lelenbp Opublikowano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 Witajcie. Od jakiegoś czasu borykam się z pewnym problemem albowiem, gdy jadę swoim GF i przyspieszam w aucie jest w miarę cicho, gdy puszczam gaz i zaczynam hamować biegami w aucie rozlega się szum/tarcie wydobywające się tak jakby z tyłu auta po lewej stronie- wciskam sprzęgło i znowu cisza. Byłem u kilku mechaników w mieście w którym przebywam i ludzie za bardzo nie wiedzą o co chodzi albo nie chcą się tego tykać. Próbowaliśmy paru sposobów i Gdy auto zostaje podniesione do góry i "jedzie" ten szum jest tak jak by ze skrzyni. Jedni mówią ze skrzynia do wymiany ale najpierw trzeba zrobić oględziny a to koszt 1tys i lepiej kupić 2 sprawną a 2 gości mi powiedziało że to wina łożyska. I tu moje pytania: 1 może to być wina łożyska? 2 jaki jest koszt wymiany czegoś takiego? 3 czy autem z rozwalonym łożyskiem można podjechać do mechanika. Najbliższy który to ogarnia jest około 70km ode mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 (edytowane) Łożyska jeśli nie są zjechane na maksa to możesz na nich zrobić kilkadziesiąt-kilkaset a nawet kilka tysięcy kilometrów. Jeśli łożysko w skrzyni jest uszkodzone posiada duży luz roboczy to powoduje to niszczenie kół zębatych czy innych elementów ruchomych skrzyni. Jeśli zwlekamy z regeneracją/naprawą skrzyni to potem po otwarciu jej, może okazać się że nasz gerbox nadaje się wyłącznie do celów naukowych, a pożytku dalszego już z niego nie będzie. zanim zaczniesz ingerować w skrzynie proponuje wykluczyć układ przeniesienia napędu na tył wał-dyfer. czy hałasowanie jest zależne od biegu prędkości? szum jest rytmiczny stały? Szum jest identyczny dla jazdy na wprost bądź zakrętach? Sprawdź sobie poziom oleju w skrzyni Edytowane 22 Czerwca 2020 przez SubaruLPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 Pewnie dyfer lub mocowanie dyfra jak słyszysz to z tyłu, skrzynię masz gdzieś przed kolanami. Łożysko koła hałasowałoby niezależnie od zwalniania/przyspieszania. Na podnośniku nie wywołasz sił działających na napęd takich jak podczas hamowania silnikiem na drodze. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lelenbp Opublikowano 6 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2020 Sprawa wyjasniona. Wina nie była w łożysku skrzyni czy jak to mówili niektórzy "znawcy mechanicy" łożyska a problem jest w dyfrze. Skrzynie mam tą przełożeniem 3.9 i za cholerę nie spodziewał bym się z w w dyfrze jest wsadzona szpera płytkowa.jesCze przed sprowadzeniem jej do Polski ktoś musiał ją zamontować. Teraz czekam na info czy wielkie szkody mi tam narobiły sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się