Skocz do zawartości

Potrzebna pomoc - błąd P0101, P0102


Kamil Tribeca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów

 

W marcu tego roku zakupiłem subaru tribeca 3.6L z 2008 roku. Podczas oględzin samochodu sprzedający wspomniał o błędzie wyskakującym raz na jakiś czas. Jako że jestem laikiem zbagatelizowałem ten problem. Błąd wyskoczył już kilkanaście kilometrów od miejsca zakupu. Później sie okazało u znajomego mechanika że błąd ma kod jak w temacie. Mechanik stwierdził, że problem jest z powietrzem lub odczytami z czujników lub sond. Powiedział, że jest to pierdoła ale ciężka do znalezienia. Założyłem instalację lpg brc najnowszej generacji. Teraz jeżdżąc na lpg błąd się nie wyświetla jednak auto podczas jednostajnej jazdy zaczyna zacinać przy przyspieszaniu. Ma takie objawy, że nie może płynnie zmienić obrotów na wyższe a wciśnięcie mocniej gazu powoduje redukcję biegu i wtedy zrywa się. Na benzynie jedzie normalnie. Wszystko plynnie dziala i nie trzesie. Po przełączeniu na benzynę błąd wraca po kilkudziesięciu kilometrach. Co ciekawe podczas dynamicznej jazdy po miescie na lpg, auto jeździ normalnie. Nie zacina i ma moc w gornej granicy obrotow. Tylko w trasie pojawia się problem. Będe bardzo wdzięczny za rady. Od czego w ogóle zaczać szukania usterki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kamil Tribeca napisał:

Dzieki za podpowiedź. Co masz na myśli mówiąc podmień MAFa? Mam kupic i wsadzić nowy? Czy źle rozumiem?

 

w sumie to tak, ale nie chce cię namawiać do kupna bez zweryfikowania dokładnie problemu. Jak masz możliwość pożyczyć od kogoś pewny MAF to lepiej w ten sposób sprawdź czy to na pewno wina MAFa.

Ten sam MAF jest użyty w innych modelach Subaru, szukaj po numerze części 22680AA31A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto