Skocz do zawartości

Geometria zawieszenia


Jardmax

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Może tutaj znajdzie się ktoś kto może mi pomóc. Auto to outback 3.0 z 2005. Wszędzie występuje jako Legacy. Problem z ustawieniem zbieżność. Przy prędkościach powyżej 100 drży kierownica i bardzo zjada opony przednie na rantach zewnętrznych. Dzisiaj zrobiona geometria, lecz przy maksymalnie wykręconych śrubach i tak brakuje jeszcze trochę do prawidłowego ustawienia. Auto bez dzwona i bez jakichkolwiek modyfikacji. Na oponach 225/55/17.

1592576284200296121292877293226.jpg

Edytowane przez Jardmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze rozumiem jest problem z zbyt dużym pozytywne z przód ? Regulacja kąta pochylenia koła robi się w ten sposób,że poluzowujesz śruby mocujące amortyzator w zwrotnicy i kręcisz dolną srubą do uzyskania żadnej wartości,jest to śruba mimosrodowa.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mlodyX napisał:

O ile dobrze rozumiem jest problem z zbyt dużym pozytywne z przód ? Regulacja kąta pochylenia koła robi się w ten sposób,że poluzowujesz śruby mocujące amortyzator w zwrotnicy i kręcisz dolną srubą do uzyskania żadnej wartości,jest to śruba mimosrodowa.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
 

Tak. Ale tą śrubą jest już na maksa i nie da się bardziej wysunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną jest za duży kąt pochylenia koła(na plus) ,albo  kąt pochylenia sw. zwrotnicy. (ten nieregulowany) .Czy na pewno masz śruby mimośrodowe? MOże ktoś kiedyś je przygarnął. Jeśli to robił jakiś gość i wydrukował to niech potwierdzi ,że te śruby są.

Po drugie może ktoś wymieniał wahacze na inne- z innego modelu, (w imprezach takie różnice były).i masz za krótkie. Teoretycznie amory mogą być też zmienione i otwory w nich nieprawidłowe - ale o tym nie słyszałem.

Dla jasności tej śruby się nie wysuwa , tylko obraca i w kółko mają się pojawiać wartości kąta od małej do dużej.

 

 

Edytowane przez respect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jardmax zdejmij koło i zobacz na tą śrubę. Zaznacz sobie jak masz śrubę ustawioną. I ja odkręć. Zobacz czy ona ma wogule regulację. Jeśli ma to to skręć mniej więcej jak było. I myślimy dalej. Śruba amortyzatora jest mniej więcej na środku otworu w kielichu. Inaczej czy poduszka górna wygląda na dobrą i jest centralnie w otworze?

Jeśli będzie regulacja na górnej. Można założyć na też dole śruby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak spec od geometrii nie potrafi Ci powiedzieć co jest nie tak w zawieszeniu że nie może ustawić geonetrii to jest dipa nie spec. Jedź do kogoś, kto ma o tym pojęcie, przez internet możemy sobie tylko zgadywać co jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...