togus 4 Posted June 18, 2020 Share Posted June 18, 2020 Panowie mam problem z wibracjami kierownicy. Miałem to na oponach zimowych i teraz na nowych letnich również. Występuje to przy prędkości 90 do 110 kmh. Opony kilka razy wyważane czy możliwe jest ze minimalnie pofałdowana droga tzn nierówna i trzesie kierownica. Drogi są wizualnie proste bez dziur a kawałek trzesie za chwile nie trzesie. Dzieje się to zawsze w tych samych miejscach. Gdzie szukać przyczyny? Trzesie mi całymi rękami a auto nie podskakuje droga jest równa , na dziurach nie trzesie... juz nie wiem gdzie szukać przyczyny. 2 dni temu zmieniłem opony na letnie i nauczony doświadczeniem z trzęsieniem kazałem zamienić felgi tył przód i opony tak samo nic to nie dało... Macie jakieś pomysły ? Link to post Share on other sites
1uq 318 Posted June 18, 2020 Share Posted June 18, 2020 (edited) a na pewno są dobrze wyważone? może majstry zrobiły jak Bogusław Łęcina? jak nie to może coś na piaście / łożysku? edit: W corolli mojego taty trzepało właśnie w podobny sposób, ale też dość "losowo" okazało się, że był problem z maglownicą, ale nie mam pojęcia czy to takiego samego rodzaju trzepanie Edited June 18, 2020 by 1uq Link to post Share on other sites
ewemarkam 966 Posted June 18, 2020 Share Posted June 18, 2020 A nie będą to przeguby wewnątrzne na przednich półosiach? Ktoś na forum mial podobny przypadek. Link to post Share on other sites
ThatSubiBoy 23 Posted June 19, 2020 Share Posted June 19, 2020 Raczej twoj problem nie bedzie w kolach ale w zawieszeniu podjedz do kogos na rampe i niech Ci sprawdzi luzy na wahaczach drazkach kierowniczych i polosiach. Przypuszczam ze wachacze beda do roboty bo to zazwyczaj jest oznaka trzesacej sie kierownicy przy predkosciach okolo 100 km/h. Link to post Share on other sites
togus 4 Posted June 19, 2020 Author Share Posted June 19, 2020 Tylko ze kawałek jest super a za chwilę trzesie kierownicą, podjadę na skp na szarpakach wyjdzie ? Czy możliwe zeby amory dawały takie objawy ? Bo są od nowosci 18 lat Link to post Share on other sites
elmot 226 Posted June 19, 2020 Share Posted June 19, 2020 5 minut temu, togus napisał: Tylko ze kawałek jest super a za chwilę trzesie kierownicą, podjadę na skp na szarpakach wyjdzie ? Czy możliwe zeby amory dawały takie objawy ? Bo są od nowosci 18 lat Powinno wyjść na badaniu. Test amorów też możesz zrobić. Link to post Share on other sites
rutra80 51 Posted June 20, 2020 Share Posted June 20, 2020 Jak drga tylko przy przyspieszaniu obstawiałbym przeguby wewnętrzne - może wystarczy je zamienić stronami. Jeśli drga obojętne czy przyspieszasz czy zwalniasz, obstawiałbym końcówki drążków. Link to post Share on other sites
togus 4 Posted June 20, 2020 Author Share Posted June 20, 2020 Panowie auto sprawdzone na SKP mic nie wszyszło żadnych luzów.... amory to nie są. Diagnosta stwierdził że droga jest nierówna o przenosi wibracje... ale jak nie wie... Ja tym bardziej a irytuje mnie to. Ma ktoś jeszcze jakis pomysł ? Link to post Share on other sites
Lipton 6 Posted June 26, 2020 Share Posted June 26, 2020 W moim Outbacku jest tak odkąd pamiętam (mam go od ponad 8 lat). Przy prędkościach około 100-110 km/h (drogi o równej nawierzchni) drga kierownica. Jak dojdę do 120 km/h przestaje, jak zwolnię poniżej 100 km/h też przestaje. Spędzało mi to sen z powiek. Przez te lata miałem różne opony, zamieniałem je miejscami itp. Nic to nie zmieniało. Dlatego opony można wykluczyć. Zawieszenie mam ogarnięte. Przez te lata wymieniałem mnóstwo elementów i nie miało to żadnego wpływu. Z czasem się przyzwyczaiłem i jeżdżę szybciej lub wolniej niż "prędkość drgania":> Link to post Share on other sites
Przemek Chudzik 15 Posted June 26, 2020 Share Posted June 26, 2020 5 godzin temu, Lipton napisał: W moim Outbacku jest tak odkąd pamiętam (mam go od ponad 8 lat). Przy prędkościach około 100-110 km/h (drogi o równej nawierzchni) drga kierownica. Jak dojdę do 120 km/h przestaje, jak zwolnię poniżej 100 km/h też przestaje. Spędzało mi to sen z powiek. Przez te lata miałem różne opony, zamieniałem je miejscami itp. Nic to nie zmieniało. Dlatego opony można wykluczyć. Zawieszenie mam ogarnięte. Przez te lata wymieniałem mnóstwo elementów i nie miało to żadnego wpływu. Z czasem się przyzwyczaiłem i jeżdżę szybciej lub wolniej niż "prędkość drgania":> Widzę że nie jestem sam :), ja już nawet drugi komplet alu kupiłem w nadziei że to rozwiąże problem. Stado warsztatów również oficjalnych walczyło i tylko słyszałem "Panie tu wszystko dobrze " :), lata z tym latam i jest ok. Link to post Share on other sites
Lipton 6 Posted June 26, 2020 Share Posted June 26, 2020 Przemek Chudzik--> Ja też mam sprawdzone na różnych felgach:) Dałem sobie już z tym spokój, bo problem uważam za nierozwiązywalny:) Link to post Share on other sites
dominikd 70 Posted June 27, 2020 Share Posted June 27, 2020 u mnie winna okazala sie poloska Sent from my iPhone using Tapatalk Link to post Share on other sites
ewemarkam 966 Posted June 27, 2020 Share Posted June 27, 2020 u mnie winna okazala sie poloska Sent from my iPhone using Tapatalk Krzywa? Czy wymieniłeś całość z przegubami i przestało? Link to post Share on other sites
dominikd 70 Posted June 27, 2020 Share Posted June 27, 2020 calosc i ustalo ale jeden przegub juz byl do d.... Sent from my iPhone using Tapatalk Link to post Share on other sites
Tomasz_555 487 Posted June 28, 2020 Share Posted June 28, 2020 A czy za drgania może być odpowiedzialna zmęczona poduszka silnika/skrzyni ? Czy raczej wtedy drgania były odczuwalne w szerszym zakresie prędkości ? Też mam takie drgania w okolicy 110-120, ale nie wykluczyłem całkowicie kół. Wulkanizator wyważał i zwrócił mi uwagę, że jedna opona ma delikatne bicie promieniowe i nawet jak zostanie dobrze wyważona to może powodować drgania. Dopiero przed zimą mam zamiar wymienić opony, ale mam wrażenie, że nie są one powodem tego zjawiska. Link to post Share on other sites
Przemek Chudzik 15 Posted June 29, 2020 Share Posted June 29, 2020 17 godzin temu, Tomasz_555 napisał: A czy za drgania może być odpowiedzialna zmęczona poduszka silnika/skrzyni ? Czy raczej wtedy drgania były odczuwalne w szerszym zakresie prędkości ? Też mam takie drgania w okolicy 110-120, ale nie wykluczyłem całkowicie kół. Wulkanizator wyważał i zwrócił mi uwagę, że jedna opona ma delikatne bicie promieniowe i nawet jak zostanie dobrze wyważona to może powodować drgania. Dopiero przed zimą mam zamiar wymienić opony, ale mam wrażenie, że nie są one powodem tego zjawiska. Ja poduchy wszystkie wymieniłem, u mnie nie rozwiązało to problemu. 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now