Jump to content

Recommended Posts

Witam, 

Posiadam outback diesel 2009. Autko w miarę chodziło aż pojawiła się kontrolka check+trakcja+ nie działał tempomat. Kod błędu p0403 wskazywała na zawór egr. Blad po skasowaniu wracał po drugim uruchomieniu. Po wymianie zaworu (nowy zamiennik) błąd znowu wyskoczył te same objawy ale kod błędu p409 blad egr sensor w obwodzie A. Po skasowaniu to samo wraca po drugim uruchomieniu. Ktoś miał podobny problem?  Mechanicy sugerują błąd elektryczny. Jakiś czujnik? Adaptacja? Ktoś coś kiedyś?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wymieniałem sam EGR na zamiennik, to potrzebna była jeszcze adaptacja bo wyskakiwał jakiś błąd, może u ciebie jest to samo. Ja to robiłem w legacy 09.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za odp. We wtorek odstawiam auto do zakładu który ogarnia subaru. Zasugeruje im to. Ktoś jeszcze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaklad który wymieniał już nie jeden egr w subaru powiedział mi że nie idzie go ustawić bo pokazuje jakies dziwne ujemne wartości i sugeruje podmianę na oryginalny. Co o tym sądzicie? Jechać jeszcze do jakiegoś elektryka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 24.06.2020 o 13:49, Kamillo napisał:

Zaklad który wymieniał już nie jeden egr w subaru powiedział mi że nie idzie go ustawić bo pokazuje jakies dziwne ujemne wartości i sugeruje podmianę na oryginalny. Co o tym sądzicie? Jechać jeszcze do jakiegoś elektryka?

 

Mają rację. Ujemne wartości wskazują na padniętą elektronikę. Zamienniki EGR zupełnie nie sprawdzają się w Subaru. Szkoda nerwów i czasu na zamienniki. Nowy oryginał kosztuje 1074zł i zapominasz o problemie na kolejne 150kkm co najmniej.

Oryginał po montażu działa idealnie nawet bez adaptacji. W swoim dzisiaj wymieniałem EGR, a wczoraj kumpel wymieniał u klienta właśnie zamiennik, był prawie nowy i padł. Po montażu oryginału wszystko wróciło do normy. Warto sprawdzić też wtyczkę od EGRu, miałem kiedyś przypadek, że wysunął się jeden pin z wtyczki i wywalało błędy. Sprawdzenie instalacji, to podstawa przed jakąkolwiek wymianą. Ale w tym przypadku stawiam na padnięty nowy zawór(były takie przypadki z zamiennikami)

Edited by ir3n3usz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za odp. Dzisiaj wymieniono zawor na oryginalny z aso. Cena taka jak pisałeś 1075 brutto. Po wymianie problem znikł. Jeżeli nic nie napiszę w przeciągu dnia lub dwoch to znaczy że jest git:-) Zawór NTY do zwrotu. Chciało się oszczędzić i tak wyszło... A szkoda bo te zawory produkowane są w Polsce (przynajmniej tak kod kreskowy mówi). Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie założyłem właśnie nty, dziala, ma jakieś 20-30 tys przelotu, ale jakbym wiedział, że oryginal działa od strzała i bez adaptacji to bym go kupił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...