Jump to content

Drgania kierownicy


Recommended Posts

Panowie mam problem z wibracjami kierownicy. Miałem to na oponach zimowych i teraz na nowych letnich również.  Występuje to przy prędkości 90 do 110 kmh. Opony kilka razy wyważane czy możliwe jest ze minimalnie pofałdowana droga tzn nierówna i trzesie kierownica. Drogi są wizualnie proste bez dziur a kawałek trzesie za chwile nie trzesie. Dzieje się to zawsze w tych samych miejscach. Gdzie szukać przyczyny? Trzesie mi całymi rękami a auto nie podskakuje droga jest równa , na dziurach nie trzesie... juz nie wiem gdzie szukać przyczyny. 2 dni temu zmieniłem opony na letnie i nauczony doświadczeniem z trzęsieniem kazałem zamienić felgi tył przód i opony tak samo nic to nie dało... Macie jakieś pomysły ?

Link to post
Share on other sites

a na pewno są dobrze wyważone? ;)

może majstry zrobiły jak Bogusław Łęcina?

 

jak nie to może coś na piaście / łożysku?

 

edit:

W corolli mojego taty trzepało właśnie w podobny sposób, ale też dość "losowo" okazało się, że był problem z maglownicą, ale nie mam pojęcia czy to takiego samego rodzaju trzepanie

Edited by 1uq
Link to post
Share on other sites

A nie będą to przeguby wewnątrzne na przednich półosiach? Ktoś na forum mial podobny przypadek.

Link to post
Share on other sites

Raczej twoj problem nie bedzie w kolach ale w zawieszeniu podjedz do kogos na rampe i niech Ci sprawdzi luzy na wahaczach drazkach kierowniczych i polosiach. Przypuszczam ze wachacze beda do roboty bo to zazwyczaj jest oznaka trzesacej sie kierownicy przy predkosciach okolo 100 km/h.

Link to post
Share on other sites

Tylko ze kawałek jest super a za chwilę trzesie kierownicą, podjadę na skp na szarpakach wyjdzie ? Czy możliwe zeby amory dawały takie objawy ? Bo są od nowosci 18 lat 

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, togus napisał:

Tylko ze kawałek jest super a za chwilę trzesie kierownicą, podjadę na skp na szarpakach wyjdzie ? Czy możliwe zeby amory dawały takie objawy ? Bo są od nowosci 18 lat 

Powinno wyjść na badaniu. Test amorów też możesz zrobić.

Link to post
Share on other sites

Jak drga tylko przy przyspieszaniu obstawiałbym przeguby wewnętrzne - może wystarczy je zamienić stronami.

Jeśli drga obojętne czy przyspieszasz czy zwalniasz, obstawiałbym końcówki drążków.

Link to post
Share on other sites

Panowie auto sprawdzone na SKP  mic nie wszyszło żadnych luzów.... amory to nie są. Diagnosta stwierdził że droga jest nierówna o przenosi wibracje... ale jak nie wie... Ja tym bardziej a irytuje mnie to. Ma ktoś jeszcze jakis pomysł ? 

Link to post
Share on other sites

W moim Outbacku jest tak odkąd pamiętam (mam go od ponad 8 lat). Przy prędkościach około 100-110 km/h (drogi o równej nawierzchni) drga kierownica. Jak dojdę do 120 km/h przestaje, jak zwolnię poniżej 100 km/h też przestaje. Spędzało mi to sen z powiek. Przez te lata miałem różne opony, zamieniałem je miejscami itp. Nic to nie zmieniało. Dlatego opony można wykluczyć. Zawieszenie mam ogarnięte. Przez te lata wymieniałem mnóstwo elementów i nie miało to żadnego wpływu. Z czasem się przyzwyczaiłem i jeżdżę szybciej lub wolniej niż "prędkość drgania":>

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Lipton napisał:

W moim Outbacku jest tak odkąd pamiętam (mam go od ponad 8 lat). Przy prędkościach około 100-110 km/h (drogi o równej nawierzchni) drga kierownica. Jak dojdę do 120 km/h przestaje, jak zwolnię poniżej 100 km/h też przestaje. Spędzało mi to sen z powiek. Przez te lata miałem różne opony, zamieniałem je miejscami itp. Nic to nie zmieniało. Dlatego opony można wykluczyć. Zawieszenie mam ogarnięte. Przez te lata wymieniałem mnóstwo elementów i nie miało to żadnego wpływu. Z czasem się przyzwyczaiłem i jeżdżę szybciej lub wolniej niż "prędkość drgania":>

Widzę że nie jestem sam :), ja już nawet drugi komplet alu kupiłem w nadziei że to rozwiąże problem. Stado warsztatów również oficjalnych walczyło i tylko słyszałem "Panie tu wszystko dobrze " :), lata z tym latam i jest ok. 

Link to post
Share on other sites

Przemek Chudzik--> Ja też mam sprawdzone na różnych felgach:) Dałem sobie już z tym spokój, bo problem uważam za nierozwiązywalny:)

Link to post
Share on other sites
u mnie winna okazala sie poloska default_smile.png


Sent from my iPhone using Tapatalk
Krzywa? Czy wymieniłeś całość z przegubami i przestało?
Link to post
Share on other sites

A czy za drgania może być odpowiedzialna zmęczona poduszka silnika/skrzyni ? Czy raczej wtedy drgania były odczuwalne w szerszym zakresie prędkości ? Też mam takie drgania w okolicy 110-120, ale nie wykluczyłem całkowicie kół. Wulkanizator wyważał i zwrócił mi uwagę, że jedna opona ma delikatne bicie promieniowe i nawet jak zostanie dobrze wyważona to może powodować drgania. Dopiero przed zimą mam zamiar wymienić opony, ale mam wrażenie, że nie są one powodem tego zjawiska. 

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Tomasz_555 napisał:

A czy za drgania może być odpowiedzialna zmęczona poduszka silnika/skrzyni ? Czy raczej wtedy drgania były odczuwalne w szerszym zakresie prędkości ? Też mam takie drgania w okolicy 110-120, ale nie wykluczyłem całkowicie kół. Wulkanizator wyważał i zwrócił mi uwagę, że jedna opona ma delikatne bicie promieniowe i nawet jak zostanie dobrze wyważona to może powodować drgania. Dopiero przed zimą mam zamiar wymienić opony, ale mam wrażenie, że nie są one powodem tego zjawiska. 

Ja poduchy wszystkie wymieniłem, u mnie nie rozwiązało to problemu. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...