Skocz do zawartości

Geometria zawieszenia


Jardmax

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Może tutaj znajdzie się ktoś kto może mi pomóc. Auto to outback 3.0 z 2005. Wszędzie występuje jako Legacy. Problem z ustawieniem zbieżność. Przy prędkościach powyżej 100 drży kierownica i bardzo zjada opony przednie na rantach zewnętrznych. Dzisiaj zrobiona geometria, lecz przy maksymalnie wykręconych śrubach i tak brakuje jeszcze trochę do prawidłowego ustawienia. Auto bez dzwona i bez jakichkolwiek modyfikacji. Na oponach 225/55/17.

1592576284200296121292877293226.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Drżenie kierownicy przy większych prędkościach to raczej elementy metalowo\gumowe zawieszenia.

Zakładam że koła masz wyważone, bo to najprostsza i ewidentna przyczyna.

Może też tak drżeć kierownica od pokrzywionych tarcz hamulcowych, ale to nasila się podczas hamowania z większych prędkości (jak dostaje temperatury podczas intensywnego hamowania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Mirek 67 napisał:

Witam

Drżenie kierownicy przy większych prędkościach to raczej elementy metalowo\gumowe zawieszenia.

Zakładam że koła masz wyważone, bo to najprostsza i ewidentna przyczyna.

Może też tak drżeć kierownica od pokrzywionych tarcz hamulcowych, ale to nasila się podczas hamowania z większych prędkości (jak dostaje temperatury podczas intensywnego hamowania)

Zawieszenie w stanie bdb+, tarcze również. No i dochodzi zużycie opon tylko na zewnętrznych krawędziach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojego OBK ściągało w prawo. W 4 różnych miejscach robiona zbieżność, sprawdzanie opon, wymiana wahaczy poprzecznych z tyłu, kupa innych rzeczy i dalej ściąga. Okazało się, że był luz na mocowaniu amortyzatora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahacze poprzeczne są delikatne z tyłu. ja kupiłem OBK z mocno skrzywionym tym wahaczem co skutkowało pozytywem na jednej z osi w tyłach.

 

Dobrze było by wyjąć MC-persony sprawdzić luz na łożysku poduszce amortyzatora. według mnie na aucie jest to trudne czy wręcz nie możliwe do zdiagnozowania a na jedną stronę potrzeba max 1h w domowych warunkach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...