Jump to content

Legacy IV wymiana wykładziny podłogowej


Recommended Posts

Hej, moja wykładzina podłogowa jest w słabym stanie  (powycierana miejscami na wylot). Planuje wymianę. Jak bardzo jest to głupi pomysł? : ] ktoś przerabiał temat? Masę zatrzasków trzeba połamać przy ściąganiu? :) Czy jak będę już miał auto wybebeszone to warto coś z podłogą zrobić korzystając z takiej okazji?

Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Tinuviel said:
Masę zatrzasków trzeba połamać przy ściąganiu?

 


Hej. Ja przy demontażu podłogi z legacy diesla (dawcy) nie miałem większych problemów. Nic nie połamałem a nie miałem żadnych specjalnych narzędzi do tego (śrubokręt płaski z owiniętą końcówka i łyżki do opon plastikowe :) ). Grunt to wymontować w miarę jak najwięcej elementów kabiny żeby było łatwiej. Dodam że wszystkie słupki od dolu przynajmniej będziesz musiał też rozebrać jak i tunel środkowy.
Wiem, że @elmot  miał taką akcję też w planie więc może się wypowie jeśli już to ogarnął.

 

 

 

 

12 hours ago, Tinuviel said:
Czy jak będę już miał auto wybebeszone to warto coś z podłogą zrobić korzystając z takiej okazji?

 


Ja osobiście bym już przy takiej robocie wygłuszył podłogę :D

 

Edited by WaldekW
Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, Danko said:

Nie oznaczyło, więc oznaczę jeszcze raz @elmot

a dziękuję :) już poprawiłem też oryginalny post

Link to post
Share on other sites

 

12 godzin temu, WaldekW napisał:

 


Hej. Ja przy demontażu podłogi z legacy diesla (dawcy) nie miałem większych problemów. Nic nie połamałem a nie miałem żadnych specjalnych narzędzi do tego (śrubokręt płaski z owiniętą końcówka i łyżki do opon plastikowe :) ). Grunt to wymontować w miarę jak najwięcej elementów kabiny żeby było łatwiej. Dodam że wszystkie słupki od dolu przynajmniej będziesz musiał też rozebrać jak i tunel środkowy.
Wiem, że @elmot  miał taką akcję też w planie więc może się wypowie jeśli już to ogarnął.

 

 

 

 

 


Ja osobiście bym już przy takiej robocie wygłuszył podłogę :D

 

 

Dzięki. A jak wygląda wygłuszenie podłogi? To coś daje? Załóżmy że mam już wyjęte fotele, starą wykładzinę, tunel, słupki. Czy muszę zeskrobać najpierw to co jest seryjnie czy tylko powyklejać matami? No i jakimi? Gdzieś chwilę szukałem na allegro to znalazłem że dwa rodzaje niby powinno się kłaść. Jak to jest kwestia ekstra 2-3h to spoko. Jak to jest 8h roboty i dwa dni schnięcia to mniej spoko :D

Link to post
Share on other sites

Tak, mierzę się z tematem. Niestety, albo stety w pierwszej kolejności musiałem ogarnąć Golfa, bo idzie do sprzedaży, potem przyciemniłem szyby w OBK, bo jechaliśmy nad morze z juniorem, przy okazji próba ożywienia przycisków w kierze w Forku, itp. Jako że nie mogłem patrzeć na tę wytartą dziurę, to siadła tam mała wklejka z czarnego dywanika (na kleju tapicerskim) i co najgorsze, wyszło to całkiem ok. To jest na tyle spora robota (przy okazji chcę pociągnąć kabel kamery z tyłu, być może podłubać przy radiu (BT), wyczyścić i pomalować mocowania przednich foteli), że liczę lekką ręką ze dwa dni. Raczej początek wakacji (lipiec) wchodzi w grę.

Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Tinuviel said:

 

 

Dzięki. A jak wygląda wygłuszenie podłogi? To coś daje? Załóżmy że mam już wyjęte fotele, starą wykładzinę, tunel, słupki. Czy muszę zeskrobać najpierw to co jest seryjnie czy tylko powyklejać matami? No i jakimi? Gdzieś chwilę szukałem na allegro to znalazłem że dwa rodzaje niby powinno się kłaść. Jak to jest kwestia ekstra 2-3h to spoko. Jak to jest 8h roboty i dwa dni schnięcia to mniej spoko :D

Niestety nie mam pojęcia ile czasu oraz jak to najlepiej zrobić bo sam jeszcze się za to nie zabierałem i jestem jeszcze przed zbieraniem informacji na temat mat oraz sposobu ich montażu.

Może @Bonless coś podpowie bo mimo, że podłogi nie robił, to zdaje się mieć sporo wiedzy na temat car audio :)

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, elmot napisał:

Tak, mierzę się z tematem. Niestety, albo stety w pierwszej kolejności musiałem ogarnąć Golfa, bo idzie do sprzedaży, potem przyciemniłem szyby w OBK, bo jechaliśmy nad morze z juniorem, przy okazji próba ożywienia przycisków w kierze w Forku, itp. Jako że nie mogłem patrzeć na tę wytartą dziurę, to siadła tam mała wklejka z czarnego dywanika (na kleju tapicerskim) i co najgorsze, wyszło to całkiem ok. To jest na tyle spora robota (przy okazji chcę pociągnąć kabel kamery z tyłu, być może podłubać przy radiu (BT), wyczyścić i pomalować mocowania przednich foteli), że liczę lekką ręką ze dwa dni. Raczej początek wakacji (lipiec) wchodzi w grę.

 

Dwa dni, czyli widzę że podchodzę do tematu ultra optymistycznie :D 

 

Co do Kamery to mi się udało kabel przeciągnąć na tyle bezboleśnie że jak staram sobie teraz przypomnieć gdzie on idzie to nie mogę :) Chyba pod tunelem środkowym, wtedy masz tylko ten mały kawałek gdzie trzeba pod wykładziną pchnąć między tylną kanapą a konsolą.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Tinuviel napisał:

 

Dwa dni, czyli widzę że podchodzę do tematu ultra optymistycznie :D 

 

Co do Kamery to mi się udało kabel przeciągnąć na tyle bezboleśnie że jak staram sobie teraz przypomnieć gdzie on idzie to nie mogę :) Chyba pod tunelem środkowym, wtedy masz tylko ten mały kawałek gdzie trzeba pod wykładziną pchnąć między tylną kanapą a konsolą.

Z fotelami może mi trochę zejść. Dobrze wyczyścić, ze dwa razy pomalować, itp. Tapicerka to pewnie kilka godzin, chociaż może i bym coś wygłuszył, tylko nie bardzo wiem gdzie i czym :D

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, elmot napisał:

Z fotelami może mi trochę zejść. Dobrze wyczyścić, ze dwa razy pomalować, itp. Tapicerka to pewnie kilka godzin, chociaż może i bym coś wygłuszył, tylko nie bardzo wiem gdzie i czym :D

 

Też mam w planie z fotelem powalczyć ale ja chcę przełożyć mój fotel kierowcy na sanki i elektronikę z polifta żeby w końcu mieć pamięć ustawień. Podobno się da - zobaczymy jak w praktyce :)

Link to post
Share on other sites

Żeby wyjąć dywan trzeba na pewno wyjąć przednie fotele i siedzisko tylnej kanapy. Do tego trzeba wyjąć tunel środkowy razem z plastikami koło radia i parę plastików spod nóg kierowcy i pasażera. No i jeszcze trzeba zdjąć plastiki łączące dywan z progami. Nic trudnego i myślę, że w jeden dzień da radę.

 

9 godzin temu, Tinuviel napisał:

Dzięki. A jak wygląda wygłuszenie podłogi? To coś daje? Załóżmy że mam już wyjęte fotele, starą wykładzinę, tunel, słupki. Czy muszę zeskrobać najpierw to co jest seryjnie czy tylko powyklejać matami? No i jakimi? Gdzieś chwilę szukałem na allegro to znalazłem że dwa rodzaje niby powinno się kłaść. Jak to jest kwestia ekstra 2-3h to spoko. Jak to jest 8h roboty i dwa dni schnięcia to mniej spoko

Co do wygłuszenia to nie trzeba nic zrywać. Wystarczy oczyścić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną. Potem najlepiej nakleić maty butylowe z aluminium ( w zależności jakim budżetem się dysponuje wybór jest duży) i na to pianka 6-10mm. Niektórzy zamiast pianki stosują poroso.

Na pewno wyciszy to trochę szumów podczas jazdy. Myślę że w 2-3 dni do ogarnięcia razem z wymianą dywanu.

  • Like 1
  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites

Dobra to ograniczę się do samego przełożenia wykładziny :) Trochę kusi to wyciszenie ale w sumie to jakoś bardzo głośno i tak nie jest.

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Norweski_Pacjent napisał:

Jak już bym zdejmował wykładzinę, to bym wygłuszał. Kilkaset złotych za killa dB mniej- Imho warto.

 

Może i warto ale obecnie nie ma szans żebym na to wyskrobał 2-3 dni :( 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...