień Dobry

Jest sporo tematów o oponach ale niewiele o całorocznych. Mój styl jazdy 90% miasto (zakorkowane) 10% wyjazd nad morze i wyjazd w góry. W sumie przez 5 lat przejechane 45k km. Zimówki po zimie poszły na utylizację a letnie już się kończą (oryginalne). Jako że przed subaru zawsze miałem całoroczne (vectra, corsa) to i teraz chyba wrócę do tego rozwiązania. Mam na oku: (subaru xv 2.0 benzyna, automat)

 

Vredestein Quatrac PRO 225/55 R17 101 Y XL, FSL

Michelin CrossClimate+ 225/55 R17 101 W XL

Bridgestone Weather Control A005 225/55 R17 101 W XL

Goodyear Vector 4Seasons G2 225/55 R17 97 V MFS
Ktoś coś może w tym temacie doradzić ?

Pozdrawiam

 mieszkasz w małopolsce gdzie zima potrafi uprzykrzyć jazdę autem. Jeżeli uparłeś się już na całoroczne to szukaj takich które mają oznaczenie  3PMSF np wyżej wymienione nokiany weatherproof lub Vredestein Quatrac PRO. Widziałem jak ten nokian radzi sobie na śniegu w aucie z napędem na 1 oś - praktycznie jak zimówka. Nie wiem jak radzi sobie latem ale tutejsi użytkownicy chwalą . 

Edited by Karas
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, mechanik napisał:

Rozmair zmienia zachowanie opony i jej zdolności.

no dokładnie o to mi chodzi, dlatego wybieranie opon R17 na podstawie wyników testu R14 jest kompletnym absurdem.

Czasami wręcz występuje różnica w rzeźbie bieżnika pomiędzy rozmiarami wewnątrz tej samej linii modelowej.

4 godziny temu, Karas napisał:

mieszkasz w małopolsce gdzie zima potrafi uprzykrzyć jazdę autem.

w obrębie jazdy miejskiej nie ma większego znaczenia czy to jest Kraków, Katowice, Wrocław czy Warszawa. Jak sypnie ostro śniegiem to bezwładność służb jest zbliżona.

Generalnie jeżeli ktoś kręci się wokół komina to opony całoroczne są bardzo rozsądnym wyjściem.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież napisałem (chyba wyraźnie): "...Co prawda zupełnie inny rozmiar, ale przeanalizowanie tabelki, a zwłaszcza wyników w poszczególnych konkurencjach, pomoże Ci w wyborze. ..."

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Garibaldi napisał:

Michelin CrossClimate+

 

 

w fabryce nasz flociarz zamowil je do passatow bo wyliczyl ze bedzie taniej

faktycznie opony ok ale szybko znika bieznik i juz nie bylo tak rewelacyjnie na sliskim

zaczelo sie jojczenie i o ile wiem wrocili do klasyki zimowe/letnie

 

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, OBK CVT napisał:

 

 

w fabryce nasz flociarz zamowil je do passatow bo wyliczyl ze bedzie taniej

faktycznie opony ok ale szybko znika bieznik i juz nie bylo tak rewelacyjnie na sliskim

zaczelo sie jojczenie i o ile wiem wrocili do klasyki zimowe/letnie

 

tapatalked

Mam wielosezonowe opony i zachowują się zimą świetnie. Byliśmy i w bardzo śnieżną zimę w górach i w upały na Bałkanach. Mega opony, jestem pod wrażeniem uniwersalności. 

Tyle, że jeżeli używa się jednego kompletu opon zamiast dwóch to oczywistym powinien być fakt iż zużycie będzie szybsze.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, mechanik napisał:

Mega opony, jestem pod wrażeniem uniwersalności.

 

moze podaj marke to pomozesz w wyborze innym

 

3 minuty temu, mechanik napisał:

fakt iż zużycie będzie szybsze.

 

ten konkretny model ktory podalem wycofano po ok 30tys przebiegu (moge to po niedzieli sprawdzic)

auta to przednionapedowe passaty w wiekszosci diesle 1.6

nie mam powodu zeby nie wierzyc flociarzowi, przez kilka lat widzialem jak pracuje

 

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, OBK CVT napisał:

nie mam powodu zeby nie wierzyc flociarzowi, przez kilka lat widzialem jak pracuje

Mnie chodzi o zwykły rachunek matematyczny. Jeśli robię rocznie 35 tys kilometrów na jednych oponach zużyją się szybciej niż gdy zmieniam dwa razy do roku i każde zrobią 17000km

Ja używam AT, rozmiar i przeznaczenie raczej nie dla Subaru. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

58 minut temu, OBK CVT napisał:

ten konkretny model ktory podalem wycofano po ok 30tys przebiegu (moge to po niedzieli sprawdzic)

auta to przednionapedowe passaty w wiekszosci diesle 1.6

nie mam powodu zeby nie wierzyc flociarzowi, przez kilka lat widzialem jak pracuje

jakoś mnie to wcale nie dziwi, służbowymi autami robi się duże przebiegi i nikt nie jeździ delikatnie - szczególnie latem. To nie jest target pod całoroczne opony, bez względu na to co komuś wyszło w tabelkach.

Żywotność kompletu dobrych sezonowych opon to jest ok 50-60kkm, wielosezonowe traktowane normalnie będą miały ok 40-50kkm, bo jednak latem szybciej się zużywają. Dodatkowo po ok 4latach zaczynają tracić parametry, ale przy przebiegach na poziomie 10-15kkm/rok to się ładnie zbiega ze zużyciem.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.06.2020 o 15:09, ozarek napisał:
W dniu 27.06.2020 o 14:04, OBK CVT napisał:

ten konkretny model ktory podalem wycofano po ok 30tys przebiegu (moge to po niedzieli sprawdzic)

auta to przednionapedowe passaty w wiekszosci diesle 1.6

nie mam powodu zeby nie wierzyc flociarzowi, przez kilka lat widzialem jak pracuje

jakoś mnie to wcale nie dziwi, służbowymi autami robi się duże przebiegi i nikt nie jeździ delikatnie - szczególnie latem. To nie jest target pod całoroczne opony, bez względu na to co komuś wyszło w tabelkach.

Żywotność kompletu dobrych sezonowych opon to jest ok 50-60kkm, wielosezonowe traktowane normalnie będą miały ok 40-50kkm, bo jednak latem szybciej się zużywają. Dodatkowo po ok 4latach zaczynają tracić parametry, ale przy przebiegach na poziomie 10-15kkm/rok to się ładnie zbiega ze zużyciem.

Może "flociarz" został tak przyciśnięty przez swojego szefa i może z sugestią, że te wielosezonowe kupił? Skoro flociarz to w korpo, takiej czy innej, tam takie myki są na na porządku dziennym.

 

Zużycie opony jakie będzie takie będzie ale odpadają rocznie dwie wizyty w warsztacie i koszt przechowywania opon. Excell to wszystko przeliczy :ok: 

 

Na moich Nokianach WatherProof właśnie zanika cyferka 8, po jakichś ~20 kkm. Fajny ten patent, podoba mi się.

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Szürkebarát napisał:

Zużycie opony jakie będzie takie będzie ale odpadają rocznie dwie wizyty w warsztacie i koszt przechowywania opon. Excell to wszystko przeliczy :ok:

Jest jeszcze jeden plus. Zmieniając opony na sezon na pewno kilka razy w roku spotkamy się z sytuacją w której założone opony są nieodpowiednie. Np w maju znienacka śnieg przez trzy dni. Czy też wysoka temp późną jesienią czy wczesną wiosną. Mając opony wielosezonowe nie ma takich problemów. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mechanik napisał:
3 godziny temu, Szürkebarát napisał:

Zużycie opony jakie będzie takie będzie ale odpadają rocznie dwie wizyty w warsztacie i koszt przechowywania opon. Excell to wszystko przeliczy :ok:

Jest jeszcze jeden plus. Zmieniając opony na sezon na pewno kilka razy w roku spotkamy się z sytuacją w której założone opony są nieodpowiednie. Np w maju znienacka śnieg przez trzy dni. Czy też wysoka temp późną jesienią czy wczesną wiosną. Mając opony wielosezonowe nie ma takich problemów. 

Czyżbym znalazł bratnią duszę? Bo zaczynam się obawiać, że lobby gumiarskie lada dzień wymyśli opony wiosenne i jesienne a "suweren" za pomocą swoich przedstawicieli to zatwierdzi.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, mechanik napisał:

Zmieniając opony na sezon na pewno kilka razy w roku spotkamy się z sytuacją w której założone opony są nieodpowiednie. Np w maju znienacka śnieg przez trzy dni. Czy też wysoka temp późną jesienią czy wczesną wiosną. Mając opony wielosezonowe nie ma takich problemów. 

to działa w 2 strony. Jak jest mocna zima czy jesteś w Chorwacji gdzie asfalt ma + 60st C+  wielosezonowa opona to kicha. To są opony uniwersalne a jak coś jest to wszystkiego to jest wiadomo jakie. W teren golf czy civic też się średnio nadaje...Po szuterku jeszcze pojedzie ale jak zaczyna sie błotko nie da rady. Oczywiście niektórzy śmigają na zimówkach latem i mówią że jeździ się znakomicie ;)

 

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Karas napisał:

Jak jest mocna zima czy jesteś w Chorwacji gdzie asfalt ma + 60st C+  wielosezonowa opona to kicha. To są opony uniwersalne a jak coś jest to wszystkiego to jest wiadomo jakie.

Byłem w Chorwacji, Czarnogórze i Albanii. Temperatury takie o jakich piszesz, jak dla mnie było bardzo w porządku. Wiadomo że te opony są kompromisem, jednak technika i technologia idą na przód i postęp jest duży moim zdaniem. Szczerze byłem przygotowany że dużo będę musiał tym oponom wybaczyć, a tym czasem duże pozytywnie zaskoczenie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 różnica pojawia się w warunkach ekstremalnych typu  nagłe hamowanie, jazda po okręgu na mokrym itp. W takich warunkach wielosezon wypada gorzej np na wyhamowanie potrzebuje kilka metrów dalej  w szczególności na mokrym czy śniegu itp  ale do ostrożnej jazdy powinny być ok. Imo jedynie gdzie wielosezon może  wypasc lepiej to warunki typy pozna jesien jak np masz założone jeszcze letnie ale jak masz już zimówki to nie

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje Michelin CC SUV zaczynają trzeci sezon, mi pasują. Latem (w Chorwacji też) b.dobrze się zachowują...w końcu to letnie z atestem zimowym ;) Na mokrym czy zimą ok (chociaż w Szczecinie ciężko to zimą nazwać), nie są głośne. Co do zużycia bieżnika nie będę się wypowiadał, bo robię małe przebiegi roczne...kręcę się wokół komina B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Karas napisał:

różnica pojawia się w warunkach ekstremalnych typu  nagłe hamowanie, jazda po okręgu na mokrym itp. W takich warunkach wielosezon wypada gorzej np na wyhamowanie potrzebuje kilka metrów dalej

Jeździłem jesienią w SJS na swoich Nokianach WeatherProof. Jedno auto było na oponach letnich pozostałe na oponach zimowych. To na letnich miało problemy podczas jazdy po okręgu czy podczas testu łosia, moje jeździło tak samo dobrze jak te na zimówkach. Podczas nagłego hamowania mój samochód zatrzymywał się tak samo skutecznie jak pozostałe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Może "flociarz" został tak przyciśnięty przez swojego szefa i może z sugestią, że te wielosezonowe kupił? Skoro flociarz to w korpo, takiej czy innej, tam takie myki są na na porządku dziennym.

Zużycie opony jakie będzie takie będzie ale odpadają rocznie dwie wizyty w warsztacie i koszt przechowywania opon. Excell to wszystko przeliczy :ok: 

no właśnie to jest kwestia excella, znam kilku flociarzy i tam podstawą jest koszt, nawet jak coś w dłuższej perspektywie wydaje się bez sensu. Ich obliczenia obejmują najczęściej 3 lata, a potem auto może się nawet rozsypać - dosłownie taki tekst mi kiedyś jeden powiedział jak montowali LPG do fordów albo toyot ( nie pamiętam). Oszczędność na paliwie była taka, że ich to nie interesowało w ogólnym rozrachunku.

Tyle tylko, że przy tych oponach to się nie sprawdzi wg mnie, one za szybko się zużyją i w efekcie nic z tych oszczędności nie zostanie. Pamiętaj też, że koszty przechowywania czy przekładek giną w odliczeniach, prawdziwym kosztem we flotach jest tylko czas.

19 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Na moich Nokianach WatherProof właśnie zanika cyferka 8, po jakichś ~20 kkm. Fajny ten patent, podoba mi się.

bardzo fajny wynik. Już trochę o nich dobrego słyszałem, ale ten poziom zużycia jest zaskakująco niski.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, ozarek napisał:

ale ten poziom zużycia jest zaskakująco niski.

Ostatnio czytałem artykuł o oponach całorocznych, starający się też wskazać, że stare powiedzenie: 

 

15 godzin temu, Karas napisał:

To są opony uniwersalne a jak coś jest to wszystkiego to jest wiadomo jakie.

nieco straciło na aktualności. Oczywiście opony te dalej są kompromisem, ale jak ktoś jeździ wokół komina, albo nie jest agresywnie jeżdżącym kierowcą - to jak najbardziej są OK. Ogólnie agresywna jazda powoduje szybsze zużycie bieżnika w oponach całorocznych niż sezonowych. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...