frommert 8 Posted June 22, 2020 Share Posted June 22, 2020 Wymieniłem w swoim OBK fotele na skórę właśnie z Legacy. Wymiana poszła gładko, wszystko pasowało (OBK po lifcie), działa pamięć foteli i całość elektryki. Po montażu okazało się, że siedzisko fotela kierowcy nie trzyma z lewej strony, tzn. można je podnieść i wsadzić rękę. W zasadzie nic bym z tym nie robił, ale podczas podniesienia (podpompowania) siedziska przyciskami prawa strona siedziska idzie wyżej, lewa (ta która nie trzyma) podnosi się zdecydowanie mniej. Skutek jest taki, że siedzisko nie jest w poziomie i jestem pochylony na lewą stronę, nawet opuszczenie siedziska do "zera" nie powoduje jego wypoziomowania. Fotel odkręciłem, zajrzałem i okazało się, że we wsporniku właśnie z lewej strony puściły nity - załączam zdjęcia. Pytanie - czy można to bezpiecznie zreanimować - tzn. spawać, czy nitować - bo to nity były. Macie jakieś doświadczenia czy pomysły? Link to post Share on other sites
aflinta 2815 Posted June 22, 2020 Share Posted June 22, 2020 Skoro były nity, to daj nity - dobierz wielkość odpowiednią i po sprawie Ale zdjęcie wygląda raczej na jakąś hybrydę zgrzewu i nitów... nity na gorąco? Link to post Share on other sites
frommert 8 Posted June 22, 2020 Author Share Posted June 22, 2020 2 minuty temu, aflinta napisał: ..... Ale zdjęcie wygląda raczej na jakąś hybrydę zgrzewu i nitów... nity na gorąco? No i mi tak to wygląda, jakby były dospawane. Link to post Share on other sites
aflinta 2815 Posted June 22, 2020 Share Posted June 22, 2020 Może da się złapać też zwykłą śrubą? nie wiem co jest z drugiej strony, bo może w sumie od tego należy zacząć - co łączy się z tą blachą Link to post Share on other sites
frommert 8 Posted June 22, 2020 Author Share Posted June 22, 2020 W sumie to nie sprawdziłem, czy tam się łeb od śruby zmieści bo tam mało miejsca jest. Link to post Share on other sites
elmot 226 Posted June 24, 2020 Share Posted June 24, 2020 Puściły zgrzewy. Po wyjęciu fotela, da się to zgrzać/zespawać bez jego rozbierania na czynniki pierwsze. Zachować środki ostrożności, czyli dobrze zabezpieczyć naprawiane miejsce mokrymi szmatkami (pod i wokół). Ogółem jakieś 30 minut roboty. Link to post Share on other sites
Tinuviel 375 Posted June 24, 2020 Share Posted June 24, 2020 Jak odkręcisz siedzisko to gąbkę z tepicerką można bardzo łatwo wtedy ściągnąć ze stelaża - ona jest na niego tylko "nawinięta". Jak będziesz mieć tak na przygotowane to możesz zespawać/zgrzać (czy tam dać komuś kto umie i ma czym) już z dobrym dostępem. Link to post Share on other sites
Bartekelk55 1 Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 Ja u siebie odkręciłem blaszkę po prawej, rozwierciłem zgrzewy i dałem na śrubę. Wyszło jak na foto. Działa dobrze i nic nie zaczepia trzeba mi tylko fotel odkręcić Link to post Share on other sites
ewemarkam 966 Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 Nie wiem jak jest ten fotel skonstruowany. U mnie jak wymieniałem też na "skórzane" po pół roku zapadł się. Wyrwało śruby mocujące blachę siedziska do ramy stelaża. Robota na 20 minut żeby wyjąć fotel i samo siedzisko. Ta wanna w zasadzie sama odeszła od gąbki, nie było nic przyklejone. Wszystko trzymał materiał tapicerki. Plastikowe zakładki na blachę to trzymały i już jest wszystko oddzielone. Znajomy mechanik to ładnie pospawał. Cała operacja trochę ponad godzinkę. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now