Jump to content

Przyciemnianie szyb, a drzwi bezramkowe


Olleo
 Share

Recommended Posts

Jak sie sprawdzaja przyciemnione szybki w przypadku Subaru? Moj Forek jest czarny i cholernie sie na sloncu nagrzewa - szczegolnie parzace fotele oraz ukrop w bagazniku (w sedanie czesto robil za lodowke na wyjazdach - teraz nie moze) mi przeszkadzaja i zastanawiam sie nad przyciemnieniem deko szybek. Niezbyt mocno, tak aby mniej sie nagrzewalo, a wygladalo dosc subtelnie jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

W kwestii doboru - najlepiej będzie jeżeli użyjesz testera. Poważniejsze firmy mają takowe i po przyłożeniu większego fragmentu do szyby sam ocenisz na ile dany stopień zaciemnienia będzie Ci odpowiadał. Sam pracowałem kiedyś w firmie car-audio która zajmowała się równierz przyciemnianiem szyb. Przez litość dla obecnych właścicieli nie podam namiarów - połamane klipsy tapicerek klejone "glutem" na gorąco, rwane fragmenty boczków itp. - słowem zgłoś się do wyspecjalizowanej TYLKO w tego rodzaju usługach firmy. Warsztat typu : alarmy, blokady, inst. gaz, "tjuningi wszelakie" omijaj szerokim łukiem! Sprawnie działają chłopcy z firmy przy ul. Żmigrodzkiej - nie znam nazwy - mają siedzibę przed Extreme Car Audio - polecam. Aha : pamiętaj o "ateście". Kumatego gliny to za bardzo nie ruszy ale reszta będzie "pod wrażeniem" że obywatel stosuje się do "lytery prawa".

Pozdrawiam

p.s.

też mam czarnego forka- wolnossaka. to Ty śmigałeś kilka dni temu na Borowskiej?

Link to comment
Share on other sites

A ten atest, to do czegos praktycznego sie nadaje? Z tego, co wiem, to przednia oraz przednie boczne musza miec przepuszczalnosc nie mniejsza, niz 70%, z tym, ze one fabrycznie maja okolo tyle. A jak z tylnymi? Cos mi tak dzwoni w glowie, ze od folii znacznie lepsze jest piecowe przyciemnianie, ale to pewnie koszty wielokrotnie wyzsze? Z tego, co pamietam, to w przeciwienstwie do folii, z piecowym od srodka bardzo dobrze widac np. w nocy.

 

p.s. w tym tygodniu zdaje sie na Borowskiej nie bylem, a moj Forek, to z pierwszych sztuk zaturbionych z wieprzowa glowizna na tylnym zderzaku =)

Link to comment
Share on other sites

Atest możesz spokojnie do śmietnika wyrzucić. Jedyne, co on potwierdza, to fakt, że dana folia nadaje się do zastosowań komunikacyjnych i że nie zrobi Ci krzywdy w razie wypadku. Nie ma w nim żadnej mowy o dopuszczeniu do ruchu ze względu na normy kodeksu drogowego stosowanego w danym kraju. Co więcej, ja go nawet ze sobą nie wożę, aby przez przypadek policjantowi nie pokazać. Jest na nim data oklejenia szyb, która jest wcześniejsza od daty ostatniego przeglądu technicznego. Ze względu na dobro 'zaprzyjaźnionego' diagnosty wolałbym, żeby taki atest do rąk policmajstra się nie dostał-byłoby duuużo nieprzyjemności. To a'propos przednich bocznych. Tylne boczne i tylną możesz wyklejać czym chcesz (oby nie lustrzanką).

Piecowe przyciemnianie? Na pewno drogie. Efektu końcowego na żywo nie widziałem, więc się nie wypowiadam.

Dodam tylko, że folie, które mam założone są metalizowane (najdroższa propozycja). Dość mocno refleksują, co daje efekt bardzo czystej szyby-z daleka do końca nie wiesz dlaczego nie widzisz osób w środku-czy to efekt folii, czy tak czystej szyby odbijającej wszystko wokół (nie ma to żadnego związku z lustrzanką). Miałem już 3 kontrole na drodze i policja nie zakwestionowała moich szyb. Polecam ten rodzaj folii, potrafi skutecznie oszukać wzrok i dodatkowo nie wygląda tandetnie, jak najtańsze czarne folie matowe.

 

pzdr

Seb@

Link to comment
Share on other sites

A co z ogrzewanymi szybami oraz konektorami ogrzewania, czy anteny na szybie?

 

Troche sie obawiam, ze po wizycie w takim warsztacie zaczna mi swiszczec nie tylko okna przednie, ale i tylne.

 

Aha, ile czasu trwa klejenie kombi?

Link to comment
Share on other sites

Nic się nie martw o ogrzewanie i anteny. Folii takie coś nie rusza. I nic Ci nie zacznie świszczeć, bo niby od czego? Grubość folii, to jakieś "mikrony" :) No chyba, że trafisz na 'fachowców' i Ci źle auto potem poskładają, ale to już inna para kaloszy. Klejenie trwa na ogół z 5-6h. Jak większe auto, to cały dzień.

 

pzdr

Seb@

Link to comment
Share on other sites

a tu sie zgodze ze SEB@. Pieknie wygladaja te folie ktore ma zalozone u siebie. Jest to jedno z ladniejszych "przyciemnień" szyby jakie widzialem.

Co do atestu seb@ to przeciez pod folie Ci ktorzy dają atest dodaja jakis numerek.

Niektory glina sie doczepi a inny nie.

A co z ogrzewanymi szybami oraz konektorami ogrzewania, czy anteny na szybie?

a co ma byc? Bo nie rozumiem. Zostaw robote fachowcom. Jak spieprzą to niech poprawiają dopóty bedzie Ci sie podobało.
Troche sie obawiam, ze po wizycie w takim warsztacie zaczna mi swiszczec nie tylko okna przednie, ale i tylne.

a moze wlasnie przestaną swiszczec przednie? :mrgreen:

 

Przygotuj sie tylko ze bedzie drożej niz zwykly sedan, bo w sumie szyb wiecej (o 2).

Link to comment
Share on other sites

jak dobrze zrobiona to tak jakbys mył szybe ino musisz uwazac zeby nie porysować,bo wiadomo ze to folia i sie porysuje jak czymś ostrym ją zaorasz.

 

Przyciemnianie szyb (tylnych zwłaszcza) ma jedne minus, mianowicie przy cofaniu w nocy są problemy zwłaszcza gdzie nie ma latarni, lub jak się ma szybę porysanom :neutral: A tak ogólnie to same plusy (jedynie wzmożone kontrole) ;)

Link to comment
Share on other sites

Tak mi jeszcze przyszlo z tymi bezramkowymi. Przeciez jak sie okno zamyka, to szyba szoruje o uszczelke - nie zadrze po jakims czasie folii?

Nie zedrze. Są zostawione marginesy. A nawet jak lekko nachodzi uszczelka to nie ma obaw.

Jaka jest przybliżona cena wogóle zafoliowania auta.

Np. wszystkie oprócz przedniej?

Najtańsza matowa ca. 400zł, droższa matowa (3M, HP) ca. 500zł, metalizowana ca. 600-700zł.

 

pzdr

Seb@

Link to comment
Share on other sites

Nie zedrze. Są zostawione marginesy.

Nie wyglada to kiszkowato przy otwartych oknach/drzwiach?

Najtańsza matowa ca. 400zł, droższa matowa (3M, HP) ca. 500zł, metalizowana ca. 600-700zł.

A piec, to kwestia 1300-1600zl, jesli wierzyc informacjom, ktore znalazlem. Wada piecowego przyciemniania maja byc klopoty z parujacymi szybami - para nieciekawie ponoc reaguje z tytanem i sie maze przy probie wytarcia.

 

p.s. przyciemnial ktos szyberdach w Forku/OBK?

 

p.s.2. czy ktos sie orientuje na ile sa przyciemnione szybki w Subaru fabrycznie?

Link to comment
Share on other sites

Nie wyglada to kiszkowato przy otwartych oknach/drzwiach?

Wszystko wygląda profi. Nie jest to oczywiście margines na 3cm, co by folia zupełnie do uszczelki nie dotykała. Po prostu nie ma takiej potrzeby. Uszczelka dobrej folii nie ruszy. Przynajmniej u mnie od roku nie rusza.

p.s.2. czy ktos sie orientuje na ile sa przyciemnione szybki w Subaru fabrycznie?

Jeżeli masz barwione na zielono, to przyciemnienie będzie bliskie dopuszczalnej granicy 30%.

 

pzdr

Seb@

Link to comment
Share on other sites

Nie zedrze. Są zostawione marginesy.

Nie wyglada to kiszkowato przy otwartych oknach/drzwiach?

Najtańsza matowa ca. 400zł, droższa matowa (3M, HP) ca. 500zł, metalizowana ca. 600-700zł.

A piec, to kwestia 1300-1600zl, jesli wierzyc informacjom, ktore znalazlem. Wada piecowego przyciemniania maja byc klopoty z parujacymi szybami - para nieciekawie ponoc reaguje z tytanem i sie maze przy probie wytarcia.

 

p.s. przyciemnial ktos szyberdach w Forku/OBK?

 

p.s.2. czy ktos sie orientuje na ile sa przyciemnione szybki w Subaru fabrycznie?

 

Jakiekolwiek metaliczne powłoki na szkle bez dodatkowej warstwy hydrofobowej będą dawały taki efekt. Jak ktoś ma szklane soczewki okularowe z antyrefleksem to wie o co chodzi.

Link to comment
Share on other sites

Jak ktoś ma szklane soczewki okularowe z antyrefleksem to wie o co chodzi.

Ano wiem, ale coraz gorzej splywa i w kilku miejscach juz krople sie zbieraja =(

Link to comment
Share on other sites

Atest możesz spokojnie do śmietnika wyrzucić. Jedyne, co on potwierdza, to fakt, że dana folia nadaje się do zastosowań komunikacyjnych i że nie zrobi Ci krzywdy w razie wypadku.

 

No a co w przypadku zatrzymania przez 'wladze', maja prawo np zabrac dowod rejestracyjny jesli nie masz tego atestu przy sobie, czy uprzednio musza sprawdzic przepuszczalnosc szyb? w ogole oni maja jakies przyzady do mierzenia tego?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...